Zpět na článek

Diskuze: Windows 11 překvapivě vyžaduje TPM 2.0, co to znamená?

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

pcmaker
pcmaker
Level Level
27. 6. 2021 09:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

TPM je jedna věc, ale sousedka říkala, že všechny počítače, kromě laptopů, budou muset mít HD kameru a současně budou podporovat automatickou změnu vyvážení bílé a expozice. I když laptop bez kamery už je přeci jen vzácnost, bude to argument, jak zvednout ceny nových zařízení, které už teď letí nahoru. Další věcí je podpora jen grafik s DirectX12 a WDDM 2.0. A jako třešnička na dortíku bude povinné vytvoření účtu Microsoft. Offline přihlášení nebude možné. Takže shrnuto a podtrženo. Zůstávám u Windows 7. Stažená utilitka mi suše oznámila, že nemám Windows 10 1803 a lepší. Vše funguje, jak má.☺

kra.l
kra.l
Level Level
25. 6. 2021 20:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Každá i starší deska má TPM slot. Stačí ho přece jen koupit. Co je na tom za problém ??

kra.l
kra.l
Level Level
25. 6. 2021 20:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kra.l Zapnul jsem v biosu PTT a už mě to píše:
Na tomto počítači jde spustit Windows 11. Skvělá zpráva - tenhle počítač splňuje všecky požadavky pro Windows 11. Tenhle upgrade je zdarma. Až bude připravený k instalaci, dáme vám vědět.

Takže nepotřebuji ani čip za 350kč :)

Jan Vítek
Jan Vítek
Level Level
25. 6. 2021 21:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kra.l Ano, stačí koupit, proto začali scalpeři už vykupovat TPM moduly :)

Joki
Joki
Level Level
26. 6. 2021 21:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Vítek TPM moduly 14 pin sa ešte dajú zohnať, ale s 20 pin bol problém už pred Win 11, napr. na Asus dosky.

pcmaker
pcmaker
Level Level
27. 6. 2021 09:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kra.l Problém je v tom, že nikdo nebude vědět, proč je jeho stávající sestava nekompatibilní. Uvedená utilitka ti nenapíše v čem je problém, ale jen doporučuje nákup nového PC, což je v této době poněkud tristní záležitost.

doriel
doriel
Level Level
25. 6. 2021 14:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tohle je poslední kapka, už si to u mě totálně rozházeli.
Nejen že TPM čipy 2.0 nemá například ani Surface Book 2 za 2000USD a více, ale když se podíváte na ukázky, je to pořád to samé dokola akorát s kulatými rohy.
Zabavit Microsoftu všechen majetek, použít pro potřebné a zaměstnance poslat do uranových dolů. Nechápu jak je možné, že je nikdo nedokáže dohnat k zodpovědnosti za ty srač*y co vydávají. EULA postavená velice chytře, v článku 10 se zříkáte skupinové žaloby.
Jsem hrdý na to, že jsem si Windows koupil jen jednou před lety s novým PC (což jsem stejně přemázl Linuxem), jinak odmítám cokoliv platit za "služby" pochybné kvality.

LukyCZK
LukyCZK
Level Level
25. 6. 2021 16:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@doriel EULA nemá ve světě právníků skoro žádnou moc

komplikator
komplikator
Level Level
25. 6. 2021 18:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@doriel Já tam tedy vidím dost změn pro lepší efektivitu a jistě se dá pokračovat. Třeba větší integrace One Notu po vzoru Apple Notest v MacOS a iPadOS které vyjdou na pozdim, interaktivní poznámky v rámci aplikace, v rámci webu, kdykoli se pak můžu vrátit na místo kde jsem poznámku vytvořil apod. Dnes to umí aplikace 3. stran, ale mít to v systému je bomba.

Chce to pořádný search, na macos funguju plně přes spotlight a ten má pořád hodně mezer, které by šlo i díky AI vylepšit, hlavně složitější vyhledáváni ve smyslu: hledám fotku s osobou X ale není na ni osoba Y, je pořízená konkrítním fotoaparátem, v konkrétním režimu, s konkrétní ohniskovou vzdálenosti, byla vyfocena v určité lokalitě a určitý čas. Opět dá se použít nějaká spešl aplikace, ale mít tohle zakomponované do vyhledávání v systému...

Správa a pamatování rozložení oken na různých plochách a monitorech je taky skvělá věc pro ty, kteří si rádi organizují více aplikací do nějakého konkrétního layoutu

DavidM1
DavidM1
Level Level
25. 6. 2021 12:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Minimum Hardware Requirements for Windows 11

A UEFI firmware option to turn off the TPM is not required. Upon approval from Microsoft, OEM systems for special purpose commercial
systems, custom order, and customer systems with a custom image are not required to ship with a TPM support enabled.
For detailed and to-to-date TPM requirements, refer to the relevant section in Windows Hardware Compatibility Program requirements

Navíc existuje několik postupů jak to obejít a to není W11 ještě ani oficiálně venku...

Pavel Matějka
Pavel Matějka
Level Level
25. 6. 2021 12:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DavidM1 Jestli dobře vidím, tak se tam píše, že není vyžadována schopnost TPM vypnout. :-)

doriel
doriel
Level Level
25. 6. 2021 14:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DavidM1 Spíš bych hledal jak obejít W11, protože jestli si to nainstalujete teď z Insider channelu, budete dělat zadarmo betatestera a přitom jste za licenci zaplatil. Hezky lidem vymyli mozek. Tak do nich tlačili jak můžou získat přístup k nejnovějším technologiím, že si ani nevšimli že Microsoftu dali svoje peníze a ještě pro ně pracují.

wrah666
wrah666
Level Level
25. 6. 2021 14:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@doriel A v rámci cloudu mu často dávají nejen základní data, ale celé )a důležité) soubory.

DavidM1
DavidM1
Level Level
25. 6. 2021 16:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@doriel Insider běží i na 10 že? Ale někdo tě nutí? Pokud chceš nevydanou verzi tak prostě musíš být v Insider.Microsoft určitě hrozně zajímá to dělá Pepík z Horní Dolní:)))
Pořád lepší Insider než trpět jako Ovce na věčně rozbitém macOS.

komplikator
komplikator
Level Level
25. 6. 2021 18:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@doriel Já už se na to těším, PC v podstatě nepoužívám takže si tam klidně můžu hodit neodladěnou insider, když se to podělá, tak se to podělá. Některé novinky si rád vyzkouším, zajímá mě jak silné bude vyhledávání ve start menu, jak tomu bude s těmi suggested cloudovými věcmi, jak na tom bude ten slideover s widgety, který si dokážu představit jako hlavní zdroj všech informací pokud AI bude dostatečně smart a bude možnost to vhodně customizovat.

Toto může ovlivnit mé rozhodování, zda zůstanu u MacOs, který mi celkem vyhovuje a novinky plánované na podzim jsou zatraceně dobré nebo si pořídím nějaké mini Windows zařízení, nějaký 2v1 nebo jen tablet pc bez klávesnice, něco jako Surface Go, hlavně ať je to pasivně chlazené, má to výkon podobný Apple M1 včetně všech akcelerátorů, ať to má thunderbolt, klidně to může být s Armovým SoC. Podmínkou je že mi Windows 11 poskytnou vyšší uživatelský komfort než MacOS 12.

Blade337
Blade337
Level Level
25. 6. 2021 22:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@doriel ja nevim co ti sypou do krmeni ,ale chci taky.............hodte na nej sit je to blazen

doriel
doriel
Level Level
28. 6. 2021 08:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@doriel Problém u mě je v tom, že od svého PC očekávám poslušnost. Když na něm pracuji potřebuji to tak, jak chci já - grafika, tvorba webu, dokumenty.
Souhlasím, nikdo mě nenutí, taky tam nejsem. Nejsem cílová skupina. Máte pravdu že Pepík z horní dolní nikoho konkrétně nezajímá, ale celkové statistiky (kde je i ten Pepča) Microsoft zajímají. PROTO jste v Insider programu. PROTO pro ně pracujete (potažmo Váš počítač) zadarmo.

komplikator
komplikator
Level Level
25. 6. 2021 18:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DavidM1 Rxistuje několik postupů jak to obejít? Vy už máte finální verzi W11? A i když to nakonec půjde obejít tak bude vše fungovat jak má? Poběží třeba teamsy které dostanou end to end encryption a TPM může být úložištěm tokenů, nebo že bez něj nebude fungovat třeba šifrování disků?

Myslím si že v zájmu každého uživatele je bezpečnější systém a TPM je jeden z prostředků jak vyšší bezpečnosti dosáhnout. Chodit třeba někam mimo domov/kancelář s laptopem bez šifrovaného HDD? To snad nikdo nechce, nebo ano?

DavidM1
DavidM1
Level Level
26. 6. 2021 09:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplikator Nejprve se laskavě podívej na dané téma a potom plácej.
Šifrování disku je drtivé většině naprosto ukradené a ano podle všeho půjde TPM obejít bez jakéhokoliv problému.Navíc podle toho jak se bouří komunita je dost pravděpodobné že MS z tohoto vycouvá a udělá to pouze volitelné.Už teď se cuká:)

pietrolbc
pietrolbc
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
28. 6. 2021 08:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DavidM1 Nevim jak ostatni, ale ja osobne od noveho systemu ocekavam PLNOU funkcnost bez toho aniz bych uz pro samotny chod musel neco obchazet (nehlede na to ze 90% BFUcek pomalu ani neni schopna skocit do BIOSu)... Hadam ze feedback pro MS bude dostatecny a tento preslap vynechaji ...

Reklama
Reklama