Ok, se slzou v oku pominu hromadu preklepu, pravopisnych chyb. Clanek se zabyva novou technologii velmi povrchne a moc jsem se z nej nedozvedel, ale to bude mozna nedostatkem informaci o teto metode. Proto by stacily tak 2 stranky, autor casto odbiha prilis daleko k uplne jine problematice, navic casto napreskacku. Caste protireceni - neni tak narocny na pamet, pak zase extremne, perfektni pro LOD, pak zase ne tak docela. Pametove narocne to je samozrejme dost, poznamka o kompresi je rozhodne na miste, protoze by mohla byt dost progresivni (co se tyce geometrie). Nicmene raytracing pouziva taky BV hierarchie (BSP,k stromy, quad/octree az na uroven trojuhelniku), tady by me zajimalo srovnani pametove narocnosti. Slozitost vypoctu pruseciku bude u voxelu minimalni (geometrii je samotny octree), ale zase za cenu vyssiho poctu voxelu - Taky by me zajimalo to hlavni, v cem vidim vyhodu voxelu - volumetricke efekty v plne palbe.
Pane Vitku, nepripada vam asi tak tisickrat dulezitejsi vlastnost teto desky prave ona Hydra, nez nejake nove marketingove oznaceni zvukovky??? Zkuste si o Hydre neco zjistit.
az uvidis hru plne vyuzivajici moznosti dx11 posadis se na zadek, to ti garantuju, samozrejme si pockame jeste. PhysX je vlastne jen proprietarni API pro fyziku, ktera je akcelerovana pomoci CUDA, takze nvidia only. Je tedy vice nez pravdepodobne, ze vznikne obdoba nezavisla na vyrobci, v prostredi her pravdepodobne pomoci DirectCompute a zase jsme u DX11.
Velmi slusny popis karty, predevsim HW. U DX11 a novych vlastnosti o neco slabsi, predevsim Order Independent Transparency (OIT) nema nic spolecneho s nejakymi variabilne pruhlednymi texturami ci co (opravdu jsem ten popis nepochopil), ale jde o to, ze pro spravnou transparency je treba rasterizovane body radit odzadu ke kamere. Drive se to resilo vyhradne razenim a delenim geometrie a vykreslovanim ve spravnem poradi, coz je samozrejme sileny 'opruz'. OIT je genialni v tom, ze se zadna geometrie radit a predevsim delit nemusi a navic vse se deje 100% korektne per-pixel. Nicmene OIT uz je tu od DX9 (pomaly), vylepseny v DX10 (s omezenimi, napr.nemoznost zaroven MSAA), takze predpokladam, ze vsechny tyhle neduhy budou v DX11 pase. Ambient Occlusion a Depth of Field by rozhodne take staly za rozvedeni, jde o zcela stezejni funkce pro pridani realisticnosti renderu.
souhlas, snad pro vsechny desktop cpu jsou teploty kolem 60C uplne normalni, u GPU jeste daleko vyssi. Mel jsem 7950GX2, ktera zapinala vetraky na 100% az pri 135C ;)
chladic vypada solidne, ale 3 vetraky omg nee. thermalright da srovnatelne vysledky s 12cm noctuou na 500rpm, to nemate sanci slyset. nevyhoda TR je uz tradicne cena.
btw. majitele pocitacu s jakymkoli vetrakem ve skrini nad 900rpm docela lituju.
skocim vam do smysluplne debaty. prave jsem nainstalil novou grafiku s chlazenim. http://vaseo2.euweb.cz/27022008.jpg
castecna inspirace r-manovym casem, zatim vykazuje velmi slusne vysledky - gpu max 65C (!), cpu 70C oba pri plne zatezi (3dmark + prime) a vsemi noctuami na minimum (~500rpm) - tedy neslysitelne. problem techto extremne efektivnich TR pasivu je, ze odevzdavaji teplo tak intenzivne, ze pri techto zatizenich je uvnitr skrine teplota jen o malo nizsi - kolem 55C. resenim je samozrejme zvyseni proudu vzduchu skrini, uz se tesim na t-balancer kontroler, ktery mi bude regulovat otacky automaticky.
uz me to prestava bavit, tak jen ty nejvetsi brutality: ta skrin 'plna plastu' je coolermaster stacker 832, staci? ten chladici box 'z plastu, kterej nedokaze odvadet teplo lepe nez sam disk (LOL)' je silentmaxx hdd silencer, urcite si najdes tyto produkty sam, pripadne recenze na ne. zvlast u boxu chapu, kdyz ses s timto nesetkal, ja donedavna taky ne, ale proc mas zase potrebu psat tu tak neskutecne nesmysly a blaboly, kdyz o tom nic nevis? to o necem svedci i u ostatnich tvych argumentaci.
ad4 to byla ironie. jinak v teto diskuzi jsem par zajimavych napadu a inspiraci nasel, od tebe to nebyla ani jedna, casto spis utvrzeni o opaku - pouze konstatuji.
ad1 nemusis omilat, ale v kazdem prispevku mas min.jeden dlouhy odstavec o raid, i kdyz uz kazdy pochopil, ze nema cenu se s tebou dal hadat.
ad2 cache. cti poradne, ne ze cache nema vliv, ale zvyseni velikost cache v soucasnych discich neznamena zrychleni! to jsou proste opet fakta a ne dohady, s kterymi rad operujes. preruseni kanalu radice me opravdu netrapi a preruseni prace procesoru jsi snad nemyslel vazne, jinak tu opravdu totalne ztracim cas.
ad3 box, opet dohady - vubec nevis, o cem je rec, ale musis se hned velice vyjadrovat. mam na mysli ztisovaci/chladici/antivibracni box, o kterem jsi asi v zivote neslysel. s prenosem opravdu nijak nesouvisi, samozrejme, ze 750G komplet disk nebudu nikam nosit.
ad4 to zcela objasnuje, proc jsi nejvetsi prispevovatel v diskuzi o chlazeni highend grafik - bravo ;))
ps: osobne vsechny reakce (zvlast na tebe) myslim opravdu dobre, neutocim a snazim se davat argumenty. respektuju tvoje zkusenosti, ale respektuj ostatni a nesnaz se jim neustale vnucovat svuj pohled na vec. jinak receno, nerikam, ze delas neco spatne, kdyz nemas raid a chladis vsechno aktivne s velkym nejnovejsim diskem :) ale rikam, ze delas spatne, kdyz to svoje vnucujes vsem ostatnim s tvrzenim, ze delat to jinak je blbost, capisto?
Pripada mi, ze si musis porad omilat to svoje (stejne tak nahore o chlazeni k tematu). Vsichni vime, ze realne zrychleni raid0 zdaleka neni 100%, tak proc to musis porad pripominat :) Jako vse ma svoje vyhody a nevyhody, kazdy si zvazi svoje priority. Pises tu o raidu, jako by ti udelal nekdy nejakou obrovskou krivdu :) Btw zminka o cache taky neco dokazuje, zkoukni par testu disku ohledne vlivu velikosti cache. Taky jsem zastancem v domacim pc mit 1 vetsi disk a dat ho treba do boxu, ale kdyz to ma nekdo jinak, ma k tomu asi duvod.
naopak, zda se mi to jako celkem vtipne reseni jak jednim vetrakem obslouzit oba chladice. urcite je lepsi, kdyz bude proudit teply vzduch (80C to urcite nebude) obema chladici, nez aby jeden z nich byl bez odvodu a zahrival cele okoli. btw ja zas nechapu, proc resis disky a mechaniky, ktery s tim vubec nesouvisi. minimalne 3 vetraky budes mit ve vetsi skrini vzdy (front,rear,psu) a aspon 1 bude jeste nejspis treba pro cpu/gpu, takze prave 4 vetraky mi prijdou jako velmi dobre cislo a kdyz budes mit vsechny noctua s min otackama, neslysis nic.
http://vaseo2.euweb.cz/20022008.jpg tohle je moje prozatimni reseni, predni, zadni i psu jsou noctua s 500rpm, cpu ma pri plnem zatizeni 65C a cely komp je neslysitelny (to myslim vazne, jedine seek disku jde slyset). jak je videt, chybi mi tam grafika :) a ta zvedne urcite vsechny teploty. nechtel bych pridavat vic jak 1 vetrak. zarovnani hr03 smerem nahoru je zajimave reseni, ale predtim bych zkusil nechat cpu jak je, hr03 otocit nahoru (vyborna vlastnost) a dat na nej vetrak s proudenim nahoru.
nvidia mid-high z vyroby Sparkle-8800-GT-1GB-pasive 1GB pamet, reference frekvence, opravdu nestaci pasivy na 8800?
ati highend z vyroby Sapphire-radeon-hd-3870-passive-cooled
Uz konecne souhlas, ze ma cenu testovat TR pasivne a ze grafiky (highendove!) se chladi pasivne a ze kazdou grafiku muzu predelat na pasiv (mozna krome nepovedenych extremu 2900xt nebo 8800ultra), kdyz nebudu OC a budu vedet co delam?
tady se nikdo nehada o efektivite, pasivni chlazeni je proste vyrazne min efektivni nez vzduchove. jde tu o priority, od urcite doby uprednostnuju tichost pred OC. poznamku o pouzivani nechapu, copak se pasivni chlazeni uz davno nepouziva? i nektere highend grafiky se prodavaji primo z vyroby pasivne chlazene, vzdyt i tu v diskuzi je rozsahla debata o accelero s1/s2. mnoho uzivatelu timhle pasivem chladi 8800gt, jisteze pro OC si tam pridaji nejakej 12cm fan.
vic vetrniku (treba ultralowvoltage) vic hluku vime? mam ve stackeru 2 case 12cm ultralow a vse ostatni pasivne krome grafiky. uchladim takhle i svyho quadcora s poradnym TR. hledam pasiv na pristi grafiku, proto me to zajima.
dobrou skrini je myslena skrin s dobrym proudenim vzduchu a dobre proudeni vzduchu ti muze uplne nahradit dobry fan na grafice, kdyz ma dostatecnou plochu pro odber tepla.
jasne ze jsou na to staveny, ale prave ta teplota muze byt limitujicim faktorem pri taktovani, navic to vypada fakt vymazlene ;)). s tou montazi souhlasim, odlepovani nekterych spreaderu z vyroby muze byt nebezpecny.