v práci mi dali elektroauto Kia EV6. když jedu služebku a dodržuji předepsané rychlosti (obec 50, mimo 90) tak pohodlně ujedu 350 km až 400 km na 100 % baterku. pokud jedu dálnici, tak je znát, že to bere víc a jsem na nějakých 280 - 300 km na baterku. (to je zkušenost)
když jedu z českých budějovic do liberce a zpět, nedám to bez oběda. přes oběd dobiju a dojedu zpět v pohodě (cca 30 až 50 % baterky). ve firmě to hodím na AC dobíjení a ráno mám zase 100 % připravených do akce.
co se týče dobíjení přes oběd ideálně mám rád dobíječky od 75 kw do 200 kw. větší dobíječku auto neocení, prostě tolik není možné hltat a 50 kw mi přijde, že mě zdržuje. dobíjení ve výše uvedeném intervalu je uživatelsky v pohodě.
sport je v podstatě souboj v rámci jasně daných pravidel, a je jedno, jestli je to souboj v pojídání párků a pití piva, nebo fotbal, či zápas ve StarCraft. myslím si, že je to od MOV krok správným směrem, pokud to pomůže aspoň jednomu člověku od flákání se do režimu soustředěná píle.
čtu si zdejší komentáře a říkám si, jak asi lidé komentovali na výstavě Ford model T, když jej začátkem 20. stol představil pan Ford veřejnosti. věřím, že mohlo zaznít něco ve stylu. koňovi benzín nedojde, a co se stane, když se rozbije motor, přpepřáhnout to nejde, atp.
Koukám, že z patentové přihlášky získali 3 patenty pro USA, ale co je zajímavější, že si podali sesterskou patentovou přihlášku pouze do Číny (čínským patentovým úřadem ještě nevyhodnocena) a zbytek světa nechali být. To jako Evropa/Kanada/Indie nejsou pro ně lukrativní trh? Divný.
P.S. Ještě mě napadá, že Evropský patentový úřad je hodně striktní, co se týče software metod, tak možná prostě jen nešli válčit předem nevýhodnou bitvu.