Zpět na článek

Diskuze: Roboti policie v San Franciscu "dostali" povolení zabíjet

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

honza1616
honza1616
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
5. 12. 2022 12:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No pokud to někdo ovlada a není to autonomní robot, tak proč ne???
Je přece jedno jestli zbraň drží policista v ruce nebo jeho zbraní je robot vzdálený 100m od hranice zapaskované oblasti.

Mimochodem, Izraelci přece teď mají ty malé drony do vnitřních prostor budov, operovat můžou v rojích a každý nese výbušninu. Nebylo by takové řešení rychlejší, mobilnější a celkově lepší??

Ventero
Ventero
Level Level
4. 12. 2022 10:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pokud to někdo stále ovládá, tak je to toliko jen zbraň jako každá jiná v tomto smyslu. Čím účinnější zbraň, tím větší nutnost zodpovědnosti a schopností při ovládání. Jinak nic.

Cemada
Cemada
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
4. 12. 2022 11:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ventero Asi tak nějak. Je to jako vojenský dron, který někdo řídí na dálku. Nic víc.
Ten robot nerozhoduje o tom, jestli a kam vystřelí či nikoliv. O tom rozhoduje operátor a také je za to zodpovědný.

Nadpis je pak zavádějící neb roboti nedostali povolení. To dostala policie, že může roboty takto nasadit.

wrah666
wrah666
Level Level
4. 12. 2022 20:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Cemada Dron zatím potřebuje ke střelbě souhlas operátora. Podstatné je to slovo zatím. Zjednodušit program, že se operátor ptát nemá a má rovnou střílet je triviální úprava. Otázkou není jestli, ale kdy k ní dojde.

PS: Ovšem, pokud policejní operátor šmejddovi místo vyjednávání přiveze odjičtěný granát, tak s tím nemám problém. Pokud to je opravdu šmejd, není co řešit.

Cemada
Cemada
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
5. 12. 2022 07:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Cemada Až bude nasazena AI, která bude jednat sama (podle nějakého programu), tak pak to bude úplně jiné věc.
To je ale hudba budoucnosti. A myslím, že dosti vzdálené. Bude se hodně probírat, jestli svěřit pravomoci AI nad životy lidí, i když to bude šmejd.

wrah666
wrah666
Level Level
5. 12. 2022 07:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Cemada AI už tam je. Řídí dron od startu na místo, identifikuje cíl, zaměří zbraně a po zabití letí zpátky. Akorát tam je jedna řádka v programu, že se má ptát operátora. Docela bych se bál, že jeho zrušení přijde podstatně rychleji, než myslíš. Amíkům na pár (ani milionech, jak ukázali) obětech navíc naprosto nezáleží.

Cemada
Cemada
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
5. 12. 2022 08:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Cemada Dost pochybuji o tom, že operátor tam je jen kvůli tomu jednomu řádku v programu.

Nicméně, pokud tomu tak je, tak stejně za důsledky bude zodpovědný vždy nějaký člověk.

jirka-77
jirka-77
Level Level
5. 12. 2022 11:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Cemada Jasně že jde o budoucnost, dnes je robot tupý. Robot možná v blízké budoucnosti hledaného člověka pozná líp než člověk operátor a bude se řešit jestli čekat na potvrzení operátorem "ano, je to on, zastřel ho" nebo jestli v dané sekundě kdy má robot příležitost jestli může střílet samostatně hned když ho např bude schopný líp a rychleji rozpoznat, protože člověka pozná v rychlosti i podle IR kamery a třeba rentgenu nebo prostě něčeho dalšího než jak je zvyklý koukat člověk. Člověk není dobrý při prohlížení obrazu IR kamery převedeného na barvy světla.
Na dálnici jde taky o životy a svěří se řízení autopilotovi v autě, tak co by ne policejnímu robotovi až bude taky dobrý.
No a tenhle vývoj pravomocí robotů se zbraněmi možná není dobrý.

jirka-77
jirka-77
Level Level
4. 12. 2022 06:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dálkově řízený robot se bude postupně měnit, budou i létající drony a plazící se. Kvalifikaci k řízení bude dostávat víc policajtů. Zbraně na něm se budou zlepšovat a bude dostávat zatím hodně omezené prvky umělé inteligence. V budoucnosti možná vylepšenou funkci než mám na foťáku, že foťák vyfotí když se člověk usměje. U robota si jde představit, že je situace kdy policajt už rozhodl o zabití člověka a pak může robot koukat kdy toho člověka uvidí, rozpozná, namíří a zastřelí. Tím myslím pravidla v budoucnosti.

Blaazen
Blaazen
Level Level
4. 12. 2022 02:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tohle není autonomní robot-zabiják, ale spíš přístroj na dálkové ovládání. Je vlastně mnohem víc pod kontrolou, než raketa vzduch-země vystřelená z letadla.

Pro představu: https://www.youtube.com/watch?v=csa2terQwoU

Já být policajt, tak bych toho robota v San Franciscu řídil dálkově nejlépe z úplně jiného města.

Danny723
Danny723
Level Level
4. 12. 2022 01:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Problémem americké policie není přílišná brutalita, ani to jestli bude moct dálkově ovládaný robot zabít zločince. Jejich problémem je NRA a laxní přístup ke zbraním, které jde koupit v kdejakém obchoďáku.

wrah666
wrah666
Level Level
4. 12. 2022 02:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Danny723 A k čemu je odzbrojit zákonadbalé občany? Lump má kontakty a je ozbrojený vždy, když má dojem, že se mu to hodí. Nějaký zákaz je mu naprosto fuk. A co se týká policie a jejích zásahů: Nevzpomínám si na jediný nesprávný. Máš trestní rejstřík přes několim stránek. Při kontrole saháš někam pro něco, co policista nevidí a neví co je. Zařve, ať toho necháš. Pokračuješ. Inu tak koupíš 7 kulí jako v Sarajevu a je klid. A stejně jsi byl na svobodě jen na vypůjčený čas, za pár týdnů bys šel zase do lapáku. Inu, jak jsi žil, tak jsi skončil, jako mizerný grázlík a VŠEM je lépe. Ostatně, teď mediálně známý Floyd je krásně zadokumentovaný případ. Podobný grázlíček, zfetovaný, s dojmem, že si může vše dovolit, popral se s policisty.. A inu, nikomu chybět nebude a to, že z politických důvodů prohlásili, že šlo o vraždu nehraje roli. Ostatně tvrzení, že se dusí zcela popírá samotné video, kde ŘVE, že se dusí. Lze si otestovat na vlastní kůži. Eučím za to, že jakmile se dusíte, můžete leda sípat. Zakřičíte možná jednou, ne pomalu 10 minut řevu. Za předávkování, které nevydrželo srdce policie opravdu nemůže.

Danny723
Danny723
Level Level
4. 12. 2022 07:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Problémem USA je jen a jen laxní přístup ke zbraním. Stačí se podívat na statistiky. V USA umírá zbraní hrozně moc lidí. Země s horšími statistikami jsou pouze Země ve válečném konfliktu nebo v podstatě ovládané drogovými kartely. To je ta 'root cause', nic jiného. Pokud nezpřísní zákony o zbraních, nikdy se to nezlepší. A ano, vzhledem k tomu, kde jsou teď je to práce na desetiletí až století. Ale na Evropě je krásně vidět, že to funguje.

vaclavhavel
vaclavhavel
Level Level
4. 12. 2022 10:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Ona ta jejich opravdu dobrá demokracie vyloženě počítá s ozbrojeným obyvatelstvem jako pojistkou proti diktatuře. Bohužel nepočítala s budoucí výměnou vlády lidu za diktátorskou vládu bank a korporací. To je ten zásadní problém. Dnes jsou jen stínem té původní dobré demokracie a většina kvůli svému nízkému historickému rozhledu a znalostem ani netuší jak dál. O zbraních to není.

wrah666
wrah666
Level Level
4. 12. 2022 10:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Však také amerika je země v nekolika válkách a JE oivládaná zločineckými kartely. Stav, že někomu definitivně hrábne, tak vzeme zbrań a jde střílet do lidí je za takových okolností naprosto přirozený. Ale "odzbrojení" to nezmění, magor pak bude do lidí bodat nožem, nebo je projezdí autem. Dokud mají společnost nastavenou tak, že magor nedostane léčbu, ale nechají ho dál šílet, tak odzbrojení nepomůže. (a dokud budou naypříklad americké války produkovat veteány, kteří pak skončí jako bezdomovci. Jejich společnost je prohnilá shora dolů. tohle se fakt nedá řešit odzbrojením. Právě naopak, předhodili byste slušné občany zrůdám.

vaclavhavel
vaclavhavel
Level Level
4. 12. 2022 10:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Bingo, jsem rád, že to tady není jak na sjezdu libtardů.

SatanS
SatanS
Level Level
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Linux
4. 12. 2022 22:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 lidi je na svete jako sracek, nechapu co je za problem, ze par z nich skona strelnou zbrani

Cemada
Cemada
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
5. 12. 2022 08:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Šmejd si zbraň vždycky najde, ten se zákony neřídí. Odzbrojování zákonadbalých občanů není cestou. Naopak se jim sebere možnost se řádně bránit.

jardadoma
jardadoma
Level Level
4. 12. 2022 00:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Po tom, co jsem viděl pár live akcí, kde stavěli auto a z auta na ně hned někdo začal střílet, se americkým policistům nedivím, že je nebaví umírat. Ve finále je jedno, jestli kriminálníka sejme policista zbraní nebo robotem.

Ventero
Ventero
Level Level
4. 12. 2022 10:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jardadoma To je pravda.
Na druhou stranu je průměrný Amík o polovinu větší tupec a egomaniak, než průměrný Evropan, a podle toho tam vypadá i četnost takových lidí v řadách policie. Když si vezmu, jak u nás je běžný policista často nepříliš domýšlivý a dozíravý (za což ovšem nejčastěji může legislativní stupidita a napojení velitelů na mafiánské regionální či vládní politické kruhy, takže ti kluci i děvčata jsou vmanévrováni do polohy, raději neudělám nic, než špatně a pak když je třeba opravdu nějak zasáhnout), tak to udělají z bezradnosti a tuposti špatně. Tedy pro občana či subjekt v právu - většinou svým zásahem v nepříliš zřetelné situaci, sice skutečně pomůžou, ale většinou jen nějaké korporaci nebo zločinecké organizaci, která je zdrojem bezpráví na tom občanu, který už neví, jak se bránit.

Berlusconi a celá italsko-sicilská mafie bledne závistí, když vidí, co se tady v tom bývalém východním bloku podařilo vybudovat za struktury. A Terrasini by spáchal dobrovolně sepuku a chudák Cattani by ztratil půl smyslu života :-D
Proti strukturám, které jsou propojeni hlavně s ODS a TOP09, přičemž ostatním uskupením se ta infiltrace nevyhýbá, to jsou jen žabaři.
Vlastně to není už infiltrace - to už je, v takovémto měřítku a v okamžiku, kdy to většina běžných i poškozených občanů naprosto amorálně obhajuje (a máme i zde takové), to už je indoktrinace a kultura ..

vaclavhavel
vaclavhavel
Level Level
4. 12. 2022 11:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ventero https://rychnovsky.denik.cz/ctenar-reporter/hrdina-david-vecko-zachranil-zenu-kterou-skrtil-cizinec-provazem-20221123.html

Pachatele policie nehledá, protože je ukrajinec a na ty se nesmí - i proto byla zrušena diskuze o stejné události na seznamu. Stejně jako když kvůli romce co vyhrožuje střílením přijede zásahovka a romka nemá sebemenší problém se zákonem. Prostě se to zamete pod koberec. Právní stát, hahahahahahahahahaha.

Choakinek
Choakinek
Level Level
4. 12. 2022 19:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ventero Máte naprostou pravdu!

A vůbec to není jen o té mafii. ČR = zátoka sviní! Kolik lží, intrik, absence sebereflexe je mezi úplně běžným obyvatelstvem, to mě nestačí fascinovat. Celé se to plazí po morálním dnu. Nemá to budoucnost, nastanou dramatické změny.

Reklama
Reklama