Zpět na článek

Diskuze: Nový Prescott 3.6 GHz - 150W spotřeby!

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Scorpio
Scorpio
Level Level
24. 7. 2004 00:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja mam osobne doma AMD Athlon XP 2500+ na 3200+, vetrak ani nepocut...a mimochodom...pozri si aj zahranicne veby co hovoria na "podareny" prescott a potom hovor nieco o AMD a jeho tepelnom vydaji :)) a mimochodom, nForce 2 bol a zatial je naj chipset pre K7 a stabilitou sa vyrovna Intelu, ktory "dělá chipsety dvacet let" :)) Osobne som zastanca AMD, ale aj Intel ma svoje miesto. Len momentalne si ho kazi vecami ako prescott...to aby som si kupil Prometeia 2 na procak, alebo to chladil dusikom :)) Inak bolo by zaujimave mat PC stale chladeny dusikom...vrazit si do izby cisternu a dolievat...najlepsie by to bolo pri hrach... "cakajte idem AFK"..."prečo"..."doplnam dusik do CPU chladica"... lol

J.Kaspar
J.Kaspar
Level Level
23. 7. 2004 23:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ještě si neodpustím poznámečku - zajímalo by mě odkud má mistr Honza1111 informaci, že v laboratořích dellu se AMD procesory "sraly".
Pracuju v jedný takový laboratoři jako test inženýr, sice ne u dellu, ale o to tu nejde. Jedinej zásadnější problém s procesorama je právně neskutečný a brutální topení prescottů, AMD no problem. Z čehož vyplívá, že náš pan Honza12345 :) , je asi trochu mimo mísu, nebo dell má hodně špatný systémy.

J.Kaspar
J.Kaspar
Level Level
23. 7. 2004 23:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

to =ItchY=: máš sice pravdu, že celkovej přínos je nula, ale diskuse je od toho, aby se diskutovalo... Nemůžu s tebou souhlasit že se ten výkon (především ale výkon už dávno není o frekvenci) nikde nevyužije a to, že pokud někdo chce aplikační výkon ať sáhne po linuxu to taky není zrovna pravda. Každopádně tenhle procesor je dobrej tak možná na přitápění v zimě...

mad maxii
mad maxii
Level Level
21. 7. 2004 15:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mily povaleci na peci c.1111(bohuzel ne v dokumentacich a materialech a potazmo i inetu....-((() Dost mi pripominas v teto diskusi ALFa (jenze on na rozdil od tebe mozek MA a co vic: on ho pouziva!!!), takovy maly nabozensky fanatik bez zodpovednosti v jednani natoz pak k druhym to jsem opravdu dlouho nevidel..!!! Dnes uz opravdu neni doba ze kdo byl IN na trhu(nejlepsi) taky musi byt IN az na veky veku(to si vem do ruky obch. rejstrik a zjisti kolik firem jeste existuje)...Kdyby jsis alespon neco(byt 1% info) malo o tom precetl tak bys vedel ze 90% firem pred tebou recenzovanymi 20lety uz alespon min. 3krat zmenilo majitele nebo taky zaniklo.... Takovou slepou viru v to ze kdyz je nekdo na trhu 20let tak PROSTE MUSI BYT NEJ NA TRHU(zrejme to asi bylo nekde napsano pac ze selskeho rozumu ktery ma alspon trochu potuchy o zakladech ekonmiky a neviditelne ruce trhu to byt proste nemuze!!!) i po precteni korektniho clanku ktery vse vyvraci tak to te mily H.1111 tipuju na poradneho JEHOVISTU(ale tam bys to mozna dotahl pekne vysoko s TVYM pristupem)...!!! Neco malo na objasneni AKTUALNIHO postaveni INTELU na trhu( cca 0,1% info ktere muzes kdykoli ziskat kdyz uz jses propracoval k pouziti inetu):jakto ze tak dokonala firma kupuje 64bit technologie od AMD...? (vysvetleni pro H1111: ze by to bylo tim ze situace postaveni dvou velmoci na trhu meni...???)K tem normam chytraku: Kdybych byl zamestnan u AMD tak bych te zaloval !!! Takova pomluva uvarena z vody, to je vrchol!!! To me navadi k jednomu dotazu: nejses nahodou redaktorem BLESKU nebo TV NOVA...????

Pro tebe plati zakl. poucka: NECTES??? NEVIS!!! tudiz NEMLUV!!! NEPIS!!!

to ALF: Jedine kde uz ma Intel vs. AMD navrch je snad v Sandre....., i ve videu uz jsou testy srovnatelne ne-li lepsi....

hanz200
hanz200
Level Level
6. 7. 2004 14:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jo plne s tebou souhlasim, pouzivam vodni chlazeni na AMD 2600+ a hlucnost 10dB celeho pocitace je fakt parada. Teplota na procaku pri nejvetsi zatezi 45°C. Samozrejme, ze je treba mit i drahy zroj, ktery neni hlucny, ale jinak fakt super. At jde predrazeny Intel nekde.

CIK
CIK
Level Level
3. 7. 2004 16:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

DELL ohlasil pocitace s AMD :) takze mozna nejsou tak omezeni jako vy.

CIK
CIK
Level Level
3. 7. 2004 15:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

chlape ty jsi tu grafarnu videl jenom z vlaku :)) mam ji doma a hluk je v poradku, je to stejne jako u RADEONU 800XT co ma kamos.

Dany HW_123
Dany HW_123
Level Level
2. 7. 2004 13:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

AMD přiznala chybu v CPU,ale to je asi ojedinělý případ... Co Intel??? Ten těch chyb seké mnohem,mnohem více, takže pokud nevíš, jak se věci mají, tak radši drž hubu a kecy si nech pro sebe... PS: Dy´t ty seš vážně magor, ale jedna věc ti přece jen jde. Ty kecy.. Ty bys mohl dělat redaktora v dávno zrušeném časopisu HROM... Tam bys byl frajer. Tady seš bohužel nic a nula.. PSS: Už jsem tě potkal na mnohem více diskuzích a webech a říkám akorát jediné: radši skoč z mostu, protože všude meleš stejné kraviny ty hovado..........

Dany HW_123
Dany HW_123
Level Level
2. 7. 2004 13:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ty vyjebaný magore, zkus občas myslet hlavou a né těmi ultramalými koulemi co máš mezi nohama a říkáš si chlap..... Jseš sráč.... Podívej se na celosvětový trh a uvidíš, že AMD jde vzhůzu..... Bude to trvat,ale využívá chyb INTELU a ten za to platí .......... bohužel pokud seš zazobanej magorek co si koupí to nej nej co vychází(P 3,4E a podobně drahé sračky), tak tě jenom lituji...... A tu vulgaritu ti vracím........... PS: Určitě máš doma maximálně Celeron 300(bez L2), 64 MB Ram (dokonce PC133 : seš frajer) a grafiku Intel 740, viď? Ještě se k tomu divíš proč ti ten FAR CRY nejede a tajně sníš o P3 Katmai, viď? No, snad konečně dospěješ, začneš uvažovat hlavou a ty stupidní poznámky budeš tak maximálně psát do časopisu mateřídouška....

Dany HW_123
Dany HW_123
Level Level
2. 7. 2004 12:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Sleduju tuhle diskuzi a už mě těma kecama fakt nudíš ty INTEL DEMENTE. Pochop už konečně že Prescot stojí za piču a nesnaž se pořád ten procák omlouvat nějakou teorií a ber už konečne praxi ty vole. Kup si tu 3,6 a pak se budem bavit dál, ano?Už si tady těch keců a různých teorií napsal až moc a je čas aby ses sklidnil. Zkus si jednou hardware otestovat sám a nebrat v potaz nějaké servery a uvidíš, že poznáš věci i z druhé stránky. Viz. inquire - banální web zaměřený na kecy, pomluvy a výmysly! Tom´s Hardware - Intel only web! Jedině takový X-bit labs se dá číst, i když tam taky občas nějaký hlod či test stojí opravdu za to. Dělám už asi 10let v AT computers a rukama mi denně prochází mnoho aktuálního hardwaru a děláme vlastní testy pro firemní zaměření a hodně krát jsem byl svědkem toho, když jsme dělali nějaký test, tak schálně je děláme na sestavách stejných, nebo podobných co testujou na určitých webech(samozřejmostí jsou i stejně použitý software) a říkám akorát jedno: ty testy jsou buďto šizené(za účelem reklamy), nebo si nedokážu vysvětli tak markantní rozdíly v různých testech při použíti téměř stejného nádobí. Možná jsem byl na začátku vulgární, ale to proto, že jsem četl vaše reakce a bylo mi tak, jako kdybych je četl na některých webech.... opravdu, zkuste si jednou praxi... PS: Kdyby AT neměla tak lukrativní smlouvu na výrobu PC hlavně s CPU od Intelu, tak u nás žádný Prescot nenajdete. PSS: .....haleluja Athlon.....haleluja Northwood

who
who
Level Level
1. 7. 2004 18:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

no jasne; ja sem nad tim pak taky premejlel
ale kdyby teda byl ten vykon takhle malej;
proc vubec procesor vyzaduje tak obrovsky prikon? respektive proc tam tecou tak obrovske proudy?
je to tim ze v procesoru je maly odpor?

J.Kaspar
J.Kaspar
Level Level
28. 6. 2004 03:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Většinou do diskusí nepřispívám, ale velmi rád je sleduju. Příspěvky tohoto typu ve mě evokujou myšlenky na náboženskou hysterii a zaslepenost (jak už tady ostatně bylo uvedeno - náboženství jménem intel). Úplně před sebou vidím člověka, který tohle napsal...
Primitiv, který se nezmůže na nic jiného, než urážky které navíc nemají žádný podklad. Je mi smutno, že s takovým "člověkem" sdílím svět...
Co se týče prescottu - v práci říkáme, že intel zrušil piny u procesorů proto, že by se zanedlouho roztekly :)
Každopádně hon za frekvencí a výkonem kdy si dva konkurenti dýchají na záda intel začíná nezvládat a uchyluje se k podobným zvěrstvům. Doufám, že se intel vzchopí, protože tímhle směrem vede cesta do pekla.
Jinak v poslední době je konkurenční boj mezi AMD a intelem opravdu na ostří nože. Jen tak dál! Těžíme z toho hlavně my, spotřebitelé (ovšem pokud zrovna nemáme mít přímotop místo procesoru)...

duky
duky
Level Level
26. 6. 2004 21:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja si osobne myslim ze jde intel uplne spatnou cestou.
Nejvetsi proudove odbery jsou pri zmene log. urovne, a proto zvysovani frekvence povede samozrejme ke zvyseni vyzarovaneho tepla (samozrejmne pokud dane zvyseni frekvence neni doprovazeno zmenou technologie).
Intel by se mel konecne spamatovat a konecne vylepsit architekturu cipu, pak by totiz mohl potrapit AMD, predstavte si Athlon 64 FX53 ktery by tikal na 3,6GHz (to by byl rachot).

starmen
starmen
Level Level
27. 6. 2004 09:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@duky Mno u CMOS je to pro jeden spínaný tranzistor podle:
W = U^2 * f * C
kde
W - příkon (v podstatě ztrátové teplo)
U - napětí
f - kmitočet
C - parazitní kapacity (např mezi nožičkami tranzistorů apod.)

Takže zvyšování f zákonitě neznamená věší teplo produkované tranzistorem, ale hrají v ní roli hodně technologické vlastnosti tranzistoru a hlavně zde figuruje kvadrát napětí. U prescottu ale je tuším i problém se ztrátovými produdy - úniky, takže nejen spínáním tranzistorů, ale technologií.

duky
duky
Level Level
27. 6. 2004 20:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@starmen mne se jednalo ze vestina cmos hradel ma na vystupu dva tranzistory zapojene proti sobe (jeden PMOS a NMOS), a jimi proteka nejvetsi prou prave pri zmene urovne kdy je jeden tranzistor jeste otevreny a druhy neni jeste plne otereny (tento prou se nepouziva k buzeni dalsich prvku, pouze prejde pres tyto tranzistory a zmeni se v teplo). V klidovem stavu je tento proud skoro nulovy.
Pro predstavu by mohlo slouzit toto schema: http://www.imt.fb12.uni-siegen.de/he/lehre/cmos-inverter.gif

duky
duky
Level Level
27. 6. 2004 20:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@starmen Samaozrejmne ze pokud dojde se zvysenim frekvence i zmene parametru techto tranzistoru, tak se vyzarovane teplo nemusi zvysit, jenomze to intel v tomto pripade evidentne neudelal. A tak ten nas intel porad topi vic a vic.

starmen
starmen
Level Level
28. 6. 2004 13:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@starmen Jojo, souhlas ;-)

tief
tief
Level Level
25. 6. 2004 12:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Stáhni si Specification Update Pentia 4 a podívej se, kolik má (desítek) chyb - http://developer.intel.com/design/pentium4/specupdt/249199.htm. O tvé inteligenci se nebudu vyjadřovat, již jsem se vyjádřil v tom smyslu, že bys tento server neměl navštěvovat.

Mali
Mali
Level Level
24. 6. 2004 15:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zdravim. Presne tak latence delaji na ramkach vykon. A je to krasne videt na K8. S ramkama, co maj nizsi latence strci v poho do kapsy stejnej procik s pametma taktovanyma mnohem vice!
BTW bejt amd tak pockam az na DDR3. DDR2 je jen prechodne stadium. Podle me se neosvedci stejne jako u grafaren. A navic AMD ma v pametovem systemu nad Intelem VEEEEELIIIIIIKYYYYY naskok(mozna ze takhle veliky ne, ale dostatecny) a nemusi se cpat do kazde slepe ulicky. Navic DDR2 sou moc drahy!

tief
tief
Level Level
23. 6. 2004 18:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ty dokumenty ohledně spotřeby jednotlivých částí procesory by se hodily. Opravdu hodně. Tak jestli je máte, pošlete mi je prosím na mail. Díky.

tief
tief
Level Level
23. 6. 2004 13:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

2 procenta ze 151W jsou 3W. To je opravdu veliký rozdíl! Aspoň uznejte, že jste se mýlil. Mimochodem, já jsem nikde netvrdil, že se ztratí všechno, říkal jsem, že na signální výstup do čipsetu je potřeba odhadem 1W a že spotřeba = tepelný výkon je po menším zaokrouhlení.

who
who
Level Level
24. 6. 2004 13:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tief no z toho elektrickyho hlediska taky existuje naka ucinnost; n=vykon/prikon; takze takovej procesor ma ucinnost? 100%??; to podle me neni mozny
nebo kolem tech 98%; to je dost vysoky
jinak ste dosli k zaveru ze teda co procesor dostane to vyzari v teplo; ale ne jestli tech 150W ma furt a vzdycky; alf tvrdi je to max a ze to nema vzdycky;
kdybych tech 150W mel furt kam by sly 3.8ghz; 4ghz....

tief
tief
Level Level
23. 6. 2004 13:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mně z pohledu recenzenta je zcela lhostejné, jaké má nebo nemá Intel problémy s výrobní technologií a jakou má nebo nemá frekvenci či kolik jeho čipy mají transistorů. Hodnotím výpočetní výkon, spotřebu (tj. i hluk chlazení) a částečně i cenu. Pakliže Intel nebyl schopen dodat na trh odpovídající konkurenceschopný procesor k AMD Athlon 64 FX53, je to pouze jeho problém a já jen zhodnotím kvalitu nabízených řešení. Prescott 3.6 GHz je pomalejší, hřeje o 80 procent více (151W CPU + 10W čipset vs. 89W CPU s integrovaným čipsetem) a ani se nedá koupit. Mám toto hodnotit jako dobrý krok? Jednoznačně ne. Až Intel uvede na trh solidní procesor s parametry podobnými konkurenci (což třeba Prescott pro socket 478 ještě jakž takž splňoval), zhodnotím to kladně. V opačném případě to budu hodnotit tak, jak jsem to zhodnotil - pořizovat si domů hluk tryskového letadla opravdu nikomu nedoporučuji.

"maj měkčí no­rmy než Intel" - to je Váš názor a musím říct, že nepodložený. Osobně mám s kvalitou procesorů od AMD dobré zkušenosti, takže já bych zase mohl tvrdit opak. Ostatně Intel by se měl nad sebou zamyslet, kde bere hodnoty TDP a jak je možné, že poměr Pmax k TDP se tak výrazně změnil s přechodem ze s478 na LGA775. TDP je podle nich typická spotřeba, je trochu divné, že se tak změnila, když v procesoru nedošlo k žádným změnám architektury.

ad "trouba" - nikdo Vás nenutí tento server navštěvovat a pokud se již tady neobjevíte, budeme jen spokojeni, protože nestojíme o to, aby někdo v diskuzích nadával ostatním.

Milhouse666
Milhouse666
Level Level
22. 6. 2004 21:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Náboženství Intel je v poslední době nějaké teplé.

Halen
Halen
Level Level
22. 6. 2004 20:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hele, ja jsem Halen, skalni clen AMD fanklubu :) Vsak on si to DELL a dals velci "skalni" vyrobci, vyrabejici jen s CPU Intel casem rozmysli. Tak jako si to rozmysleli u MSI, ASUSU a dalsich firem, kde vyrabeli VGA jen od nVidie a trh je proste donutil vyrabet ATI.

starmen
starmen
Level Level
22. 6. 2004 19:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mno veškeré výpočty v CPU není nic jiného než spínání a rozepínání tranzistorů (když pomineme zanedbatelný poměr ostatních součastek vzhledem k počtu tranzistorů v CPU - stejně i z ostatních jde většina příkonu do tepla). Když budu spínat jeden jediný tranzistor, tak on sám spotřebuje nějakou energii, to je pravda, ale většina této energie jde do tepla. Kde by se ta energie ztrácela ?
Na rozpohybování elektronů??, tím jenom dodám energii, která se při nejbližší srážce dvou elektronů (či jiných elementů) promění v teplo (kam jinam by se kynetická energie elektronu ztratila.. ?). To je princip jak funguje např odpor.
Na otevření hradla tranzistoru ? "Otevření" hradla tranzistoru není nic jiného než v polovodiči vytvoření správných potenciálů (u CMOS tuším 0,2V mezi Gate a Drain - už si nepamatuji) což není nic jiného než nadopování GATE elektrony tzn. opět rozpohybování elektronů, které se časem stejně někde srazí a jde to do tepla. Mezi Source a Drain opět teče proud tzn elektrony - opět pohyb elektronů.
Opravdu nevím, kde jinde by se příkon mohl ztratit. Možná by nějaký mohl utéct magnetickým polem kolem vodičů/přeslechy, ale to bude podle mne velice zanedbatelné.

Jinak podotýkám, že opravdu si to moc už nepamatuji, takže je možné, že jsem něco opomenul. Nikdo není bezchybný O-) :-D

petrd_5950
petrd_5950
Level Level
23. 6. 2004 01:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@starmen ...osobně bych řekl, že máte naprostou pravdu! Taktéž sdílím názory Petra Orla, myslím, že do toho trošku vidí a nevaří z vody. Milý pan ALF by se měl přestat ztrapňovat a měl by začít přemýšlet... stačilo by pro začátek trošku selského rozumu...

Jinak o intelu si myslím své - on je klidně schopen udělat novou patici/platformu na 6 měsíců a ani nehne brvou. A aby se namáhal to oslit nějakým zákazníkům dopředu? To ho ani nenapadne, kdo by si ten jeho šmejd potom koupil? Já vím kdo - ALF a podobní naivkové... (a to jsem to ještě napsal slušně ;-)

who
who
Level Level
22. 6. 2004 19:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

estli se potvrdi ze intel pude do dual core u prescotta; pak by se mel design dost predelat

DavesMan
DavesMan
Level Level
23. 6. 2004 10:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@who Není třeba...
Intel plánuje pro dual-core zcela novou platformu TTX (čti Temelín-TX). Půjde o to, že CPU bude mít samostatný zdroj (doporučené minimum je 450W: 2x150 pro CPU + 150W pro chlazení). Tyto CPU budou dodávány i v BOXovaném provední, které bude obsahovat zmíněný procesor, NVIDIA GeForce 6800, onen 450W zdroj, další 580W zdroj pro grafickou kartu, rozvaděč a 2m třífázový 32A přívodní kabel.

Scorpio
Scorpio
Level Level
24. 7. 2004 00:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DavesMan Tak to sa podarilo :)) Intel Sucks...AMD & ATI Rules!!!

Martin Štěpánek
Martin Štěpánek
Level Level
22. 6. 2004 17:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jejda, se nestiham divit. Ja myslel, ze pubertaci chodi jen na PCt.....

tief
tief
Level Level
22. 6. 2004 17:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Budoucí P4 na 3.8 GHz samozřejmě bude mít taktéž specifikováno 119A. Ovšem jeho výroba bude složitější, bude ještě menší výtěžnost a bez úprav v jádře to podle mě Intel nezvládne. Dříve se uplatňovala politika, kdy pomalejší procesor měl specifikovánu nižší spotřebu. Pokud se v takovém případě vyrobil kus s velkou spotřebou, třeba se ani při nižší frekvenci nevešel do požadavků, tak ho museli vyhodit. Nový systém, kde vše má papírově stejně, je pro zvýšení výtěžnosti - bude to mít víc než 119A? Tak redukujeme frekvenci, označíme jako 3.4ku a prodáme!
K energii - ona se ztratit nemůže a jelikož je signální výkon malý, co se stane s tím obrovským množstvím? I v té sekačce se energie vložená do roztáčení motoru změní v teplo - energii na točení totiž potřebujete na překonání třecí síly. Ve vakuu stačí předmět rozpohybovat a bude se točit stále bez nutnosti dodávat energii.

Krevety
Krevety
Level Level
22. 6. 2004 16:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

souhlasim s alfem ... :)

Reklama
Reklama