Selským rozumem... Kdyby solární panely stačily na pohon elektroauta, proč to ti výrobci nemontují? Že by malý přínos a moc kg navíc?
Kontrolní výpočet - hodím si do kalkulačky (https://www.ceska-solarni.cz/kalkulacka) 5m2 a dostanu měsíčně 83-97kWh, tedy 9300 - 10900km ročně, potud by tedy úplně nekecali. Ale, jak to tak bývá, dáběl se skrývá v detailech... Auto nebude mít ani omylem ideálně natočené panely, účinnost nabíjení nebude 100%, auto nebude vždy 100% čísté (trochu problém, když stále parkuje venku), provoz nebude vždy mimo stín (jak je správně poznamenáno). 10.000km ročně je tedy naprosté sci-fi a reálně bych očekával tak 1/4.
Se závěrem článku nesouhlasím. Pod klasickou kancelářskou prací si představuji e-mail, excel, word nějaký skype. To dá tenhle procesor naprosto luxusně. Na to, aby jste to strčil do účtárny...
No, úplně bez fabrik Evropa není - co třeba GlobalFoundries Fab 1 v Drážďanech. Ta přece stále jede a pokud vím, maj 12nm. Ale jinak ano, moc tu toho není...
Zase bych z toho nedělal kovbojku... Na kovovém chladiči máte běžně nasazaný ventilátor v plastovém pouzdře. Tady jen má pouzdro ventilátoru ultra-cool vzhled s žebírkama bez funkce. Vše ale zůstává při starém - pod tím ventilátorem je kovový chladič. A jestli to bude mít podobné prarametry jako starý box, asi není důvod k nějakému křiku.
Potvrzuji pozitivní zkušenost. Z Alíka mi před pár lety dorazil Xeon X5450 Processor 3.0GHz. Cena necelé tři stovky a slouží ke spokojenosti dodnes. Můj názor - výhodné to je k prodloužení životnosti starého počítače. Asi bych tuhle cesti nevolil, kdyby to mělo znamenat výměnu desky pamětí a dalších komponent, tam to z mého pohledu postrádá kouzlo.
Nehněvejte se na mě, ale kapitola 8 je čirá demagogie. Psát o povolenkách jako o něčem dobrém a odkazovat se na pokuty, jako něco ještě horšího... To je je jako tvrdit, že nechat se mlátit bičem je vlastně fajn, protože existuje i 9mm a tím dostat nechceme. Tak za mě rozhodně ne! Oboje je daň a oboje zaplatí zákazník ICE, kterého se nikdo neptal, jestli o to stojí. Holt demokracie. Zavádějící je i výpočet s "pouhými" 4,2% příjmů 1, je někdo musel zaplatit, zákazník, kupující si ICE, které je o to dražší 2, to nejsou jen povolenky, ale i šílené verze EURO6 norem, které opět zaplatí zákazník ICE 3, povinné výbavy, které luxusní auto má, ale levné ICE ne, a rozdíl a tak se nám to cenově zase přiblíží.
ICE v Indii, ano se špinavým motorem zhruba EURO 4, se prodává hluboko pod našich 100.000Kč. Ano, jde to. Ale díky výše zmíněnému v EU přestává existovat segment pod 300.000Kč a končit bude ten pod 400.000Kč! A ruku na srdce, kolik rodin má na nové auto za tu částku. Řítíme se plnou parou mezi půlky!
To fakt někdo věří smysluplnosti využití solárních technologií v interíéru? Jako napájení kalkulačky, k ničemu jinému to není... V interíeru to budou řádově miliWatty na metr čtvereční plochy panelu, co z toho půjdou dostat. K čemu je to dobrý? Možnost použití jen u zažízení s téměř nulovým příkonem, kde nevadí, že po tmě není napájení, kde nárůst ceny není podstatný a z nějakého důvodu to má být bezdrátový/bezbateriový...