profile-image

hadejkoho

Hadejkoho
Registrace 15. 11. 2008
ID 4247377188
Level
0 bodů
Zbývá 100 bodů do dalšího levelu
0 100

Komentáře

Hadejkoho
Hadejkoho
Level Level
9. 2. 2013 00:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Obojí je stejně důležité. Současné technologie je samozřejmě potřeba někam rozvíjet. Ale často jsou staré technologie nahrazeny novými, které budou mít bez zmiňované optimalizace větší potenciál, než ty staré technologie po staletích optimalizace. Např. takový transistor je toho důkazem. Dovedete si představit, že bychom do dnes používali pouze a jenom elektronky? Já teda ne.

Hadejkoho
Hadejkoho
Level Level
7. 2. 2013 01:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nevím, jak dobře jste si přečetl můj příspěvek. Já prodávám elektro, takže o té technologii něco vím. Jde ale o to, že od té doby co se namísto trubic používají ledky se všemu říká LED TV, následkem čehož si většina lidí myslí, že se jedná o zcela novou zobrazovací technologii. Samozřejmě v televizích se taky upustilo od TN a většinou jsou tam VA panely, takže začali vykládat o lepších pozorovacích úhlech ve srovnáním s LCD a o "zářivějších barvách".
Jde o to, že zavedení nové technologie bude vyžadovat úpravu výroby, což je samo o sobě velmi nákladné, takže raději budou hledat způsoby jak ozdobit kýbl hnoje aby papírově vypadal jako Ferrari, viz zmiňované nesmyslné obnovovací frekvence, dynamický kontrast a všemožné ShakeView, SmearMotion a HyperUltraMegaSuperPicture, které ve výsledku jenom ještě víc pohnojí obraz, ale lidem to přijde jako zlepšení, protože to mají zapojené přes Scart na deset roků starém DVD přehrávači.

Hadejkoho
Hadejkoho
Level Level
6. 2. 2013 21:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V mnohých oblastech vídáme pomalejší pokrok, než tomu bylo pár let zpátky, ale zato vídáme pokrok v oblastech jiný. Ono nejde jen o tom jak daleko se nějaká technologie posune, ale taky jakým směrem. Dnes herní scéna nejvíce žije na konzolách. Spousta věcí, které dříve bylo nutno dělat skrz různé desktopové aplikace se přesunulo do prohlížečů. Dostáváme se k samotnému faktu, že většina uživatelů už dnes ten desktop vlastně k ničemu nepotřebuje. Otázkou tedy je, jestli desktopy zažívají stagnaci, nebo se připravují k pádu.
Co se zobrazovací technologie týče, tam je hodně vidět spokojenost firem se současným postupem trhu. Vždyť se jim přece podařilo přesvědčit většinu uživatelů, že LED je nová technologie zastupující LCD. Drtivá většina uživatelů nemá páru o tom, co je to OLED. U monitorů díky nesmyslnému dynamickému kontrastu se stal kontrast naprosto bludným parametrem a odezva pixelu je na tom podobně. A televize s 500hz obnovovací frekvencí? WTF? Lidi ani neví, jakým způsobem se ty parametry projevují. Mají sotva tak představu o tom, co je to rozlišení a jejich referenční pole je tak malé, že když jim prodáte TN panel a řeknete jim, že je to LED a má dobré barvy, budou tomu prostě věřit a ty barvy si budou pochvalovat.

Hadejkoho
Hadejkoho
Level Level
26. 10. 2012 17:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Chtěl jsem kupovat jeho 27" sourozence. Ještě že jsem tak neudělal.

Hadejkoho
Hadejkoho
Level Level
8. 10. 2012 21:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jojo, CoD jako hra není vůbec špatná hra. Skutečně se jedná o kvalitní rychlou zábavu... něco jako dát si popcorn mezi obědem a večeří. CoD jako série je však jenom jedna hra.

Hadejkoho
Hadejkoho
Level Level
7. 10. 2012 20:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ani GT5 ani Forza 3 nemají nativní rozlišení 1920p. Obě hry nativně běží v 720p při 60FPS a jsou upscalovány na 1920p. Tohle platí prakticky pro všechny AAA tituly (až na to že většina má jen 30FPS).
Xbox nikdy neměl BR, FullHD rozlišení však podporoval vždycky. Jediné, co xbox neměl od začátku, byl HDMI port a optický výstup (HDMI přibyl tuším že s PRO verzí konzole a optický port se objevil na nové verzi Xboxu - předtím to šlo zapojit jen s tím proprietárním kabelem dodávaným s konzolou).

Hadejkoho
Hadejkoho
Level Level
6. 10. 2012 19:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Generace např. stromů se už hojně používá v mnoha enginech. Nejprve si tvůrce vymodeluje stromy, přidá možnosti variací. Pak na mapě nakreslí dvě přímky, mezi nimiž se vygeneruje cesta a kolem cesty se vygenerují stromy. Rozhodně to nefunguje tak, že by tvůrce musel ručně upravovat polygony aby udělal cestu a pak ručně nastavovat kde se který strom objeví. Pokud dělá les, řekne enginu "tady nějakým způsobem naplácej stromy". Pak řekne "Tady bude chata a tudy povede cesta". A engine si s tím už sám pohraje. V okamžiku, kdy má potřebné modely, udělat uvěřitelný les s chatou uprostřed je jednodušší než udělat náčrtek takového lesa v MSPaint. Pak to ale musí někdo důkladně projít z pohledu hráče a ujistit se, že nikde nejsou díry např. díry v mapě.
S detailností modelů problém není (co se délky vývoje týče). Většinou se nejprve dělá "high-poly" model, podle kterého se udělá normalizovaná textura, která se plácne na "low-poly" model.
S "detailní žábou" jsme se už setkali např. v RAGE. id chtěli kromě samotného enginu předvést svou "Megatexture" (což by se dalo popsat jako jedna obrovská textura natažená přes celou mapu). Díky této technologii se žádné textury ve hře neopakují. Taky nás ale nutili navštěvovat každé místo minimálně dvakrát, kdy pokaždé jsme procházeli jiným směrem.
Za tvorbou hry je mnohem víc než jen modelování atp. Tvorba samotného enginu může tvořit 30% a víc z celkového vývoje. A dokud není hotový engine, nemá cenu dělat mapy. Pak je tu hudba, dabing, zvuky... což jsou také věci časově velmi náročné. Pak je potřeba ověřit, že když se to všechno dá dohromady, bude to dávat smysl a testování hry může být kapitola sama o sobě.
Brzdou jsou v tuto chvíli skutečně konzole. Aby taky ne. Když každá z nich může přinést i desetinásobek toho co PC, konzole jsou zkrátka priorita a čím větší rozdíl mezi jednotlivými platformami, tím větší riziko že hra na jedné platformě bude něčím úplně jiným než na platformě druhé. Nová generace se už ale nezadržitelně blíží a musí přijít. Desetiletá životnosti už prostě není možná. Upscale ze 720p na 1080p při max. 30fps je už zkrátka málo. Hry na konzolách nikam nepostupují, zlepšuje se pouze optimalizace (která se okamžitě využije k nějakému tomu detailu navíc) a to hlemýždí rychlostí.

Hadejkoho
Hadejkoho
Level Level
19. 9. 2012 21:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Gates sám řekl: "Šlo to jen se Stevem Jobsem". Tím samozřejmě narážel na politiku Applu. Gates se držel takové politiky, že prostě byli všude kam dosáhli. Apple si naopak stavěl ohradu produktů okolo jediného produktu (legrační je, že něco podobného teď dělá sám MS, tím že prakticky do všeho tlačí Metro). Samozřejmě, když se řekne Microsoft, všichni si řeknou "Windows". Ale Microsoft se skutečně protlačil do všech možných koutů a mnohde se jim daří (například na poli herních konzol mají dnes stroj s největší prodejností her) A když se jim někde něco nepodaří, zkusí to znovu za pár let (Widlofón). Nechci dělat žádné předpovědi, ale jsem opravdu zvědavý, jak si Apple povede dál bez Jobse... Protože posledně to zrovna dvakrát dobře nedopadlo.

Hadejkoho
Hadejkoho
Level Level
10. 10. 2012 08:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Položka "DISPLEJ" je aktivní pouze je-li monitor připojen přes VGA kabel a slouží k nastavování pozice obrazu, nikoli OSD menu.
Pozici OSD menu nastavíš v menu systém, po položkou OSD menu. Barvy jdou změnit pouze v režimu standard.

Hadejkoho
Hadejkoho
Level Level
3. 10. 2012 10:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jedinou výhodu bych viděl u starších lidí, kteří se učit nechtějí, ale pro děti a mladé lidi to není dobré. Ano, naučí se s tím pracovat rychle, ale řešení problémů pro ně bude naprostou neznámou, protože většinou nebude možné skrz ono jednoduché prostředí.
Ano, novější systém přinese pokročilejší funkce, ale dostáváme se pomalu k hranici, kdy prostředí je pro mě osobně tak jednoduché, že je pro mě složité. Vezměte si třeba některé menší e-shopy, které produkty řadí do kategorií tak, aby se v nich vyznal BFU. Když tam pak přijde někdo, kdo to zná, bude tápat a nakonec bude muset proklikat všechny kategorie, aby našel co hledá. Nebo se budeme potýkat s něčím jako "Proč mají sakra CCFL a LED podsvícení vlastní kategorie a technologie samotných panelů jsou naházené dohromady?"

Reklama
Reklama