Komentáře

Fangcz
Fangcz
Level Level
27. 12. 2023 19:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gufuxu Ono těch +48V se již používá právě kvůlit tomu že to je stále dost bezpečné nízké napětí například v telco sektoru (PoE). Viděl jsem kdysi přednášku z Montovny Seznamu (jak staví vlastní servery) a bylo taky dotaz proč se v 21" opencompute racku používá jako hlavní napájecí větev 12V. Bylo to právě kvůli tomu že stepdown měniče z 48V na nižší napětí ve výkonech které tam jsou potřeba prostě nebyly běžně dostupné a pokud byly tak byly tak nákladné že to finančně nedávalo smysl. Ono na ty krátké vzdálenosti uvnitř PC je levnější využít více vodičů než řešit konverzi z 24/48V na 12V přímo na spotřebiči.

Fangcz
Fangcz
Level Level
20. 11. 2020 14:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Fangcz Právě, z počátku byl Netflix super protože byl jediný a měl většinu obsahu.
Nicméně staré struktury zmerčily příležitost a chtěly si z rostoucího koláče $ urvat co nejvíc pro sebe. Svůj obsah stáhly z Netflixu a spustili vlastní streamovací službu. Načež v Netflixu pochopili že to takhle dál nepůjde a začali produkovat taky vlastní originální obsah. A tak se nám to zase drobí. Netflix byl donuceni okolím, což jak píšete v neprospěch koncového spotřebitele který si musí platit několik služeb. To neodvratně vede k pirátství, kdy většina má jen jednu/dvě z streamovacích služeb a zbytek pirátí.

Fangcz
Fangcz
Level Level
20. 11. 2020 11:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@M0RGAN O podobou věc se snaží Floatplane nicméně je to fakticky omezeno jen na určité tvůrce obsahu primárně rekrutujících se z větších YouTube kanálů. Existují alternativy k YT jako Odysee (LBRY), BitChute ale spíš paběrkují a oproti YT fungují spíš jako sekundární záloha pro případ výmazu.
Zatím sem nenarazil na portál který by fungoval podobně pohodlně jako YT, všechny alternativní video portály mají vždycky něco co celý user experince kompletně zmrší ať už jde o paywall nebo velikostní limity nahraného souboru.
---
Obecně si myslím že se všichni snaží napodobit úspěch Netflixu který s tím začal ve velkém první s placeným VoD. Mám nicméně velké pochybnosti že někdy k takovému konsolidovanému přístupu k obsahu dojde, každý se snaží si urvat co nejvíce a to znamená že svůj obsah má jen na své službě. To je samozřejmě z pohledu spotřebitele velmi drahé protože musí živit spoustu redundatních služeb. V zásadě si myslím že pokud nedojde k uzákonění které by takový centrální portál vynutil tak není šance že něco takového vzniklo. Vydavatelé obsahu jsou přiíliš chamtiví na to aby se s svým originálním obsahem s někým dělili.

Fangcz
Fangcz
Level Level
20. 11. 2020 14:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Fangcz Právě, z počátku byl Netflix super protože byl jediný a měl většinu obsahu.
Nicméně staré struktury zmerčily příležitost a chtěly si z rostoucího koláče $ urvat co nejvíc pro sebe. Svůj obsah stáhly z Netflixu a spustili vlastní streamovací službu. Načež v Netflixu pochopili že to takhle dál nepůjde a začali produkovat taky vlastní originální obsah. A tak se nám to zase drobí. Netflix byl donuceni okolím, což jak píšete v neprospěch koncového spotřebitele který si musí platit několik služeb. To neodvratně vede k pirátství, kdy většina má jen jednu/dvě z streamovacích služeb a zbytek pirátí.

Fangcz
Fangcz
Level Level
21. 10. 2020 14:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Fangcz USA je tak trochu jiná země a taky jsou na špici žejo :). Já osobně nemám potřebu se tomu potenciálně nebezpečnému prostředí vystavovat což stání ve frontě nepochybně je. To že stojíte ve frontě 2 metry od sebe ještě nezajístí že si to neodnesete na rukou po omakání výdejního pultu, krabice nebo dvěří.
Kdo má tu touhu (spíš sobeckost) tak je to jen jeho věc ale ať pak nese následky. Což ve výsledku může znamenat buď umrtí nebo eknomické problémy. Kšeft i přes mrtvoly že.

Fangcz
Fangcz
Level Level
21. 10. 2020 12:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Pokud nežijete někde v bunkru pod zemí a nevíte co se posledních 7 měsícu děje venku tak myslím že stát v řadě před obchodem ve frontě je to poslední co by většina normálních lidí chtěla zrovna dělat.
---
Za mě stačí limit na obejdnávku kusů při eshopové objednávce, 2FA ověření přes tel. číslo. Stejně kdo chce tak cestu vždycky najde a systém i tak bude schopen do určité míry obejít. Karty nakonec dostupné budou, jen to nebude hned - kdo chce hned tak holt musí počítat že zaplatí prémiovou cenu.

Fangcz
Fangcz
Level Level
21. 10. 2020 14:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Fangcz USA je tak trochu jiná země a taky jsou na špici žejo :). Já osobně nemám potřebu se tomu potenciálně nebezpečnému prostředí vystavovat což stání ve frontě nepochybně je. To že stojíte ve frontě 2 metry od sebe ještě nezajístí že si to neodnesete na rukou po omakání výdejního pultu, krabice nebo dvěří.
Kdo má tu touhu (spíš sobeckost) tak je to jen jeho věc ale ať pak nese následky. Což ve výsledku může znamenat buď umrtí nebo eknomické problémy. Kšeft i přes mrtvoly že.

Fangcz
Fangcz
Level Level
10. 6. 2020 15:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zolo_sk Omyl, disková pole mají majoritně SAS konektory pro SAS/SATA rozhraní nebo NVME. Co trochu nechápu kdo by si pořizoval diskové pole a pak si ho degradoval použitím QVO SSD a k tomu ještě přes SATA rozhraní. A to nemluvím o paritních RAIDech - tam se QVO příliš nehodí už vůbec.

Fangcz
Fangcz
Level Level
18. 3. 2020 17:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@juras_7811 Zase bych je úplně neobviňoval, nelze se přípravit na všechno a zvlášť na takovéhle extrémy. Taky si uvědomte kolik za takovou přípojku platíte. Myslím že je třeba zachovat chladnou hlavu a začít úplatňovat řízení provozu a všechno bude v pohodě.

PS: Máte přehled o tom kolik železo které dokáže šuflovat Tb/s provoz stojí? Já trochu ano a plně chápu proč s tím při dimenzování nepočítali, nejsou to hračky za pár tísíc.

Fangcz
Fangcz
Level Level
23. 1. 2020 12:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je to celkem logický krok, u rackových serverů se toto stalo už před docela dlouhou dobou (10 let?). Zdroje tam jsou pouze 12V s vedlejší AUX větví (12V nebo 5V) pro napájení BMC/IPMI či dalších komponent které jsou v provozu i v když je sever vypnutý.

Fangcz
Fangcz
Level Level
6. 11. 2019 22:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zolo_sk Není to rozpor, SAS interface umí line bonding proto se tam píše "active dual port". Využití SASu je v středních enterprise, důvody jsou především kvůli tomu že je full duplex (narozdíl od SATA) a umí na jeden řadič obsloužit řádově až stovku nebo více disků prostřednictvím expandérů.

Fangcz
Fangcz
Level Level
26. 9. 2019 11:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Osobně bych v takových případech jako je tento jednoduše hlasoval peněženkou.

Fangcz
Fangcz
Level Level
9. 1. 2019 16:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Se switchema je to cenovej problém, zatím jsem jich moc neviděl a ty co jsou se cenově dost blízko 10 GE variantám. Pro domácí využití to ještě nějaký ten rok bude gigabit jedinou možností.

Fangcz
Fangcz
Level Level
22. 8. 2018 15:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Přitom stačí velmi jednuše hlasovat penězmi a dané tituly obohacené o DRM prostě jednoduše nekupovat.

Fangcz
Fangcz
Level Level
6. 3. 2018 08:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@thegrid Otázka proč to trvalo tak dlouho než k tomuto došlo. Desetiletí tu docházelo k "očúrávání" daňového systému EU ze strany velkých hráčů IT průmyslu, myslím si že proti nim mělo být zakročeno daleko dřív.

Fangcz
Fangcz
Level Level
14. 11. 2017 19:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@15degren Přesně, některým mým kamarádům bylo dle jejich blbosti souzeno aby si to samé zažili ještě s BF4 a až poté se na to vykvajzli jako já po BF3.

Fangcz
Fangcz
Level Level
28. 9. 2017 12:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zolo_sk LAG funkcionalitu najdete u všech trochu dražších managed switchů např. už dnes trochu fousaté cisco business SF/SG200 a SF/SG300 to umí. Pro správnou funkci to musí umět oba konce tzn. v tomto případě NAS i switch.

Fangcz
Fangcz
Level Level
4. 5. 2016 10:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@batmaster Vivaldi je fajn ale chybí mu pro mě jedna zásadní věc - nelze u něj jako v chromu vzít tab a vytáhnout jej mimo okno. Důležitý především u multi-monitor setupů. Druhá věci co mi chybí (ale není zase tak důležitá) je synchronizace otevřených tabů a historií s google účtem.

Fangcz
Fangcz
Level Level
19. 2. 2016 16:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zkusil jsem z store použít ve W10 aplikaci Twitteru no a můžu s jistotou říct, že pokud je kvalita u ostatních aplikací obdobná tak mě to vůbec nepřekvapuje.
Často mi totiž přijde, že aplikace na win store silně zaostávají za ostatními platformami v funkcionalitě/aktuálnosti. Např. již zmíněná appka twitteru, dodnes třeba neumí voting a je úplně mimo pokud jde o našeptávání uživatelů při použití "@username".

Fangcz
Fangcz
Level Level
24. 5. 2013 14:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nagger Také možnost, kdysi jsem podobným způsobem také měl postavený NAS. Jenže výhody levného PC stroje padají ve chvíli když chceš mít více než jen RAID 1. Pokud se chceš srovnat s komfortem jako u 4 diskových NAS tak prostě musíš mít lepší řadič, za cenu 500 Kč dostaneš tak maximálně HBA nikoliv RAID řadič. Dražší NAS s 4+ šachtami pro disky mají většinou procesor který umí akcelerovat paritní výpočty (XOR) což běžné CPU v PC nemá.

Fangcz
Fangcz
Level Level
24. 5. 2013 08:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Boomy Souhlasím, akorát u postavených NASu na ITX deskách bývá problém s počtem SATA portů. Intel desky s atomem mají často 2 porty a AMD pak 4, pokud chcete více tak je nutné koupit řadič a ten nezřídka bývá 2x dražší než celá deska.

Fangcz
Fangcz
Level Level
22. 2. 2010 15:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@bananomet Tak to se podívejte po MSI GX640 (15" + ATI Mobility 5850) nebo GX740 (17" + ATI Mobility 5870) .

Fangcz
Fangcz
Level Level
2. 9. 2008 09:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mohl by jste mi dat nejake informace proc to na vistach nejde ? nebo mate o tom nejaky clanek ?
diky

Fangcz
Fangcz
Level Level
22. 8. 2008 11:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Štefek "PhysX těžko pojede na jiných platformách než PC"
To neni pravda. PhysX samozdrejme jede i na konzolich.

Fangcz
Fangcz
Level Level
20. 8. 2008 16:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

1+ , naprosty souhlas.
Jinak oficialne Nvidia nikoho z AMD, ohledne integrace fyzixu do ATI karet, neoslovila. Na netu sem videl nejake pokusy to naportovat, ovsem vse je zatim ve stadiu dohadu jestli to vubec jde - osobne nevidim duvod proc by to jit nemelo. To same jako intelovske Larabee, pokud bude API directX nebo OpenGL emulovat softwarove tak nevidim moc zabran pustit CPU physX misto CPU na cip larabee ktere je x86 procesor.

Fangcz
Fangcz
Level Level
20. 8. 2008 12:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jenze zapominate na jednu vec, tohle bude tak v dobe vydani DX11 jenze PhysX je tady uz dnes a funguje. Do te doby bude her na unreal engine 3 pomerne hodne a dost silne pochybuju ze si nekdo bude davat praci a predelavat celou fyziku unreal egine 3 jen pro to aby tam byl havok misto fyzixu. At chcete nebo ne proste hry postavene na U3 engine budou vzdycky vyuzivat v ruzne mire PhysX.

Fangcz
Fangcz
Level Level
20. 8. 2008 10:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@HADES PhysX uz davno na papire neni, je uz od pocatku v U3 engine. Otazka ovsem je ze vyvojari ho zatim kvuli narocnosti na HW nevyuzivaji. Dle me je physX v U3 engine pomerne silnym hracem protoze ho potencialne muze vyuzit hodne her jen diky update napr jako tomu je u UT3. Navic je to prvni GPU fyzikalni engine ktery je uz realne vyuzit ve hrach ,sice jich je na prstech jedne ruky ovsem kde vami proklamovany Havok FX ? stalne jen v tecnologickych demoverzich. Ano vim, klasicky CPU havok umi podobne jako physX ovsem ne v takovem mnozstvi jako GPU physX. PhysX ma dnes male zastoupeni, ale co za zhruba 1,5 roku kdy vyjde DX11 s fyzikou ? do te doby si nedelam iluze ze se situace kolem havoku nejak zlepsi. Spise bych rekl ze tou dobou bude PhysX uz odladeny a bude ho pouzivat velke mnozstvi her. Jsem sice zastance grafiky ATI ovsem timto NV vpodstate zvysila "hodnotu" svych karet .

Reklama
Reklama