Zpět na článek

Diskuze: PhysX aneb akcelerovaná fyzika ve hrách

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

.blahorodje.
.blahorodje.
Level Level
2. 9. 2008 12:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak pockaj. Az sa rozbehne kopec hier s podporiu PhysX, tak ak mam na doske SLI, tak napr moja sucasna VGA : 9800 GX2 , moze pocitat fyziku, a druha karta na maticnej doske tahat tu hru?
Ci ako to je?

Fangcz
Fangcz
Level Level
2. 9. 2008 09:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mohl by jste mi dat nejake informace proc to na vistach nejde ? nebo mate o tom nejaky clanek ?
diky

MuadDib
MuadDib
Level Level
1. 9. 2008 14:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tahle kombinace prý přeci téměř normálně funguje, byť s modifikovanými ovladači.
NVidia ovšem chce, aby byl PhysX otevřený standard pro všechny.

Nebo mi snad něco uniklo, soudruzi?

Woyta
Woyta
Level Level
21. 8. 2008 00:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jestli se nepletu tak prvni interakce rostlin a prochazejici osoby byla pouzita uz ve hre Hitman Codename 47. Kdyz se prochazite v dzungli tak se listy jednoho druhu rostlin uhybaji stranou. Dalo by se rici, ze Crysii to jen okopiroval a vylepsil. :)

syk
syk
Level Level
21. 8. 2008 19:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

autor clanku zminuje
"že jste si ho mohli koupit pouze v jakémsi záchvatu nesvéprávnosti za 8 tisíc korun"
to nevim, nevim... byl jsem u nas nejspise jeden z prvnich, co kartu vlastnili... dlouhodobe jsem bombardoval znameho v alze aby mi kartu objednali, coz se take stalo a karta stala cca 4000,-
a dale zminuje "byl Quake ve své době opravdu úžasnou hrou, která přes absenci příběhu a mizerné hratelnosti nutila hráče prozkoumávat zatuchlé haly planety Troggů"
nevim na jake urovni vy osobne musite mit hratelnost :), nicmene Quake se proslavil prave svou hratelnosti, multiplayer hraje hodne lidi jeste dnes pouze pro jeho jednoduchou a velmi dobrou hratelnost. mmch nejsou to Troggove.
jinak je clanek velice povedeny. doufam, co se fyziky tyce, ze se do budoucna mame na co tesit.

Fangcz
Fangcz
Level Level
20. 8. 2008 16:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

1+ , naprosty souhlas.
Jinak oficialne Nvidia nikoho z AMD, ohledne integrace fyzixu do ATI karet, neoslovila. Na netu sem videl nejake pokusy to naportovat, ovsem vse je zatim ve stadiu dohadu jestli to vubec jde - osobne nevidim duvod proc by to jit nemelo. To same jako intelovske Larabee, pokud bude API directX nebo OpenGL emulovat softwarove tak nevidim moc zabran pustit CPU physX misto CPU na cip larabee ktere je x86 procesor.

dedecekhribecek_2124
dedecekhribecek_2124
Level Level
20. 8. 2008 16:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Když jak píšete tady bleju jednu perlou za druhou tak mne úpřekvapuje, že nejste schopen ani jednu z těch perel vyvrátit. Vaše doporučení ohledně klecových lůžek a prášku si myslím asi pocházejí z vaší vlstní zkušenosti.

dedecekhribecek_2124
dedecekhribecek_2124
Level Level
20. 8. 2008 15:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Není to šprým? Máte pravdu co píšete ale to jste si nevšiml, že je tady debata o Havocu a Physix?

Spojení AMD a Nvidia? To je pěkná utopie. Asi jste nazaregistroval, že o to byl zájem ale cosi se prorouchalo. Nyní je Nvidia ve srabu a navíc nechce otevřít Physix pro ostaní. Myslí si naivně, že je v situaci kdy nanutí svoje řešení ostaním i když je nedí veřejně k dispozici. Nemyslíte si, že by v první řadě Nvidia měla udělat toto gesto a dát technologii k dispozici? Proč by AMD mělo jít do tohoto řešení když už dříve Ati spolupracovala s Havocem a po jeho převzetí Intelem žádné omezení není?

dedecekhribecek_2124
dedecekhribecek_2124
Level Level
20. 8. 2008 14:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

I Vy šprýmaři. Hovoříme tady o PC herní scéně. Mohl by jste mi napsat které herní PC není x86?

Jenom hloupý vývojář bude vyvíjet něco pro physix. Omezení na lidi co mají physix podporu je velice neprozíravé. Když to napíší s méně dokalým Havocem tak na grafice nezáleží a tato efekty může používat každý.

Kdo za to může? Nvidia která místo toho aby uvolnila svoji platformu pro všechny tak ji raději nechá zajít. Prostě si nesjou ochotni uvědomit, že namají sílu Intelu.

eoff
eoff
Level Level
22. 8. 2008 23:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dedecekhribecek_2124 tahle cely jak je napsano je cely nesmysl (po tom odstavecku napisu proc):

Jenom hloupý vývojář bude vyvíjet něco pro physix. Omezení na lidi co mají physix podporu je velice neprozíravé. Když to napíší s méně dokalým Havocem tak na grafice nezáleží a tato efekty může používat každý.

Nejde o to "vyvijet pro physix", physix SDK je knihovna fyziky, jde vytvorit hra s pomoci tyhle knihovny, a pokud neni dostupny hardware na akceleraci (bud puvodni ageia, nebo nova podpora grafik nVidia), tak vse pobezi na CPU, a to na Intel cpu a nebo AMD (s grafikou nVidia nebo ATI). Zatimco Havok bezi jen na CPU (nemuze si vybirat). Shrnuto - Physix ma stejnou podporu a na nekterych pocitacich dokonce jeste vetsi jako Havok, takze opak je pravdou "Jenom hloupy vyvojar by nevzal Physix". NEVITE CO MLUVITE!

Orgic
Orgic
Level Level
20. 8. 2008 13:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vyhoda je v tom ze s resenim od nvidie neprijdete ani o fyziku pocitanou jen procesorem - Havok vam bude fungovat porad, naopak to ale neplati. Pro majitele novejsich geforce to je jen prijemny bonus k jejich karte. A vyvojari muzou pocitat s sirokou zakladnou majitelu potencialnich physx akceleratoru.

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
20. 8. 2008 13:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja jsem autor tohoto clanku, tak proto jsem si to vzal osobne:). Samozrejme, vytku k neznalosti beru v potaz, vyvoj FarCry 2 skutecne moc nesleduji. Je obcas obtizne vedet vsechno a vzdy od malickosti jako jsou kodova jmena pripravovanych produktu Intelu az po engine vyvijene hry.

Fangcz
Fangcz
Level Level
20. 8. 2008 12:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jenze zapominate na jednu vec, tohle bude tak v dobe vydani DX11 jenze PhysX je tady uz dnes a funguje. Do te doby bude her na unreal engine 3 pomerne hodne a dost silne pochybuju ze si nekdo bude davat praci a predelavat celou fyziku unreal egine 3 jen pro to aby tam byl havok misto fyzixu. At chcete nebo ne proste hry postavene na U3 engine budou vzdycky vyuzivat v ruzne mire PhysX.

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
20. 8. 2008 12:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Doporucoval bych se uklidnit, FarCry 2 nesleduji a to ze ji pohani Dunia, mi proste uteklo. V soucasne dobe to pro mne ani neni podstatne. V clanku opravim..

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
20. 8. 2008 12:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Safra to jsem zaspal:). To se omlouvam, mel jsem skutecne zato, ze ho bude pohanet engine od cryteku.

MadMaxII
MadMaxII
Level Level
20. 8. 2008 12:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To jste meril sam ty rozdily nebo je prevzal? Ja jen ze u nekterych ukazek chybi zmerene rozdily(cily se vnucuje otazka jestli zamerne ci nahodou), a dalsi veci je jestli by nestalo za to vyzkouset kartu PhysX do stareho dobreho PCI(v alze cca 2,4k Kc) + obe(nV/Ati) GK a zmerit moznosti/schopnosti a take porovnani her bez/s fyzikalnim enginem....

Jako clankem jste pekne "nakousli" toto tema, ale myslim ze kdyz uz takto "hypoteticky" vestit z kristalove koule, tak by mozna stalo za to vzit HW a ty hry ktere to podporuji otestit a udelat hodne zajimavou a rozsahlou recenzi, ne?;)

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
20. 8. 2008 12:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MadMaxII Fraps a Demo poslouzilo velmi dobre...PhysX bych vyzkousel rad, ale nemam tento kousek historie k dispozici.PhysX podporuje spousta her a skutecne by se mohlo jednat o zajimavy clanek, mam ovsem strach, ze hry, ktere nejsou specialne delane pro vyuziti PhysX (tedy Unreal 3 mod physX), budou v naproste vetsine vykazovat stejne vysledky.

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
20. 8. 2008 11:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Udelam test pokud se dostanu k hardware, ale funkcni by to byt melo. Je to fajn reseni, kdyz si uvedomime, kolik vykonu je treba v desktopu pri brouzdani na internetu a office.

Martin_o5
Martin_o5
Level Level
20. 8. 2008 10:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Pokud se Nvidii povede ve spolupráci s Crytekem zapracovat na demonstraci v připravované hře FarCry 2 (snad bude lepší než Crysis)"
Co má CryTek společného s FarCry2?

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
20. 8. 2008 11:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin_o5 CryEngine 2:)

HADES
HADES
Level Level
20. 8. 2008 09:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nemůžu si pomoci ale pak autor případně celá redakce musela dostat o nVidie asi dobře zaplaceno že je tento článek tak nestranný a až na jeden případ jsou všude slovní spojený ve stylu "nVidia je nejlepší". Sám o sobě můžu tvrdit že jsem nestranný, grafické karty kupuji podle výkonu, ne podle značky. Ale co se týče akcelerace fyziky tak je aktuální situace zcela nakloněna Havoku a PhysiX je stále jen na papíře (myšleno na papíře vývojářů her) a nemyslím si že by se něco na tom v blízké době změnilo. Když se ale podíváte na takového herního giganta jako je Blizzard tak s kým před pár dny uzavřel smlouvu o spolupráci? PhysiX je aktuálně v plenkách a má před sebou ještě hodně dlouhou cestu kterou už Havok urazil

xFs
xFs
Level Level
20. 8. 2008 09:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@HADES Nevím odkud bereš ten dojem? V článku je několikrát zmíněno že nejlepší GPU a karty současnosti jsou právě karty ATI :) Příště lépe číst. Jinak už sem vlastnil 3 různé grafické karty, vše nvidia. Ale je to proto že v dané době to bylo to nejlepší co se týče cena/výkon. Je to stéjné jako že první dva moje PC byly AMD a poslední Intel. Vždy jsem byl spokojen. Rozumný člověk na marketing neskočí :) Přeji hezký den. xFs

Fangcz
Fangcz
Level Level
20. 8. 2008 10:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@HADES PhysX uz davno na papire neni, je uz od pocatku v U3 engine. Otazka ovsem je ze vyvojari ho zatim kvuli narocnosti na HW nevyuzivaji. Dle me je physX v U3 engine pomerne silnym hracem protoze ho potencialne muze vyuzit hodne her jen diky update napr jako tomu je u UT3. Navic je to prvni GPU fyzikalni engine ktery je uz realne vyuzit ve hrach ,sice jich je na prstech jedne ruky ovsem kde vami proklamovany Havok FX ? stalne jen v tecnologickych demoverzich. Ano vim, klasicky CPU havok umi podobne jako physX ovsem ne v takovem mnozstvi jako GPU physX. PhysX ma dnes male zastoupeni, ale co za zhruba 1,5 roku kdy vyjde DX11 s fyzikou ? do te doby si nedelam iluze ze se situace kolem havoku nejak zlepsi. Spise bych rekl ze tou dobou bude PhysX uz odladeny a bude ho pouzivat velke mnozstvi her. Jsem sice zastance grafiky ATI ovsem timto NV vpodstate zvysila "hodnotu" svych karet .

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
20. 8. 2008 11:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@HADES Mohu vas ujistit, ze s Nvidii je to spise naopak:). Rozhodne neexistuje zadne "dobre zaplaceno ze strany vyrobce", samozrejme tlaky existuji, ale ja jsem vuci nim v naproste vetsine imunni:). Pisu vzdy to, co si opravdu myslim, bez ohledu na to, zda se to nekomu libi ci ne.

CNX
CNX
Level Level
22. 8. 2008 10:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Štefek Já jsem zase ujištěn že jste až moc zelený. Sice jsem vždy fungoval na kartách nVidia-počínaje 5200FX a 7600GS konče, celkem asi 5karet. Ale s tím co píšete nemůžu souhlasit. Ano PhysX je určitě pokročilejší, vypadá malinko lépe ale upřímně kdo lupou prohlíží svojí 22" obrazovku? Možná zelení aby řekli že to vypadá lépe a přitom to z metru nikdo nepozná. PhysX těžko pojede na jiných platformách než PC a tam vládne velká míra pirátství takže nové GTA jde asi správnou cestou. Je třeba dělat univerzální soft a tím PhysX určitě není nehledě na velmi náročné programování... HAVOK je velmi univerzální a podpora, troufám si říct dnes nejlepších karet na světě firmy AMT ATi HD48xx zašlapává poprávu nVidia karty do země. Řada 9xxx není nic jiného než přejmenované 8xxx takže nevíte co kupujete, jenom se nVidia potřebuje zbavit starých čipů a řada 8xxx je mnohdy výkonnější než ta nastávající a o pěkně zdupaných GT200 nemluvě, kartu s tímto jádrem si může koupit pouze *** aneb fanda zelených. 4 karty z 5ti končí na reklamaci a výkon je o pár % vyšší než u HD 48x0 za poloviční cenu.

Takže po takovém článku tvrdím že máte od zelených zaplaceno víc než moc a taky dost silný střeva na napsání takových nesmyslů.
Havok má podporu AMD ATi, Intelu a Microsoft ho na 99% implementuje do DX11 ve kterém je budoucnost, to se o PhysX říct nedá ani OMYLEM. Tím nechci PhysX vyškrtnout ze seznamu, ale nedělal bych z toho něco co tu ještě nebylo...

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
22. 8. 2008 11:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Štefek Vy jste proste clanek necetl. Ja nekde pisu, ze ATi karty nejsou dobre? Vyzdvihuji snad serie GF8/9? V clanku je take napsano, ze Havok je podstatne mene narocny na implementaci a je multiplatformni. Faktem je, ze neumi to, co umi PhysX. Prave proto doufam, ze Intel zapracuje na tom, aby jednak byl na stejne urovni a jednak byl hodne rychly na x86, coz zahranuje nove Nehalemy i pripravovane Larrabee. Kdyby to bylo tak jednoznacne, ja tvrdite, tak AMD/ATI udelaji okamzite holport. Havok NEMA podporu AMD (jen se spekuluje).

P.S.- Ja netvrdim nikde, ze Nvidia nema problemy s reklamamacemi, neplacejte dohromady vubec jabka s hruskama. tento clanek je o PhysX.

Fangcz
Fangcz
Level Level
22. 8. 2008 11:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Štefek "PhysX těžko pojede na jiných platformách než PC"
To neni pravda. PhysX samozdrejme jede i na konzolich.

dedecekhribecek_2124
dedecekhribecek_2124
Level Level
20. 8. 2008 09:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Physix akcelerace ve hrách prakticky není. Co se ale implemantace Havocu tak ten se dá bez problému používat. Je rozšířenější a hlavně běží to na všem.

Když si vývojář uvědomí tato fakta tak radějíi sáhne po nedokonalém Havocu než podporovat dokonalý nerozšířený a pro omezenou část trhu směrovaný Physix.

dedecekhribecek_2124
dedecekhribecek_2124
Level Level
20. 8. 2008 13:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Štefek Hry postavené na tomto enginu jsou jenom malým výsekem herního světa na PC. Nemohu souhlasit.

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
20. 8. 2008 13:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Štefek Malym vysekem je kolem 50 ohlasenych her a 50 dalsich pripravovanych? Zda se mi, ze prave takto masivne nasazovane enginy s integrovanym PhysX mohou hrat rozhodujici roli. Dalsim faktorem muze byt pritomnost PhysX v hypovanych hernich peckach ala Crysis nebo zminovany FarCry 2, kde bude slouzit dany engine pouze k potrebam dane hry... ve stylu musi to mit taky, kdyz je to v Crysis a vsichni ho "zerou". Uvidime, rad se necham prekvapit, jakt o doopravdy dopadne.

dedecekhribecek_2124
dedecekhribecek_2124
Level Level
20. 8. 2008 13:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Štefek A kolik se za tu dobu vydá celkově her pro PC scénu?

Tomcat2
Tomcat2
Level Level
20. 8. 2008 17:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Štefek no dost, protoze konzolim s vykonem pomalu dochazi dech...

v-l-k
v-l-k
Level Level
20. 8. 2008 08:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kupovat druhou grafiku nebo si ponechávat starší mi nepřijde jako nejšťastnější řešení.
Více se mi líbí varianta s využitím více jader CPU, nebo je tu ještě možnost využít grafické jádro integrované na desce. Kousky co jsou v posledních čipsetech ATI sice nejsou extra rychlíci (ale pořád o kus rychlejší jak NV), ale na fyziku by to stačit mohlo. Takže během psaní ve Wordu je diskrétní GK vypnutá a systém využívá jen integrovanou GK. Po zapnutí hry se na integrovanou grafiku hodí fyzika a obraz převezme diskrétní GK.

Kyblik
Kyblik
Level Level
20. 8. 2008 07:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Neviem ako vy ale kupovať kôli fyzike 2 špičkové grafické karty je mimo môj rozpočet a tak isto aj mimo schopnosti mojej dosky :). v IT sa všetko velmi rýchlo mení, ešte donedávna všetci ATI zatracovali ako odpísanú a teraz po uvedení 4870 majú velmi výknonnú a lacnú grafiku, oproti dinosaurovi od NVIDIE. Ktovie čo bude za 2-3 roky, určite by som sa tak nerozplýval nad PhysX.

Pavel Boček
Pavel Boček
Level Level
20. 8. 2008 03:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nemyslím, že vyčkávání ze strany AMD je nutně špatné. Přece jen nová verze Havok hotova není, tak co by měli dělat ? Navíc již bylo oznámeno, že prvně nasadí fyziku na procesoru, můžeme se tedy dočkat lepší optimalizace a to hlavně na vícejádrové procesory. Jak je vidět z roadmap Intelu i AMD, dvoujádra jsou blízko k tomu být minulostí a když se člověk podívá na PhysX bez akcelerace s GPU, tak s optimalizací a čtyřmi a více jádry to určitě nebude tak špatné.
Nakonec moc toho ani PhysX zatím nepředvedlo, osobně bych to nebral jako takovou spásu, jak je tu prezentováno - již v technology demech není framerate zrovna vysoký a to tam je „jen“ tekoucí voda při mizerné grafice. Společně s tím, že PhysX momentálně dost závisí na procesoru není jisté, jak nakonec hry s PhysX na současném HW poběží.
Důležité hlavně bude, jak se k Havoku nebo PhysX postaví Microsoft. Pokud opravdu implementuje do DX 11 Havok - jakože to vypadá, že ano - tak nebude NVIDIA mít moc šanci PhysX prosadit, proti takovým třem gigantům...jak je psáno, i na nynějším Havoku neběží zrovna málo her a pokud by to mělo být součástí DX 11, společně s tím, že Intel to bude protlačovat kvůli Larabee, tak nevím...nakonec bych se osobně nedivil, kdyby v UT 4 bylo obojí :notsure

Reklama
Reklama