Zpět na článek

Diskuze: 3D technologie: Anti-aliasing

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

no.no
no.no
Level Level
25. 11. 2003 15:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

u tech starejch(rok, dva) her ten rozdil s antialiasingem a bez nej je dost malej, a ty novy hry nejdou, ne kvuli grafice, ale kvuli procesoru ;o)

Vykupitel
Vykupitel
Level Level
19. 11. 2003 10:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mam ten pocit ze mluvej o kompresi Z-bufferu ne? NE o kompresi textur pro kterou je S3TC urcena. Mimochodem FXT1 mela lepsi pomer nez S3TC/DXTC. V Z-bufferu se pouzivaj trosku jiny algoritmy nez pro textury.

fotonov
fotonov
Level Level
18. 11. 2003 16:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

nechapu jak muze byt nejaka komprese bezztratova kdyz ma pevnej pomer 6:1 (to je proste blbost)

LoWang
LoWang
Level Level
16. 11. 2003 02:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pamatuji si, že u těchto starých čipů bylo ve specifikaci uvedeno, že umí nějaký AA "jen hrany".
Jak to tenkrát fungovalo/mělo fungovat?

no.no
no.no
Level Level
14. 11. 2003 12:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Clanek dobrej....jenom chci rict ze mam GeForce FX 5200 a s anti-aliasingem se mi vsechno strasne seka, tak mi je skoro k nicemu

who
who
Level Level
13. 11. 2003 18:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

question: kdyz ati tedy AA vyuziva na cely obraz; pak jeji vykon musi byt daleko mensi ne? vy rikate ze si to muze dovolit diky barevne kompresi; ale komprese znamena vzdy jakousi ztratu kvality; nevim; treba je to hloupa otazka...
question: pokud u kritickych uhlu AA neni dobre; tak se to resi tak ze se to automaticky vypina; nebo se to resi jak?
efektivni vyuziti asi hodne zalezi take na ovladacich; v tomto smeru sou lepsi detonatory nebo catalysty?
dobry clanek; to sem potreboval

Zdeněk Kabát
Zdeněk Kabát
Level Level
12. 11. 2003 19:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Neříkám, že je to z mé hlavy... Ale účelem článku nebylo vytvořit něco extra originálního na téma anti-aliasing, který existuje už několik let a napsalo se o něm mnoho, ale přiblížit tuto techniku čtenářům českých webů. Napsat článek, aniž bych rozuměl tématu by možné nebylo a navíc je mnoho údajů doplňováno z datasheetů uvedených v článku a ještě pár méně podstatných webů. Uznávám, že osnova je stejná a obrázky převzaté, ale zdroj je uveden!

hadr
hadr
Level Level
12. 11. 2003 19:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kdyz uz takhle kradete clanky z cizich serveru, tak byste mohli aspon uvest zdroj... Mohli jste tusit ze nekdo si toho vsimne a upozorni na to v diskusi, vysledkem je ze vas mnoho ctenaru opravnene povazuje za zlodeje. Jinak i preklad z AJ do naseho rodneho jazyka muze byt pro mnoho lidi uzitecny, ale chybejici puvod clanku...

Zdeněk Kabát
Zdeněk Kabát
Level Level
12. 11. 2003 19:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hadr Zdroj je uveden v části Závěr.

hadr
hadr
Level Level
13. 11. 2003 14:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Zdeněk Kabát Patrne sem se spatne vyjadril... Osobne rozlisuju pokud clanek vznikne cerpanim z urcitych zdroju a pokud je to cisty preklad vcetne doplnujicich materialu. Predstavoval bych si to asi takto: "Clanek prevzat za laskaveho svoleni z X-Bit Labs, puvodni zneni v anglictine http://www....." :-)

Vykupitel
Vykupitel
Level Level
12. 11. 2003 16:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mimochodem take MSAA neafektuje alpha textury, mimochodem.

Vykupitel
Vykupitel
Level Level
12. 11. 2003 14:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Velmi kvalitne napsany clanek, jen by me jako fandu 3dfx velmi potesilo trosku blizsi rozpitvani 3dfx RGSS FSAA. Ne ze bych nebyl sam dost informovan, ale clovek nikdy nevi vsechno a kazdopadne by me zajimal nazor nekoho jineho na kvalitu RGSS FSAA u VSA-100. Sam ho totiz povazuji za to nejlepsi co jsem doposavad videl. Kor 8xFSAA na me Voodoo5 6000 ;-) Bude pridavek?

Sajgon
Sajgon
Level Level
12. 11. 2003 15:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Vykupitel Boze voodoo 5 6000?:)) by me zajimalo jak ta slavna VSA-100 prechrousta 8xFSAA a pochybuju ze je kvalitnejsi

Vykupitel
Vykupitel
Level Level
12. 11. 2003 15:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sajgon Uplne v pohode, samozrejme v GLIDE lepsi ;-) , treba Undying 1024*768 8xFSAA ~45fps

viper.
viper.
Level Level
13. 11. 2003 14:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sajgon RGSS použitý u Voodoo 5 5500 (2x 4x) a Voodoo 5 6000 (2x 4x 8x) patří dodnes k referenčnímu FSAA a zatím se ho nepodařilo žádnému výrobci překonat, pokud hovoříme pouze o samotném FSAA bez Anizotropního filtrování, které Voodoo 5 5500 neumělo....

VSA-100 používá vlastní metodu RGSS (supersamplingu), která je specifická tím, že nedochází k přepočítávání vzorků ve vašším rozlišení a následnému přepočítání do nižšího zvoleného rozlišení jako u Nvidie nebo ATi, ale namísto toho VSA-100 čip vytvoří "kopie" renderovaného obrazu, které jsou v tomtéž rozlišení jako je vámi zvolené rozlišení na monitoru, a z těchto "kopií" (subsamplů) složí výsledný obraz využívajíc přitom tzv.akumulační buffer (T-Buffer). Předtím však navzájem tyto jednotlivé "kopie" (subsamply) pootočí ( proto RGSS ) o určitý úhel.Toto vše se děje čistě hardwarově uvnitř čipu VSA-100, bez jakékoliv asistence softwaru.Protože těchto "kopií" (subsamplů) je více než jeden, 2-8 podle zvoleného FSAA, jedná se vlastně o multisampling, který ale ve výsledku ústí v určitou formu supersamplingu.Takto FSAA u Voodoočka funguje. http://www.firingsquad.com/hardware/multisamp/
8x FSAA vypadá na Voodoo 5 6000 úžasně, bohužel s velkým dopadem na výkon, nicméně je potřeba si uvědomit, jaký výkon mají jednotlivé čipy dnes a jaký výkon měl samotný VSA-100 chip, pracující na 166 Mhz.Pokud by dnes takový čip měl více renderovacích pipeline a pracoval třeba na 500Mhz, tak by to asi bylo o něčem jiném.............

Nicméně i při 8xFSAA by běžela hra na Voodoo 5 6000 v akceptovatelném framerate, tak okolo cca 40fps .

Viper

Sajgon
Sajgon
Level Level
12. 11. 2003 12:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

taky musim pochvalit super clanek, shw jenom roste posledni dobou. jenom mi neslo stahnout http://www.nvidia.com/docs/lo/70/SUPP/hraa.pdf asi prehodili soubory jinam:)

wikina
wikina
Level Level
12. 11. 2003 11:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

super článek.....

Pif
Pif
Level Level
12. 11. 2003 08:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Len tak dalej, velmi pekny clanok s mnozstvom detailnych informacii.
Dik.

Reklama
Reklama