Zpět na článek

Diskuze: AMD má nové roadmap pro příští rok, Zen se asi zpozdí

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

kutil05
kutil05
Level Level
19. 8. 2016 20:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Multi Threading AMD se určitě nebude jmenovat Hyper Threading - to má Intel registrované.

Jan Vítek
Jan Vítek
Level Level
19. 8. 2016 21:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kutil05 To taky nikdo neříká.

Ienari Tokugawa
Ienari Tokugawa
Level Level
16. 8. 2016 11:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ono jsou tací, kteří zapomněli na poměrně úspešné procesory K7 a K8, které v době svého uvedení byly na špici. Ale faktem je, že poslední dobou nemá AMD co nabídnout. O zenu se řeklo, že má pouze dorovnat nabídku Intelu, což se povede při větší dávce tolerance. Intel zas tak moc poslední dobou neudělal nějaká významná zlepšení, takže výkonově se nijak zvlášť neposunul dopředu (neměl potřebu). A navíc na vetšinu aplikací ( kromě her ) stačí starší procesory. A na pohodlné hraní her i ty starší cpu stačí. Ruku na srdce, kolik z Vás má doma 4k monitor na hraní full HD, dejme tomu 2% a to jsem ještě hodně přející. Drtivá většina hráčů má monitor na HD a ono to tak nějak stačí.
Co se týče koupě cpu, tak uvažlivější vždy kupovali cpu co má buď potenciál na taktování, nebo podle poměru cena/výkon. Co se týče rozdílů spotřeb, tak samo, že hrají roli, ale zas tak velkou ne. Kolik z Vás, kteří si na spotřebu stěžují zapomene zhasnout světlo, nebo maji všelijak osvicene skříně. Čili na spotřebu bych to neházel. Konverzi videa taky většina z nás neděla nějak často( ja ji dělam když spím). Kdo z Vás si dal tu práci si spočitát za jak dlouho začne na větší spotřebě prodělávat, když chvíli potrvá než se dorovná menší cena procesoru.

Ale taky mně celkem štve, že AMD tak nějak pořád spí, protože ho nutně potřebujeme. Intel mně osobně nemá moc co nabídnout kvůli iGPU. A samozřejmě cenově je lepší když je konkurence.

Naith_cz
Naith_cz
Level Level
13. 8. 2016 01:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pokud jsou testy Zenu v Ashes of the Singularity pravé, tak se bojím, že Zen bude průser. O trošku lepší než i5 4670K, což je CPU dvě generace zpět. A navíc přijde pravděpodobně až v polovině příštího roku... :(

kutil05
kutil05
Level Level
19. 8. 2016 20:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Naith_cz Ashes od 6. vláken špatně škáluje, 8. vláken proti 6. je malý rozdíl, 16. proti 8. je dokonce propad výkonu. Navíc se jednalo o test inženýrského vzorku na nižších taktech.
Podle testů renderu je výkon na úrovni 8. core Broadwell-E. Já jsem to tušil delší dobu, ale nikdo mi nevěřil.

kutil05
kutil05
Level Level
19. 8. 2016 20:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kutil05 Přidal bych info o chystaném 10 ti jádru do desktopu Intel - je to z oficiálních zdrojů. Intel o výkonu ZEN samozřejmě ví a chystá se na něj. Jen mi přijde zajímavé že Intel na 8. jádro potřebuje 140W a AMD stačí 95W. Efektivita asi bude hodně slušná.

hl.hl
hl.hl
Level Level
10. 8. 2016 20:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nejak si nevzpominam ze by napriklad pred vydanim Core2Duo predchazely medialni masaze takto dlouho dopredu. To o necem sakra svedci.

kutil05
kutil05
Level Level
19. 8. 2016 20:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hl.hl Mám dojem, že v té době obecně nebylo tolik mediálních masáží. Částečně i proto, že internet v té době nebyl zdaleka tak rozšířený. Ale konference byly už tehdy. Jen né tolik hype

elho_cid
elho_cid
Level Level
10. 8. 2016 09:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V době kdy měl Intel krizi s Pentiem 4 jsem nakrátko přešel k AMD, ale s Core2duo šupky dupky zpátky k Intelu, AMD je jen hluboký hrob na peníze ropných šejků.

krl
krl
Level Level
9. 8. 2016 16:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No už by to chtělo, aby se z toho zimního spánku AMD probudilo. Docela dlouho jsem čekal, ale před nedávnem jsem po několika letech raději přešel zpět k Intelu (Skylake/DDR4). AMD je sice levné, ale zato nevýkoné, žravé a zastaralé, navíc jsme už ani nechtěl DDR3, vzhledem k nízké ceně DDR4. AMD se teď prodává jen kvůli nízké ceně.

Iguru
Iguru
Level Level
9. 8. 2016 17:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@krl Souhlasím s téměř každým slovem. Jen dodám, že AMD se kupuje kvůli ceně historicky. Když jsem byl na škole, bral jsem AMD a bylo mi jasné, že kupuji jen napodobeninu výkonného CPU. Ale pak jsem přestal být socka, našel jsem si práci a od té doby zůstávám věrný intelu. AMD mne hlavně rozčilovalo svou kampaní, ve které jen mlžili a lhali všelijakýma nesmyslnýma názvama, při čemž si měl zákazník myslet, že kupuje opravdu něco extra, ale vždy to dopadlo stejně: 4jádrový CPU? Nebo Athlon 2600+? Buldozer? Kdo tomu nerozuměl se vždy jen hádal...

Ale hlavně: Ten kdo chtěl mít PC zaplé od nevidím do nevidím, tak na AMD prodělal tisíce hned v prvním roce provozu! Elektřinu neřeší jen paraziti, kteří bydlí doma u chudáků rodičů!

Aminux
Aminux
Level Level
9. 8. 2016 21:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Iguru Třeba se hádal proto, že tomu rozuměl.. :)
"...AMD se kupuje kvůli ceně historicky." - To je snad normální, že si koupím co je levnější, resp. co má lepší poměr výkon/cena. Ani s tou spotřebou to neni tak hrozný. Dejme tomu, že jsem ochoten investovat 3500 kč do procáku, buď mám 6jádro FX, nebo 2jádro i3. I když AMD žere víc, ale pokud mi konverze videa na AMDčku trvá zhruba o polovinu kratší dobu, tak ve výsledku jsem té elektriky propálil míň.
"jen mlžili a lhali všelijakýma nesmyslnýma názvama" - což není jen výsada AMD, nehledě na to, že na nějaké kecy nablblých kravaťáků zvysoka s.e.r.e pes. Alespoň já osobně se při koupi čehokoliv nerozhoduji podle nějakých marketinkových buzzwords.
"Elektřinu neřeší jen paraziti, kteří bydlí doma u chudáků rodičů!" - heh... Tak když jim to ti rodiče dovolí... (sorry, ale větší 3,14čovinu sis vymyslet nemoh).

krl
krl
Level Level
9. 8. 2016 22:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Iguru No ono ochota investovat a nemožnost investovat víc, je rozdíl. Neporovnávej jen cenu procesoru, to bych pochopil při případném upgrade, ale při ceně celé sestavy už se nějaká ta tisícovka ztratí. Potom poměr cena/výkon je úplně někde jinde. A ta spotřeba je taky mimo, to ber taky celou zastaralou sestavu a novou. Neberu jako novou sestavu něco se starým FX. Jednoduše, kdo nemá moc peněz, bere AMD, kdo má aspoň průměrné finance, tak právě vzhledem cena/výkon bere intel a nebo taky záleží, za jakým účelem sestavu pořizuje. Sám víš, že se tohle může během doby měnit, třeba AMD překvapí, jako kdysi. A nemysli, že jsem jen pro Intel, měl jsem Athlony, Opterony i FX, ale momentálně mi nemá AMD co nabídnout, AMD sestavy momentálně chtějí nejvíce rodiny pro své děti.

GogoX
GogoX
Level Level
10. 8. 2016 07:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Iguru kolik procent zákazníků dneska nakupuje podle rovnice "cena/výkon"? Kolik jich nakupuje CPU kvůli konverzi videa? Tomu se říká demagogie ...

Luk Skywalker
Luk Skywalker
Level Level
10. 8. 2016 13:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Iguru Já téměř vždy nakupuji podle poměru ceny/výkon, nejvíce u smartphonů, proč taky platiti mnohonásobně více za "jen" o něco vyšší výkon. CPU za 20 tisíc rozhodně nekupuji.

Iguru
Iguru
Level Level
10. 8. 2016 14:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Iguru No další co se chce hádat :-) Ty tomu určitě rozumíš :-)
A s poslední větou jsi to totálně zabil, ty parazite

Iguru
Iguru
Level Level
10. 8. 2016 14:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Iguru Už opdle věty "hlavně u smartphone" :-)
Takže je jasný, že každý rok vyhodíš 3-5K za dobrý pocit z nějakého plechového číňana :-)
Například já mám 2. smartphone v životě. Jednou jsem koupil čajnu, která leťela za půl roku do popelnice. Druhý mám již 4 roky a dodnes maximální spokojenost.
Pokud samosebou budu typ člověka, který si ničeho neváží a potřebuju se chlubit novými věcmi, tak je můj postup opravdu pro debily ;-)

krl
krl
Level Level
10. 8. 2016 22:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Iguru Ti chytřejší nakupují cena/výkon a podle svých potřeb a možností, ostatní poslouchají takové demagogy, jako jsi ty.

Aros
Aros
Level Level
11. 8. 2016 08:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Iguru Jen tak nezúčastněně k tomu hádání... Ten Tvůj přízpěvek byl vyloženě flame-bait. Takže bys měl být spíš potěšen, že se Ti to povedlo.

Ienari Tokugawa
Ienari Tokugawa
Level Level
18. 8. 2016 21:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Iguru Raději dávám přednost řeči čísel.
Pokud máš zapnuté pc průměrně 10 hodin denně a dejme tomu, že AMD spotřebuje o 100 wattů více, tak to za den uděla 1kWh což je zhruba 3,7 korun.
za rok tato částka činí 1320 korun(3,7x365=1320) a dejme tomu, že AMD pořídíš o 3000 levněji, tak potrvá něco přes dva roky než na něm začneš prodělávat. Pak v závislosti na rozdílu cen procesoru, délce chodu PC a rozdílu v spotřebě cpu si to každy spočítá sám kolik by případně tratil.

A co se týče hádání, tak ne vždy byly AMD slabé, ale asi jsi moc mladý abys znal procesory AMD K7 a K8.
A ty byly dobré, ale momentálně AMD nemá skoro nic. A pokud se řídíš kecama kravaťáků, tak to s Tebou je dost špatné.

kutil05
kutil05
Level Level
19. 8. 2016 20:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Iguru Nesouhlasím Athlony od těch prvních až po začátek 64 bit byly lepší než P4 se kterým se Intel dost dlouho trápil. Intel měl v té době vizi, že dostane do desktopu Itanium, což by z hlediska 64 bit asi bylo lepší, ale AMD prosadilo x86-64 kvůli zpětné kompatibilitě. V té době přeci AMD mělo i dražší CPU než Intel. A podle některých bylo AMD lepší i v době 486.

kutil05
kutil05
Level Level
19. 8. 2016 20:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Iguru GogoX - většina zákazníků bere, co doporučí kamarád nebo prodejce. Tím se vysvětluje proč se prodalo tolik P4 v době, kdy to byl horší procesor a proč tolik vede nVidia proti ATI / AMD. Né vždy měla nVidia lepší grafiky.

kutil05
kutil05
Level Level
19. 8. 2016 20:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Iguru Souhlas, jen k té spotřebě, pracující člověk s rodinou určitě nemá zapnutý PC 10 hodin denně, někteří ani o víkendu. Takže ta doba, kdy se začne nevyplácet, bude mnohem delší.

Reklama
Reklama