Zpět na článek

Diskuze: ATi Radeon X800 - grafická (r)evoluce

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

starmen
starmen
Level Level
30. 5. 2004 19:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Add Obraz: Byl stejný monitor? Jinak já mám R9500 PRO a co se týče oproti GF4 si teda vůbec nestěžuju a co se týče nělkterých efektů, tak u NHL2004 nevím, ale u jiných naprosto bezproblémů a spíše jsou teda hezčí u mě. Co se týče přhrávání videa tak nevím, neporovnával jsem přímo s nV,ale obraz mám poměrně dobrý. Vypadávání textur osobně nikde nepozoruji, ale GTA VC jsem nehrál.

Add Ovladače: Tak zrovna ovladače se mi zdají na ATI oproti nV pro mě daleko přehlednější a lepší. Spíše je to podle mne o zvyku nebo o tom, co daný uživatel vyžaduje. Možná nemá ATI propracované tolik profily, ale zase má perfektně (aspoň z mého pohledu) vyřešen problém více monitorů/TV apod. - zobrazování na více zařízení a taky VPU recover je poměrně kvalitní feautrka. Ne jednou mi např.nějaká beta přehravače zamrzla PC a za chvíli se oběvila hláška o restartování GK bez nutnosti resetu PC (ikdyž možná tím ATI taky trošku žehlí nějaké interní problémy, ale já žádné nemám. S konvenčními (Full) verzemi se mi to snad ještě nekouslo). Možná co se týče profilování, tak se má co učit ATI, ale co se týče podpory více monitorů apod. se má co učit nV (nejnovější drivery nV jsem ale neviděl).

Přetaktování: jednak to může dělat taktovací program, druhak mají některé ATI (hlavně od Sapphire) blokované BIOSY a aby šli taktovat, tak se musí nahrát jiný BIOS (bohužel taky můj problém) a třeťak jsou blokované i některé verze ovladačů (teď nevím jestli od 3.x všechny nebo ne) a řeší se to odblokováním ovladačů nebo používáním např. OMEGA apod.

Borg
Borg
Level Level
18. 5. 2004 22:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Myslím, že většina těch, kdo si dnes GF 6800 pořídí si ji rozhodně nepořídí na další čtyři roky. Podle mého názoru jde o jedince, kteří prostě MUSÍ mít to nej. Ovšem je samozřejmě pravdou, že v době kdy bude tato karta pro obyčejné smrtelníky cenově přijatelná už bude software využívající PS 3.0 patrně běžný. Proto rozhodně neodsuzuji to, že GF 6800 PS 3.0 podporujee - vždyť bez toho aby podpora PS 3.0 existovala (a obecně podpora čehokoliv nového) by vývoj ustrnul. Na druhou stranu ovšem nepovažuji v dnešní době za problém pokud grafický akcelerátor PS 3.0 nepodporuje. Jiná situace bude samozřejmě za rok, ale dnes není rozhodně možno podporu PS 3.0 považovat za stěžejní parametr určující použitelnost grafického akcelerátoru.

DavesMan
DavesMan
Level Level
21. 5. 2004 12:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Borg No, možná ani za rok.....VS a PS v.2.0 už tu jsou přes rok (nepočítám GF FX 5800, 5600, 5200 - ty jsou na to k ničemu, ale PRVN? DX9 kartu Radeona 9700 - tomu to s nima jde moc hezky;-)) a co tu máme? 3D Mark 2003, no fajn, můžu se vytahovat se skóre, Gun Metal - pomalý HLSL, ještě k tomu nuda a teď tedy FarCry - jediná hra která za to stojí (relativně:-)). OK, ale proč bych kupoval 9700 před rokem a půl, když něco rozumýho na ni vychází až teď, když už se stejně neprodává a máme tu její mladší sestřičky? Tohle bude stejná situace... Fandim ATI - dokonalá optimalizace a rychlost shaderů 2.0 začíná být důležitá právě teď, s nástupem her, které je budou využívat - a tam bude nová X800 jistě excelovat!
Uvidíme, co na nás šije šílený Carmack...podle screenshotů bych řekl, že s tim budou mít co dělat i nejnovější chipy jako GF 6800 a X800.

starmen
starmen
Level Level
17. 5. 2004 14:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mno za 4 roky si na GF6800 s novými hrami člověk asi ani neškrtne asi jako teď na Riva TNT/TNT2 (cca taky 4 roky staré karty). Osobně jsem jen jednou koupil dražší kartu (novinku) a to Radeon 32MB DDR (v podstatě R7500) a za dva a půl roku jsem byl s ní pěkně omezován po výkonostní stránce. Takže životnost i těch nejrychlejších karet je tak max. 2 - 3 roky pokud chce člověk hrát ty nejnovější hry a nevadímu, že koncem životnosti bude hrát na hodně snížené detaily. Nechci předbíhat a nejsem jasnovidec, ale myslím, že jakmile se začnou pořádně rozšiřovat hry pro PS 3.0, tak už bude GF6800 starý železo (ale nemusí tak být). Taky se ale může stát, že se vývoj a vydávání rychlejších karet zastaví např. kvůli technologickým limitům.

Co se týče pouštění do nových technologií, tak nevím nevím. Jednak nové featurky dávají obě firmy a druhak nV teď přeskočila celou jednu etapu (nV40 je nV45), takže k tomuto pokroku byla spíš přitlačena. Je ale pravdou, že GeForce, GeForce 3 i GF6800 jsou v jistém směru novátorské. Revoluční nechci říkat, neboť se to říká o každé druhé generaci. Ještě mám v živé paměti ovace při vydání GeForce, GeForce 3 a teď GF6800. Pořád je to "Revoluce jako tu ještě nebyla".. :-D. Pro mě byla zatím snad jediná revoluce a to Voodoo 1, ikdyž jsem jej nevlastnil.

PlayStation 3: Hehe :-D. Ještě teď mám v živé paměti jak se spekulovalo o Xboxu před jeho vydáním zda nahradí PCčka. Měl mít v sobě procesor PIII Coopermine (tuším 733MHz, ale specifikace se měnily) a hlavně revoluční GK od nV s brutálním výkonem, která se v PC snad ani neměla oběvit nebo až za dlouhou dobu. Taktéž se začali licencovat herní tituly pouze pro tuto platformu (HALLO). MS tenkrát narval pěkný prachy do nV aby mu vyvinula GK jádro.To jádro byla v podstatě GF3 a kde dneska je tato karta a kde je dneska PIII Coopermine 733 MHz že.. :-D. A kdy vyšlo Hallo a na čem se hraje že.. :-D Opravdu novinky chce příjmat s chladnou hlavou ;-).
A taková rezerva pravděpodobně nikdy nebude, protože jakmile je jistý výkon, tak se ve hrách vždy najde pro něj uplatnění (alespoň prozatím).

A průměrné PC na 5-10 let ? Mno nevím, ale před deseti lety tu byly tak cca 486tky. A pokud už člověk dělá jen obyčejnej kancl, tak nějaký to PII (cca 5 let) by mu stačit mohlo. Ale málo kdo má na kancl. práci linux a M$ aplikace jsou hodně rozežraný. Aby např. slušně běhaly W2K s Office 2000/XP tak to chce alespoň rychlej disk a min 128MB RAM. Na iC 433, 8GB starej Seagate a 32MB se mi na jedný mašině W2K s pár nainstalovanými programy natahovaly cca 5-7 minut !!! a vypínaly 3!!!. Na AMD K6II-500 s 64MB RAM a rychlým 80GB diskem to jakž takž šlo, ale práce příjemná to nebyla.
Takže pokud půjde vývoj pořád cca stejně dál, tak to tak jednoduché asi nebude.
Něco jinýho jsou např. specializované stroje, terminály, řídící mašiny apod. ale to je jiná kapitola.

Borg
Borg
Level Level
18. 5. 2004 22:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@starmen Vidím, že se občas na světě najdou i jedinci, kteří mají na svět pohled "normálního" uživatele a když jsem se podíval na Tvůj věk tak jsi u mě získal další body navíc. Moje zkušenosti jsou takové, že mladší uživatelé PC se honí za železem, zatímco spíše starší si pořizují to co opravdu využijí. Osobně se domnívám (s trochou nadsázky) že chci-li si na počítači zahrát tenis, tak je mi úplně jedno, zda diváci v hledišti mrkají nebo ne. Je pravdou, že mě osobně problematika 3D grafiky příliš nebolí - z her hraji šachy, mariáš nebo poker, popř. ještě tak staré dobré minové pole a jinak mě zajímají spíše tabulky, databáze a video. Na druhou stranu mě mnohdy bolí u srdce, když někteří "mládežníci" debatují o tom, zda jim postačí grafika za 10 000 a procesor za tu samou cenu (však oni to rodiče rádi zaplatí), zatímco jiní !mládežníci" (a to Ti, kteří se umisťují v počítačových soutěžích) obíhají bazary a zjisšťují kde nejlépe sehnat MB s gigovým celeronem tualatinem aby jim jejich PRÁCE běhala aspoň trochu svižněji.

juja
juja
Level Level
14. 5. 2004 04:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Heh: "obnovovaci frekvence na 60MHz" - jůů, co to má za kosmírnej monitor, že zvládá refresh v MHz?

DavesMan
DavesMan
Level Level
21. 5. 2004 12:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@juja Dobrej postřeh! Já jsem si toho ani nevšim! :-)

Zdeněk Kabát
Zdeněk Kabát
Level Level
13. 5. 2004 18:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pokud máte pár minut času, tak na Firingsquad se objevil opravdový flame mezi dvěma autory. Slovní přestřelka s opravdovými argumenty (ne jako někteří zde), ale trochu delší:

http://www.firingsquad.com/features/nv40-r420faceoff/

(pokud se vám stránka nezobrazí, umažte pomlčku v adrese)

danno
danno
Level Level
12. 5. 2004 08:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

zdvorilo povedane, PS3.0 a 32 bitova presnost shaderov je GF 6800tovke asi tolko platna ako 4x antialiasing u GeForce 2MX. Bola tam taka moznost, ale keby nebola, malokto by si to vobec vsimol. v praxi sa vyuzila az u dalsich generacii kariet.

starmen
starmen
Level Level
11. 5. 2004 23:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

... a zase tu jede flame. :-D Co z toho máte :-D.

Dá se nějak sledovat diskuze mailem aniž bych do diskuze musel přispět ?

Zdeněk Kabát
Zdeněk Kabát
Level Level
12. 5. 2004 07:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@starmen Stačí použít tlačítko ihned pod komentáři, je to nadepsáno "Sledovat diskusi mailem" a pokud jste prihlášen, zobrazuje se tam Vaše adresa (v opačném případě prázdná kolonka).

starmen
starmen
Level Level
12. 5. 2004 09:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Zdeněk Kabát Já jsem trubka, děkuji.

danno
danno
Level Level
11. 5. 2004 14:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

uz viem, co
ked chcete spustit demo pre X800 - Ruby na R3xx/RV3xx, tak skuste wrapper na http://www.users.on.net/triforce/ruby/
su tam zjednodusene niektore shadery, takze to nevyzera az tak cool. a doporucuje sa nastavit AGP apreture size na 256 MB. slape to vraj len na kartach so 128MB a viac....

danno
danno
Level Level
11. 5. 2004 14:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

vcera som sem chcel nieco napisat, ale uz som zabudol co...

Štěpán Mrázek
Štěpán Mrázek
Level Level
11. 5. 2004 09:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Omlouváme se všem, kteří do této diskuze chtěli včera přispívat, za nefunkčnost diskuzního enginu. Již je vše opraveno.

Štěpán Mrázek
Svět hardware

Reklama
Reklama