Galerie 2
Budou brýle HoloLens pomáhat prodávat automobily Volvo?
Aktualita Ostatní Virtuální realita Microsoft

Budou brýle HoloLens pomáhat prodávat automobily Volvo?

Michal Hala

Michal Hala

Microsoft dosáhl zajímavého úspěchu se svými brýlemi HoloLens. V těsné spolupráci s úspěšnou automobilkou Volvo vytvořil v Redmondu jakýsi prototyp hypermoderního prodejního místa budoucnosti pro automobily této značky.

Reklama

Brýle HoloLens jsme vám již představili dříve (čtěte

tady

, nebo

tady

). Jde o brýle pro rozšířenou realitu, které „pohánějí“ jak jinak než Windows 10. Brýle umožňují interakci s prostředím a ovládají se zejména pomocí pohybů rukou. Brýle kombinují vidění reálného prostředí a počítačem vytvořené virtuální objekty (detaily o augmented reality, tj. rozšířené realitě

zde

).

Microsoftu se v souvislosti s brýlemi povedlo získat ke spolupráci švédsko-čínskou (Švédové dodali invenci a pečlivost, Číňani kapitál) automobilku Volvo. Ta je známá především svými komfortními, velmi bezpečnými a spolehlivými limuzínami a SUV. Obě společnosti v těsné spolupráci vytvořily během šesti měsíců v Redmondu jakýsi prototyp předváděcího a prodejního místa pro automobily. Jinak řečeno jakýsi autosalón budoucnosti.

Budou brýle HoloLens pomáhat prodávat automobily Volvo?

V něm si zákazník může prohlížet pomocí brýlí HoloLens nejen celé auto zvenčí či zevnitř, ale může vidět i dílčí části a systémy vozidla – například jen motor, převodové ústrojí a kola. A to v klidu i v provozu. Pokud se zajímá o fungování různých (zejména bezpečnostních) systémů vozidla v běžném provozu, brýle mu dokážou předvést i toto. Potenciální zákazník automobilky si tak prý dokáže udělat daleko lepší představu o možnostech vozů se značkou Volvo.

Z hlediska Microsoftu jde o jednoznačný úspěch – získal ke spolupráci prestižní značku automobilů a povedlo se mu celou záležitost úspěšně dotáhnout do konce. Pokud bude tento koncept autosalónu dotažen do skutečného provozu – a vypadá to, že bude – Microsoft získá velký odbyt pro HoloLens. Dá se totiž čekat, že další automobilky budou příkladu Volva následovat. Jen mě napadá, jestli si Volvo nějak nezajistilo u Microsoftu třeba jen omezenou časovou exkluzivitu.

Rozhodně se ukazuje, že potenciál brýlí HoloLens je velký nejen v oblasti zábavy, ale i v rámci seriózního byznysu. Takže Microsoft zřejmě tentokrát uhodil hřebík na hlavičku. Ale abych jen nechválil – HoloLens mají jeden docela omezující prvek. Tím jsou omezené pozorovací úhly zařízení. Ale prý se na tom pracuje a uvidíme, jak se brýle vyvinou v budoucnu.

Také je otázka, kdy se objeví první srovnatelná konkurenční zařízení. Být na místě Microsoftu, docela bych spěchal.

Zdroj:

The Verge


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama