Zpět na článek

Diskuze: CEO FTX: Bitcoin nemá v dnešní podobě budoucnost coby platidlo, jde o investici

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
18. 5. 2022 15:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Turbulentná doba (2 roky Covid, teraz vojna na Ukrajine, problémy s výrobou v Číne, lockdowny, problémy s logistikou) nepraje kryptomenám. Pokiaľ vojna neskončí, tak kryptomeny budú živoriť.
A zásadný problém je, že nastal asi dominový efekt. Zníženie hodnoty podnietil predaj tých netrpezlivých a roztočil špirálu pádu. Buď bude prebytok ponuky kryptomien na trhu a ceny pôjdu ďalej dole, lebo budú strácať dôveru, alebo tí najväčší boháči, čo pred tým pri vysokých cenách ľuďom popredávali kryptomeny ich teraz budú vo veľkom skupovať, aby udržali cenu. Ale tu sa dostaneme do stavu, že sa rozšírenosť medzi ľuďmi zníži (medzi drobnými investormi). A potom je otázne, či sa to podarí znova rozbehnúť a dvíhať cenu. Skôr to zakape, lebo sú to stále iba nuly a jedničky, na rozdiel od zlata, alebo inej komodity.

zubik1000cz
zubik1000cz
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
18. 5. 2022 15:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zolo_sk ono to jednou lidem dojde, že to nemá žádnou cenu

Dilinozravec
Dilinozravec
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
18. 5. 2022 17:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zubik1000cz Defacto nema nic cenu ak ti ide o hodnotu. Hodnoty a ceny vytvara dopyt. Ale toto ti asi nebere.

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
19. 5. 2022 08:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zubik1000cz Riadna blbosť. Materiálne veci vždy majú svoju cenu. Aj obyčajné mušle. Nuly a jednotky nemajú cenu. Je to virtuálne nič. Zaniknú nehodou, chybou, krádežou, zabudnutím hesla. Keď mám byt, tak asi tak ľahko nezanikne. Samozrejme, že aj ten môže zhorieť, vytopiť, živelná pohroma, vojna. Ale väčšinou nezanikne, dá sa po poškodení obnoviť. Neprídete o byt zabudnutím nejakého hesla. Okrem toho, ceny bytov nikdy nepadnú na nulu, ako v prípade niektorých kryptomien. A to isté sa dá povedať aj o iných materiálnych veciach. Keď si hladný, musíš jesť. A vtedy akékoľvek jedlo bude mať cenu, či už lacný chlieb, alebo drahšie mäso, či drahý kaviár. Podľa toho, čo je kto ochotný zaplatiť. Ale niečo zaplatíš aj za obyčajný chlieb, aby ťa nasýtil. Nuly a jednotky nezasýtia, nezavesíš ich na stenu ako umenie, neodvezú ťa do práce. Keby to bolo komplet náhrada za fiat, tak by to malo zmysel. Ale ako investícia mi to nepríde ako dobrý nápad. Stále sú to len virtuálne nuly a jedničky.

wrah666
wrah666
Level Level
19. 5. 2022 09:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zubik1000cz Cena bytu že nikdy neklesne na nulu? To je právě během války zatraceně nejisté. Barák mohou velmi rychle rozstřílet nebo zajmout celou oblast. A máte zatracené štěstí, pokud vůbec utečete se zdravou kůží. A KAŽDÁ VLÁDA když jí teče do bot okrade občany. O peníze v bankách, o fabriky, nakonec i o ty baráky. Proto se teď kupuje zlato a jiné přenosné komodity.

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
19. 5. 2022 11:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zubik1000cz No vidíš, napísal si komodity. Nie kryptomeny. :-) Keď niekto teraz bude utekať z Ukrajiny, nakúpi BTC??? Po príchode na západ, čo si za to bežne kúpi v obchode? Akú cenu bude mať to BTC o týždeň. Za posledné dva mesiace letelo dole. To by si fakt pomohli Ukrajinci. :-)
Ale za to už na hraniciach zadržali ženskú, ktorá v piatich kufroch prevážala 28 miliónov dolárov a 1,3 milióna eur.

https://www.startitup.sk/v-kufri-niesla-28-milionov-dolarov-a-13-miliona-eur/

ŽIADNE KRYPTO

Akuh
Akuh
Level Level
19. 5. 2022 14:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zubik1000cz Nádherná ukázka na variaci "Klam přeživších" :-D Tady spíš řekněme "Klam chycených"
čistě z praktického pohledu, dejme tomu že chceš překročit hranice s mobilem, flashdiskem, Trezorem, či dokonce jen papírkem s 12 slovy. Možná se pomocí toho dostaneš k bitcoinu, možná ne vs situace máš 5 kufrů narvaných dolary a eury... s čím tě spíš chytěj? :-)
Ale když už se tu tahá ta ukrajina, tak tady máš příklad jak se zdrhá s bitcoinem:
https://www.cnbc.com/2022/03/23/ukrainian-flees-to-poland-with-2000-in-bitcoin-on-usb-drive.html

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
19. 5. 2022 15:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zubik1000cz Drísty o variácii si nechaj. Keby utekala cez Poľské hranice, tak pri tom ich nápore by jej asi len zamávali, možno aj pomohli s tými kuframi. Maďari sú kurvy aj s Orbánom, ktorý je strčený v Putinovom zadku až po topánky kvôli rope. A preto na hraniciach robia Ukrajincom väčšie problémy.
A malá otázka na okraj, čo si za tie BTC v Poľsku kúpi? Zájde do obchodu a kúpi si nový mobil? Ale považujem to za podarený vtip. On si niesol smiešnych $2000 na kľúči ( 40 % jeho celoživotných úspor). To mohol kľudne strčiť do peňaženky a nikto by mu ani nerobil problémy aj keby mu ich našli.

Akuh
Akuh
Level Level
19. 5. 2022 18:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zubik1000cz Na polské straně má dvě možnosti jak je uplatni, což závisí na obchodnících kteří bitcoin akceptují, přiznám se že nevím jak je na tom polsko, vím že u nás koupíš za bitcoin prakticky cokoliv, protože ho akceptuje alza, ale netuším co maj za obchodní řetězce v polsku...
No ale rozhodně ho můžeš vybrat z bitcoin ATM, kterých v polsku je celkem dost. Takže reálně minimálně nepřímo si za bitcoin můžeš koupit absolutně cokoliv.

Povedený vtip... no pokud by jsi přečetl celej článek tak víš, že problém by byl dostat se k těm penězům... když by je neměl v bitcoinu.

andir
andir
Level Level
17. 5. 2022 20:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

dnes stále je mnoho míst kde se nedá platit kartou mnoho lidí odmítá platit jinak než hotově nebo to neumí a mnoho let se to nezmění takže kryptoblbosti fakt nemají naději nemluvě dokud tam bude riziko že člověk zejména důchodce zapomene heslo a končí tak je to prostě na nic je to jen hazard na to jsou herny

Choakinek
Choakinek
Level Level
17. 5. 2022 21:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@andir Nesmysl. To se prostě změní s jednou generací. Samozřejmě ne v celém světě, ale to je asi jedno. Tedy klidně za 20 - 30 let, to není "mnoho" let.

Akuh
Akuh
Level Level
18. 5. 2022 00:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@andir Část z těch možná malá, ale přesto existující z těch co odmítají platit kartou (včetně mě), ji neplatí proto že se jim nelíbí totální sledování a nulové soukromí. Tenhle problém jaksi bitcoin po LN nemá.

Kéž by existovali řešení pro případy zapomenutí seedu jako shamir backup který problém se zapomenutím minimalizuje... jo, ale ty o problematice nic nevíš jen k ní plácáš nesmysly.

Pavel Matějka
Pavel Matějka
Level Level
17. 5. 2022 15:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pevně doufám, že kryptoměnová rakovina časem odumře a odpadne. Jako se to v rekordním čase povedlo NFT.

zubik1000cz
zubik1000cz
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
17. 5. 2022 18:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Matějka souhlas. mělo by se to zakázat.

tobiasekll
tobiasekll
Level Level
17. 5. 2022 18:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zubik1000cz Neasi, jako správný komoušek bych to zakázal

zubik1000cz
zubik1000cz
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
17. 5. 2022 20:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zubik1000cz šak je to akorát způsob, jak okrádat lidi

Dilinozravec
Dilinozravec
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
17. 5. 2022 20:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zubik1000cz Vysvetli konecne ako a kto koho okrada, len fabulujes a mas len svoj zaryty pohlad.

PS: To aj ludia ktory cakaju na nove auto aj rok, tak ten co sa mu podarilo skor kupit okrada druheho?
PS1: Prosim prestan, tvoje vyplesky ohladom crypta su smiesne ale vies pobavit a hlavne pri rannej kave :P
PS2: Crypto, ci uz tazba alebo obchodovanie je len investicia, hoc aj rizikova a ako sam vidis je dost ludi ktori su ochotni podstupit to riziko.

A cisto pre teba, ak nemas na com hrat viem ti podarovat jednu 3060ti, ked si ochotny pre nu prist.

zubik1000cz
zubik1000cz
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
17. 5. 2022 21:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zubik1000cz i kdybys mi ji chtěl dát zadarmo, tak ji nechcu. grafika zničená těžbou. díky nechci

Dilinozravec
Dilinozravec
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
17. 5. 2022 21:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zubik1000cz aspon vidiet ako citas prispevky, pisal som ti ze ti ju podarujem, a aspon vidiet ako rozumies problematike tazby, bezny hrac zhumpluje vga viac ako pri tazbe. Ad1: iba idiot pri tazbe bude hnat grafiku na max, namiesto toho podtaktuje jadro gpu na minimum, /je pri tazbe menej az nepodstatne/, hlada sa co najvacia efektivita vs spotreba a zivotnos, ale ako vidiet, tak si to vzivote neskusil, ba ani nemas poriadny prehlad ako a za akych okolnosti sa ladia rigy:P

PS: radsej bez VGA, ale za to plny hate :P /odporucam odbornu pomoc/

Dilinozravec
Dilinozravec
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
17. 5. 2022 21:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zubik1000cz Este k tomu okradaniu, Ako ja okradam hraca? ze mena HW na hranie?, kradnem mu elektrinu?, alebo co vlastne? To ze je nedostatok vga tak aspon decka maju cas vybehnut von zasportovat a zaroven setria peniaze rodicom na nieco rozumnejsie ako je vysedavanie za PC cpanie sa hranolkami,chipsami a nadajanim kolou. Jediny kto sa okrada, su sami hraci, ktory maju zlu zivotospravu, pokriveny pohlad na realitu az po zdravotne problemy, ktore sa prejavia o 10-15 rokov.
Opacny pohlad, ja mozem povedat ze ma hraci okradaju z dovodu nedostatku HW. Nedostatok VGA v mojom pripade je nizssi zisk, tak kto koho okrada.
Je to len uhol pohladu:)

Choakinek
Choakinek
Level Level
17. 5. 2022 21:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zubik1000cz To jste si doteď nevšiml, že inflace státních měn brutálně okrádá lidi (určité skupiny lidí, ale velmi početné skupiny) už několik desítek let?

Dilinozravec
Dilinozravec
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
17. 5. 2022 21:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zubik1000cz Nie, zrejma mu nevadi ze ho oberaju abnormalnym sposobom a to od kupy rozku, ponoziek cez mobilneho opreratora cez spotrebnu a bielu elektroniku sluzby, banky a ine financne institucie a etc etc etc.....

Akuh
Akuh
Level Level
18. 5. 2022 00:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zubik1000cz Každý rok za normálních okolností tě banky okradou přes Cantillionův efekt o 2% tvých úspor. Aktuálně zvládnou cca 15%. Ale bitcoin, který cílí na to tě před touto krádeží chránit označuješ za krádež. Jestli bitcoin něco s krádeží má společného, pak jen to že tě před ní chrání.

zubik1000cz
zubik1000cz
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
18. 5. 2022 08:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zubik1000cz no a ty peníze máš jako z ničeho? asi ne co? A odkud tedy jsou? Jo aha, jsou to peníze těch, co chodili do práce a tys je o ty peníze okradl...

Akuh
Akuh
Level Level
18. 5. 2022 10:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zubik1000cz Který peníze? Ty co vytisknou každý rok banky a tím tě okrádaj o aktuálně 15% tvé kupní síly? Jo ty jsou z ničeho. Doslova a do písmene jen někdo změní číslíčko v databázi, protože už ani větčina není fyzická. Za to že takhle fungují může aktuální státní monetární systém.

Pokud se ptáš na bitcoin, tak veškerý co jsem si koupil jsem poctivě koupil za peníze z výplaty... žádnou krádež nikde nevidím.

Choakinek
Choakinek
Level Level
18. 5. 2022 12:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zubik1000cz Jak to myslíš?

Pochopitelně, kdo nakoupí Bitcoin a následně při poklesu jeho ceny nezachová klid a prodá ho se ztrátou, tak tuto ztrátu si pochopitelně rozdělí ti, co s Bitcoinem zacházejí rozumněji, to je jasné.

Toto máš na mysli?

Samozřejmě existují výrazně bezpečnější přístavy pro investování (ale žádné investování není bez rizika), ale o krádež přeci nemůže jít, protože dotyčný se sám rozhodl do Bitcoinu investovat a hlavně - sám se rozhodl jej "v panice" prodat. Riziko investování, no :-).

Dilinozravec
Dilinozravec
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
18. 5. 2022 17:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zubik1000cz Zubik ma jeden zakladny problem, a to ze nechape ako funguje financnictvo, burza akcii a ekonomika. Zrejma nechape, ze cryptomeny sa neobchoduju ako mena, ale ako komodita, napr. ako kava, cukor ropa kukurica, plyn etc. Ani si to neskusil niekde na realnej burze, ako vlastne funguje system. Ato este nehovoriac o forexoch a fiat.

Dilinozravec
Dilinozravec
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
18. 5. 2022 17:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zubik1000cz Ako som pisal vyssie, vidim do na odbornu pomoc.

Ventero
Ventero
Level Level
19. 5. 2022 09:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zubik1000cz Pravděpodobně skutečně Zubík tyto relace moc nechápe, ale v podstatě má pravdu - na tom, co píše je v basálním principu založená celá makroekonomika ..

Ventero
Ventero
Level Level
19. 5. 2022 10:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zubik1000cz Souhlas. Ano takto to dělá rozumný domácí těžař. Obávám se však, že bazarové výkonovky pocházejí většinově spíše od těch idiotů co se dostali k elektrice bez placení nebo za extra výhodných podmínek a v tomto směru efektivitu řešit nemuseli. Stejně tak se obávám, že takto, jak si popsal, už dnes umí myslet málokdo, kdo je zaslepený vidinou rychlého zbohatnutí. V praxi si myslím, že jsi zmínil max. několik málo jednotek procent GK po těžbě a spíše je to riziko.

Zubik nechce zadarmo, tak za kolik ji normálně prodáváš? :-)

Ventero
Ventero
Level Level
19. 5. 2022 10:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zubik1000cz Tady je otázka, nakolik je ještě státní - spíše to vypadá, že je v rukách nadnárodních korporátních subjektů a proto to tak je. Např. v USA byli 2 prezidenti, kteří chtěli dostat monetární systém plně pod kontrolu státu - na oba byl úspěšně spáchán atentát ... Dnes jsou státy de facto pod silným vlivem až částečnou kontrolou těchto společností - to je další důvod, proč bych jako viníka neoznačil "státní monetární systém". To je nepřesná formulace.
Tohle je ale složitá záležitost a je jasné, že jen těžko budeme mít dostatek informací, abychom přesně určili ..

Dilinozravec
Dilinozravec
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
19. 5. 2022 13:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zubik1000cz jemu som ju chcel podarovat ako dokaz solidarity a hlavne aby po vsetkych weboch prestal hatovat crypto. UZ je k placu.

Dilinozravec
Dilinozravec
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
19. 5. 2022 13:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zubik1000cz Ale ako som ich okradol uz to konecne definuj. Stale odporucam odbornu pomoc

zubik1000cz
zubik1000cz
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
19. 5. 2022 14:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zubik1000cz aha, jakože ty si myslíš, že bys mě grafikou zadarmo umlčel jo? jakože bych změnil názor jen kvůli grafice zadarmiko? jakože ani 3090Tičkem bys mě neuplatil.

Akuh
Akuh
Level Level
19. 5. 2022 14:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zubik1000cz Státní je, protože stát ho vynucuje. Pokud by ho stát nevynucoval, lidi dávno odejdou jinam. Jinak, i v USA je státní i z pohledu kontroly, kdy FED je z tuším 1/3 kontrolován přímo státem, další 1/3 ovládají tuším nepřímo, byť to teď nemám před sebou a až poslední 1/3 si dosazují banky...

Akuh
Akuh
Level Level
19. 5. 2022 15:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zubik1000cz Spíš bych řekl že by zkusil jestli by ti to nepomohlo s tvím mindrákem, který ti znemožňuje rozumně uvažovat :-)

zubik1000cz
zubik1000cz
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
19. 5. 2022 17:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zubik1000cz názor bych nezměnil, ani kdyby mi slíbil, že by mi koupil nejlepší pc, co by se z další gen dal koupit :)

Akuh
Akuh
Level Level
19. 5. 2022 18:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zubik1000cz kdo píše o změně názoru? Já píšu o léčbě symptomů tvého mindráku. Jako je to spíš na odpornou pomoc, na kterou tě už posílali...

Choakinek
Choakinek
Level Level
17. 5. 2022 21:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Matějka Ušetřím Vám námahu, co Vy na to?

Neodumře a neodpadne! S tím pracujte ;-).

Jinými slovy řečeno - doufáte úplně marně. Nedělejte to, budete později hluboce zklamán. Už teď prostě pracujte s tím, že to tady bude a bude to růst a bude se tomu dařit.

Dilinozravec
Dilinozravec
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
17. 5. 2022 21:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Dakujem, ja len cakam na odpoved akym to vlastne sposobom okradam ludi :P

Ventero
Ventero
Level Level
19. 5. 2022 10:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek V okamžiku trochu větší sluneční erupce odumře a padne - ale to v tu chvíli bude ten nejmenší problém :-D

Ventero
Ventero
Level Level
19. 5. 2022 10:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Neboj - ta odpovědnost není na Tobě - jsi jen maximálně účastník :-)
Taky se na tom okrádání částečně podílím, ale vinu si nekladu - nějak tady žít musím .. :-D

Reklama
Reklama