Zpět na článek

Diskuze: Citroën chce uvést lidové EV ë-C3 pod 25 tisíc EUR, bude trochu větší než Spring

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

ludek_jelinek
ludek_jelinek
Level Level
26. 6. 2023 17:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jestli ono nemělo být 2,5k Éček. To by potom bylo opravdové lidové vozítko. :-) Takhle ....... mno, nic moc. ;-/

drk22
drk22
Level Level
23. 6. 2023 10:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A není v tom zas nějaký fígl, třeba jak ve francii bylo běžné že se to prodávalo bez baterky? I tak je 600 000 na "lidové" vozítko hodně...

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
23. 6. 2023 10:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@drk22 Prodej bez baterky se občas děje (dělá to tak např. i čínské NIO a má to i své výhody, např. flexibilitu), ale tady je problém spíše v tom, že tohle není levné. Fígl by tam mohl být, kdyby to bylo podezřele levné, jenže to není. 600 tisíc je na trochu přerostlého Springa moc (obzvlášť pokud VW ID.2 bude opravdu za stejných 600 tisíc, což si na druhou stranu nemyslím, že se Volkswagenu podaří dostat se až na takovou částku).

akulacz
akulacz
Level Level
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
24. 6. 2023 12:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@drk22 Tak 22k€ chtějí například za Zoe "bez baterie" který je o technikou o řád výše a zhruba by mohl odpovídat té R5. Za baterii 40 i 50kwh si účtují 8k takže tady by mohla být tak 6k? Takže za 19k mi to také nepřijde moc levné...

akulacz
akulacz
Level Level
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
22. 6. 2023 18:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To ta R5 tedy vypadá mnohem lépe a tam mluvili o 22k€ (doufejme že nemysleli po zadotování) na francouzském trhu. Asi tam bude (R5) opět kufr na "dvě basy piva" takže jestli to může mít pod 200l jako třeba Fiat 500? Zbytek parametrů je ale o třídu výše a bral bych to jako plnohodnotné auto pro 2+2 na cesty po okolí a párkrát za rok přetrpět delší cestu. Tohle jako ten Spring opět pouze do města, ale tu R5, mít práci daleko jako běžný smrtelník bych už klidně zvážil, protože příplatek 5-6k€ proti běžnému autu v této kategorii už smysl dává a je tu i naděje, že se to zaplatí i běžnému smrtelníkovi a ne jen firmě kde to najede 30k+ za rok...

Choakinek
Choakinek
Level Level
22. 6. 2023 18:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@akulacz Renault 5 bude mit vnitřnosti z Renaultu Zoe a ten (ta) stojí 1 milion Kč. Tak to jsem fakt zvědavý na těch 22 tis. €.

akulacz
akulacz
Level Level
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
22. 6. 2023 19:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek To já také, ale tato informace se objevila v našem tisku (tlači :⁠-⁠D) "Základní částka, za kterou by se měl vůz objevit na domácím francouzském trhu, je přibližně 22 tisíc eur, tedy zhruba 545 tisíc korun", ale za takovou cenu už by to auto na zvážení bylo... Tedy pro mě v aktuální situaci ne, protože běžně jezdím 500km+ trasy a ne vždy je na konci ideální infrastruktura (někdy i žádná) ale jezdit řádově desítky km, mít dostupné nabíjení v práci i u domu, tak bych do tohov šel. Strejček si na jaře za 400 koupil 6 let starý leaf, v práci nabíjí zadarmo, doma za rozumnou cenu, ale výlet nad 100km už vyžaduje plánování, nad 150 už to je dobrodružství. A návratnost je někde v době, kdy bude asi vhodné vyměnit baterii...

drk22
drk22
Level Level
24. 6. 2023 19:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Otázka pro koho by vlastně bylo...
545 000 na dejme tomu 10 let. když budu brát jen jízdy do práce a nákupy dejme tomu 10 000km ročně. to je 100 000km za 10 let. Roční pojistky na benzínu + servis jsem doteď měl 10-12 000 ročně benzín vyjde při dnešních cenách na 234 000kč nové levné auto bylo kdysi za 200 000 teď za 300 000. Dejme tomu že servis bude levnějsí ale pojistka asi ne... Když budu nabíjet jen doma tak elektrika my vychází při cene 6kč na a 80% účinosti +- 125 000. tj za benzínaka za 10 let dám +- 650 000kč za to elektroauto pak 800 000. Hmm takže furt jsem 150 000 v mínusu... leda kdybych si to nabíjel z nějakých vlastních solaru tak jsem +- na stejné sumě za "levné auto".

Jinými slovy aby to bylo srovnatelné s levným benzíňákem tak mi vychází že by to muselo stát 400 000. Levnější elektroauto by pak bylo výhodnější.

akulacz
akulacz
Level Level
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
24. 6. 2023 21:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Proto píšu na zvážení a za určitých podmínek. Teď jsem chtěl po pěti letech vyměnit auto, protože v době kdy jsem ho kupoval bylo zadání zcela jiné než jezdím teď... Byl jsem hodně skromný, ale třeba ve škodovce na mě bafli 480k za fobii , tak jsem rychle utekl. Jediné co jsem po nich chtěl byl šestikvalt a příplatek za barvu...
U Hyundai to vypadalo lépe, za 350 i20... Jen čekají na facelift, který bude samozřejmě dražší a nic s 6° že starého modelu nemají leda na druhé straně republiky za 400 ve vyšší výbavě nebo s 5° zbytek značek se také motal kolem 400.
Na to ježdění kolem domu by to dnes vycházelo 300 za nákupní tašku, 350 za menší auto. Ale stačilo by mít FVE a možnost nabíjet v práci a realizovat tak určitou část nabíjení "zdarma", a už to začne dávat větší smysl, třeba v té Francii kde vám ještě přidají 5-7k€ rozhodně. Trpět budou hlavně ti co potřebuji jezdit daleko. Navíc cena paliv určitě půjde nahoru, už jen ty emisní povolenky na dopravu, teď se odhaduje asi 2,50 na litr ale jestli s tím ti debilové zase dovolí kupčit, tak to může být násobně více...

Reklama
Reklama