Diamond FireGL1 pro profesionály
Článek Grafiky a hry Diamond

Diamond FireGL1 pro profesionály

víťusx_old

víťusx_old

Grafická karta s 256-bitovým čipem zvládne i dva procesory.

Reklama

Většina grafických karet, které jsou dnes na trhu a o kterých se mluví, je zaměřena na vysoký výkon při hraní her. K nejznámějším firmám na našem trhu patří jistě i

Diamond FireGL1 je 256-bitová grafická karta s 256-bitovým přístupem k paměti (současné herní karty jsou pouze 128-bitové), jejím srdcem je IBM Graphics Rasterizer (což je první 256-bitový grafický čip). Mezi její nejzajímavější vlastnosti patří multi-threated ovladače s podporou SSE (Katmai) instrukcí (tedy podporou Pentium III).

, který se nesmazatelně zapsal do paměti trojrozměrnými monstry (Monster 3D a Monster 3D II) s Voodoo čipsety. Diamond však nezapomíná ani na profesionály. Profesionální grafické karty označuje Diamond slůvkem "FireGL", takže je jasné, že FireGL1 je kartou vhodnou pro náročné grafické aplikace.

FireGL1 zvládne 4 miliony polygonů za sekundu, optimalizována je pro nejlepší 3D grafické aplikace (Mechanical CAD, Mechanical Engineering Analysis, Digital Content Creation, animace, vizualizace). Ideální použití najde na NT pracovních stanicích ve 2D i 3D aplikacích. Podporované rozhraní je samozřejmě OpenGL (v profesionální oblasti jen těžko najdeme jiné), díky multi-threated ovladačům dokáže využít i dvou procesorů.

Specifikace FireGL1 jsou následující:

  • 4 miliony polygonů za sekundu

  • 15 milionů vektorů (antialias) za sekundu

  • 45 milionů pixelů za sekundu s trilineární filtrací

  • Viewperf CDRS rychlost 116+ na jednoprocesorovém počítači, 165+ na dual

  • Viewperf ProCDRS rychlost 19+ (190+ CDRS) s podporou SSE na Pentium III

  • 351 HE 99 WinMarks, 176 BG 99 WinMarks

  • IBM 256-bitový Graphics Rasterizer, 256-bitové paměťové rozhraní

  • 32 MB SGRAM paměti

  • Podpora OpenGL 1.2

  • 1920x1200 rozlišení v pravých barvách (32 bitů)

  • 250MHz / 30-bit Palette DAC

  • AGP 2x i PCI (33/66MHz) verze

Zajímavou vlastností FireGL1 je podpora dvou procesorů. Pokud jsou k dispozici dva procesory, je první procesor použit pro výpočet geometrie scény (transformací) a druhý se stará o nasvětlení (lighting). FireGL1 se tedy nevyznačuje silnou geometrickou jednotkou, ale spíše spoléhá na využití dvou procesorů, se kterými se lze často setkat na výkonných pracovních stanicích. K zahození není ani podpora SSE instrukcí Pentium III procesorů, která zvyšuje výkon FireGL1 o 5-60% v závislosti na druhu vykonávané činnosti.


Podle Fast Graphics


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama