Zpět na článek

Diskuze: Do provozu míří čínská elektrická loď Yujian 77 s téměř 4MWh akumulátorem CATL

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

hl.hl
hl.hl
Level Level
30. 7. 2025 10:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Výrobce říká, že loď díky tomu ročně ušetří přes 400 tun uhlíkových emisí,"
Zapomněl dodat, že ta elektřina vznikne v nové uhelné elektrárně v Číně.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
30. 7. 2025 11:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hl.hl Stejně jako v nové jaderné elektrárně v Číně.

To, že je tam i uhlí, už v tom je započítané, takže nezapomněl na nic. Má to ušetřit 250 tun paliva, což je asi 270-280 tisíc litrů paliva, jejichž spálením vznikne 750-800 tun uhlíkových emisí. Takže kdyby počítal s nulou a zapomněl na ty uhelné elektrárny, tak mu vznikne 2krát tak vysoké číslo. A to nevzniklo, takže nezapomněl.

Přestože Čína staví hodně uhelných elektráren, tak ty jsou jednak state-of-the-art, jednak neméně tak buduje OZE a JE, takže jejich energetický mix se stále zlepšuje a emise snižují.

bespi
bespi
Level Level
30. 7. 2025 10:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pokud by nekdo chtel napsat neco o nesmyslnosti, tak pripominam, ze u nas se treba v Brne provozuji elektricke lode na prehrade cca 70 let :-) .

indyan
indyan
Level Level
30. 7. 2025 00:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V Norsku je flotila trajektů rychle přecházející z dieselů na elektrický a hybridní pohon.
Celkový počet trajektů v Norsku je přibližně 180 (využívají se na cca 137 trajektových spojích).
K roku 2022 bylo v provozu přibližně 72 trajektů s plně elektrickým či hybridním pohonem, přičemž dalších několik desítek bylo v přípravě 
Podle zdrojů z roku 2025 je nyní v provozu více než 102 plně elektrických trajektů na 67 spojích 

thegrid
thegrid
Level Level
29. 7. 2025 21:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

30tun 100km? Docela dostava efektivita na prdel. To veze samo sebe hlavně.

Pali P.
Pali P.
Level Level
30. 7. 2025 08:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@thegrid U lodí to funguje trochu inak ako u automobilov a hlavne úplne inak ako u lietadiel. U lodí hmotnosť pohonu nie je najdôležitejším faktorom použiteľnosti.

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
30. 7. 2025 09:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@thegrid to je neporovnatelné s ničím, i naftové a mazutové motory na lodích mají vysokou spotřebu a obrovský výkon. A americke letadlovky a některé ponorky mají i svůj jaderný reaktor. Efektivita se moc nepočítá když dáváte do pohybu malý ostrov, což třeba letadlovka je

Reklama
Reklama