Komentáře

indyan
indyan
Level Level
8. 8. 2025 17:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@snajprik A jak by s benzínem reagovali na okamžité příkazy senzorů? Elektrický motor zrychlí nebo zpomalí v řádu mikrosekund, benzín přidá nebo ubere až to bude na zádech a padat :-)))

indyan
indyan
Level Level
30. 7. 2025 00:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V Norsku je flotila trajektů rychle přecházející z dieselů na elektrický a hybridní pohon.
Celkový počet trajektů v Norsku je přibližně 180 (využívají se na cca 137 trajektových spojích).
K roku 2022 bylo v provozu přibližně 72 trajektů s plně elektrickým či hybridním pohonem, přičemž dalších několik desítek bylo v přípravě 
Podle zdrojů z roku 2025 je nyní v provozu více než 102 plně elektrických trajektů na 67 spojích 

indyan
indyan
Level Level
21. 7. 2025 09:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@snajprik Snůška naprostých blábolů a lží od snajpříka, naprosto nesouvisející s tématem článku.

indyan
indyan
Level Level
18. 6. 2025 18:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maraou Jenže to brzdil agent Bureš s Lihošem, který chtěl na to stavění Rusáky a Bureša to vůbec nezajímalo. Ten potřeboval jen schvalovat dotace svým firmám, zaklekávat na konkurenci a zahlazovat ekologické katastrofy způsobené jeho podniky.

indyan
indyan
Level Level
29. 5. 2025 20:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Simik Tak ona donedávna byla jednotka proudu Euro za hodinu. Byl jsem na fotovoltaice v Česku s rakouským majitelem a ukazoval mi na noťasu aktuální graf výroby elektrické energie kde jsem neviděl popisky, jen čísla. Tak jsem se ptal, co je to za jednotku, watty, ampéry? Odpověděl mi počet Euro za hodinu, který mu tečou na účet za dodávku elektrické energie z fotovoltaiky, smál se a leskla se mu očička :-) .

indyan
indyan
Level Level
22. 5. 2025 23:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tech-boy.lukas Nesmysl, pro náhradu všech motorových vozidel - osobní, nákladní, stavební vozidla, zemědělské stroje a další typy elektromobily bychom potřebovali zhruba 2 Temelíny. Musíte si uvědomit průměrnou účinnost spalovacího motoru - s bídou okolo 30%, takže 70% natankovaného paliva jde jen do výroby tepla a žádnou užitečnou práci nedělá. Účinnost elektromotoru je přes 80%.

indyan
indyan
Level Level
20. 5. 2025 22:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tech-boy.lukas Pokud to bude možné, tak se moje auto nabije za 4-5 minut výkonem 1MW, nikdy nebudu mít baterku na 0, takže 6 minut nabíjet nebudu. Pokud se zároveň bude nabíjet hodně vozů, tak se mi holt nabíjení prodlouží - rozloží se mezi připojené elektromobily a před dobitím mi dojde do apky zpráva, že mám přeparkovat. Známý si docela pochvaluje, že má Teslu s pomalým nabíjením, protože u Olympie zaparkuje na super fleku hned u obchodu a v klidu si nakoupí, než se na Superchargeru jeho auto dobije a musel by přeparkovat nebo platit drahé parkovné. Dobíjení má doživotně zdarma, takže jezdí jen za cenu opotřebení pneumatik :-)

indyan
indyan
Level Level
20. 5. 2025 22:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hnizdo Každý asi k nabíječce přijede nebo spíš dotlačí auto se 100kWh baterkou na 0 a bude ji 6 minut nabíjet. To je asi blbost, ne?

indyan
indyan
Level Level
26. 4. 2025 19:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Vždyť podporovatelé trumpety mohou kupovat Teslu jako zběsilí a dorovnat to... Aha, moment, oni jsou to všechno petrolheadi :-)))

indyan
indyan
Level Level
12. 3. 2025 19:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@indyan To sice ano, ale potřebuje dodat vysoký okamžitý výkon a to malá baterka nezvládne.

indyan
indyan
Level Level
11. 3. 2025 18:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@indyan Nestačila, protože by nedodala do sítě takový okamžitý výkon. Míň článků nevytvoří takovou okamžitou energii, baterka musí být naddimenzovaná a potom poslouží jako menší úložiště i jako pojistka proti blackoutu.

indyan
indyan
Level Level
11. 3. 2025 16:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mpohanka Problém je, že Dlouhé stráně naběhnou v řádu desítek sekund a za tu dobu už vám blackout klidně vypne celou republiku, protože je to velice rychlý jev v řádu zlomků vteřiny. Naproti tomu relé v baterce vám ji připne do sítě za setinu vteřiny a po půl vteřině třeba opět vypne nebo baterka podrží síť do doby než najedou turbíny Dlouhých strání. Proto nelze provozovat baterky a Dlouhé stráně odděleně, ale v sestavě se výborně doplňují.

indyan
indyan
Level Level
11. 3. 2025 18:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@indyan Nestačila, protože by nedodala do sítě takový okamžitý výkon. Míň článků nevytvoří takovou okamžitou energii, baterka musí být naddimenzovaná a potom poslouží jako menší úložiště i jako pojistka proti blackoutu.

indyan
indyan
Level Level
12. 3. 2025 19:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@indyan To sice ano, ale potřebuje dodat vysoký okamžitý výkon a to malá baterka nezvládne.

indyan
indyan
Level Level
26. 2. 2025 22:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zkoušel jsem lokálně DeepSeek distilované modely a kupodivu na otázku Co se stalo na Náměstí Nebeského míru v roce 1989 to odpovědělo jakž takž. Ovšem na otázky typu Je dnešní Rusko totalitní režim? se to již docela cukalo a na různé otázky Je Čína autoritativní režim? se vymlouvalo, že jen hodně málo. Z tohoto pohledu je tam tedy cenzura, ale docela chytrá. Modely jsou také docela ukecané, spousta vaty a omáčky okolo, ale možná to bylo typem otázek. Na druhou stranu například na nepolitické dotazování typu Jak mohl Harry Potter zvítězit nad Voldemortem? to odpovídalo velice dobře.

indyan
indyan
Level Level
21. 1. 2025 17:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tech-boy.lukas Ficko přece tvrdí opak, tak to musí být pravda, i když na Ukrajině nikdy nebyl :-)

indyan
indyan
Level Level
17. 2. 2023 17:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Akuh Tak to jsem si neuvědomil, myslel jsem jen ten ČB obraz, ale na velkých motorových dronech. To se omlouvám, to je skutečně moje chyba. Chtěl jsem napsat přenos jednoduchého ČB obrazu, jaký jsme viděli na raketách a bombách v Iráku, ale pro pomalé velké motorové drony. Máte pravdu, že jsem to napsal blbě.

indyan
indyan
Level Level
17. 2. 2023 14:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Akuh Žádný bateriový dron na Ukrajině nepoužívá pro svoji primární komunikaci Starlink, ale jiné druhy pozemní komunikace. A to píši již od začátku. Také jsem nikde neuváděl Kymetu jako použití pro koncové navádění raket, ale psal jsem jako pomocné použití pro GPS naváděné velké autonomní drony - plovoucí typu torpéda nebo pomalu letící a na toto použití se Kymeta hodí. To také píši již od začátku a vy mi neustále vkládáte, že se tím nedá navigovat raketa. Tak samozřejmě, Walleye nebo ta TV ruská mrcha X - něco (nechce se mi googlit) přenáší signál analog nebo jednoduchý digital.
Co se týče přenosu přes GEO, tak tam budou velké latence, jednak pro zpracování, podle druhu obrazu, komprimace a použitých čipu a dále samozřejmě rychlost světla mezí zemí GEO a zpět. To si najděte v katalogu k HW, které chcete použít pro vaše potřeby nebo musíte specifikovat co vlastně chcete.

indyan
indyan
Level Level
17. 2. 2023 10:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Akuh Dobře, tak polopaticky: Kymeta se hodí na velké motorové drony, pohybující se rychlostí nižších stovek kilometrů za hodinu - o něco rychlejší a tišší Shahedy nebo jak se ten iránskej drek jmenuje. Jejich let bude předem naprogramován, ale pokud to budou chtít Ukrajinci použít např. na plující trajekt nebo nákladní loď na Krym, tak řešení Kymeta může teoreticky klidně stačit. Na stacionární cíle - letiště stačí jen GPS navigace v dronu a satelitní i radarové sledování aktivity tohoto stacionárního cíle.
Pokud bude mít přímo Starlink řešení pro rychle se pohybující letadla a to mít bude - chtějí dělat dopravní letadla a jeho licence to zákazníkovi umožní, tak samozřejmě je to ideální řešení pro naváděné drony.
Co se týče latencí, tak vzhledem k tomu, že vyvíjím backendové řídící systémy, které komunikují na různých typech bezdrátových i drátových/optických sítích, tak jsou mi latence na všech vrstvách vcelku jasné, ale díky za snahu mi to vysvětlit.

indyan
indyan
Level Level
16. 2. 2023 19:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Akuh Drony jsem myslel motorové, větší kusy s doletem stovek kilometrů. Proč to dávat na baterkové, které letájí často i na analog vysílání, max pár desítek km od operátora mi není jasné? Všechny malé baterkové drony létají na různé typy pozemních vysílání a sítí.
TV naváděné střely se používali a používají i když v dnešní době je již většinou využívané laserové navádění, což ale potřebuje ozáření laserem.
Sběr dat nechápu, střela již nenatočí jak vypadal zásah, je zničena a těsně před cílem již nestihne odeslat to co zaznamenala.

indyan
indyan
Level Level
16. 2. 2023 13:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Akuh Tak samozřejmě, že Starlink již teď pohyb částečně podporuje a plánují umístění na dopravní letadla.
A ano, Kymeta je drahá a pomalá s lagy, ale pro komunikaci s poloautonomními drony by to mohlo stačit. ML + Kymeta a jednoduchý přenos ČB obrazu s podporou IR, tak jak to vidíme z různých kamerou zaměřovaných raket. Tam není potřeba FullHD v barvě. Jen pro korekci operátorem, že AI si vybrala správný cíl, zamknula si ho a drží kurs na něj.

indyan
indyan
Level Level
16. 2. 2023 10:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Starlink je důležitý pro zasíťování ukrajinských jednotek v obraně i v útoku. Jeho výhoda jsou velké datové přenosy za relativně rozumnou cenu. Nevýhoda je, že zatím není moc podporován pohyb zařízení se Starlinkem. Starlink potřebuje stacionárně umístěnou anténu. Ukrajinci ho nějak upravili pro použití na těch hladinových dronech v Sevastopolu, ale Musk si takové použití nepřeje a je to jeho věc. I tak Starlink obrovským způsobem Ukrajincům pomohl a dále pomáhá.
Pro použití na pohyblivých věcech - dronech je ideální produkt firmy Kymeta, který přímo svoje řešení Ukrajincům nabízí:
https://www.kymetacorp.com/solutions/osprey-u8/

indyan
indyan
Level Level
5. 2. 2023 13:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Je to opět lež, ta letadla letěla do Afriky, sledoval to tehdy skoro každý a měly celou dobu zapnutý odpovídač.
A i kdyby letěla na Ukrajinu. Co je špatného na dodávce zbraní státu, který byl agresivně napaden? Ty nesouhlasíš s tím, jak USA a Velká Británie pomáhaly Sovětskému svazu, když byl napaden nacistickým Německem?
Nemravné je pouze dodávat zbraně agresorovi, který napadá svého slabšího souseda a obsazuje a přivlastňuje si jeho území a vraždí tam obyvatele - v tomto případě agresivnímu fašistickému Rusku. To dělají jen Severní Korea se zločinným komunistickým režimem a islámský režim v Iránu, veřejně popravující vlastní obyvatele za jejich názory.

indyan
indyan
Level Level
5. 2. 2023 12:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Jasně, rusáci vyrábí stále víc a víc osobních a nákladních automobilů, stále více dopravních letadel. Na bojišti je to samá Armata a neviditelnej Su-57 a další vyspělé moderní ruské zbraně a výrobky.
A žádný plynovod rusové neotevřou, protože ho neumí postavit. To jim dělají západní firmy. Když se naposledy pokusili postavit vlastní plynovod, skončilo to jednou z největších konvenčních explozí a smrtí asi 1000 rusů ze dvou civilních vlaků. Od té doby poctivě nakupují vše na západě.
Pohádku máš teda krásnou, ale ta o smolíčkovi je stejně lepší.

indyan
indyan
Level Level
5. 2. 2023 12:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek A zajisté to všechno co jsi teď nalhal můžeš dokázat? Asi né, co? Ty kyjevskej omyle.

indyan
indyan
Level Level
5. 2. 2023 11:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Tím rejpáním myslíš, jak západ nechtěl přijmout Ukrajinu do NATO, jak ji nechtěl zahrnout do jiných bezpečnostních struktur a Ukrajinci si sami vybírali, jestli podepíší smlouvu s EU nebo nepodepíší nebo co? Jako klidně si buď wrahu ruským otrokem a voz si od nich plyn třeba v igelitových pytlích jak pakistánci z přírodních nalezišť, v tom ti přeci nikdo nebrání, ale mě z toho vynech.

Reklama
Reklama