Zpět na článek

Diskuze: Dongfeng vyrábí solid-state baterie s 350 Wh/kg, chystá i 500 Wh/kg

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Stratos
Stratos
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
3. 12. 2025 16:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

to uz je velmi pekna hustota..

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
3. 12. 2025 17:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jt @jt "No a tie solid state batérie, tiež nemusia byť výhra."

Co to dokazuje? Proč mají všichni takovou tendenci generalizovat? Pak se nedivím, že se tak moc šíří různé dezinformace, když lidé vlastnost jednoho aplikují automaticky na všechno.

Uvědomte si, že solid-state baterie znamená, že má pevný elektrolyt. Toť vše. Že se u jedné solid-state baterky objevil problém s dendrity, který trápí lithiové baterky obecně i s elektrolytem kapalným, tedy nejde o nic nového, nic až tak zásadního neznamená.

Není totiž jedna solid-state baterka. Solid-state může mít mnoho různých elektrolytů (polymerový, keramický,...), může to být párováno s mnoha různými typy anod, s mnoha různými typy katod, dokonce to nemusí být ani baterka lithiová... Že to našli u této, neznamená nic pro stovky jiných solid-state, které s touto nemusí mít společného vůbec nic.

Vždyť už jen u klasického Li-Ionu máte rozsah energetické hustoty mezi minimem a maximem cca 6násobný, u životnosti 100násobný (tedy o 2 desítkové řády), některé hoří, některé vůbec,... To, co třeba platí pro Li-Ion LCO, vůbec neplatí pro Li-Ion LTO,... Stejně tak na základě jedné solid-state baterky nemůžeme pro solid-state baterie vyvodit žádný závěr.

cj190133
cj190133
Level Level
3. 12. 2025 12:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Batérie sa zlepšujú rapídnym tempom. Už nie je otázka či batéria prežije auto, ale čo s tými baterkami keď auto dožije. Pretože tie baterky budú stále použiteľné.
Tiež sľubne vyzerá technológia s kremíkovou anódou, tie kapacity sú tam závratné ...

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
3. 12. 2025 12:54 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cj190133 @cj190133 tak kutil ji z auta vyjme nainstaluje na zahrádce a nabíjet bude sluníčko. Vždy se najde využití.

Jenen příklad z mnoha. Ale předpoklad je, že se auta budou vykupovat na protiúčet nového vozu a budou společnosti, co se budou specializovat na recyklaci starých EV. Doufám tedy.

cj190133
cj190133
Level Level
4. 12. 2025 08:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @Lukáš Meistner Sám som taký kutil a FV mám už dlho. Ale tie baterky budú mať 800V a BMS-ky budú asi nie velmi public ... Asi by som mal predtým rešpekt ...
Ale určite sa to bude robiť, s tým súhlasím.

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
4. 12. 2025 12:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @cj190133 to už vidím na hodně kutilství, bms to bude mít svou, jsou tam stovky článků ale měnič aby z toho udělal použitelné napětí, a pak měnič aby to šlo nějak nabít.

tady vidím docela problém, když vím že automobilky jsou na informace docela skoupé

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
6. 12. 2025 11:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @Tech-boy.lukas také vidím jako problém nedostatek informací od automobilek. Navíc tam bude kdejaká fičura co bude aktivně/pasivně bránit v jiném použití. Ale na českého kutila si nepřijdou :)))

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
6. 12. 2025 11:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @Lukáš Meistner "Navíc tam bude kdejaká fičura co bude aktivně/pasivně bránit v jiném použití."

Otázkou je, jak to bude fungovat legislativně s pasy na baterky (ten budou mít baterky, tuším, od roku 2027). Takže když se někde objeví EV bez baterky, asi to vzbudí hodně otázek, když společnosti musí zajišťovat jejich zpětný odběr. Nakolik bude možné si ji nechat, a za jakých podmínek, toť otázkou.

"Ale na českého kutila si nepřijdou :)))"

To zas bude požárů a bude se to házet na baterky a ne na špatnou manipulaci. Podobně jako v Ostravě, kde se zdá, že dva nedávné požáry koloběžek měl na svědomí tentýž kutil, který si s tím opětovně hrál a opětovně mu to bouchlo.

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
6. 12. 2025 11:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @Milan Šurkala palec hore

Jak to tedy bude? Budu mít EV, které bude naprosto v pořádku a jen bude mít vymlácenou baterku. To půjde celé na skládku? To doufám, že ne. To přece nemůže být EKO.

Jo to zase bude požárů. Souhlasím! Český kutil, strach ve mně vzbudil. :)))))

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
6. 12. 2025 13:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @Lukáš Meistner No to ještě úplně přesně nevím, ale nevidím důvod, proč by mělo jít celé EV na skládku, když to s tím nesouvisí. Tady se řeší baterie, ne EV. Řeší se recyklace baterie při jejím odevzdání. Takže když měníte baterii, ten, kdo ji mění, je povinen ji zrecyklovat. Jinak řečeno, když měníte baterku a baterka na výměnu nikde, je to podivné. Nevím, jak se to bude řešit, o tom jsem zatím nic podrobnějšího nečetl, každopádně baterka nad 2 kWh by neměla jen tak "zmizet".

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
6. 12. 2025 14:12 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @Lukáš Meistner V českém kutilství vím že s tím někdo nemá problém to zastavit, jako majitel služebních věcí hp, vím že ti mají vendor lock i tam kde by to normální člověk nehledal. A pak se vzteká že mu to nefunguje. Bo vendor lock hp. Oni mají i třeba u adaptéru k nb další komunikační pin, a notebook který nemá připojen zdroj hp se nezačne nabíjet. Jednou jsem zapomněl zdroj v kanceláři, stabilizovaný mi byl k ničemu bo notebook nedostal informaci že to je zdroj hp. Atd. mají to v pcie, ram atd. Pak strčíte pcie kartu do mobo hp a ona nefunguje bo není hp.

i jako majitel novějšího auta vím, že řídící jednotka funguje jen s věcmi k ní patřící, takže ukrást dnes radio nebo cokoliv v autě je k ničemu s jinýma věcma se to bavit nebude.

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
6. 12. 2025 16:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @Milan Šurkala kutil zahrádkář může tvrdit, že mu byla ukradena. Nemám velkou zkušenost, ale přišlo mi, že minimálně u některých vozů ta baterie nejde tak úplně lehce vytáhnout.

Jaká je vlastně nyní praxe? Přestane mi stačit baterka, tak ji automobilka vykoupí (za zbytkovou cenu) a prodá (namontuje) novou?

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
6. 12. 2025 16:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @Tech-boy.lukas myslím, že to je k ničemu zlodějíčkovi z Bronxu (čti cikán), ale profíci umějí nahrát nový (upravený) software. Ale to už jsme trošku mimo téma.

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
6. 12. 2025 17:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @Lukáš Meistner takovým věcem se už automobilky taky dokáží bránit, tady úplně přesně nevím. Mám docela mocnou diagnostiku ale vím že byl problém s přiřazením klíče k autu a má diagnostika to dovedla, tak to výrobce nějak zablokoval a už klíč dovede přiřadit jen automobilka.

Reklama
Reklama