Zpět na článek

Diskuze: Elektrické SUV Volvo EX30 začíná na 869.000 Kč

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

haunter
haunter
Level Level
10. 6. 2023 17:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Už jsme se na to dívali, v kombinaci se soláry to bude nejspíš adept na druhé auto... se sousedem a jeho LC500 si dáme závod na rozjezdy a na okruhu, když se pojede do města nebo na zahradu (150km daleko, druhá 60km daleko), ideální. Ale ještě uvidím jaké budou jízdní vlastnosti, bo XC40 bylo fakt peklo - to už raději Q3 etron, se kterým byla sranda (jednu zatáčku jsem i projel smykem). Ještě mi teda chybí info o V2H a nechápu to Cross Country - měl jsem za to, že EX verze už je CC, stejně jako XC řada... Taky mě mrzí ta absence kůže, takže naši XC60 my19 T5 R-design si hlavně kvůli tomuto podržíme... Váha je v pořádku, nejspíš to taky bude z bórové oceli...

Choakinek
Choakinek
Level Level
10. 6. 2023 15:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Představuji si, že jsem průměrný Němec. Deset plných mezd/platů mi přijde hodně. Řekněme, že za pět bych to bral:

435 tisíc Kč.

Nyní je ovšem ještě nutný přepočet pro Česko:

435 000 : 3 = 145 000 Kč.

Jo, to už je tak akorát. Tak až tam budeme, mohu směle navštívit autosalon.

Choakinek
Choakinek
Level Level
11. 6. 2023 15:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Nerozumím uděleným mínusům.

Přeci když se politicky rozhodlo(*), že naše příjmy se za stejnou práci budou dělit třemi (oproti standardně vyspělé západní zemi - tj. např. Německu), no tak přeci zboží, které korporativismus vyrobí v zahraničí a doveze do ČR zde musí prodat za třikrát menší cenu (než např. v tom Německu).

V opačném případě přeci vzniká podivná struktura jakýchsi podlidí, kteří za stejnou věc platí třikrát tolik. Vám to dává smysl?

(*) V roce 1945 bylo Německo totálně rozbité. Z toho logicky vyplývá menší životní úroveň. Měl-li by problém třikrát menších příjmů v ČR (např. proti Německu) odrážet ekonomickou realitu, znamenalo by to, že Německo by muselo být za 30 let, tj. v roce 1975 stále podobně rozbité a životní úroveň by zhruba odpovídala roku 1945. Tak to samozřejmě nebylo.

Problém v ČR je tak logicky způsoben politickým rozhodnutím, prostě se řeklo, že to tak bude, s ekonomickou realitou to nemá nic společného.

haunter
haunter
Level Level
11. 6. 2023 17:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Jedno staré kočičí přísloví, které se sem moc dobře hodí říká:
Co to sakra meleš, ty vořechu?

A teď vážně - třeba na uložtu je zdarma ke stažení pdf Mankiw: Zásady ekonomie... tak studuj, Šmudlo :)

Choakinek
Choakinek
Level Level
11. 6. 2023 18:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Tak hlavně jste v protiargumentaci nic nepředvedl, pouze jste:

1) mě nadávkou urazil.

2) poslal odkaz na nějakou knihu. Existuje spousta knih, řada z nich jsou naprosté bláboly.

Duncan66
Duncan66
Level Level
3. 7. 2024 08:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek vyse nasich platu se nerozhodla politicky. Za to muze primarne bolsevik. Je to hodne taky o sebevedomi samotneho zamestnance. Cesi patri k tem nejhorsim na svete, co se ohodnoceni vlastni prace tyce. Prumerny cech proste bude delat za min a ve spatne praci, nez riskovat a rict si o zvyseni platu, ci hledani lepe placene prace. Je to taky vec pridane hodnoty, kdy se u nas nefinalizuje vyroba, ale jsme hlavne subdodavatele.
Skodovka ma sice v prumeru 60% dilu vyrobenych v CR, ale ty nejdrazsi dily co maji zaroven nejvetsi rabat a pridanou hodnotu, jako je napr. motor, se vyrabi v Nemecku.
Kdyz je to politicky, muzete to dokazat tak, ze budete podnikat v CR a budete lidem platit nemecke platy. Uvidime, jak na tom bude vase firma co se ziskovosti tyce. ;-)

Eskymak
Eskymak
Level Level
9. 6. 2023 14:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ta rezerva na střeše je trefná, do kufru se vám totiž nic nevejde. A jakou má vozidlo spotřebu a dojezd, s rezervou na střeše? Opravdu špatný vtip.

haunter
haunter
Level Level
3. 7. 2024 09:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Eskymak Volva nemají rezervu už nějakou dobu...

MrQuick
MrQuick
Level Level
9. 6. 2023 12:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak systém pro sledování pozornosti řidiče, systém pro předcházení kolizím, asistent pro přizpůsobení rychlosti, adaptivní tempomat, asistent jízdy v kolonách, automatické brždění, asistent řízení, výstraha opuštění jízdního pruhu a udržování vozu v něm, varování před kolizí zezadu, automatické brždění na křižovatkách, alkoholový zámek a další - PÍČ@VINY

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
9. 6. 2023 14:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MrQuick Tiež by som bol radšej, keby tam všetky tieto ..... neboli a bolo o 300 tisíc lacnejšie.

thegrid
thegrid
Level Level
9. 6. 2023 17:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zolo_sk Ale to nam už unie nedovolí koupit si bez tohohle. Neco snad smysl mít může ale varovat pred narazen zezadu, k cemu mi to je.

haunter
haunter
Level Level
10. 6. 2023 17:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zolo_sk Poměrně často se stávají nehody, kdy člověk čeká třeba v koloně, zezadu do něj narazí auto a člověk má zlomený vaz - mrtev na místě. Jinak Volvo už nějaký ten pátek umí před kolizí zatáhnout pásy, takže s tímto asistentem žijete dál...

vilcoo
vilcoo
Level Level
11. 6. 2023 06:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zolo_sk Myslím že to je asistent keď zaradíte spiatočku a niečo v okolí sa blíži (auto,chodec) aby ste ho kvôli horšiemu rozhladu dozadu nezramovali... práveže je to celkom dobrý asistent

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
11. 6. 2023 09:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zolo_sk Tak ono stačí se podívat na stránky Volva, je to asi 5 sekund googlování, přečíst dva relativně krátké odstavce textu a nehádat. https://www.autonationvolvocarssanjose.com/research/rear-collision-warning.htm

Jednoduše řečeno, když se blíží náraz zezadu, auto začne rychle blikat výstražnými, což 1, může pomoci řidiči vzadu si všimnout, že má opravdu více brzdit (to, že člověk špatně odhadne rychlost vozidla vepředu není nic tak zřídkavého), tedy snížit rychlost nárazu, 2) Vám si všimnout, že se něco blíží a připravit se na to. Přitáhne to bezpečnostní pásy pro zmírnění následků, aktivuje brzdy.

Pavel Matějka
Pavel Matějka
Level Level
11. 6. 2023 09:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zolo_sk A vysune opěrku hlavy? Protože ta je tam pro tento případ, jestli se nepletu.

haunter
haunter
Level Level
11. 6. 2023 11:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zolo_sk Opěrka hlavy je statická ve Volvech už nějaký ten pátek - přesně proto, aby byla nastavena vždy správně v případě nárazu.

Choakinek
Choakinek
Level Level
10. 6. 2023 16:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MrQuick Je to výsledek od cca roku 2000 neřešené IT bubliny.

Resp. řeší se např. právě takhle - vývojem těchto nesmyslů - volím slušnější slovo, ale chápu Vás :-).

Duncan66
Duncan66
Level Level
12. 6. 2023 06:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Souhlasim, ze je to problem neresene bubliny, ovsem nikoli IT, ale ve vasi hlave...

Eskymak
Eskymak
Level Level
10. 6. 2023 21:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MrQuick Pro většinu lidí je auto dopravní prostředek pro přesun z bodu A do bodu B, a chtějí to dělat co nejpohodlněji a nejjednodušeji a neposlední řadě i co nejbezpečněji. Stejně jako se u nás začínají rozmáhat automatické převodovky, protože lidé už nechtějí kvedlat, rozšiřují se i všelijací asistenti, protože lidé vědí, že nedokážou udržet 100% pozornost po dobu jízdy, sledovat všechny směry včetně mrtvých uhlů, držovat správný odstup, a tak dále.

S ne-adaptivním tempomatem se v provozu moc jezdit nedá, protože co chvíli dojedete jiné vozidlo, které jede jen o pár km/h pomaleji, kdy jste nuceni buď zpomalit nebo ho předjet. S adaptivním tempomatem se pověsíte za auto a je vám jedno, jestli jede 87 nebo 89km/h.

ensidia
ensidia
Level Level
3. 7. 2024 07:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Eskymak Já bych to zas tak růžově neviděl. Pokud někdo neudrží pozornost nemá na cestě co dělat.
Tady tihle všichni asistenti jsou dobří dokud se něco nestane, nebo si na ně lidi zvyknou a pak nejsou schopní jezdit bezpečně při jejich poruše. Klasické auto nutí člověk dělat všechno, a neustále přehodnocovat situaci na cestě. Nebudu psát spousty příkladů hodin jenom jeden. Já jsem zastánce toho všichni na 100% nebo nikdo a všechno autonomně napojené na systém (žádní řidiči). Taky dneska už všichni neumí jezdit na koni.

Jede člověk nedává pozor jede (může a nemusí mít tyhle asistenty), a v cestě překážka (kámen, strom, cokoliv). Nebo cokoliv přilétne. Druhý za ním jede se všemi asistenty, a ladí si třeba rádio protože pozornost stačí mít na 50% že? Už jsme viděli že aj lidi za těmi volanty na tvrdo spí. A to druhé auto do toho první auta natvrdo napálí, je to neubrzditelné. Člověk co dává pozor: 1) Jde po těch brzdách hned na tvrdo až do ABS. 2) Už podvědomě přemýšlí jestli strhne volant doprava do škarpy, nebo doleva kde je louka ale i strom, nebo to prostě napálí do toho před ním protože ty varianty jsou špatné obě dvě. Můžeme k tomu přihodit paradox s tím že na tam budou chodníky důchodci, děti, těhotná žena atd. Člověk se rozhodne a je to nehoda. Ale stroji musíte říct kdo nemá přežít. A má třeba zabít vlastního řidiče 80let starého, nebo zabít 6 dětí. Můžeme říct že asistent a autonomní řízení je jiné. Ale není a dost se k tomu blíží. Zatáčí, zrychluje, zpomaluje, brzdí. Prostě za mě 100% řízení a 100% pozornost. Pořád jsou to 2 tunové stroje ve velkých rychlostech.

haunter
haunter
Level Level
3. 7. 2024 07:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Eskymak Asi nemáte moc zkušeností, takže vám jen doporučím, ať si auto s asistenty vyzkoušíte... My máme Volvo my19 cca pět let a už jsem zažil cca pět situací, které bych já sám nevyřešil a už vůbec ne tak rychle. Jednou z toho by to byla srážka srny. A ještě k tomu zmiňujete ABS, což je taky asistent (měl jsem auto i bez ABS a posilovače a to člověk fakt nechce - ABS dělat "ručně" je v krizové situaci fakt makačka na mozek i nohu. A rozhodně ty situace nebyly kvůli nepozornosti. Ale dle toho co píšete si vždy zastavíte pro naladění rádia nebo klimatizace, co? Což udělá hlasový asistent. A to píšu jako zkušený řidič, jezdíváme i na okruh a jezdil jsem i na moto.

Reklama
Reklama