Zpět na článek

Diskuze: Elektromobilové fiasko Fordu: odepíše 19,5 mld. USD

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
dnes 12:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Samé lepší zprávy

Jsem rád, že jsem do tohoto vlaku zatím nenastoupil. Kdoví, zda se v roce 2035 budou EV vozy vyrábět.

honza1616
honza1616
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
dnes 13:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner Dříve nebo později budou muset, jednou ta ropa dojde a jestli to bude za 10 let nebo za 100 je už jedno. Někdy ty EV přijít musejí, tak prostě ten nájezd bude pomalejší 🤷🏻‍♂️

gepard2
gepard2
Level Level
dnes 14:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@honza1616 EV samozřejmě přijde, ale otázka, jestli baterie nejsou špatná cesta. Já tvrdím, že správná cesta je vodík + palivové články.

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
dnes 15:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gepard2 Velmi podobný názor mám já. Elektromotory atd. velmi dobré, znám z práce, naprosto dokonalá možnost regulace pomocí frekvenčních měničů. Celé ev padá na akumulátorech kdy se dostáváme do sféry hmotnosti tanků když chceme slušný dojezd. A aby se vyrovnali spalovákům tak jsou nabíječky v megawatech. Uvědomují si někteří že tu elektřinu nikdo nesere ale že ji vyrábějí elektrárny. A kolik bude třeba skokově elektřiny když se najednou bude nabíjet megawatou 1000* aut? Elektrozaslepenci řeknou vyrovnávací akumulátor. Ten zvládne po sobě během dne 100*aut?

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
dnes 18:06 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gepard2 Vodík a palivové články je cesta docela problematická. Proti baterkám to nemá moc výhod, kromě rychlosti tankování vlastně skoro žádnou (a i ta asi víceméně padne).

1, Enormní spotřeba elektřiny pro jeho výrobu (asi 2,5krát vyšší než pro baterkový EV). Takže jestli už teď máme problém získat elektřinu pro baterky, tak kde vezmeme 2,5krát tolik pro vodík? Už pro baterková EV budeme potřebovat ekvivalent 2,5 Temelínů, což si nedokážeme představit, kde jich vezmeme 6-7 pro vodík?

2, Stejně jako baterka, i vodík je poněkud problematické skladování energie z hlediska bezpečnosti.

3, Vodíkové auto s palivovým článkem je elektromobil. Palivový článek mu vyrábí elektřinu, nemá rád výkyvy výkonů. Takže stejně potřebuje vyrovnávací baterku, která vydrží hodně cyklů, tedy s nízkou hustotou (velkým bufferem). Je sice výrazně menší, ale je tam (třeba 1,2kWh baterka v Mirai váží 45 kg, v EV máte v takové hmotnosti tak 8 kWh).

4, Tím, že to vlastně vodíkový hybrid, tak to není ani tak výrazně lehčí než baterkové EV. Máte tam takřka všechno z EV (elektromotor, všechno příslušenství okolo, baterku, i když mnohem lehčí) a všechno ohledně vodíku (palivový článek, nádrž)...

5, Mizerná infrastruktura, horší než pro EV

gepard2
gepard2
Level Level
dnes 19:44 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala 0. Proti baterkovým EV má vodíkový VV obrovskou výhodu ve hmotnosti a rychlosti tankování. Pokud se zvýší rychlost nabíjení, dovedete si představit, až přijede 100.000 lidí domů a začne večer dobíjet? Všichni plnou rychlostí?

1. Elektřinu pro vodík budeme získávat z přebytků FVE, místo abychom je v létě vypínali, bo přebytek.

2. Souhlas, je nutné v obou technologiích ještě pořešit.

3. Nechápu, proč musí mít VV vyrovnávací bafr a EV ne. Prostě tam bude stejná baterka jak u EV, jen menší.

4. To si nemyslím. Hmotnost a kapacita baterky může být u VV 10% oproti EV.

5. To se dořeší, na začátku EV byla infrastruktura taky mizerná a ani teď to není žádný zázrak.

Reklama
Reklama