Zpět na článek

Diskuze: Elektromobily NIO přichází do EU výhradně za předplatné

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

ludek_jelinek
ludek_jelinek
Level Level
11. 10. 2022 11:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hm, jak to bude s vracením vozů? Co jsem tak slyšel, tak pro dost lidí je vrácení vozu po vypršení doby operativního leasingu docela očistec a nemilé překvapení. Má někdo zkušenosti? :-/

scratchy27
scratchy27
Level Level
11. 10. 2022 20:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ludek_jelinek Shrnul bych to asi tak, že pokud s OL budeš u stejné společnosti pokračovat s novým autem, dokážou přimhouřit oko jak nad vyšším nájezdem, tak nad stavem (tím myslím kosmetiku, ne že to vracíš nepojízdné).

ludek_jelinek
ludek_jelinek
Level Level
11. 10. 2022 21:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@scratchy27 OK, dík za info. Tak logiku by to dávalo, když jim budeš dál platit. Slyšel jsem, že auto prolézá několik lidí pomalu s lupou a třeba takové drobné oděrky či promáčklinky (ostré větvičky, klíčky, "ohleduplný" řidič na parkovišti, .....) si nechají slušně zaplatit. To mě od OL docela odrazuje.

cernakus
cernakus
Level Level
11. 10. 2022 09:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dva postřehy

1) Dlouhodobý pronájem ET5 za 25 tisíc měsíčně, když můžu mít Audi Q8 S-line za 28 v rámci operáku? To bych musel být naprostý vyližmozek.
2) Použití značky NIO v Německy mluvících zemí považuji za vyloženě nešťastnou volbu. NIO je totiž v průmyslu typická zkratka pro Nicht In Ordnung, tedy německý ekvivalent NOK. A to u auta nechceš. To je stejný problém, jako použití čísla 4 ve východoasijských zemích.

wrah666
wrah666
Level Level
10. 10. 2022 20:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jen si říkám: TO je pro pokročilé milionáře? Holovůz za 1200 e měsíčně... (nechce se mi to počítat přesně, ale +- 30 tisíc kč...) Slušně (snad) vybavený a s rozumným nájezdem za 50? (tisíc korun) Jako sorry, ale tohle je vysoce nad možnostmi nejen běžného Čecha, ale i běžného Němce...

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
10. 10. 2022 21:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Vždyť tohle jsou docela normální ceny u operativního leasingu (nemluvě o tom, že v tom máte i "palivo"). Pokud měníte auto třeba každých 5 let (a to přece u firemního auta opravdu není nezvyklé), tak se budete pohybovat v takových částkách. Za Passata/A4 u nás dáte tak 13-16 měsíčně bez DPH (s ní tak 15-20 tisíc), a to na benzínu/naftě projezdíte další tak 2,5-4 tisíce, pokud se opravdu vejdete do těch limitních 15 tisíc km ročně. Spočítejte si, kolik peněz Vás opravdu vyjde auto. Skutečně to není tak málo, jak to vypadá.

gepard2
gepard2
Level Level
10. 10. 2022 22:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Jaké palivo? Myslíte, že elektryka je zadarmo?

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
11. 10. 2022 07:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Svým způsobem "ano", protože je součástí toho pronájmu. Zatímco při jednorázovém nákupu k ceně auta musíte platit i tu elektriku, tady je to zahrnuto již v ceně.

Eskymak
Eskymak
Level Level
11. 10. 2022 08:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala A tu elektriku "zadarmo" mi budou domu posílat v krabicích?

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
11. 10. 2022 08:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Ne, na dedikovaných stanicích podobně, jako to má Tesla se svými Superchargery (akorát zde máte možnost výměny akumulátoru za nabitý). Tohle určitě nebude trvat věčně, ale pak je také otázkou, zda se o to nezlevní měsíční poplatek za auto, když v tom už nebude i "palivo".

Eskymak
Eskymak
Level Level
11. 10. 2022 11:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Teorie pěkná, jen ty stanice jaksi neexistují.

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
12. 10. 2022 09:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Nehovoriac o tom, že ich asi nepostavia každému u baráku. A bude treba myslieť na to, že treba nechať rezervu na dojazd k tej stanici a po návrate domov máte už z batérie ukusnutých možno aj 20 km (záleží ako ďaleko od bydliska bude tá stanica).

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
12. 10. 2022 12:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Stejně jako Supercharger není u každého baráku. Ale přesto to majitelé prvních Tesel zdarma rádi využívají a dokážou tím nabít část jejich nájezdu (někteří téměř veškerou).

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
13. 10. 2022 15:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Šurkala, zase trolíte? Teslu si nabijete kdekoľvek a už si bežne platíte aj u nich za elektrinu. Dnes si už nekupujete Teslu s tým, že neplatíte elektrinu. Zbytočne tu píšete o prvých Teslách. Minulosť nás nezaujíma. Teraz nás zaujíma realita dneška.
A tu to kupujete ako službu komplet ako ste písali a ak teda nechcete platiť dobíjanie z vlastného vrecka, tak musíte proste ísť na tú ich stanicu. Alebo som to zle pochopil (alebo vy zle napísali)? Proste to nie je extra výhoda, keď budem musieť jazdiť ďaleko, aby som mal jazdenie zadarmo.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
13. 10. 2022 15:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala "Dnes si už nekupujete Teslu s tým, že neplatíte elektrinu. Zbytočne tu píšete o prvých Teslách. Minulosť nás nezaujíma."

No Teslu ne, ale NIO ano. A řešíme snad NIO, ne? Tesla sloužila jako příklad toho, že nabíjení zdarma na stanicích výrobce mělo svůj smysl.

"A tu to kupujete ako službu komplet ako ste písali a ak teda nechcete platiť dobíjanie z vlastného vrecka, tak musíte proste ísť na tú ich stanicu."

Tak samozřejmě. Ta výhodnost bude záviset na tom, jak často se budete vyskytovat v blízkosti těch stanic. Nicméně i bez toho to není předražený operativní leasing.

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
13. 10. 2022 15:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Potom nechápem, načo ste spomínali Teslu, keď riešime NIO. A tam to práve padá na tom, že pokiaľ nie je dostupná stanica, tak vlastne výhoda jazdenia zadarmo padá. Nie, že by vám znížili cenu, lebo nebudete používať ich stanicu na výmenu batérie, ale ešte aj musíte navyše platiť za dobíjanie. Kto príčetný by si to kúpil, ak by býval napríklad 50 km od tej stanice?

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
13. 10. 2022 16:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala "Potom nechápem, načo ste spomínali Teslu, keď riešime NIO. "

Vždyť jsem Vám to vysvětlil. Takže ještě jednou. "Tesla sloužila jako příklad toho, že nabíjení zdarma na stanicích výrobce mělo svůj smysl. "

"Kto príčetný by si to kúpil, ak by býval napríklad 50 km od tej stanice?"

Znova, i na to jsem odpovídal. Takže ještě jednou "Nicméně i bez toho to není předražený operativní leasing."

LeHydrak
LeHydrak
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
10. 10. 2022 18:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jste si jistí tou častkou za pronájem? Protože to by znamenalo, že bych se upsal během 60 měsíců zaplatit větší částku, než za kolik se ta samá věc (pouze bez "paliva", ale záleží, zda nebo spíš kdy to "palivo zdarma" u nás odvolají, jak je psáno v jiném odstavci) prodává v Číně nebo Norsku...

jardadoma
jardadoma
Level Level
10. 10. 2022 19:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LeHydrak Není to princip toho leasingu?

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
10. 10. 2022 19:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LeHydrak V článku je odkaz vedoucí přímo na ten program, takže není tak těžké se o tom přesvědčit. Za další si uvědomte, že ta cena obsahuje veškeré náklady spojené s vlastnictvím vozu. Od pojistky přes servis až po energii. Zkuste si někdy spočítat skutečné náklady na provoz auta a budete se divit, jak obrovský je rozdíl mezi čistou pořizovací cenou auta a celkovými náklady. Teď jsem si jen v rychlosti zkusil odhadnout náklady na palivo, havarijní pojištění, garanční prohlídky u milionového spalovacího auta, a je to něco přes 400 tisíc Kč za 5 let. U elektrického auta patrně o něco méně. Takže auto za 1,0 milionu je po 5 letech nákladem 1,4 milionu. Na to by bylo dobré nezapomenout.

Také je otázkou, zda jste v těch norských cenách měl započítanou tu baterku. Ty "ceny od" jsou za verze bez baterky. V Německu je ET7 od 1,65 mil. Kč, ale s komplet náklady na následujících 5 let. S tím, že auto vůbec neřešíte, jen jezdíte. ET7 v Norsku sice začíná s baterkou na 1,6 mil. Kč, ale s výše zmíněnými náklady bude za 5 let o několik set tisíc dražší. Ano, můžete ho prodat a z toho financovat nákup nového vozu, což to zase posune někam jinam...

LeHydrak
LeHydrak
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
10. 10. 2022 19:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Ok, díky, jelikož nejsem řidič, nějak mně nenapadlo že budou ty náklady "okolo" tak velké a že ty Norské a Čínské ceny budou bez baterky jsem si zkontrolovat mohl. I tak je ale částka 25 až 40 tisíc měsíčně za auto absurdní v "mém světě", kde si měsíčně tu vyšší částku ani nevydělám. Ale nerozporuji, že tohle je nabídka pro někoho, jehož výplata v korunách dosahuje 6-ciferných čísel...

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
10. 10. 2022 19:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala " je ale částka 25 až 40 tisíc měsíčně za auto absurdní v ​"mém světě​"

Ano, ty částky jsou šílené. Ono už třeba koupit si ojeté auto třeba za 150 tisíc znamená, že při 5 letech šetření to máte 2500 Kč měsíčně (bez jakéhokoli provozu). Ale takhle to máte se vším. Lidé většinou vidí jen malou část složité rovnice a na další náklady zapomínají. To máte podobně jako s MHD a jinou veřejnou dopravou. V tom lepším případě se započítá plat řidiče a nafta, ale už se úplně zapomene na samotný autobus, jeho údržbu, pneumatiky, poplatky za vjezd na nádraží... A pak Vám tam naskáčou takové cifry, že se nestačíte divit.

wrah666
wrah666
Level Level
10. 10. 2022 22:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Sice máte pravdu. Nicméně holým faktem zůstává, že nemalé procento lidí má těch 25 tisíc jako svůj celý čistý plat. A dovolit si dát 40 měsíčně za auto může už jen dost málo lidí. Uvědomte si, že hypotéku máte sice na déle, ale za podstatně méně. A zbyde vám pak byt, nebo dům v osobním vlastnictví.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
11. 10. 2022 07:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala "nemalé procento lidí má těch 25 tisíc jako svůj celý čistý plat"

To přece nikde nerozporuju. Ale jestli nemáte volných 25 tisíc měsíčně, tak si běžně nekoupíte auto za více než milion a je v zásadě jedno, zda jednorázově nebo na pronájem. Samozřejmě, pokud si to auto plánujete nechávat 10 let a více, tak se ty náklady u jednorázového nákupu trochu více rozmělní, nicméně i tak musíte počítat s velmi vysokými částkami (rozhodně pětimístnými). Mně opravdu přijde, že si tady nikdo není schopen spočítat náklady na auto. To je opravdu velmi drahá sranda. I ta nejlevnější nová Dacie vyjde na mnoho tisíc měsíčně.

cernakus
cernakus
Level Level
11. 10. 2022 09:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Ach jo Milane, takovýmhle fabulováním děláš té své propagandě medvědí službu.

1) provnávej porovnatelné. Jestliže srovnáváš pronájem vozidla, nemůžeš to takhle jednoduše srovnávat s vlastněním vozidla. Kde máš zbytkovou hodnotu vlastněného vozidla po 5 letech?

2) Tvůj výpočet nákladů na vlastnění vozidla je přemrštěný. Jestliže máš limit 75000 km, tak jsou u vozu za milion náklady následující. 180000 palivo, 50 tisíc pojištění, 20 tisíc garančky a 20 tisíc pneumatiky. Dohromady se reálně vejdeš pod 300 tisíc (spočítáno pro Škoda Superb za cca 1,1 miliónu)

3) Správné je porovnání s operativním leasingem. A jak jsem už napsal výše, za 1200 Euro měsíčně lze získat operák na Audi Q8 v jehož ceně je vše vyjma paliva a pozor! limit na km si můžeš vyčerpat jak ty chceš a ne jak ti nařizuje pronajímatel (to je případ těch měsíčních km u NIO, kdy když si vozidlo "koupíš" v létě, tak nemůže jet na dovolenou, protože ještě nemáš "naspořené" kilometry). A právě v tom porovnání s operákem vychází ta služba dost tristně.

wrah666
wrah666
Level Level
11. 10. 2022 10:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Právě, za jetý superb dostaneš ještě pár set tisíc. Navíc tento výpočet hodně neřeší cenu ojetiny. Kámoš koupil VW z dojčlandu.. Za 200k. Pravda, hledalo se půl roku, než byly správné podmínky, ale koupil. Za 5 let´ dal do servisu 50, za gumy 20, , za naftu 200? (nechtělo se nám to počítat přesně, ale auto užívá i pracovně, což zahrnuje třeba cesty do Německa, Holandska a podobně,,,) Pravda, jde o ojetinu. Pravda, cesta v nové káře je o trochu pohodlnější. Ale ta cena. Dát za 5 let provozu auta 470 versus 1500 tisíc, je Hodně jinde. A až bude všude jen elektromobil, všechny služby o to řádně prodraží.. A co je na tom smutné, ekologii to nepomůže.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
11. 10. 2022 10:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Nic nepropaguju. Jen se na rozdíl od mnohých snažím zamyslet nad celkovým pohledem a nedívat se jen na jednu malinkou část rovnice.

1) "Kde máš zbytkovou hodnotu vlastněného vozidla po 5 letech? "

Že by tady? "Ano, můžete ho prodat a z toho financovat nákup nového vozu, což to zase posune někam jinam..." 5leté BMW 3, které stálo částku, o které se bavíme (tedy cca 1,1 milionu), po 5 letech stojí cca 450 tisíc.

2) Přemrštěný? Havarijní pojištění na Superba na 5 let nebude za 50 tisíc. To máte havarijko tak na auto za čtvrt mega. Bez bonusů bude tohle havarijní pojištění na jeden rok, ne na pět. S bonusy budete milionové auto pojišťovat tak za 20-25 tisíc ročně. Navíc se tu bavíme o konkurenci Audi/BMW, kde tyto věci budou spíše dražší než na Superba.

3) Tak se dívám na Audi Q8, operák za 1270 EUR měsíčně. Palivo, spotřeba 9 litrů u nafty, na 1250 km měsíčně to dělá při dnešních cenách v průměru dalších 210 EUR. To máme 1480 EUR. Dívám se na SUV NIO EL7 a při stejném období pronájmu na 5 let stojí 1260 až 1360 EUR dle baterie a výbavy (tedy to v podstatě i s "palivem" začíná tam, kde Q8 bez paliva). Mně to tedy vůbec tristní nepřijde.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
11. 10. 2022 11:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Tak operativní leasing není levná sranda, ale to není ani jednorázový nákup auta, což platí zejména pro člověka, který ta auta častěji střídá. Ale to je potom chyba daného člověka, že musí mít pořád nové auto, ne chyba operativního leasingu. Když budete střídat auta co 1-5 let, tak Vás obojí vyjde velmi, velmi draho. A je jedno, zda jednorázově nebo na operák.

Pro některé lidi se opravdu nehodí a třeba v mém případě by to bylo naprosto šílené vyhazování peněz. Ale srovnávejme srovnatelné. A zde se nabídka společnosti NIO nijak zvlášť neliší od toho, co je cenově běžné u operativního leasingu v této kategorii.

cernakus
cernakus
Level Level
11. 10. 2022 11:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala 1) No vidíš, všechny ty vícenáklady zaplaceny jedním šmahem. ;-)

2) Ano přemrštěný. Jen abych si to ověřil ,vyjel jsem si srovnávač, než jsem to napsal. Havarijko s povinným začínalo na 9 tisících. Za 10 už bylo s rozumnými limity. Samozřejmě ročně. Ano, BMW a Audi budou dražší, jenže taky mají zcela jiné jméno než nějaká čínská kebka co má navíc zkratku Nicht In Ordnung.

3) Opět fabulace? 9 litrů kombinovaně žere zážehový třílitr. Vznětový žere 6,5 litru. Ceny za naftu máš dost vysoké, navíc kalkuluješ s válečnými cenami, po válce výrazně klesnou. Zatímco u toho NIO budeš platit stále stejnou cenu celých 5 let. Operák máš na kratší dobu "úvazku" a pak navíc dostaneš i férovou cenu k odkupu (nemusíš využít), ale v pohodě můžeš mít nové auto co dva roky, u NIO co pět let a nelze se z toho rozumně vyvázat. A hlavně opravdu porovnáváme čínskou kebku co stojí 70 tisíc Euro (a to se jedná o elektroauto) s vrcholným SUV za takřka dvojnásobek?

Prostě to tristní je. Je to v podstatě operák, který má jen nevýhody (a ta nevýhoda ve formě povinného úvazku a nemožnosti čerpat kilometry kdy já chci je mimořádná). Proti tomu je klasický operák supervýhodná koupě. Když to spočítáš, tak ti vyjde, že za těch 5 let jim to auto celé zaplatíš a nic ti nezůstane. U Q8 zaplatíš i s palivem 2/3 ceny a ještě můžeš odkoupit (v tu dobu už za hodně malý peníz).

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
11. 10. 2022 13:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala 1) No a teď si ten interval zkraťte a třeba při 4letém intervalu zvýšíte cenu ojetého auta o 100 tisíc, zatímco na operáku je to 350 tisíc rozdíl. To máte 1,1 mil. za auto, 300 tisíc náklady, 500 se Vám vrátí. Ve výsledku 900 tisíc. Operák na 4 roky 46700 EUR (1,15 mil. Kč). S 3letým intervalem Jste někde na 800 tisících versus 900 tisíc, atd...

A celé to navíc vychází z mylného předpokladu, že NIO ET5 je srovnatelné s BMW 318d. Jenže to je srovnatelné spíše tak s BMW 340i/340d xDrive za 1,75 mil. Kč. Když jsem tam doskládal jen pár prvků, které má ET5 v základu, dostal jsem se na 1,98 mil. Kč. Za 5 let ho prodáte tak za 800-900 tisíc, takže jste na 1,1-1,2 mil. Kč + ty náklady cca 400 tisíc. Což to NIO vychází i s nabíjením levněji. Stejně jako v případě EL7.

Znova, operák nemá konkurovat standardnímu pořizování aut na deset let, ale krátkodobé obměně, zajišťuje flexibilitu.

2) Havarijko s povinným začínalo na 9 tisících? Za milionový Superb? V jakém srovnávači, propána? Co já se díval na srovnávače, bylo to tak 20-50 tisíc podle bonusů. Opravdu se díváte na plné havarijní pojištění? Není havarijko jako havarijko.

3) "9 litrů kombinovaně žere zážehový třílitr. Vznětový žere 6,5 litru."

Nesmysl (https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/3-Audi/1866-Q8.html?power_s=280&power_e=290&powerunit=2) Průměrná spotřeba lidí s naftovým motorem je 8,7 litrů (medián 8,75). Nejúsporněji jezdící člověk má 7,9 a nepovedlo se mu nikdy vyjet nádrž za méně než 7,2.

"ale v pohodě můžeš mít nové auto co dva roky, u NIO co pět let a nelze se z toho rozumně vyvázat"

Cože? U NIO si můžete to auto koupit i na jeden jediný měsíc. Opravdu jste nečetl článek?

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
12. 10. 2022 08:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala "To je opravdu velmi drahá sranda."
Ale prd.
Čo myslíte, prečo sa to začína "predávať" v Nórsku a Nemecku?

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
12. 10. 2022 08:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Šurkala, kde je to zlacňovanie EV o ktorom ste blúznili? Jáj, asi prešlo málo času? Len škoda, že za ten čas tie EV práveže iba zdražili.
Ľudia s priemerným platom si proste dnes žiadne EV nemôžu dovoliť (tí rozmýšľajú, kde budú bývať).

No a na margo "Když budete střídat auta co 1​-5 let, tak Vás obojí vyjde velmi, velmi draho.", tak to tiež nie je univerzálna pravda pri EV. Pretože práve tí, čo majú peniaze, tak presne tým ešte štát aj z peňazí (daní) bežných nízkopríjmových ľudí pomôže.
Uvediem príklad. Môj známy podnikateľ kúpil v začiatkoch EV s dotáciou od štátu (bežný človek ani s dotáciou si to moc nedovolil). V tom čase ešte ani neboli moc drahé. Okrem toho sa zbavil svojho klasického auta, ktoré už odpísal a predal, takže vlastne ho to nič viacej nestálo (samozrejme, na to musel podnikaním zarobiť). V tom čase, keď bola rozbehnutá podpora, tak sa dalo dokonca bežne aj zadarmo nabiť auto v meste. Takže brutálne ušetril za jazdenie, lebo mesačne bežne najazdí 20k km. Medzi tým si dal na strechu domu soláry (tie mu v súčasnosti tuším pokryjú 3/4 ročnej spotreby). Po odpísaní predal to EV a pretože išli ceny výrazne hore, tak dokonca so ziskom. Ale do toho zisku treba zarátať aj tú dotáciu od štátu. Kúpil nový Ioniq, ktorý bol zase veľmi drahý, ale v podstate doplatil len minimum (zase dotácia štátu druhé kolo, to ako keby presne robili pre boháčov). A už teraz má od Hyundai ponuku, že nový model keď si objedná, tak bude mať 12% zľavu z cenníkovej ceny (prvých 10 objednávok na SK) a to ešte ani nevedia cenu nového modelu). Takže po odpísaní zase odpredá a je možné, že po kúpe nového bude ešte v zisku. (soláry kúpil v čase, keď boli ceny nízke a cena elektriny tiež, takže sa mu teraz po stúpnutí ceny rýchlo splatia, takže onedlho bude jazdiť skutočne zadarmo).
A ako podnikateľ sa teší, ako mu štát brutálne pomol, ale samozrejme na úkor bežných pracujúcich s priemerným príjmom.
Až raz zrušia klasické spaľováky, tak si bežní ľudia už nedovolia kúpiť EV. Pretože vaše predpovede, že cena klesne akosi nevychádzajú.

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
12. 10. 2022 09:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala S tými 20k km som sa pomýlil. Ale najazdí veľa, lebo behá po zákazníkoch v meste aj mimo mesta.

ludek_jelinek
ludek_jelinek
Level Level
12. 10. 2022 10:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Kolik na daních odvede váš známý a kolik vy s "průměrným" příjmem? Kolik lidí zaměstnává podnikatel a kolik člověk s "průměrným" příjmem? Co vyprodukuje podnikatel a co člověk s "průměrným" příjmem, typicky úředník? Jaké výhody dostává podnikatel a člověk s "průměrným" příjmem, tj. typicky zaměstnanec? Že si někdo vydělá, protože maká a odvážil se podstoupit rizika podnikání, to není jeho chyba. Vy klidně můžete také a potom si dovolit něco víc, než má "průměrný" zaměstnanec.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
12. 10. 2022 12:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala A u nás v ČR se snad auta neprodávají? Mluvím obecně o autech. Auto je velmi drahá sranda i v ČR. Spočítejte si někdy skutečné náklady na Vaše auto. To jsou výrazně vyšší čísla, než se Vám na první pohled zdá.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
12. 10. 2022 12:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala To je sice všechno velmi pěkné, co jste napsal, ale úplně jste z toho vynechal čipovou krizi a její dopady na trh a ceny vozů, tedy jste také úplně vynechal rozšiřování cenové parity a vývoj cen ICE a EV.

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
13. 10. 2022 15:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Zjavne ste nepochopil, čo som chcel povedať.
Jasne, že je to drahá sranda. Ale hlavne pre nás, lebo naša priemerná mzda je niekoľkonásobne nižšia a im po odrátaní nutných výdavkov v peňaženke ostane výrazne viacej. Tu by nemali šancu s takýmito cenami za predplatné. Toto si bežný obyvateľ, pracovník, nepodnikateľ proste nedokáže platiť. Tam si viem predstaviť, že lekári a podobné profesie by to asi utiahli finančne.

wrah666
wrah666
Level Level
13. 10. 2022 15:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Jak kde. V USA si doktor vydělá třeba 80000 USD. Ale ročně. Takže, když se odečtou daně a hypotéka (barabizna na spadnutí tam stojí půl mega dolarů, dům k bydlení víc) tak na to také nebude mít. Za podobnou cenu se to hodí jen firmám, co to dají do nákladů a neřeší.

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
13. 10. 2022 15:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Môžem vás uistiť, že nezamestnáva nikoho. Podnika sám. A taktiež vás môžem uistiť, že na daniach odvedie menej ako ja, lebo si to vie šikovne zariadiť. Ten štátu okrem povinného minima nič navyše neodvedie. Určite zarobí niekoľkonásobne viacej ako ja. A on nič nevyprodukuje tak ako úradník, lebo poskytuje služby. Ale ak služba je vyprodukovanie, tak aj ja vlastne zamestnávateľovi poskytujem službu a produkujem. Alebo máte pocit, že za prácu sa nemá platiť len preto, že sa "neprodukuje"? Ale na rozdiel odo mňa, ako obyčajného zamestnanca si on vie dať auto do nákladov a neplatí daň. Takže zase má on tú výhodu. Poznám takých, čo podnikajú a kúpené poháre si dajú do nákladov a tie poháre potom sú u nich doma v kuchyni. By ste neverili, čo všetko dokáže podnikateľ dať do nákladov. Takže veľa vecí má bez DPH, ja nie.
O rizikách podnikania mi nič nemusíte písať. Ja ako zamestnanec znášam riziko prepustenia z práce. Ako zamestnanec zbytočne budem hovoriť zamestnávateľovi, že je inflácia, aby mi zvýšil plat, proste to neurobí. Výpoveď nie je riešenie. On zákazníkovi vystaví vyššiu faktúru a vyhovorí sa na infláciu. Zákazník ak nezaplatí, ide na súd. On má páky na zvýšený príjem, ja nie.

scratchy27
scratchy27
Level Level
13. 10. 2022 15:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Jeden dotaz na google staci aby se clovek dozvedel ze : "The average medical doctor salary in the USA is $169,891 per year"

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
13. 10. 2022 15:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Akým spôsobom ste sa dopracovali do USA nepochopím. To EV sa má "predávať" v Nemecku a Nórsku. Pochopil by som, keby ste zobrali príklad Luxembursko, Švédsko, Holandsko, Fínsko, Rakúsko. A len som poukázal na to, že na západ od nás je výrazne vyššia životná úroveň a majú omnoho vyššie príjmy.
Že v USA barabizna stojí púl mega je ich problém realitného trhu. Aj u nás postavenie domu je štandardne drahé. Ale známy mi ukázal, ako sa dá dom postaviť hoc aj za polovicu ak človek nerozmýšľa tradičným spôsobom. Prekvapivo mi spočítal náklady na postavenie (bez pozemku) ani nie 100 tisíc €, záleží od toho, aký veľký by mal byť.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
13. 10. 2022 15:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala "Tu by nemali šancu s takýmito cenami za predplatné. "

A přesto tu nejedna značka vesele nabízí operativní leasingy na podobná auta za podobné částky. Na předplatné je v ČR na cestách každé osmé nové auto.

"Toto si bežný obyvateľ, pracovník, nepodnikateľ proste nedokáže platiť. "

No také je to služba primárně cílená na podnikatele a osoby, kteří to auto obměňují co pár let. Běžný spotřebitel pracovník si nekupuje auto na 5 let nejen na operák, ale nekupuje si ho na 5 let ani jednorázově. Tak proč mu ho nutíte? V obou případech by zaplatil plus minus totéž, ale zásadní je to, že si běžný zákazník nekupuje milionové auto každých 5 let a je úplně jedno jakou platební metodu k tomu zvolí. To ale není chybou předplatného. To je záležitostí frekvence obnovy auta.

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
13. 10. 2022 16:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala :-)
Teraz ste mu to dali.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
13. 10. 2022 16:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Pak se naskýtá jen jedna otázka. Proč tedy už dávno nepodnikáte, když to má jen samé výhody a je to tak snadné?

wrah666
wrah666
Level Level
13. 10. 2022 16:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Přesně na takové zmetky platilo jedině EET. A bingo, samozřejmě, že je jejich kámoši ruší. (Dřív, než došlo na nejvíc podvádějící partu, stánkaře... Jasně, jsou chudáci, co mají turisticiky neatraktovní boudu a tržbu pár stovek, ale pak jsou třeba ti z poutí a ti vydělávají statisíce. A bingo, jako zisk přiznají také pár stovek...)

Reklama
Reklama