Zpět na článek

Diskuze: Funguje detekce autonehody v Apple iPhone 14? Youtuber to vyzkoušel

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

honza1616
honza1616
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
23. 9. 2022 15:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ty falešné pozitiva mě zajímají ?
Co když mi telefon někde spadne, zaznamená to naráz a oznámí to autonehodu....
Co když telefon bude třeba v nějaké tašce nebo batohu a ten sníží naráz
Používá se k detekci jen ten modul ? Nebo třeba i mikrofon který snímá zvuky (mačkajících se plechů)....

3-osý senzor má v dnešní době už každý telefon, zrovna minulý týden jsem si procházel v telefonu diagnostiku a kalibraci senzorů jestli vše funguje správně, na S22 je to pod kódem #0#
A zrovna ten 3osy senzor detekuje úplně vše, i když telefon leží na stole a ťukám prstem na display, zaznamenává pohyb ve všech 3 osách
Stačilo by tedy telefon "naučit" rozpoznávat jisté pohyby třeba nahráním soubory příslušných instrukcí s limity detekce.
Na to pak nepotřebuji nejnovějšího iPhona, ale klidně tel za pár tisic

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
23. 9. 2022 17:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@honza1616 Samozřejmě že to je softwarová funkce, a každý lepší telefon by to zvládl, ale proč si k vůli toho nekoupit nové nakousnuté jabko. To sem ale dáváte současný hi-end mnoho lidí to nemá, a viděl jsem i velmi staré šunty. I já mám taky starý krám s21. No ty falešná hlášení budou zajímavá, měl by to poznat, ale náramek mám na to a taky se splete. Tak třeba lidem ve spánku upadne mobil z nočního stolku, a za chvíli mu zaklepou hasiči sekerou na dveře.

komplikator
komplikator
Level Level
25. 9. 2022 12:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tech-boy.lukas A proč to ty lepší telefony nezvládají?

A falešná hlášení už tu dávno jsou, a to řeší daleko častější problémy, kde ještě nejde využít vícero senzorů, už jen blbý pád při chůzi nebo jízdě na kole může vyvolat SOS volání. A zachraňuje to životy.

madPav3L
madPav3L
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
23. 9. 2022 18:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@honza1616 Mě by zajímalo jak to bude, když teď auta mají eCall, to jako zavolá auto a mobil zároveň, nebude to kontraproduktivní?

komplikator
komplikator
Level Level
25. 9. 2022 12:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@madPav3L Nevím jak funguje ecall a kde všude funguje, ale třeba příští rok tu budou auta, kde iPhone kompletně nastaví celý infotaiment auta, fakticky bude mít uživatel svůj profil a když připojí telefon k autu, auto se nastaví podle telefonu - preference uživatele, takže vždy když sedne do auta, auto bude vypadat tak jak chce ten uživatel i když si auto půjčí nebo mu ho někdo dá na chvíli řidít.

Vykomunikovat si to že ten telefon bude vědět že je v autě je to nejmenší, dokonce ten telefon může mít k dispozici všechny informace z auta, třeba rychlost, stav různbých čidel a systémů... A ty může také zahrnout do toho celého ekosystému.

Navíc řešíte volání telefon a auto, ale co hodinky? hodinky taky umí detekovat autonehodu, a co když v tom autě sedí 7 lidí a každý telefon a hodinky tohle udělají.

Nevidím v tom žádný problém, i svědci co tu autonehodu vidí mohou volat najednou. Čím více volání tím větší předpoklad že to není false positive---

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
23. 9. 2022 19:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@honza1616 "Na to pak nepotřebuji nejnovějšího iPhona, ale klidně tel za pár tisic"

Jaký modul? Tam jde přece o více modulů a jejich spolupráci. 3osý senzor (který najdete v každém telefonu) měří směr, ale zásadní novinkou pro tuto funkci je tam vylepšený 256G akcelerometr, nikoli 3osý senzor. A ten v telefonech za pár tisíc nemáte. Je dost dobře možné, že běžné akcelerometry (v ostatních telefonech) prostě zahlásí nějaké své maximum při mnohem širším počtu situací (při mnohem menším přetížení, které se vyskytuje v mnohem větším počtu situací), protože nejsou schopny rozlišit takovou šíři různých přetížení, a mohly by trpět na mnohem větší počet falešných pozitiv (nerozliší pád na zem od pádu batohu od autonehody, zatímco 256G verze ano). Takže není zdaleka jisté, že by nahrání souborů s instrukcemi do jakéhokoli telefonu muselo nutně stačit. Je pravděpodobné, že byste tam narazil na limit hardwaru.

tief
tief
Level Level
24. 9. 2022 21:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Ach tak jistě. 256G akcelerometr je ta kruciální součástka. Tady zas někdo netuší, jaké je přetížení třeba při nárazu ve 130 a chytá se marketingového čísla.

Takže i o řád horší akcelerometr by se svým maximem stačil. A stejně je to celé jen o tom, že sleduji trvající pohyb v nějaké nadlimitní rychlosti a pak detekuji prudké zastavení s velkým přetížením.

Nic proti snaze jablka přinést nějakou funkci, ostatní to buď nenapadlo nebo napadlo a neobtěžovali se s programováním. Ale fakt to není o akcelerometru. Kredit za funkci si zaslouží chlapci v softwarovém, ne chlapci z hardwarového.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
25. 9. 2022 00:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala "Tady zas někdo netuší, jaké je přetížení třeba při nárazu ve 130 a chytá se marketingového čísla. "

Ano, 256G je dost velký "overkill", ale pokud vím, tak většina Androidů má akcelerometr do 2G nebo 4G. To už byste to saturoval při brždění v závodním autě nebo na některých horských dráhách (což náraz je podstatně větší přetížení). Nechcete přece volat záchranku při přetížení na "kolotoči" v zábavním parku, kdy to dosáhne max. hodnoty. Nejlepší Android má, pokud se nepletu, 16G hardwarově, ale omezený softwarově na nižší hodnoty.

asip80
asip80
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
25. 9. 2022 10:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala "16G hardwarově"

což bohatě stačí .. sice to přesně nezměří náraz do "zdi" ve vysoké rychlosti, ale to je obvykle stejně smrtící, takže jsme u toho, že to spíše věc SW (i Aribagy se mohou aktivovat při mnohem menším přetížení)

Nechce se mi to hledat, ale jaké jsou podmínky pro aktivaci např. eCall

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
25. 9. 2022 20:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala "Ano, 256G je dost velký ­"overkill­", ale pokud vím"

Tak to asi veľa neviete. 256G je brutal overkill a nie dosť veľký.

Preťaženie v aute formuly 1 dosahuje maximálne 4 G, stíhací piloti až 7 G, tí ale používajú špeciálne kombinézy, aby ho dlhšiu dobu vydržali a astronauti 12 G. To je v podstate pri manévroch meniacich smer a pri akcelerácii. Pri náraze auta kolmo na pevnú prekážku aj pri malej rýchlosti sa dosahujú omnoho vyššie G (je to dosť závislé od deformácie prekážky a auta, absorbovanie energie nárazu, pevný múr dá vyššie G). V aute už 12 G podľa EuroNCAP predstavuje zdravotné riziko (nemáte ochranu ako letci a kozmonauti). A najhoršie sú nepripútané predmety. Taká veľká flaša minerálky pod zadným oknom, keď pri prudkom brzdení preletí interiérom auta a trafí niekoho do hlavy, tak aj to múže byť smrteľné aj pri bežnej rýchlosti v meste. To je ako keby ste dostali 4 kg tehlou do hlavy.
Človek vydrží aj 20, 30 G, ale neskúšal by som to. Vyššie G zvládne trénovaný človek (aj preto letci a kozmonauti trénujú na centrifúge).

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
25. 9. 2022 20:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala No však ano. Vždyť to sám potvrzujete. Spousta situací, které nejsou nárazem při autonehodě, vykazují vyšší přetížení, než jsou schopné zaznamenat akcelerometry v Androidech. Tady nejde primárně o to, že Apple zvládne až 256G, což je mnohem více, než co je potřeba, ale především o to, že Androidy mnohdy končí na 2G. Pokud třeba vezmeme hranici rozumné využitelnosti 50G, tak tu nejde o to, že Apple zvládne nesmyslný rozsah 50-256G, ale o to, že akcelerátory v Androidech nerozliší nic mezi 2 až 50G (u některých třeba 4-50G) a u všeho zahlásí maximum. Přitom v tomto rozsahu jsou situace, které zdaleka nejsou autonehodou. Rozumíme si, kde je problém?

komplikator
komplikator
Level Level
25. 9. 2022 20:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Přetížení v F1 je do 5G, nejhorší jsou boční přetížení, na ty se hůře trénuje. A při nehodách F1 leckdy vypočtou přetížení kolem 30G.

Právě proto je potřeba velice přesné měření aby to mohlo měřit vyšší hodnoty s maximální přesností a lépe je vyhodnocovat, asi nechceme aby to bylo jako měření radiace po explozi reaktoru v Černobylu s dozimetrem na 3 rentgeny když tam byly stovky/tisíce. Navíc to nemusí být jediná informace, která bude k detekci sloužit, máme GPS, mikrofony, máme hodinky, máme připojení k infotaimentu...

tief
tief
Level Level
25. 9. 2022 21:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala - naprosto souhlasím, že vyšší hodnota přetížení je důležitá, právě kvůli škálovaní a vyloučení falešné detekce, ale jaksi je zcela irelevantní, jestli nějaký pohyb skončí s krátokodobým přetížením 25 nebo 250G. Je důležité poznat 5 od 25, ne 25 od 250. Tedy pokud to nerozlišuje mezi tím, jeslti voalt záchranku nebo jen funebráky se škrabkou.

- je vhodné srovnávat telefony podobné cenové kategorie, aby měly aspoň šanci na podobně vybavený hardware

- celkem by mě zajímalo, kde berete jakékoliv údaje o accelerometrech v androidech, aby se dalo nějak plošně usuzovat na jejich (ne) kvalitu. Mě dohledat i jen pár příkladů dalo neskutečnou práci.

- celkem by mě zajímalo, jak to vyhodntí nehody mimo silnice. Lyžaře, někoho na enduru, někoho za ziplajně a tak.

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
25. 9. 2022 21:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Ale vy ste primárne popisoval akcelerometer v Apple. A teraz ten výrok nezmyselne obhajujete Androidom. Tu predsa ide o to, že tých 50-256 je zbytočných. V podstate pri 50 budú s najväčšou pravdepodobnosťou mŕtvi (pokiaľ nebudú devastačné smrteľné zranenia, tak budú fatálne poškodenia vnútorných orgánov).

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
25. 9. 2022 21:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Na to stačí trochu googlování. Problém u Androidů je nejen v omezeném rozsahu, ale také v tom, že i tento omezený rozsah se ještě někdy softwarově omezuje. Některé telefony tak můžou mít i lepší akcelerometry schopné detekovat sice až 16 G (např. TDK Invensense MPU-6500), nicméně povoleno mají třeba jen 2G nebo 4G. Což nestačí.

Teď jsem se třeba díval na crashtest Volva v 64 km/h (tj. 17,7 m/s), Prvních cca 0,06 sekundy se v podstatě nic neděje, předek se deformuje, ale rychlost nijak zásadně neklesá. Drtivá většina zpomalení se děje mezi 0,06 a 0,11 sekundy, tedy v intervalu 0,05 sekundy. To máme 354 m/s2, 36G. I kdybychom počítali od prvního kontaktu s překážkou, jsme na 16,5 G. 16G akcelerometr použitý v plném rozsahu by už na to asi stačit mohl, ale dvojnásobek by byl asi jistější.

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
25. 9. 2022 21:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala V podstate píšete to čo ja. A áno, najhoršie vplýva preťaženie na krčné svaly (integrálna prilba) a pripútanie sa neosvedčilo na rozdiel od tela a fixácie nôh. A samozrejme dlhodobý vplyv preťaženia počas celých pretekov. O presné merania (množstvo a presnosť senzorov) v monoposte a vyhodnocovanie nemajte strach. Tam sa točia veľké prachy. Len tu sa bavíme o mobilnom telefóne. A je pravda, že Apple s ich absurdnou cenou už mal mať dávno zabudovaný aj EKG, EEG a mobilný röntgen. :-)

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
25. 9. 2022 21:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Opět špatně čtete. Takže ještě jednou, psal jsem: " běžné akcelerometry ​(v ostatních telefonech​) prostě zahlásí nějaké své maximum při mnohem širším počtu situací ​(při mnohem menším přetížení, které se vyskytuje v mnohem větším počtu situací​), protože nejsou schopny rozlišit takovou šíři různých přetížení"

Celou dobu píšu o tom, že běžné akcelerometry saturují při mnohem menších přetíženích, které se mohou vyskytovat i v situacích, které nemusí souviset s nehodou. To, že má Apple 256G akcelerometr, přece automaticky neznamená, že je využitelný kvůli tomu, že má až 256G a ne třeba jen 128G. Problém je v tom a píšu to poněkolikáté, že běžné akcelerometry (v některých případech jejich SW nastavení) nepokrývají ani ten rozsah, který ještě není nehodou.

Ještě jednou chci upozornit na to nejdůležitější z daného textu: "prostě zahlásí nějaké své maximum při mnohem širším počtu situací"

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
25. 9. 2022 22:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala "Obě tyto řady produktů přišly s novou funkcí, detekcí autonehody. Tato zařízení mají nejen 3osý gyroskop, ale také nový akcelerometr schopný naměřit přetížení až 256 G."

To je v článku. Ešte raz. To, že to potom v diskusii okecáte Android mobilmi ma nezaujíma. To, že ste skočil na Apple velikášstvo aby ohúril verejnosť je jasné. Preto zrazu v diskusii tá nezmyselná argumentácia Android mobilmi. Primárny problém je, načo im je taký rozsah, keď v praxi nemá využitie. Nie to, prečo Android mobily majú iba do 4 G. Zaujímavé, ako dokážete otočiť problém rozsahu akcelerometru Apple. Len preboha nepíšte, že môžeme byť radi, že to má vyšší rozsah. Pretože zákazníci si priplácajú za niečo, čo sa reálne nevyužije (od 100 vyššie to asi nezaznamená, lebo taký prípad nenastane a ak áno, bude to komplet deštrukcia automobilu).

komplikator
komplikator
Level Level
25. 9. 2022 22:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Ad poslední bod, nevím jak iPhone, ale Apple Watch , které funkci detekce autonehody ve verzi 8 také mají, už dávno umí detekovat "hard fall", konkrétně to umí už Apple Watch 4, A to i při různých sportovních činnostech, nejen při obyčejné chůzi. Tehdy to byl docela problém, Apple zavedl na Apple Watch automatickou detekci lyžování/snowboardingu a v případě když sebou někdo řízl tak to spustilo ten emergency call, aniž by lidi věděli že takovou funkci hodinky mají, protože defaultně se fall detection zapínalo jen pro osoby 65+ let ale když to detekovalo sport a při něm pád tak se volání pouštělo. Lidi spadli, došlo k volání ale všimli si toho až potději. Tehdy si na to stěžovaly tísňové linky v Coloradu.

Tak jak tak detekce fungovala dobře, jen o ní uživatelé nevěděli. Ve finále je pak jedno zda emergency voláš z důdovu pádu nebo autonehody.

https://support.apple.com/en-us/HT208944

komplikator
komplikator
Level Level
25. 9. 2022 22:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Podstatné je že s takovou feature tu přišel jako první Apple a ne výrobce Androidu, navíc Apple tuhle feature nelimituje telefonem, je dostupná i v hodinkách. Pokud by to technicky bylo možné, tak by s tím jistě nějaký výrobce přišel. Jenže tady je i problém roztříštěnosti andoridu a modelů telefonů, zřejmě by to potřebovalo specifický HW a pokud se toho telefonu prodá málo - jednotky milionů - tak se zřejmě nevyplatí do takové věci investovat.

Apple jen rozšířil svou již existující funkci fall detection. Fall detection dnes navíc není ani specialita Apple a nabízí ji kde kdo. Vsadím se ale že když teď apple udělal detekci autonehody, nebude dlouho trvat a objeví se to i v jiných zařízeních protože takovou funkci je rozhodně lepší mít, než nemít.

sroobik
sroobik
Level Level
26. 9. 2022 00:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Kubica mal v Kanade 75G naraz a tyzden na to chcel jazdit na dalsej velkej cene, len ho nepustili.. Ako jasne, neda sa porovnavat F1 auto s obycajnym, a trenovany pretekar s beznym clovekom, ale dajme tomu taky Verstapen prakticky bez brzdenia v Silverstone 51G, a to v tej zakrute idu nad 250kmh. Tento rok mal celkom peknu nehodu mlady Schumacher, ale len 31G :)
https://www.reddit.com/r/formula1/comments/p9q9au/f1s_largest_crashes_measured_by_gforce/

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
26. 9. 2022 08:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala " To, že to potom v diskusii okecáte Android mobilmi ma nezaujíma. "

Jak, že potom, vždyť o tom je celá ta diskuze hned od začátku, od prvního mého příspěvku. Cituji na to, nač jsem reagoval: "Stačilo by tedy telefon ​"naučit​" rozpoznávat jisté pohyby třeba nahráním soubory příslušných instrukcí s limity detekce. Na to pak nepotřebuji nejnovějšího iPhona, ale klidně tel za pár tisic"

Na to jsem reagoval, a to hned v prvním příspěvku, že to asi nebude tak jednoduché, protože "běžné akcelerometry ​(v ostatních telefonech​) prostě zahlásí nějaké své maximum při mnohem širším počtu situací ​(při mnohem menším přetížení, které se vyskytuje v mnohem větším počtu situací​)"

Pořád je řeč o tom samém, velmi brzké saturaci signálu u běžných akcelerometrů. Hned v prvním příspěvku. Na standardních telefonech (a je v podstatě jedno, zda Android nebo nějaký starší iPhone) ty algoritmy navzdory přítomnosti 3osého senzoru pravděpodobně fungovat nebudou kvůli tomu, že běžné akcelerometry saturují signál příliš brzo ve větším počtu situací. Propána, i kdyby ten nový iPhone měl třeba čtvrtinový výkon a detekoval do 64G, tak by to bylo pořád o tomtéž. I se 64G by to pokrylo rozsah, který nedetekují běžné akcelerometry, a kde dojde k saturaci signálu, přitom ještě zdaleka nejde o nehodu. Od prvního příspěvku píšu pořád o tomtéž. Žádné potom. Nikde nic neotáčím, od prvního příspěvku píšu pořád o tomtéž, že to patrně nepůjde aplikovat na běžné telefony kvůli brzkému vyhazování měřitelného maxima v mnohem větším počtu situací.

Ještě jednou tu zkopíruju ten řádek z mého PRVNÍHO příspěvku: ""běžné akcelerometry ​(v ostatních telefonech​) prostě zahlásí nějaké své maximum při mnohem širším počtu situací ​(při mnohem menším přetížení, které se vyskytuje v mnohem větším počtu situací​)" Tak si tady nevymýšlejte, že jsem si to vymyslel "potom". Je to hned v tom prvním.

martinX34
martinX34
Level Level
26. 9. 2022 12:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Minimálne to EKG už Apple v hodinkách má. :-)

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
26. 9. 2022 15:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Šurkala, Šurkala. Vy asi nechápete, že so mnou sa bavíte o niečom inom, ako odpisujete niekomu inému. Pozrite si môj prvý príspevok v diskusii. Ja nevyvraciam váš prvý príspevok. Ja som proste niečo napísal, zacitoval časť vašej odpovede a o tom sa s vami bavím. Vy dokážete obhajovať niečo, čo sa vôbec netýka našej diskusie. Vy nedokážete pochopiť, že ja sa s vami bavím o niečom inom ako iný diskutujúci?

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
26. 9. 2022 15:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Reč je tu o mobile.

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
26. 9. 2022 15:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala No F1 sú silno stavané na ochranu jazdca (ten má aj prilbu na rozdiel od bežného vodiča), telo je dosť silno fixované proti pohybu v kokpite. Pretože je dosť dlhá formula, tak má dosť veľký rozsah deformácie. Ak je senzor hneď na začiatku, tak ten nameria iné G pri náraze (prakticky okamžite zastaví o prekážku), ako senzor v kokpite, ktorý po náraze ešte pokračuje v spomalenom pohybe, kým zastaví (a preto nameria výrazne nižšie G). Jazdec F1 je ináč pripútaný, ako vodič v bežnom aute. Verstapen narazil do bariéry, ktorá sama o sebe je deformačnou zónou a znižuje G.
Predsa zo skúseností vieme, že v bežnom aute je aj 130 km/h často smrteľná rýchlosť pre čelný náraz. Teraz vďaka hlavovým, kolenným a iným airbagom v lepších autách je už samozrejme vyššia šanca na prežitie. Ale od pása dole vám nikto nezaručí, že nebudete mať vážne zranenia. A ako ste napísali, aj pri hrozivo vyzerajúcich nárazoch ten jazdec F1 prežije, dokonca vylezie po svojich. Ale to preto, že ten kokpit je ako silná ochranná škrupina, ktorá ho chráni, čo v bežnom aute nie je.
Ja by som sa stavil s vami, že ani v 150 km/h pri náraze do stromu by ste z vášho auta nevyliezol.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
26. 9. 2022 15:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala " Ja nevyvraciam váš prvý príspevok. Ja som proste niečo napísal, zacitoval časť vašej odpovede a o tom sa s vami bavím."

Vy tu tvrdíte, že vyzdvihuji 256G hodnotu u Applu. O to jde. To ale není pravda. Podstata všeho byla v tom, že ten akcelerometr má větší rozsah (a je jedno, zda 64G nebo 128G nebo 256G, to 256G jsem použil v podstatě jako označení, ať je jasné, o co jde), který stačí na to, aby pokryl rozdíly mezi "běžnými" situacemi a nehodou. A na tom se asi shodneme. Ale netvrďte mi, že tu vyzdvihuju 256G hodnotu a že ji beru jako něco, kvůli čemu to funguje. Ne, funguje to kvůli tomu, že to pokrývá 2-50G. Ne nutně kvůli 256G. Můžeme se na tom shodnout?

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
26. 9. 2022 16:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Díval jsem se na přetížení a i u běžných nehod tam jsou docela vysoké hodnoty. Tady je crashtest MPV od Toyoty (https://www.youtube.com/watch?v=3atZZENWL1s) a je to v rychlosti 35 mph, tedy 56 km/h, 15,6 m/s. Projel jsem to softwarem na sledování objektů a až do 25.-27. milisekundy vůz (v místě řidiče) pokračuje nezměněnou rychlostí (32+/-1 pixelů na snímek ve 4K), pak to začne nejprve pomaličku, později rychleji klesat a v ose x je vůz zastaven v 75. milisekundě. Tedy za cca 0,049 sekundy. Zpomalení 318,4 m/s2, tedy 32,4 G. Největší zaznamenané zpomalení v průběhu 0,01sekundového intervalu bylo cca 44 G.

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
27. 9. 2022 14:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Ja nikde netvrdím, že vyzdvihujete hodnotu 256 G. Že to bude dostatočne pracovať v rozsahu do 50 G je asi jasné. Nikto nejazdí ako F1. Ale ani ste nikde nespomenuli, že ten rozsah je zbytočne veľký. A stále sa bavíme o článku a o našom vlákne diskusie.

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
27. 9. 2022 14:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Zaujímavé merať preťaženie pomocou pixelov. :-)
Ale ako som už písal, 50 G pri autách by malo bohato stačiť. A merať G na karosérii je nepodstatné, keď vplyv má mať na človeka a ten sa ináč hýbe (ten ešte má nejaký čas na zastavenie, nejaké ms na reakciu pásov, pružnosť materiálu, tela, leto a brzdenie v airbagu). Veľmi závisí od deformačnej zóny a dĺźky stlačenia (čiže sa predlžuje čas, kým človek zastaví). Čím dlhší čas, tým menšie G. Voz vám zastaví v 75. milisekunde, ale ten človek ešte letí do airbagu a okrem neho ho ešte spomaľujú aj pásy. Pohybová energia auta sa likviduje v deformačnej zóne a pohybová energia človeka sa likviduje pásmi a airbagom. G pre človeka bude určite iné ako pre auto. Preto pri F1 sú senzory v prilbe.
Predpokladám, že nás nezaujíma G pre auto (to nezomrie), ale pre človeka.
Teraz na konci som rozklikol odkaz a čumím ako puk. Vy robíte analýzu cez pixely na videu s 360p?

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
27. 9. 2022 18:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala "Ale ako som už písal, 50 G pri autách by malo bohato stačiť."

Nevím jestli bohatě, ale stačit by to mělo.

"A merať G na karosérii je nepodstatné, keď vplyv má mať na človeka a ten sa ináč hýbe"

Je to podstatné. Telefon musí být natrénovaný na pohyby, když je v náprsní kapse (kdy je přetížení relativně malé a odpovídá tomu, které působí na hruď člověka), když je v kapse u kalhot (tam už je větší) nebo když je třeba na nabíječce a pak narazí do interiéru vozu... a musí umět pracovat se stejným přetížením, které působí na karoserii auta.

"Predpokladám, že nás nezaujíma G pre auto ​(to nezomrie​), ale pre človeka. "

Viz výše. Vy potřebujete na základě průběhu zrychlení rozpoznat nehodu, nevyhodnocujete, zda (ne)umřel člověk. Pokud tento průběh odpovídal nějaké typické situaci, která odpovídá nehodě, zavolá záchranku. Vás zajímá, jak se pohybuje ten telefon, ne nutně člověk. To Vás zajímá v podstatě jen v tom případě, kdy se telefon pohybuje stejně jako člověk.

"Vy robíte analýzu cez pixely na videu s 360p?"

Ano. S tím přece není žádná potíž. Není přece vůbec problém změřit polohu těžiště nějakého objektu dalece za hodnotou rozlišení videa, obzvlášť pokud si to video zvětšíte. Zjednodušeně, budete-li mít černou tečku a hodnoty 255 0 255 a na dalším obrázku to bude 255 128 127, tak víte, že se to pohnulo o cca půl pixelu. Podobně tak třeba 255 204 51 Vám řekne, že se to pohnulo o cca 0,2 pixelu. Na zvětšenině je z toho velká rozmazaná hrouda, ale právě díky těmto zvětšeným "přelivům" jasu pixelů snadno zjistíte těžiště zvětšeného objektu i s řádově vyšší přesností než je rozlišení původního videa.

Když to dovedu do extrému, na nezašuměném 8bitovém videu byste takto mohl rozpoznat pohyb jednoho pixelu do sousedního ve 256 různých úrovních. Od jasu 0 255, přes 1 254, 2 253... až do 254 1 a 255 0. Dva pixely, 256 různých pozičních hodnot (odhlédněme teď od Bayerovy interpolace, to beru opravdu "best case scenario").

komplikator
komplikator
Level Level
25. 9. 2022 12:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@honza1616 A spadnou vám i hodinky? Je pád telefonu charakteristikou přetížení totožný s autonehodou?
Když máte telefon v batohu, tak ten má přece stejnou rychlost jako vy a při nárazu samozřejmě dojde také k přetížení, nicméně, pořád áte hodinky, ty hodinky mají stejný senzor. Také můžete mít telefon připojený k systému auta. Příští rok tady budou auta kde ApplePlay kompletně nakonfugiruje infotaiment podle vašich preferencí. Není problém aby auta s telefony komunikovaly i další data¨

A false positive hlášení už dávno existují, není to poprvé co vám chytré zařízení zavolá emergency, hodinky to umí už dávno, dnes se to rozšiřuje na detekci autonehody a ne třeba pádu z kola.

A právě aby nedocházelo k těm false positive hlášením tak často, jsou nové senzory a k tomu trénovaný model umělé inteligence, který na vstupu nebude mít jen vstup toho akcelerometru.¨

Když mám rychlost 130 podle GPS, mám telefon připojený k AppleCar, najednou dojde k poklesu GPS rychlosti na max jednotky km/h, k tomu acelerometr detekuje prudké přetížení následované dalším typům přetížení a nárazů které nacvičený AI model identifikuje jako náraz a následné převrácení auta, k tomu vám hodinky detekují například srdeční zástavu nebo naopak výrazné zvýšení tepové frekvence, tak to bude jasn+ vyhodnoceno jako autonehoda...¨

Ta detekce rozhodně nebude fungovat jen na základě jednoho čidla.

Apple platí miliardy dolarů ročně za vývoj nových funkcí, nepředpokládám že zaměstnává samé hloupé lidi kteří netuší co dělají ale nějaký anonym z diskuze je chytřejší než všichni ti draze placení inženýři

asip80
asip80
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
25. 9. 2022 15:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplikator "Apple platí miliardy dolarů ročně za vývoj nových funkcí, nepředpokládám že zaměstnává samé hloupé lidi kteří netuší co dělají ale nějaký anonym z diskuze je chytřejší než všichni ti draze placení inženýři"

i přes vynaložené zdroje mu to vždy nefunguje jak má a ani to v podstatě není v lidských silách vzhledem ke složitosti dnešních technologií

komplikator
komplikator
Level Level
25. 9. 2022 21:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplikator A co přesně řešíme? Řešíme false positive detekci autonehody? To je problém? False positive volání už jsou dnes po tom co se natáhnete na schodech, když to včas netípnete. A detekce pádu při chůzi/běhu bude násobně složitější než detekce autonehody, která je daleko specifičtější.

Při autonehodě budou vyššípřetížení, daleko větší ztráta rychlosti, obvykle doprovázeno i specifickými zvuky, telefon může být připojen ke car play, může od něj teoreticky dostávat informace, byl aktivovaný systém přípravy na srážku, došlo k automatickému nouzovému brždění, došlo k aktivaci pasivních bezpečnostních prvků.... To vše může být do detekce autonehody započítáno.

Tak jak tak k false positive volání při detekci autonehody bude docházet, tak jak dochází dnes při detekci pádu při chůzi. Ano je to nepříjemné a generuje to zátěž pro tísňové linky, ale jednoznačně je lepší vyřídit pár telefonátů nebo i marných výjezdů než aby díky tomu nedostal pomoc někdo, kdo ji dostat mohl.

Reklama
Reklama