Galerie 42
GeForce 3 v podání firmy Hercules v testu
i Zdroj: Svět hardware
Recenze Grafiky a hry Hercules

GeForce 3 v podání firmy Hercules v testu | Kapitola 2

Štěpán Mrázek

Štěpán Mrázek

Seznam kapitol

1. GeForce 3 v podání firmy Hercules v testu 2. Výsledky testů a několik slov na závěr

Grafický čip nVidia GeForce 3 je bezkonkurenčně to nejvýkonnější, co si dnes můžete pořídit. O tom, že je také tím nejdražším se ani nemusím zmiňovat. Jedna z grafických karet založených na tomto čipu je Hercules 3D Prophet III. Právě tuto grafickou kartu jsme měli možnost testovat s jedním z nejvýkonnějších systémů dnešní doby. Jako testovací základ jsme použili referenční sestavu od firmy AMD vybavenou procesorem o taktu 1.2 GHz...

Reklama

Výsledky testů a několik slov na závěr

Jak jsem již uváděl na předchozí stránce, testovali jsme tuto grafickou kartu na referenční sestavě od firmy AMD. Pod tímto odstavcem si můžete prohlédnout její detailní specifikaci:

    • Procesor AMD Athlon 1.2 GHz 133 MHz
    • Základní deska Gigabyte 7DX (AMD 761 & VIA 686B)
    • 256 MB PC2100 DDR SDRAM (CAS 2.5)
    • Grafická karta ASUS V7700 64 MB DDR SDRAM
    • Pevný disk IBM DTLA-307020 30 GB Ultra DMA/100
    • Síťová karta Allied Telesyn AT-2700TX 10/100
    • 16x DVD mechanika Pioneer

Testování jsme opět prováděli pod operačním systémem Windows 98SE s rozhraním DirectX 8.0. Jako ovladač grafické karty jsme použili dodaný ovladač verze 4.13.01.1200. Testy jsme prováděli až do rozlišení 1600 x 1200 s následujícími testovacími programy:

    • 3D Mark 2001
    • Quake III Arena
    • 3D WinMark 2000

3D Mark 2001

Tento testovací program patří mezi nejčastěji používané při měření výkonu grafických karet. Pracuje pod rozhraním DirectX a výsledky testů interpretuje jako Overall Score, které počítá jako součet jednotlivých FPS za daný test násobený konstantou.

GeForce 3 v podání firmy Hercules v testu


Obr. 5 – Výsledky testu 3D Mark 2001

Projektové soubory

V projektových souborech naleznete podrobné informace o výsledcích testů také a testovacím prostředí. K jejich prohlédnutí potřebujete registrovaný program 3D Mark 2001. Pokud jej nemáte k dispozici, pak můžete použít textovou variantu projektových souborů.

GeForce 3 v podání firmy Hercules v testu

16 bitů

32 bitů

640 x 480
GeForce 3 v podání firmy Hercules v testu
GeForce 3 v podání firmy Hercules v testu
800 x 600
GeForce 3 v podání firmy Hercules v testu
GeForce 3 v podání firmy Hercules v testu
1024 x 768
GeForce 3 v podání firmy Hercules v testu
GeForce 3 v podání firmy Hercules v testu
1280 x 1024
GeForce 3 v podání firmy Hercules v testu
GeForce 3 v podání firmy Hercules v testu
1600 x 1200
GeForce 3 v podání firmy Hercules v testu
GeForce 3 v podání firmy Hercules v testu

Tab. 1 – Projektové soubory

Textová podoba projektových souborů

GeForce 3 v podání firmy Hercules v testu

16 bitů

32 bitů

640 x 480
GeForce 3 v podání firmy Hercules v testu
GeForce 3 v podání firmy Hercules v testu
800 x 600
GeForce 3 v podání firmy Hercules v testu
GeForce 3 v podání firmy Hercules v testu
1024 x 768
GeForce 3 v podání firmy Hercules v testu
GeForce 3 v podání firmy Hercules v testu
1280 x 1024
GeForce 3 v podání firmy Hercules v testu
GeForce 3 v podání firmy Hercules v testu
1600 x 1200
GeForce 3 v podání firmy Hercules v testu
GeForce 3 v podání firmy Hercules v testu

Tab. 2 – Textová podoba projektových souborů

Quake III Arena

Výsledkem této akční hry je průměrný počet zobrazených snímků za sekundu a k jejich vykreslování je použito rozhraní OpenGL. Víc toho opravdu nemá smysl k této hře psát, protože to stejně opakujeme u každého grafického testu.

GeForce 3 v podání firmy Hercules v testu


Obr. 6 – Výsledky testu Quake III Arena

3D WinMark 2000

Tento testovací program je druhý v řadě, který pracuje pod rozhraním DirectX. Během testu se renderuje celkem devět animací a výsledné číslo je průměrný počet snímků zobrazených během celého testu.

GeForce 3 v podání firmy Hercules v testu


Obr. 7 – Výsledky testu 3D WinMark 2000

Na čipu GeForce 3 je asi nejzajímavější skutečnost, že pokles při přechodu na 32 bitový rendering je téměř nulový (zanedbatelný). Spolu s čipem ATI Radeon tak GeForce 3 dokazují, že 32 bitové renderování je naprostým standardem a neexistují žádné důvody k použití 16 bitů ve 3D aplikacích. Ke kartě Hercules mohu říct, že se jedná o velice kvalitní značkový výrobek. Po stránce výkonu mu mohou konkurovat pouze jiné karty se stejným čipem, jiná věc je cenová stránka, tu nechť každý posoudí sám.

Cena:

Kč (koncová cena bez DPH)

Záruka:

16200 12

měsíců

Na tomto místě mi dovolte poděkovat za zapůjčení refenční sestavy firmě AMD.


K testování zapůjčil: 100Mega

GeForce 3 v podání firmy Hercules v testu

První
Poslední
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama