Seznam kapitol
Grafický čip nVidia GeForce 3 je bezkonkurenčně to nejvýkonnější, co si dnes můžete pořídit. O tom, že je také tím nejdražším se ani nemusím zmiňovat. Jedna z grafických karet založených na tomto čipu je Hercules 3D Prophet III. Právě tuto grafickou kartu jsme měli možnost testovat s jedním z nejvýkonnějších systémů dnešní doby. Jako testovací základ jsme použili referenční sestavu od firmy AMD vybavenou procesorem o taktu 1.2 GHz...
Výsledky testů a několik slov na závěr
Jak jsem již uváděl na předchozí stránce, testovali jsme tuto grafickou kartu na referenční sestavě od firmy AMD. Pod tímto odstavcem si můžete prohlédnout její detailní specifikaci:
- Procesor AMD Athlon 1.2 GHz 133 MHz
- Základní deska Gigabyte 7DX (AMD 761 & VIA 686B)
- 256 MB PC2100 DDR SDRAM (CAS 2.5)
- Grafická karta ASUS V7700 64 MB DDR SDRAM
- Pevný disk IBM DTLA-307020 30 GB Ultra DMA/100
- Síťová karta Allied Telesyn AT-2700TX 10/100
- 16x DVD mechanika Pioneer
Testování jsme opět prováděli pod operačním systémem Windows 98SE s rozhraním DirectX 8.0. Jako ovladač grafické karty jsme použili dodaný ovladač verze 4.13.01.1200. Testy jsme prováděli až do rozlišení 1600 x 1200 s následujícími testovacími programy:
- 3D Mark 2001
- Quake III Arena
- 3D WinMark 2000
3D Mark 2001
Tento testovací program patří mezi nejčastěji používané při měření výkonu grafických karet. Pracuje pod rozhraním DirectX a výsledky testů interpretuje jako Overall Score, které počítá jako součet jednotlivých FPS za daný test násobený konstantou.
Obr. 5 – Výsledky testu 3D Mark 2001
Projektové soubory
V projektových souborech naleznete podrobné informace o výsledcích testů také a testovacím prostředí. K jejich prohlédnutí potřebujete registrovaný program 3D Mark 2001. Pokud jej nemáte k dispozici, pak můžete použít textovou variantu projektových souborů.
16 bitů | 32 bitů | |
| 640 x 480 |
|
|
| 800 x 600 |
|
|
| 1024 x 768 |
|
|
| 1280 x 1024 |
|
|
| 1600 x 1200 |
|
|
Tab. 1 – Projektové soubory
Textová podoba projektových souborů
16 bitů | 32 bitů | |
| 640 x 480 |
|
|
| 800 x 600 |
|
|
| 1024 x 768 |
|
|
| 1280 x 1024 |
|
|
| 1600 x 1200 |
|
|
Tab. 2 – Textová podoba projektových souborů
Quake III Arena
Výsledkem této akční hry je průměrný počet zobrazených snímků za sekundu a k jejich vykreslování je použito rozhraní OpenGL. Víc toho opravdu nemá smysl k této hře psát, protože to stejně opakujeme u každého grafického testu.
Obr. 6 – Výsledky testu Quake III Arena
3D WinMark 2000
Tento testovací program je druhý v řadě, který pracuje pod rozhraním DirectX. Během testu se renderuje celkem devět animací a výsledné číslo je průměrný počet snímků zobrazených během celého testu.
Obr. 7 – Výsledky testu 3D WinMark 2000
Na čipu GeForce 3 je asi nejzajímavější skutečnost, že pokles při přechodu na 32 bitový rendering je téměř nulový (zanedbatelný). Spolu s čipem ATI Radeon tak GeForce 3 dokazují, že 32 bitové renderování je naprostým standardem a neexistují žádné důvody k použití 16 bitů ve 3D aplikacích. Ke kartě Hercules mohu říct, že se jedná o velice kvalitní značkový výrobek. Po stránce výkonu mu mohou konkurovat pouze jiné karty se stejným čipem, jiná věc je cenová stránka, tu nechť každý posoudí sám.
Cena:
Kč (koncová cena bez DPH)
Záruka:
16200 12
měsíců
Na tomto místě mi dovolte poděkovat za zapůjčení refenční sestavy firmě AMD.
K testování zapůjčil: 100Mega