Zpět na článek

Diskuze: GeForce GTX 460: Fermi jinak a lépe 1/2

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Gregi
Gregi
Level Level
15. 7. 2010 17:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Velmi pekny clanok. Uz sa tesim na 2/2. Podrobne rozobratie technologie. Este by sa hodilo vzdy ku jednotlivym funkciam hodit prakticky priklad, aby si to vedel citatel neznaly poriadne pojmov predstavit na co to vlastne je. Ale to je len ako bonus ;-)

PS: hned na prvej strane pisete ze 768 MB verzia ma pocet RBE zredukovany na 24 a nasledne dole pod tym v tabulke je (asi COPY-PASTE :-) ) 32 ako pri 1 GB. Poprosim opravit nech to nepletie ;-)

drk22
drk22
Level Level
14. 7. 2010 16:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No tvrdit, že "Na uvedení levného Fermi čekal snad každý fanoušek herních technologií a samotných her." bych si rozhodně nedovolil, minimálně ti, co nakoupili řešení ATI a ti co doma už mají gtx470/480 na něco podobného nečekali.. Tahle věta by spíše seděla u vydání GTX480...
Mimochodem bylo tu už někdy uvedené kolik procent lidí si vlastně kupuje grafiky do 3000,- kolik do 5000,- kolik do 10000,- a kolik hi end grafiky bez ohledu an cenu? Podle toho jak se člověk baví s prodejci tak by spíš řekl, že většina vystačí a prvni maximálně druhou kategorií a my ostatní co dáme za grafiku víc jsme prostě exoti...

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
14. 7. 2010 10:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Spíše bych mluvit o takové 8800GT .. myslím, že je to dobrá karta bude jvelmi prodávaná ...pokud AMD nesníží ceny HD 5850 na podobnou úroveň:)

boboe
boboe
Level Level
14. 7. 2010 15:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Štefek Podle mě bude záležet hlavně na výkonu - a ten ukáže až čas. Zatím může být člověk z dostupných testů spíše zmatený. Někde se GTX460 1GB prakticky dotahuje na HD5850, jinde spolehlivě zapadně právě mezi HD5850 a HD5830, zatímco GTX460 s 786MB někde dorovnává HD5830 a jinde zase padá až k HD5770.

S úsměvem pak člověk zjistí, že nejvyšší výkon (tedy na úrovni HD5850) má GTX460 podle těch serverů, které uváděly GTX480 a HD5970 jako výkonově srovnatelné.

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
14. 7. 2010 10:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

abych řekl pravdu, tak si neutroufám obě architektury vzít a řícit, která je lepší. Na jedné straně má Fermi opravdu super featuru jako je Polymorph Engine a na druhé straně poměrně malý počet SFU u Fermi (to dohnali u GF104)...očekával bych to naopak pro profi segment ...stejné je to warpshedulerů. RV870 je obecně dobrý čip, ale zase zde máme poměrně malý geometrický výkon při hardcore teselaci a kontroverzní "supersklární" 5D shader procesory. Obávám se, že na tuto problematiku již bych asi nestačil a z článku by nějakého inženýra přes architektury mohla z mých soudů klepnout mrtvice:)

CRYSIS
CRYSIS
Level Level
14. 7. 2010 10:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Štefek Jen doufám, že ta teselace k něčemu bude. To, co předvádí hry za tvary, to snad není pravda. V BC2 jsou kola u aut jakési dvacetiúhelníky. V dnešní době to vypadá mizerně. Crysis taky není zázrak. Tady ty základní tvary se měly dávno zakulatit, opravdová trapnost, když mají nové hry nehorázně zastaralou geometrii.

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
14. 7. 2010 11:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CRYSIS Tak tak moje slova. Z těch technologických dem by se to molho přesunout do herních engine...bohužel tu narážíme na fakt, že mnoho her je děláno primárně pro konzole, takže se někdo s nějakou optimalizací pro Dx11 hardware nepředře.

boboe
boboe
Level Level
14. 7. 2010 15:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CRYSIS No, spíše bych řekl, že na pořádné využití tesselace nemají současné karty dostatečný výkon. Náročnost na ostatní věci, jako AF a AA roste s mírou tesselace téměř exponenciálně. Techdemo a hra je totiž dost podstatný rozdíl.

Dnešní "tesselace" jak u ATi, tak u nVidie je taková ochutnávka, příslib do budoucna. V dnešních gameskách se lehce využije leda na pár nijak moc složitých objektů, které trošičku zreální. Až se tesselace bude používat ve větší míře, budou dnešní high-end karty (GTX480, HD5970, HD5870) dávat v obvyklých rozlišeních tak jednotky fps, o mainstreamu (GTX470,460, HD5850, HD5830) ani nemluvě.

Na pořádnou tesselaci si počkáme tak na Radeony 7000/8000 či GTX600/700.

Zkrátka te

boboe
boboe
Level Level
15. 7. 2010 10:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CRYSIS Otázkou je, zda-li se u BC2 používá na ta kola právě tesselace. U Crysis je to jasné, není to hra využívající DX11, tudíž žádná tesselace se nekoná.

U těch pár her, co DX11 podporují se tesselace využívá většinou okrajově a jen na něco. Tam, kde se vývojáři snažili přidat té tesselace trochu více, tam stejně při jejím využití na max, potřebuješ HD5970 či GFX480.

Nakell
Nakell
Level Level
14. 7. 2010 08:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Svět HW sice se spožděním dodává i takový spíš preview k GTX460. Co se mi líbí na SHW je ta profesionalita, opravdu dokážete vysvětlit všechny ty věci jako SM, polygon engine, prcoesor, shader,... :) To se mi líbí, protože přesto že se o tohle zajímám, tak mi spousta věcí pochopitelně pořád do hlavy neleze.

Niméně doufám že v druhým dílě bude konečně nějakej ten test ve hrách. A taky doufám ve vysvětlení, proč je s 8xAA na slabší verzi s 768MB a o 8ROPs jendotek míň takovej propad ve výkonu.
Díky a jen tak dál :).

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
14. 7. 2010 10:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nakell Snažím se dělat ty články, co možná nejdříve, ale občas člověk skutečně musí spát a mít osobní život...případně chodit do práce:). Myslím, že 48 hodin po launchi není zase tak špatné. Druhý díl bude obsahovat testy her samozřejmě a také srovnání přetaktovaných karet.

Propad 8xAA nebude mít na triku ani tak menší počet ROPs jako spíše menší paměť, kdy je poměrně známo, že 768MB například při rozlišeních 1920x1200 a výše již nestačí.

marek p
marek p
Level Level
14. 7. 2010 08:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V úvodní tabulce jste se poněkud upsal (768MB verze)

Reklama
Reklama