Zpět na článek

Diskuze: GeForce GTX 460: Fermi jinak a lépe 2/2

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

tief
tief
Level Level
12. 1. 2011 20:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

http://www.refractivesoftware.com/faq.html
zvlastni ze je zde vyuzivana CUDA. Navic jsem to testoval na NVIDII a bez CUDA driveru to nebezi :-). Takze nevim kde jste prisel na to ze Octane render nevyuziva CUDA...

Iron_Storm
Iron_Storm
Level Level
16. 7. 2010 11:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

v clanku chybi 20% OC potencial 5850, coz z nej dela nedostiznou kartu a jasou volbu :) jinak je ale gtx 460 konecne pouzitelna fermi a snad zahybe poradne s cenami :)

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
16. 7. 2010 11:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Iron_Storm Schválně jsem tam tot nedával, protože se jedná o kartu v jiné cenovce a navíc je patrné, že OC GTX 460 je na úrovni HD 5850.

Iron_Storm
Iron_Storm
Level Level
16. 7. 2010 12:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Štefek jj pohodicka paradicka

boboe
boboe
Level Level
16. 7. 2010 13:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Iron_Storm Ono už se to někde projevuje - ceny Radeonů HD5350 a HD5850 jdou už někde o pár stokorun dolů. Zatím je to jenom na straně obchodníků (jak kde), očekává se i mírný pokles cen přímo u AMD.

Škoda, že tu tahle karta nebyla už před půl rokem. Teď se těším na odpověď AMD, zda to bude v podobě agresivnější politiky u HD5770, HD5830 a HD5850 (jinde stále nemá "zelenou" konkurenci) či zda popožene vývoj HD6000 (tahle řada se původně měl objevit už během podzimu, ovšem podle poslední šuškandy to bude až v lednu).

docp0023
docp0023
Level Level
16. 7. 2010 22:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@boboe Agresivni moc nebudou, maximalne spadnou na ceny ze zari... tehdy stala 5770 necelych 3100,- Ale tak dkyz se od zari jen zdrazovalo tak by se mohlo aji slevnovat konecne :-)

Zdeněk Havel
Zdeněk Havel
Level Level
16. 7. 2010 23:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@boboe Nojo, když ona koruna oslabuje a zdražuje se... koruna posiluje a zase zdražuje se :( ale asi opravdu bude ATI muset slevnit. I když momentálně to vypadá, že do republiky dorazí omezené množství GTX460 a zase bude na chvíli výpadek v dodávce. No ale co, konečně tu máme zase Fermi co nVidia slibovala! Tak teď už se jen rozhodnout, jestli si můj HD4890 nezaslouží vyměnit za GTX460 Cyclone 1GB od MSI a nebo jestli mi to na to občasný hraní pořád ještě stačí. A jinak diskuze opravdu výživná, zvláště ta pasáš o rozlišeních monitorů pobaví :-) Tož zdar všem a díky za pěknou recenzi.

juraj7
juraj7
Level Level
16. 7. 2010 09:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Celkom pekny clanok, avsak ked sa tie karty uz v OC testovali, tak by zaujimalo ako sa zmeni ich spotreba a teplota. Za pripadne doplnenie dakujem.

boboe
boboe
Level Level
16. 7. 2010 10:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@juraj7 No, možná kdybychom hezky poprosily, tak by mohli udělat test zaměřený na OC karty.

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
16. 7. 2010 10:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@boboe Zkusím něco vymyslet .. tento doudílný článek jsem dodělal jak se říká " s jazykem na vestě":)

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
16. 7. 2010 09:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dle mého názoru nemá toto vliv ...

tief
tief
Level Level
16. 7. 2010 11:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Štefek Tak vliv to rozhodne ma. Nechapu jak tohle nekdo muze rict. Zkousel to v redakci nekdo? Nebo je to jen vystrel do tmy?
Mam to overeno na vic CUDA vypoctech od Matlabu, pres zminovany TMPGEnc4XPress az po napr. Arion nebo Octane render. Myslim ze napr. Arion render by bylo dobre zaradit jako testovaci aplikaci na CUDA. Arion je velmi povedeny a timhle smerem se budou vsechny rendery ubirat pristich par let. Scenu pro Arion klidne vytvorim ;-)

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
16. 7. 2010 12:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tief A můžeš mi říct proč by měla šíře sběrnice (tady není úzké hrdlo pro GPGPU) a počet renderovacích jednotek vliv na výpočty? ... jediné co teoreticky vliv mít může je velikost paměti pro specifické úlohy.

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
16. 7. 2010 12:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tief A jo beru zpět je horko:) ..tam kde používáš to smysl dává:).

tief
tief
Level Level
16. 7. 2010 12:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tief JJ je :-) taky se lepim ke stolu pri renderech :-)
Ja to bral hlavne z praktickeho hlediska... kazdopadne urcite by byl dobry nejaky CUDA test (neherni). Jak rikam, klidne scenu vytvorim, na vas je "pouze" obstarat Arion render. Svoji licenci vam nedam :-)

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
16. 7. 2010 13:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tief No ono to je u podobných testů problém, že Profi soft autoři obvykle nevlastní ... uvidíme, co by se s tím dalo dělat:D

tief
tief
Level Level
16. 7. 2010 13:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tief zkus napsat do RandomControl a uvidis jestli vam nepujci jednu licenci... oni jsou celkem vstricni ;-)

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
16. 7. 2010 16:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tief Sice jsem uz nejaky ten mesic v CUDE neprogramoval, ale pokud je programator liny tvor a napise program jen s globalni pameti (tzn. vsechna data si nechava v te nejvetsi pameti), pak bych ocekaval rozdil. Samozrejme pokud se to poradne zoptimalizuje a nesaha se pro kazdy bajt az do hlavni pameti, ale pekne se to natahne do sdilene, rozdil by nemusel byt dramaticky. Ale jak rikam, nejakou dobu jsem v tom uz nedelal a posledni grafarna, pro kterou jsem programoval, byla GF9600GT :-)

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
17. 7. 2010 10:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tief V pohodě jak jsem si nepřečetl o jaké aplikace se jedná, tam to skutečně přínos jakýsi mít bude. Ale těžko teoretizovat, chtělo by to ten test.

Boomy
Boomy
Level Level
16. 7. 2010 07:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je hezke ze ukazujete v testu kolik ma snimku normalni 460 a pretaktovana, bohuzel t srovnavate jen s nepretaktovanou atinou :(

Palec123
Palec123
Level Level
16. 7. 2010 08:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Boomy Ja tento krok vitam, alespon je videt realny narust vykonnu. Beznou praxi je kartu pretaktovat, v clanku pak uvest screenshot s takty, maximalne nove skore v 3D marku - ktere ti ale nerekne temer nic. Tady to muzes porovnat. Vykon pretaktovanych ATi - na to koukni do nejakeho starsiho clanku. Vis jaky by v tom byl bordel, kdyby se kumulovali vysledky vsech testovanych karet a jejich pretaktovanych vykonnu? Bylo by to necitelnne a malo kdo by byl ochoten v grafech hledat sveho favorita.

Palec123
Palec123
Level Level
16. 7. 2010 08:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Palec123 omlouvám se za slovo výkonnů - nevím kde jsem vzal to, že tam patří dvě n. To je tak, když člověk hned po ránu sedí u počítače:)

Ještě jednou, promiňte!

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
16. 7. 2010 09:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Boomy Přesně jak říká kolega ... museli bychom taktovat potom HD 5770, HD 5830 i HD 5850.

boboe
boboe
Level Level
16. 7. 2010 10:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Štefek Já se přikláním k názoru, že srovnávat PŘETAKTOVANOU kartu s nepřetaktovanými je VELICE ZAVÁDĚJÍCÍ. To, že se nějaká karta získá přetaktováním 10% výkonu a dotáhne silnější kartu (příp. výrazně uteče srovnatelné kartě) má prakticky NULOVOU vypovídací hodnotu, neboť výkonnější/srovnatelná karta může mít nakrásně taktovací potenciál 20%.

Když už z nějakého důvodu musíte míchat karty na referenčních taktech s OC verzemi, nebylo by třeba možné přidat někam grafík, kde by byly srovnány i nárůsty výkonu jednotlivých karet dosažené přetaktováním? Něco ve stylu:

Karta 1 (OC takt): +20%
Karta 2:(OC takt): +15%
.
.

Mysli, že by to neměl být problém, protože ve většině případů máte testované karty i v OC, takže data asi k dispozici jsou.

boboe
boboe
Level Level
16. 7. 2010 10:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Štefek Jinak velice pěkný test. Supr výběr ostatních karet, snad jenom GTX465 tam chybí (podle některých testů to vypadá, že GTX460 1GB je výkonnější).

A ještě jeden trochu obecnější dotaz - bude se v testech ještě někdy objevovat rozlišení 1280x1024 či podobné odpovídající 19"LCD? Samozřejmě, u high-endu či mainstreamu (tenhle test) to asi nemá smysl, ale až někdy dojde na testy slabších grafik (typ HD5700 a nižší či až něco podobného vykutí i nVidia)?

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
16. 7. 2010 10:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Štefek Původně měla být, ale nějak nedorazila zatím:)... GTX 465 doměřím do samostatné rcenze až dojde.

1280x1024 už moc smyslu bohužel nemá ... snad s vysokým AA... dnes toto rozlišení zvládají i velmi levné karty.

boboe
boboe
Level Level
16. 7. 2010 13:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Štefek Jak jsem psal, je samozřejmě nesmysl v tomto rozlišení testovat karty jako HD5850 a více.

Na druhou stranu podle různých průzkumů a statistik je rozlišení 1280x1024 prakticky nejběžnější rozlišení na všech počítačích (ovšem nikoli jen herních).

Sám sebe se považuji za "něco" mezi hráčem a příležitostným hráčem a již několik let jsem s rozlišením 1280x1024 na kartách (Radeon 9200, HD2600XT resp. HD5750) naprosto spokojen.

Proto bych se přimlouval, kdyby se v testech "nižšího" segmentu grafik toto rozlišení objevilo.

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
16. 7. 2010 13:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Štefek U nižšího bývá ...pokud si pamatuju třeba u GT240, HD 5670 bylo určitě

CRYSIS
CRYSIS
Level Level
16. 7. 2010 14:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Štefek Pomalu nemá smysl ani 1680/1050. Mám 16:10 monitor, pak další zobr. zařízení 1920/1080 - 16:9. Monitor je nechutně úzká a vysoká potvora, 16:9 je akorát. Optimum je 21:9 a více. Rozlišení 1280/1024 je prehistorické, o zážitku se tedy rozhodně mluvit nedá. Já říkám toto: Tady to rozlišení netestovat, zbytečně budu muset scrollovat dolů.

boboe
boboe
Level Level
16. 7. 2010 16:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Štefek To je teda kvalitní názor: "Já mám vysoké, tak netestujte nízké".

Takže až budou testovat GTX440/430 vs Radeon HD5750/5650, tak mají být testy plné výsledků typu min FPS 5 a avg FPS 10???

A co se týče přehistoričnosti rozlišení 1280x1024, je to stále podle statistik celosvětově nejpoužívanější rozlišení (vystřídalo loňského krále 1024x768. Bude to sice zkresleno neherními kancelářskými stroji, ale spoustě lidí stačí na paření 19"LCD a karta za 3 tisíce.

CRYSIS
CRYSIS
Level Level
16. 7. 2010 18:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Štefek Wide monitory jsou dnes za pár šupů, takže 19" LCD je silně nenormální monitor. Takové fps, jak píšete výše, nebude u většiny her, karty za 3000 zvládají hry na max. detaily.

docp0023
docp0023
Level Level
16. 7. 2010 22:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Štefek Testujou se dnesni hry, dnesni rozliseni, vzdyt dneska FullHD mam kazdy lcd za pakatel...ale ty atiny jste nataktovat mohli !!!(meli)

CRYSIS
CRYSIS
Level Level
16. 7. 2010 23:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Štefek Taktuje se většinou recenzovaný kus, každému je jasné, že další karty si přilepší o 10%, kdyby se přetaktovaly také. Mohlo to být ale přetaktovany všecko, to je fakt.

Martan67
Martan67
Level Level
19. 7. 2010 15:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Štefek Wide monitory jsou sice dnes za "pár šupů" ale jsou to vesměs nepříliš kvalitní TN-ka, navíc s poslední dobou všudypřítomným poměrem stran 16:9. Tento poměr stran je (zvláště v rozlišení FullHD) celkem prima na sledování filmů, a obstojně použitelný i v současných hrách, ale to je tak asi všechno! Na práci je to na nic! Široká nízká nudle rozhodně není nejlepší řešení na "kancelářskou práci" (práce s textovými dokumenty, tabulkami atp.), na čtení webu, editaci fotografií, práci s grafikou, CAD aplikace, ... Mohl bych pokračovat dále. Když už širokoúhlý monitor, tak s poměrem stran 16:10 (1680x1050, 1920x1200, atd.). Bohužel, nejen u nejlevnější kategorie monitorů, se stále víc rozšiřují ty příšerné úzké "nudle" :-(.
K tomu rozlišení: Zdaleka nejen v kancelářích, ale i ve spoustě domácností jsou stále velmi rozšířené 19" (ba i 17") s rozlišením 1280:1024. Tohle rozlišení tak ještě dost dlouho nebude nějaké okrajové. V kombinaci střední a nižší třídy grafických karet, průměrně výkonných počítačů a nejnovějších her je navíc toto rozlišení mnohdy optimální pro zajištění bezpečné plynulosti hry.

Reklama
Reklama