Galerie 36
GeForce GTX 480 v testech
Recenze Grafiky a hry GeForce GeForce 400 (GF100) NVIDIA

GeForce GTX 480 v testech

Petr Štefek

Petr Štefek

34

Seznam kapitol

1. GeForce GTX 480 v testech 2. Nvidia GeForce GTX 480 - bližší pohled 3. Call of Duty: Modern Warfare 2 4. Battleforge 5. Crysis Warhead 6. Battlefield: Bad Company 2 7. Mass Effect 2
8. Metro 2033 9. S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat 10. World in Conflict: Soviet Assault 11. Nvidia Design Garage, Stone Giant a Unigine Heaven 12. Spotřeba a teploty 13. Vliv MSAA na výkon 14. Závěr

S architekturou GeForce GTX 480 alias GF100 jsme se již poměrně podrobně seznámili v minulém článku a nyní je čas na praktické testy, kde si ukážeme, jak si nováček v segmentu high-endových karet vede v porovnání s konkurenčními Radeony HD 5800/5900.

Reklama

V minulém článku na téma

GF100 alias Fermi

jsme si ukázali zbrusu novou architekturu Nvidie, která má ambice na to, aby se stala na delší dobu směrem, jakým se budou grafické čipy společnosti ubírat. Jedná se o největší grafické jádro, které integruje ohromné množství 3 mld. tranzistorů.

Podpora DirectX 11 je samozřejmostí, ale máme zde i poměrně zajímavý

Polymorph Engine

. Ten integruje funkci teselátoru, ale umí podstatně více věcí, a co je možná nejzajímavější, díky této novince má GeForce GTX 480/470 podstatně vyšší výkon při složitých výpočtech ala raytracing nebo teselace. Samozřejmě lze očekávat i problémy na straně spotřeby, která činí papírových 250 W a my v testu zjistíme, jak tomu opravdu je.

GeForce GTX 480 v testech


GeForce GTX 480

GeForce GTX 480 je vrcholem řady a delší dobu zřejmě také bude, neboť je nereálné očekávat dvoučipové monstrum založené na dvou čipech celkem integrujících 6 mld. tranzistorů. Podobná karta by pravděpodobně roztrhala v náročných úkolech veškerou konkurenci, ale její vznik je díky spotřebě a složitosti návrhu téměř nereálný. Levnější GeForce GTX 470 si představíme pravděpodobněji někdy příští týden.

Grafická kartaGeForce GTX 480GeForce GTX 470GeForce GTX 285
GPU

GF100

GF100

GT200

Počet tranzistorů

3 mld.

3 mld.

1.4 mld.

Výrobní technologie

40 nm

40 nm

55 nm

Frekvence jádra

700 MHz

607 MHz

648 MHz

Frekvence shaderů

1401 MHz

1215 MHz

1476 MHz

Počet shaderů

480 (1D)

448 (1D)

240 (1D)

Pixel fillrate

33 600 Mpix/s

24 280 Mpix/s

20 736 Mpix/s

Texel fillrate

42 000 Mtex/s

33 992 Mtex/s

51 840 Mtex/s

Počet RBE

48

40

32

Počet TMU

60

56

80

Velikost paměti

1536 MB GDDR5

1280 MB GDDR5

až 2048 MB GDDR3

Frekvence paměti

3 696 MHz

3348 MHz

2 484 MHz

Šířka sběrnice

384-bit

320-bit

512-bit

Propustnost sběrnice

177 400 MB/s

133 900 MB/s

158 970 MB/s

Verze DirectX

DirectX 11

DirectX 11

DirectX 10

Testovací sestava a testy

Testovací systém byl složen z přetaktovaného procesoru Intel Core i7 920 2.66@3,6 GHz chlazeného chladičem Scythe Ninja. Jako základ posloužila základní deska Gigabyte s čipsetem X58 s pamětí Kingstone DDR3 1333 MHz 3x 2 GB. Celý systém napájel 1200W zdroj Gigabyte Odin.

GeForce GTX 480 v testech
Testovací sestava
ProcesorIntel Core i7 920 2.66@3,6GHz
Zákl. deskaGigabyte GA-EX58-UPD
Operační paměť RAMKingstone DDR3 1333MHz 3x 2 GB
ZdrojGigabyte Odin 1200 W
Grafické kartyNvidia GeForce GTX480 1536 MB
Gigabyte Radeon HD 5870 1024 MB
Gigabyte GeForce GTX 285 1024 MB
Gigabyte GeForce GTX 295 1024 MB
PowerColor HD 5970 2048 MB
Asus Radeon HD 5850 1024 MB
Monitor30" LCD HP
Operační systémWindows Vista 64bit SP2

Testovací sestava běžela na operačním systému Windows Vista SP2. Jako zobrazovací zařízení posloužil 30“ LCD monitor s maximálním rozlišením 2560x1600 px.



Ovladače grafických karet:

  • GeForce 197.17/25
  • Catalyst 10.3


Použité testy:

  • Metro 2033
  • Battleforge
  • Call of Duty 5: Modern Warfare 2
  • Crysis Warhead
  • Battlefield: Bad Company 2
  • World in Conflict: Soviet Assault
  • S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat
  • Mass Effect 2
  • Nvidia Design Garage
  • Stone Giant
  • Unigine Heaven 2.0

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama