Voice over Internet Protocol (VoIP) telefonie je v České republice stále více oblíbená. V minulosti ji používali především zákazníci z řad firem, nyní však proniká také do úřadů, škol, menších institucí a domácností.
Redakce Světa hardware není autorem tohoto článku a nezodpovídá za jeho obsah.
Technologie hlasového spojení přes internet se v minulosti využívala především pro interní potřeby velkých společností. V současné době rozvoji IP volání nahrává nejen nabídka kvalitních hlasových služeb, ale i vývoj v oblasti internetové konektivity a lepší možnosti pro provozování VoIP hlasových služeb.
Příklad z praxe
Podívejte se na konkrétní příklad, jak může na internetovém volání ušetřit menší firma.
Standardní analogové řešení
- Jedná se o obchodní společnost o cca 15 zaměstnancích.
- Volání v centrále firmy se řeší pomocí 2 ISDN linek zavedených do starší ústředny ISDN, za kterou jsou zapojeny běžné analogové telefony.
- Sklad, který funguje jako vzdálené pracoviště, je ve vzdálenosti cca 200 metrů od centrály, takže komunikace mezi budovami je placená. Připojen je jednou analogovou telefonickou linkou do staršího analogového telefonu.
- Celkový průměrný měsíční počet provolaných hodin je cca 35.
VoIP řešení
- Základním pilířem je pobočková ústředna WELL ePBX-100A-128.
- Pro zaměstnance byly použity IP telefony WELL 3195IF a pro ředitele firmy IP videotelefon s velkým dotykovým displejem WELL VP2009.
- U vchodu do firmy byl vyměněn klasický zvonek za IP vrátníka s možností snímání videa.
- Cena řešení je v našem modelovém příkladě cca 52.000 korun.
Úspory
|
Směry hovorů |
Provolané |
Původní operátor (cena/min) |
VoIP operátor (cena/min) |
Cena za provolané min. přes původního operátora |
Cena za provolané min. přes |
| Místní volání - špička |
998 |
1,58 Kč |
0,44 Kč |
1 576,84 Kč |
439,12 Kč |
| Místní volání - mimo špičku |
30 |
0,75 Kč |
0,25 Kč |
22,50 Kč |
7,50 Kč |
| Meziměstské volání - špička |
682 |
1,58 Kč |
0,44 Kč |
1 077,56 Kč |
300,08 Kč |
| Mobilní sítě |
350 |
4,64 Kč |
2,33 Kč |
1 624,00 Kč |
815,50 Kč |
| Vyúčtování úspor | |||||
| Měsíční náklady na hovorném |
4 300,90 Kč |
1 562,20 Kč |
|||
| Měsíční paušál za používání linek |
1 794,00 Kč |
- |
|||
| Celkové měsíční náklady na telefonování |
6 094,90 Kč |
1 562,20 Kč |
|||
| Měsíční úspora po zavedení VoIP |
4 532,70 Kč |
||||
| Roční úspora po zavedení VoIP |
54 392,40 Kč |
||||
Zavedení IP volání do firmy se ukázalo jako velmi výhodné řešení. Kromě bezplatné komunikace mezi centrálou firmy a skladem ušetří firma i na výhodnějších tarifech za minutové volání, a také již nemusí platit měsíční poplatek za používání pevné linky.
Celkový roční přínos je téměř 55.000 Kč, takže do roka se investice do VoIP vrátí zpět. Pak už bude firma na VoIP jen vydělávat.