Zpět na článek

Diskuze: KIA "vede" žebříček životnosti Li-Ion akumulátorů

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Don Q
Don Q
Level Level
14. 11. 2025 10:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Elektromobilita je slepá ulička" :-). Teď vážně - jsem nadšený, že jsem se dožil doby, v níž se prosazují nové technologie (3D tisk, elektromobilita, autonomní řízení vozidel, umělá inteligence, blockchain a kryptoměny, 5G sítě, kvantové počítače, virtuální a rozšířená realita, cloud computing a big data, nanotechnologie, drony). Nové modely EV a pokročilejší baterie se valí jako lavina (dobití 10→80% za 6 minut).

Pali P.
Pali P.
Level Level
13. 11. 2025 20:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hmm, tak toto počujem prvýkrát - to si fakt niektorí mysleli, že po 3-5 rokoch bude baterka "kaput"? Pre mňa sú to nepochopiteľné závery.
No ale ja som asi minoritná vzorka, lebo mne aj taký smartfón prestane vyhovovať nie z dôvodu opotrebovanej batérie, ale z dôvodu morálneho a výkonového zostarnutia zariadenia. I teraz ten mobil čo mám, má 4 roky a zatiaľ nemám dôvod meniť. Popravde ani netuším, po koľkých dňoch ho musím bežne nabíjať. Áno, ja to počítam na dni, nie na hodiny. A tak to bolo i u predchádzajúceho mobilu.
Tu však súhlasím s otázkou - čo spraví čas s batériou? Napríklad u starých hybridov od Toyoty s NiMH baterkou to bolo v pohode. Ale ako je to s terajšími Li...? Určite nevydržia toľko ako NiMH, avšak tie mali iné nevýhody. Avšak ak zoberieme do úvahy, že u nás je priemerný vek osobných vozidiel tam kde je, to znamená že kopec áut nemá tým pádom problém ani s métou 20 rokov. Tak toto dnes bežné Li... určite nedajú.

Pavel Kalus
Pavel Kalus
Level Level
13. 11. 2025 21:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pali P. @Pali P. Je to častý názor odpůrců, že baterie nepřežije 5 let. Li baterie mají větší předpoklad pro delší životnost než NiMH. A to jsem velmi překvapen, jak dlouho ty Ni v Toyotach vydržely.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
14. 11. 2025 17:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pali P. @Pali P. A proč by neměly dát 20 let? První Tesly Model S mají už přes 13 let, a přesto většina z nich vesele jezdí na prvních bateriích (a to je NCA, což je pro životnost docela mizerná směs). Vyměměné to mají vozy s defektními bateriemi nebo vozy taxislužeb, které mají za sebou přes půl milionu km.

Více se měnily akorát na Leafech, které mají málo kWh, takže se ucyklují rychle, nemají pořádný teplotní management a jejich směs je ještě jakási prapodivná směska té z elektroniky a jiných.

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
14. 11. 2025 18:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala @Milan Šurkala asi to tak bude. Není to tak dávno co mě se synem vezla Tesla Bold. Borec měl nějakých 350 tisíc a měl tu z prvních Tesel u nás. Baterie stále v luxusním stavu. Já mám naftu, ale kdoví, třeba ji za pár let vyměním za elektřinu.

Kdo má pochybnosti, tomu doporučuji Bold a brát jízdy jen s auty EV a pokecat s taxikáři. Nemají důvod si cokoliv vymýšlet.

odb
odb
Level Level
13. 11. 2025 10:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To je urcite dane bufferom. Mat 100% po takom najazde nehrozi.

Tarsinion
Tarsinion
Level Level
13. 11. 2025 17:28 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@odb @odb I kdyby. Nicméně existuje Hyundai ioniq 5,který má najeto 600 000 km a dle odborného měření na kapacitu 88%. Existuje Enira ,které mají 160 000 a baterie 100% a z bufferu se ještě nic nevzalo. Tenhle koncern to má zkrátka zvládnuté nejlépe ze všech

Reklama
Reklama