Zpět na článek

Diskuze: Kvůli AI serverům Microsoftu se má zprovoznit jaderná elektrárna Three Mile Island

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

DarkRichelieu
DarkRichelieu
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
23. 9. 2024 12:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A v EU jsme se zavázali ke snížení spotřeby energie :D

gepard2
gepard2
Level Level
23. 9. 2024 15:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DarkRichelieu Ne, jen jsme se zavázali, že 100% energie bude ze slunce a vjetrů.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
23. 9. 2024 17:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gepard2 My jsme se někdy k něčemu takovému zavázali?

jirka-77
jirka-77
Level Level
23. 9. 2024 18:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gepard2 Taky ne, může se využívat např i vodní a jaderná energie a v moři mořské proudy, to jsou takový menší a přitom výkonnější vrtule.

gepard2
gepard2
Level Level
23. 9. 2024 21:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gepard2 No porávě, ta atomová energie nám (a celé evropě) chybí jak sůl. Naše porevoluční vlády na to 35 let pr.ěly, už dávno měly stát další dvě atomové elektrárny.

jirka-77
jirka-77
Level Level
23. 9. 2024 22:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gepard2 Jo souhlasím že už měli být další.
Jinak ty elektrárny jsou v Česku pojmenované podle jádra atomu (jaderné) a na Slovensku podle atomu (atomové).

jirka-77
jirka-77
Level Level
23. 9. 2024 18:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DarkRichelieu Závazek není na snížení spotřeby energie, ale na snížení emisí CO2.

DarkRichelieu
DarkRichelieu
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
25. 9. 2024 07:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jirka-77 Ale prdlajs. Stejně jako u podílu obnovitelných zdrojů si i v případě energetické účinnosti (tedy snížení spotřeby energie) stanovuje Česko závazek v NECP. Prozatímní návrh obsahuje závazek snížit konečnou spotřebu energie na 846 petajoulů (235 TWh) v roce 2030. V roce 2021 dosahovala spotřeba v Česku hodnoty 1 064 petajoulů (295,6 TWh).

jirka-77
jirka-77
Level Level
25. 9. 2024 11:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jirka-77 Tak to čumím, to jsem nevěděl. Zdá se mě to hodně divný, nereálný, protože spotřeba od začátku sítě roste, tak mě napadá jestli jde opravdu o spotřebu proudu v Česku, nebo spotřebu proudu ze sítě v Česku, to je rozdíl, protože se rozrůstá částečná samostatnost baráků díky solárům a bateriím.

kazaxx
kazaxx
Level Level
23. 9. 2024 11:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak to je podle me hodne velka zbytecnost. Ale ukazuje to, ze v byznyse se vice pouziva mozek jak ve statni politice. Intel pro byznys postavi JE zatimco politici stat jen doji pro sebe.

shasler
shasler
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
23. 9. 2024 15:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kazaxx Intel taky? Larry Ellison, zakladatel společnosti Oracle, chce stavět SMR, takže s Microsoftem už vím 3 soukromých subjektech, kteří staví JE (M$ "jen" obnovuje provoz.).

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
23. 9. 2024 08:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

aspoň k něčemu to bude (sice jsem zkoušel ai a plete se ale dost toho umí) Oproti tomu, mnou nenáviděná těžba krypta? K čemu to je na pálení elektriky?

kazaxx
kazaxx
Level Level
23. 9. 2024 12:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tech-boy.lukas Stejna blbost jako AI

gepard2
gepard2
Level Level
23. 9. 2024 15:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kazaxx S AI se dá pokecat, moderní jazykové modely jsou v tomto už dost věrohodné.

jirka-77
jirka-77
Level Level
23. 9. 2024 18:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kazaxx Věrohodné jsou hodně, ale přitom často neříkají pravdu, ale hezký výmysly.

jirka-77
jirka-77
Level Level
23. 9. 2024 18:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kazaxx AI není blbost, záleží jak se použije a jak dobře přitom funguje. Třeba když kamerou na páse třídí okurky na lepší a zvadlé, tak asi funguje dobře. Záleží na lidech jak kvalitní AI dokážou vyrobit, tak zatím se o to pokouší asi jen 30 let a není to nic jednoduchého. Pro porovnání na termojaderné fúzi se intenzivně pracuje aspoň 70 roků.

gepard2
gepard2
Level Level
23. 9. 2024 21:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kazaxx Od objevu fůze už uběhlo téměř 100 let.
1926 - F. PANETH, K. PETERS, Německo, paladium nasycené vodíkem produkuje helium – první zmínka o fúzi (nejen o studené)

jirka-77
jirka-77
Level Level
23. 9. 2024 23:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kazaxx Jo asi to je víc než 70, ale jde spíš o dobu kdy začali přímo pracovat na fúzním reaktoru, teda tokamaku, než ten první objev.

DarkRichelieu
DarkRichelieu
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
25. 9. 2024 07:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kazaxx Je ta naučené z nějakých textů. Pokud texty obsahují nepravdy, nebo existuje více verzí, tak to bude generovat blbosti. Samo to nedokáže přemýšlet, ale i tak je to megapokrok, a když víte jak to používat tak jste prakticky vyhrál jackpot.

jirka-77
jirka-77
Level Level
25. 9. 2024 11:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kazaxx No jo souhlas, akorát tu výhru bych spíš odhadoval pro firmy, než pro lidi, nebo nevím jak já soukromě bych díky tomu nějak vyhrál.

jirka-77
jirka-77
Level Level
23. 9. 2024 18:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tech-boy.lukas Tech-boy by tomu mohl trochu rozumět.
Snad je jasný že ta spotřeba není jen tak pro srandu, ale pro zabezpečení transakcí peněz nezávislých na centrální bance. Teda v případě BTC. Kromě BTC jsou tisíce kryptoměn které pro význam nezávislých peněz nejsou potřeba a nevím jestli ještě některé používají POW.
Jestli to je na pálení elektriky? No tak taky se to někde používá pro regulaci sítě ale těží se hlavně tam na světě kde je levný proud.
Největší zmatek v tom dělaj bulvární články, proto jsem taky dlouho nechápal co je to za nesmysl. Kdo tomu chce v základu trochu rozumět, musí kouknout na lepší články nebo videa.

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
24. 9. 2024 17:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jirka-77 mno, trochu tomu rozumí. Takže je třeba pro zabezpečení spálit enormě mnoho energie? A najednou zjiostili že na zabezpečení nemusíme pálit energii ale použít diskový prostor, divné?
Stabilizace sítě? Víte o tom že výroba energie se dá regulovat, nemusíme přebytek uhlí spálit na obrovské hromadě, ještě že nevlastníte ropné vrty, bo by jste dělal v případě nepotřeby obvrovský táborák. Ono ty bulvární články čtou města a státy? Které těžbu krypta postavili mimo zákon?

jirka-77
jirka-77
Level Level
24. 9. 2024 19:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jirka-77 Jo, je to potřeba spálit, protože ty ostatní zabezpečení nejsou dost dobrý.
Ano o regulaci výkonu elektráren vím, ale ta regulace není dost rychlá u dostatečného množství elektráren, proto se ty další regulace výhodně využívají.
Ono ty bulvární články čtou města a státy?
Ano čtou. Maj i nějaké odborníky, ale dost převažuje neznalost ať je to starosta města, nebo vyšší státní úředník. Je to vidět třeba v Česku, když maj politici schůzku s bitcoinery aby jím to trochu objasnili. Jejich znalosti jsou slabý. Nevím celkem nic o tom jak to probíhalo v New Yorku když zakázali "těžbu". Normálně by tu těžbu zregulovala cena proudu a težaři by museli jinam, protože by se jím to nevyplatilo. Tak asi je na tom místní síť tak špatně že stačilo cokoliv málo na víc, nevím.
V případě států záleží jestli maj důvod jen kvůli síti, nebo jestli maj i jiný důvody a jestli je zveřejní. Jinak asi ten Bitcoin má slabou spotřebu proti jiným věcem, jen je tím známější, protože bulvární články.

kazaxx
kazaxx
Level Level
25. 9. 2024 08:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jirka-77 By me zajimalo, k cemu byla kryptomena lidem zasazenym povodnema 🤔 Tam poradne nefungoval ani internet a v teto situaci potrebujete cash. Je to jen priklad, ale vypadky el. proudu, ktere zasahnou i vysilace jsou docela casta zalezitost. Co pak? Nechat se svezt do jineho vesnice kde to funguje?

jirka-77
jirka-77
Level Level
25. 9. 2024 11:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jirka-77 Nejsem na to odborník, ale jen běžný uživatel, nevím jestli je možnost obchodu mezi dvěma lidma mimo internet s tím že transakce se potvrdí až se k internetu dostanou. Výhoda při povodních mě zrovna nenapadá, snad jedině že u lidí kteří chtějí mít dlouhodobě část svých peněz u sebe mimo banku, takže maj třeba zlato, tak v případě ztráty při povodni jsou u bitcoinu větší možnosti pro případ že by mě trezor s bitcoiny uplaval. Jde tam vytvořit decentralizace celku na několik míst, např že nalezením dvou trezorů ze tří se obnoví vše, nebo se dá zapamatovat 24 krátkých slov pro obnovení na novém trezoru. Kdo ale má většinu klasicky v bance, tak pro povodně výhodu nevidím. Výhodu měli např ukrajinci kteří utekli před válkou - prej. Nevím přesně jak to tam bylo, ale obecně když bude problém s bankou, tak bitcoiny si můžou vzít sebou. Bitcoin je obecně ochrana proti inflaci a problémům státu a bank, např kdy se peníze znehodnotí třeba přes noc, jako se to historicky stává. Při povodni jistě jsou užitečný papírový peníze, v krajním případě gramový kousky zlata. Obojí může uplavat, takže toho člověk musí mít doma jako na jednom místě malý množství. Extrém teď byl při povodni už nevím v jakém městě, že lidi potřebovali peníze ale nešel proud tak nefungovali bankomaty a oni při zachraňování majetku a lidí asi moc neměli čas na výlety. Je část ekonomů, kteří neuznávají inflační strategii normální ekonomiky a ti existují dávno před vynálezem bitcoinu, akorát že se zlatem to dost snadno nešlo a nejde posílat přes internet.

Reklama
Reklama