Galerie 37
Kyro II – novou technologií renderování k vyššímu výkonu
i Zdroj: Svět hardware
Recenze Grafiky a hry Hercules

Kyro II – novou technologií renderování k vyššímu výkonu | Kapitola 2

Štěpán Mrázek

Štěpán Mrázek

Seznam kapitol

1. Kyro II – novou technologií renderování k vyššímu výkonu 2. Výsledky testů s závěrečné zhodnocení

Recenze grafické karty Hercules 3D Prophet 4500. I když parametry jako rychlost 175 MHz pro grafický čip i pro paměť, dále 270 MHz RAMDAC převodník a nakonec ještě informace o dvojnásobném režimu AGP .. nikterak špičkově nevypadají, přeci jen se pojďme na výkon této grafické karty podívat blíže.

Reklama

Výsledky testů a závěr

3D Mark 2001

Program 3D Mark 2001 je nástupcem předchozí verze 2000 v1.1, samozřejmě nadále pracuje pod stejným API (DirectX). Je zcela přepracován a ke svému chodu vyžaduje rozhraní DirectX 8.0 a některé testy vyžadují jeho plnou hardware podporu (Game 4 – Nature). Výsledek testů je tzv. Overall Score, které se vypočte jako součin jednotlivých FPS a dané konstanty.

Kyro II – novou technologií renderování k vyššímu výkonu


Obr. 3 – Výsledek testu programem 3D Mark 2001

Projektové soubory

Projektové soubory obsahují výsledky testů, nastavení testovacího prostředí a velice podrobné informace o hardwaru. K jejich prohlédnutí je potřeba registrovaná verze programu 3D Mark 2001, jestliže ji nemáte k dispozici můžete použít jejich textovou podobu.

Kyro II – novou technologií renderování k vyššímu výkonu
16 bitů32 bitů
640 x 480
Kyro II – novou technologií renderování k vyššímu výkonu
Kyro II – novou technologií renderování k vyššímu výkonu
800 x 600
Kyro II – novou technologií renderování k vyššímu výkonu
Kyro II – novou technologií renderování k vyššímu výkonu
1024 x 768
Kyro II – novou technologií renderování k vyššímu výkonu
Kyro II – novou technologií renderování k vyššímu výkonu
1280 x 1024
Kyro II – novou technologií renderování k vyššímu výkonu
Kyro II – novou technologií renderování k vyššímu výkonu
1600 x 1200
Kyro II – novou technologií renderování k vyššímu výkonu
Kyro II – novou technologií renderování k vyššímu výkonu

Textová podoba projektových souborů

Kyro II – novou technologií renderování k vyššímu výkonu
16 bitů32 bitů
640 x 480
Kyro II – novou technologií renderování k vyššímu výkonu
Kyro II – novou technologií renderování k vyššímu výkonu
800 x 600
Kyro II – novou technologií renderování k vyššímu výkonu
Kyro II – novou technologií renderování k vyššímu výkonu
1024 x 768
Kyro II – novou technologií renderování k vyššímu výkonu
Kyro II – novou technologií renderování k vyššímu výkonu
1280 x 1024
Kyro II – novou technologií renderování k vyššímu výkonu
Kyro II – novou technologií renderování k vyššímu výkonu
1600 x 1200
Kyro II – novou technologií renderování k vyššímu výkonu
Kyro II – novou technologií renderování k vyššímu výkonu

Quake III Arena

Tato akční hra je jedním z oblíbených testovacích programů pro grafické karty pod aplikačním rozhraním OpenGL. Používáme ji pro každý test kde zjišťujeme grafický výkon a výsledkem je průměrný počet zobrazených snímků.

Kyro II – novou technologií renderování k vyššímu výkonu


Obr. 4 – Výsledek testu programem Quake III Arena

3D WinMark 2000

Tento benchmark opět pracuje s rozhraním DirectX a výsledky jsou opět snímky zobrazené za sekundu. Tentokráte se ovšem jedná o průměr z celkem devíti vykreslovaných sekvencí, které jsou zobrazovány v průběhu testování.

Kyro II – novou technologií renderování k vyššímu výkonu


Obr. 5 – Výsledek testu programem 3D WinMark 2000

Komentář

Kyro II vypadá podle svých parametrů (viz úvod článku) spíše jako propadák, ovšem výkonem se blíží čipu GeForce 2. Kyro je prostě ukázkou, že pro vysoký výkon není nutné taktovat grafický čip na vysokou frekvenci či používat superrychlé paměťové moduly. A nakonec, jak je vidět, jde to i bez jednotky T&L. Ostatně dnes se prosazuje trend zvyšovat kvalitu zobrazení jinak než složitější scénou s více objekty, pro které samozřejmě potřebujete nový a výkonnější grafický čip. Doufejme, že se Kyro prosadí i přes zcela zřejmé snahy firmy nVidia házet mu klacky pod nohy jak to jenom jde.

Pozn. grafické karty Hercules patří mezi špičku, proto se mi rozhodně nelíbí délka záruky. Pouhý jeden rok je na značkový výrobek opravdu málo!

Cena:

Kč (koncová cena bez DPH)

Záruka:

4880 12

měsíců

Na tomto místě mi dovolte poděkovat za zapůjčení refenční sestavy firmě AMD.


K testování zapůjčil: 100Mega

Kyro II – novou technologií renderování k vyššímu výkonu

První
Poslední
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama