Seznam kapitol
Dnes si otestujeme čtveřici low-endových grafických karet, které jsou vhodné pro stavbu perfektního HTPC nebo levného domácího počítače. Zvládne low-end herní pecku Crysis 2 nebo HD HQV Benchmark 2.0?
Dnes se podíváme na to, jak si vedou současné low-endové grafické karty v oblasti her, přehrávání videa a také spotřebě. Je jasné, že tyto grafické karty nejsou primárně určeny pro hráče a budou se vyskytovat v opravdu levných počítačích nebo HTPC v obýváku. Proti současným Radeonům s jádrem Turks a Caicos jsme si postavili jediného zástupce Nvidie v podobě GeForce GT430. Samozřejmě v této oblasti má Nvidia k dispozici i GeForce GT520, ale tu jsme bohužel v době testu neměli k dispozici. Test ji v budoucnu samozřejmě nemine.
HTPC
V naší testové baterii tentokráte nebude chybět ani HD HQV Benchmark 2.0, který je oblíbeným způsobem, jak zhodnotit kvalitu přehrávání HD videa. Dále si ukážeme, jakou spotřebu mají jednotlivé karty v případě vysoké zátěže a přehrávání videa. Testované karty se pohybují v různém cenovém rozmezí, ale zároveň je lze všechny označit za dostupný low-end s podporou DirectX 11 a low-profile provedením, které je využitelné v případě HTPC skříní.
| Grafická karta |
Radeon HD 6670 |
Radeon HD 6570 |
Radeon HD 6450 |
| GPU |
Turks |
Turks |
Caicos |
| Počet tranzistorů |
716 mil. |
716 mil. |
627 mil. |
| Výrobní technologie |
40 nm |
40nm |
40nm |
| Frekvence jádra |
800 MHz |
650 MHz |
750 MHz |
| Frekvence shaderů |
800 MHz |
650 MHz |
750 MHz |
| Počet shaderů |
96 (5D) |
96 (5D) |
32 (5D) |
| Pixel fillrate |
6 400 Mpix/s |
5 200 Mpix/s |
5 200 Mpix/s |
| Texel fillrate |
19 200 Mtex/s |
15 600 Mtex/s |
13 000 Mtex/s |
| Počet RBE |
8 |
8 |
4 |
| Počet TMU |
24 |
24 |
8 |
| Velikost paměti |
1024 MB GDDR5 |
1024 MB GDDR3 |
512 MB GDDR5 |
| Frekvence paměti |
1000 MHz |
1000 MHz |
900 MHz |
| Šířka sběrnice |
128-bit |
128-bit |
64-bit |
| Propustnost sběrnice |
64 000 MB/s |
32 000 MB/s |
12 800 MB/s |
| Verze DirectX |
DirectX 11 |
DirectX 11 |
DirectX 11 |