Galerie 38
MSI GeForce GTX 580 Lightning XE: těžký kalibr
Recenze Grafiky a hry GeForce GeForce 500 MSI

MSI GeForce GTX 580 Lightning XE: těžký kalibr

Petr Štefek

Petr Štefek

4

Seznam kapitol

1. MSI GeForce GTX 580 Lightning XE: těžký kalibr 2. MSI GeForce Lightning XE - bližší pohled 3. Testovací sestava a testy 4. Assassin's Creed: Brotherhood, Battleforge 5. Crysis 2, Colin McRae: Dirt 3
6. F.E.A.R. 3, Metro 2033 7. S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat, The Witcher 2: Assassins of Kings 8. Spotřeba a teploty 9. Závěr

Společnost MSI má ve svém portfoliu jednu z nejlepších speciálních edic výkonné grafické karty GeForce GTX 580 na trhu a my se v dnešním testu přesvědčíme, zda má nadšenec pádný důvod si ji pořídit.

Reklama

MSI GeForce GTX 580 Lightning Xtreme Edition je speciální edicí běžné verze GeForce GTX 580, takže je postavena na zcela stejném základu v podobě čipu GF110. MSI svou extrémní verzi vybavilo kromě podstatně vyšších taktů jádra a pamětí i speciálním chladičem, který by měl pomoci kartě k tiššímu chodu a nižším teplotám, než jak je tomu v případě standardní verze. GeForce GTX 580 drží s přehledem svou pozici číslo jedna mezi jednojádrovými grafickými kartami. Výkonnější jsou pouze GeForce GTX 590 a Radeon HD 6990.

MSI GeForce GTX 580 Lightning XE: těžký kalibr

Čip GF110 pracuje v edici Lightning Xtreme Edition na taktu 832 MHz, což je o celých 57 MHz více než v případě běžné GTX 580. Spolu s takty jádra se zvedly i paměti GDDR5, ale zde je zvýšení pouze kosmetické na 4200 MHz. Jak již víme z minulých článků a teoretických pojednání, je pro architekturu Nvidie v současné době velmi těžké stabilně provozovat paměti na vysokých frekvencích, které jsou u současných Radeonů od AMD. Vše je ovšem vykoupeno širší paměťovou sběrnicí.


Grafická karta

MSI GeForce GTX 580 LXE

GB GeForce GTX 580 SOC

GeForce GTX 580

GPU

GF110

GF110

GF110

Počet tranzistorů

3 mld.

3 mld.

3 mld.

Výrobní technologie

40 nm

40 nm

40 nm

Frekvence jádra

832 MHz

855 MHz

775 MHz

Frekvence shaderů

1664 MHz

1610 MHz

1544 MHz

Počet shaderů

512 (1D)

512 (1D)

512 (1D)

Pixel fillrate

39 936 Mpix/s

41 040 Mpix/s

37 200 Mpix/s

Texel fillrate

53 238 Mtex/s

54 720 Mtex/s

49 600 Mtex/s

Počet RBE

48

48

48

Počet TMU

64

64

64

Velikost paměti

1536 MB GDDR5

1536 MB GDDR5

1536 MB GDDR5

Frekvence paměti

4200 MHz

4100 MHz

4008 MHz

Šířka sběrnice

384-bit

384-bit

384-bit

Propustnost sběrnice

201 983 MB/s

197 174 MB/s

192 375 MB/s

Verze DirectX

DirectX 11

DirectX 11

DirectX 11

 



Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama