Zpět na článek

Diskuze: Monitor Asus ROG XG248QSG-P přináší extrémní 610Hz obnovovací frekvenci

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

jirka-77
jirka-77
Level Level
16. 4. 2025 23:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

610 Hz nějaké grafické karty umí?

rizecek
rizecek
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
14. 4. 2025 18:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Radši 144hz Qhd oled... K čemu člověk furt potřebuje nějakou frekvenci nebo spíš v kolika titulech člověk dosáhne i těch 180-200FPS... 600FPS nedosáhne člověk možná ani v 10 let starých hrách na 9800x3d.
Nevím co to je za trend se předhánět ve frekvenci monitoru. Za ty prachy co bude stát tenhle TN 1080P by člověk měl 4K IPS 120-144hz

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
15. 4. 2025 08:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rizecek o tom už jsem tady psal, oled není moc vhodný na monitor, bo může být v nějakých případech vidět ten větší zelený subpixel. Mám ips a to je nejlepší technologie na monitory. Oled je nejlepší technologie na tv, tam z dálky nepoznáte ten větší subpixel.

detrhomer
detrhomer
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
15. 4. 2025 15:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tech-boy.lukas Oled je super na hry, filmy atd a i ta kancelář se dá, když si to člověk poladí a o žádném subpixelu nevím. Pusťte si třeba zaklínače, nebo cyberpunk na OLEDu a už nikdy nebudete chtít nic jiného, IPS je proti tomu tomu horší jak TN proti IPS. Ale na práci jsou IPS lepší to souhlas.

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
15. 4. 2025 17:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tech-boy.lukas to taky hodně záleží na monitoru, někdy se těch důchů nijak nezbavíte a jsou tam vždy. Velmi často to právě háže duchy u textu (psaní kódu)

rizecek
rizecek
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
15. 4. 2025 19:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tech-boy.lukas Tak, jestli oled má takové problémy, proč by se to potom vyrábělo ? Aspoň oled způsobil to, že jsou IPS monitory dnes dost pod cenou, než tomu bylo před lety.
Já mám teď 32 palců / Ips - Gsync 180hz a za takový monitor by jsme ve 2020 zaplatili to co dnes chtějí za oled.

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
15. 4. 2025 20:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tech-boy.lukas to je dotaz, každá technologie má své mezery. Oled má rychlejhší degradaci zelené barvy jak ostatních, tak to výrobci vyřešili tak že zelený subpixel je větší jak ostatní aby ho "ubývalo pomaleji", u tv si toho člověk vůbec nevšimne bo ji sleduje z dálky. Ve většině případů to nejde vidět ani na monitorech krom textu. Proč se vyrábí TN, když je to mizerná technologie s vybledlýma barvama a mizernýma pozorovacíma úhlama. "bo je levná"

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
16. 4. 2025 07:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tech-boy.lukas Protože každá technologie má své vlastní výhody a nevýhody. Na OLED na notebooku žádný problém nevidím, ty pixely jsou strašně maličké, ale když jsem tu měl na test obrovský herní OLED monitor, tak to bylo na psaní a vektorovou grafiku na hranici použitelnosti, řekl bych i nepoužitelné (písmena i po vyladění měla stále duchy, nemluvě o vektorech, kdy byla v podstatě každá linie doplněna o nějakého jiného jinak barevného kamaráda).

detrhomer
detrhomer
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
14. 4. 2025 18:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A pak si postavíte dva monitory vedle sebe kde jeden bude IPS na 120hz a druhý OLED na 60hz a světe div se zjistíte, že typ displeje dělá víc jak nějaká frekvence. Shodou okolností jsem si tím sám prošel kdy mám doma dell AW3418DW a dell AW3423DWF. Kdy i syn co má citlivé oči hraje na tom IPS na 120Hz, protože ho jinak bolí očia,ale u mě hraje klidně na 60Hz a očí ho nebolí. Monitor jinak umí větší frekvenci,ale proč ho honit,když nemusím a díky tomu my stačí všude ve hrách 60fps. Online hry nehraju. Zvláštní ne? Díky těmto zkušenostem tvrdím čím víc herzů tím víc adidas. Jediná nevýhoda co mě opravdu hodně štve na tom Oledu je otravny refresh, kdy vás to denně otravuje a je lepší to udělat. Já to pouštím vždy když monitor vypínám, jinak během práce a her kliknu provést později.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
15. 4. 2025 06:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@detrhomer Otázkou je, zda ten monitor nemá třeba více žluté podání barev. Já na svém monitoru zapnu low blue filter a můžu pracovat deset hodin bez toho, aniž by mě bolely oči, a potom ho třeba na hodinu vypnu na úpravu fotek a bolí mě do hodiny. Na tomtéž monitoru.

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
14. 4. 2025 11:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

určitě to z herního hlediska nedává smysl, mám 144Hz a naprosto to stačí, ale asi to smysl dávat bude ze zdravotního hlediska kdy tak velká frekvence bude mít na oči minimální vliv. Vím jak u mého starého monitoru, výrobce zvolil moc nízkou frekvenci podsvicovacích led, a citlivým lidem to tahalo oči.

Choakinek
Choakinek
Level Level
14. 4. 2025 16:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tech-boy.lukas Obnovovací frekvence obrazu na LCD monitoru nemá na oči žádný vliv, to si pletete se starými CRT monitory, kde se doporučovala frekvence kolem 100 Hz, 60 Hz bylo málo.

Kvalita podsvícení vliv na oči má, ale to není údaj obnovovací frekcence obrazu. Nicméně se domnívám, že to byl problém v době, kdy součástí podsvícení byly zářivky. Se současným LED podsvícením už je to nejspíš jedno (ale jistý si nyní nejsem).

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
14. 4. 2025 17:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek "Se současným LED podsvícením už je to nejspíš jedno ​(ale jistý si nyní nejsem​)."
tak to si opravdu jistý nejste, bo běžně se na led diody používá pwm, a blikání jde zjistit. Jen monitory které mají napsáno "žádné blikání", používají jinou regulaci podsvícení. A mnou popisovaná chyba byla právě na monitoru s podsvícením led, kde výrobce zvolil nízkou frekvenci

Choakinek
Choakinek
Level Level
14. 4. 2025 11:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Takže další milník je na světě. Nyní mohu říci, že mám desetkrát pomalejší monitor ;-).

On má tedy max. obnovovací frekvenci 75 Hz, nicméně já používám nastavení s 60 Hz.

Reklama
Reklama