Zpět na článek

Diskuze: Monitory se 480Hz obnovovací frekvencí se chystají, kdy nastoupí?

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

honza1616
honza1616
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
28. 7. 2021 15:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

https://www.svethardware.cz/prvni-390hz-monitor-acer-nitro-xv252qf-zrejme-potesi-cenou/54871/diskuze

".......čtvrt roku a někdo uvede monitor s +400Hz, dlouho to na sebe určitě nenechá čekat, ......."
tenkrát jsem se trefil podruhé, tentokrát je to potřetí co jsem se s předpovědí trefil a nebylo to ani toho čtvrt roku,

dál tedy předpovídám že do roka se objeví zpráva o 540-600Hz monitoru
:D :D

bison
bison
Level Level
26. 7. 2021 18:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

firmy to berú ako F1, kto bude prvý s 1KHz monitorom? Rovnako je to výzva pre Nvidiu nakŕmiť taký monitor, MCM čipy na to budú nevyhnutné, k tomu 8K monitor a budú padať rekordy. Kábel k monitoru bude môcť mať iba 20cm aby to nakŕmil.

wick0
wick0
Level Level
26. 7. 2021 13:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ked to niekomu urobi radost nech si to kupi, myslim ze to najviac kupovali asi hraci CS-GO ked mali framerate okolo 300 a tvrdili aj mne ze tam ten rozdiel je strasny oprti 144hz, ja som to na 240Hz monitore nevidel. Ale asi moje oko nie je tak dokonale ako si oni myslia ze ich je

- tiez si myslim ze 144hz bohate staci, aj tak hry nastavujem na 120, problem bol ale zohnat monitor podla mojich parametrov a to este minuly rok.
- podpora G-sync, 27 palcov, IPS, FullHD
- hladal som 4 mesiace a nic, nakoniec sa vyskytol LG 27GL650F-B ale je len G-sync comp.
- synchronizacia funguje v pohode, HDR nie je uplne ze paradne ale je pouzitelne

ak by som nepotreboval kvoli zraku FHD tak by som mal z coho vyberat, nebanujem vsak, som s monitorom spokojny. Polovicka ma Philips 60hz taktnuty na 75hz a je to velky rozdiel uz len pri praci alebo posuvani stranok, ta plynulost ide krasne poznat 60-75 oproti 120-144hz

ST33Lcz
ST33Lcz
Level Level
26. 7. 2021 14:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wick0 Je to tak, v čím větších frekvencích se pohybujeme, tím ty rozdíly jsou menší. 120-144 je takovej sweetspot. Ještě bych pochopil 240 pro trénovaný CSkaře, ale cokoliv víc je jen marketing :D

wick0
wick0
Level Level
26. 7. 2021 14:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ST33Lcz ano, vidno to aj na TV, ked je 50hz a 100hz, staru LG 7 rocnu IPS co mam FHD 100hz je ten pocit omnoho lepsi nez pri 50Hz sice 4k TV Philips co maju deti a pritom cenovka + - rovnaka 700€ , philips ma sice vseliake pohybove filtre vymakanejsie nez stara LG ale ten rozdiel je stale poznat. Tie stare TV mali podla mna lepsi obraz ako tie dnesne v tej cenovej kat. Samozrejme Oled je zas niekde inde :-)

asip80
asip80
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
26. 7. 2021 15:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wick0 osobně by mě spíš zajímalo o jakou technologii půjde, protože jaký tekutý krystal zvládne měnit stav v celém spektru tak rychle a zároveň si zachová kvalitu podání

prasopras
prasopras
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
26. 7. 2021 19:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wick0 Na 27tce FullHD je velke, radeji 1440.

wick0
wick0
Level Level
26. 7. 2021 21:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@prasopras pre mna nie, je to akurat, ako pisem je to podla zraku, mne s okuliarmi sa lepsie pozera na fhd, vyssie uz mi je male na celodenne cucanie do monitora pri praci

PHiLiPZ
PHiLiPZ
Level Level
27. 7. 2021 10:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@prasopras ak ti vyhovuje 27" FHD, budes to mat rovnako velke aj pri 55" 4K
a tam uz 120Hz s Freesync da vela celkom dostupnych tv

honza1616
honza1616
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
28. 7. 2021 16:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wick0 podobné nároky mám i já, až na to že chci monitor s nativním gsync a ne jen jeho compatibilní napodobeninu
to je pak výběr ještě horší

ty jsi hledal 4 měsíce....
já hledat nemusím, já už jen sleduji co se objevuje....
https://www.nvidia.com/en-us/geforce/products/g-sync-monitors/specs/
z toho co se objeví na stránce podpory jako Gsync nebo Gsync ultimate nic v ČR neseženeš a když už projíždím eshopy tak za 30000 a víc, ale tam pochybuji o podpoře Gsync když není na stránce podpory NV

andir
andir
Level Level
26. 7. 2021 11:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

jsem zvědav kdy přijdou konzolisté hlavně pskaři s tím že lidské oko vidí jen 30 fps :D a oni jen oni nic než oni mají pravdu :D

DarkRichelieu
DarkRichelieu
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
27. 7. 2021 15:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@andir S lidským okem to je složité, záleží na intenzitě světla, jeho spektru atd. Zjednodušeně se dá říct, že mozek jinak zaznamenává světlo a jinak pohyb, i když jak se to vezme, ten pohyb je vlastně taky světlo :) Obecně se říká, že je to asi 60 "FPS" ale studie u špičkových vojenských pilotů naměřili i 250 "FPS" trénované oko hráče to bude mít podobně. Za další, člověk má dynamické snímání a ne vždy ho využívá na plno a ani ne v celém zorném poli :) Problém je to co vidí oko a co zpracovává mozek. viz třeba optické klamy, kdy vnímáme stejné barvy jinak, nebo stacionární obrázky se pohybují atd. Ale i tak u toho monitoru je podle mě asi výhoda hlavně pro majitele koček, aby si to taky užili a nedívaly se jen na slide show.

mirek55
mirek55
Level Level
26. 7. 2021 10:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

oveček je ve stádu blbečků nejjednodušší. Bohužel hraní na PC je spojeno i s blbama. Mám 75 Hz a za ideál považuji něco okolo 120 Hz, který se nedělá, tak tedy i s rezervou 144 Hz. Přínos nad 144 Hz nejsem schopen vidět, protože nejsem moucha.

wick0
wick0
Level Level
26. 7. 2021 13:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mirek55 v ovladaci kary si vytvor vlastny profil s freq. aku potrebujes pre 144hz monitor si nastav 120hz, ja to tak mam nastavene a je to ok

zubik1000cz
zubik1000cz
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
26. 7. 2021 10:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

hmm a k čemu by jako mělo být člověku 480hz?

ST33Lcz
ST33Lcz
Level Level
26. 7. 2021 10:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zubik1000cz Přesně, u 360Hz se vykresluje 1 snímek, za 2,8ms a u 480Hz 2,1ms. Ukažte mi člověka, který to reálně pozná :O

U 60 a 120(144) Hz je to 16,7 vs 8,3(6,9) milisekund to si myslím, že pozná většina lidí.
U 120(144) a 240 Hz je to 8,3(6,9) vs 4,2 ms tady si myslím, že rozdíl pozná míň lidí a většina si vystačí s nižší frekvencí (+165,200)
U 240 a 360 je to 4,2 vs 2,8 ms. To podle mě pozná zlomek lidí a 480 je podle mě čirý marketingový nesmysl...

zzw30
zzw30
Level Level
26. 7. 2021 12:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ST33Lcz Marketingoví odporníci přešli z rozlišení na frekvence, no :)

Reklama
Reklama