Zpět na článek

Diskuze: MSI i Gigabyte zavádí stabilní profil Baseline pro Intel CPU, výkon se může snížit i o 28 %

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

eMKejx
eMKejx
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
30. 4. 2024 08:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

cize mam nadupany procesor, ktory porazi ten vas top ryzen v hocijakej aplikacii, ale teraz to urobi o 28% pomalsie. tak teraz si porovnajme pindury

wendak
wendak
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
30. 4. 2024 19:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@eMKejx Ty nebudeš nejostřejší tužka v penálu, že?
Matematika je pro tebe velká neznámá.

bison
bison
Level Level
29. 4. 2024 13:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

nastaviť kombináciu P+E jadier na max výkon je zložitejšie a výrobcovia dosiek to vzdali...nastaviť všetko na základné hodnoty je vtip týždňa, znova sa opakuje ten istý príbeh, max výkon sa dá dosiahnuť iba s dobrým chladením a stabilným napájaním, lacné dosky sú na to nevhodné a CPU je na nich nestabilný, to isté platí pre RAM. Zvláštne, že sa prestalo hovoriť o vadných kusoch CPU, tých má intel v tejto generácii viac ako 1 percento čo je reálne niekoľko miliónov cpu určených na reklamáciu. Moje CPU má odstránené všetky limity ktoré si intel zaviedol a je max stabilné v každom type záťaže. Limity pre cpu sú často zdrojom náhodných pádov a komplikovane sa určuje príčina pádu.

jardadoma
jardadoma
Level Level
29. 4. 2024 11:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Už pár let to nesleduju, ale neuměl procesor nahlásit Biosu, co je zač a Bios nastavil parametry doporučené výrobcem? Napětí a kmitočty.

Don Q
Don Q
Level Level
29. 4. 2024 10:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kdysi dávno měly procesory Intel spotřebu v souladu s udaným TDP. Několik let jsem ve stolním počítači měl CPU Intel i7-3930K, potom Intel Xeon E5-2987 v2, jely nonstop na max. výkon (samosebou v relacích, které umožňovala použitá zákl. deska). TDP 130W, skutečná spotřeba +- 130W (spíše méně). Kde jsou ty časy ...

czviper
czviper
Level Level
29. 4. 2024 09:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Takže konečně víme reálný výkon Intel CPU.

JakubL
JakubL
Level Level
29. 4. 2024 07:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jsem celkem zvědavý, jak se k tomu Intel postaví u příští generace. Výrobci desek už budou asi opatrnější, tak třeba se dočkáme (opět) nějaké úpravy pojmů a limitů spotřeby. Osobně bych uvítal zjednodušení, dnes má Intel nekolik limitů a navíc i několik variant. Už to, jak je teď různí výrobci v reakci na problémy narychlo různě nastavují dokazuje, jak je to celé nepřehledné.

terepin
terepin
Level Level
29. 4. 2024 06:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Celý tento bordel je vina Intelu, ktorý sám označil takéto bezlimitné nastavenie ako v rámci špecifikácie a dovoľoval to výrobcom dosiek celé roky.

Hnizdo
Hnizdo
Level Level
29. 4. 2024 10:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@terepin Intel se k těmto praktikám nikdy nehlásil a vždy jasně deklaroval že běch mimo baseline je OC, nakterý se nevztahuje záruka.
Nicméně to s tímhle problémem nemá co dělat, doteď to krásně fungovalo, příčina není zjištěna a pracuje se na tom.

terepin
terepin
Level Level
29. 4. 2024 12:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hnizdo Tu je o tom video: https://www.youtube.com/watch?v=OdF5erDRO-c

Z toho všetkého budem citovať oficiálne vyhlásenie Intelu: "So if the motherboard manufacturer leaves a processor with its regular turbo values, but states that the power limit is 999W, that does not require a change in the overclocking bit, so it is in-spec."

Čiže ešte raz: Intel o tom vedel a oficiálne to podporoval, čiže celé vina padá na neho. Bodka.

Hnizdo
Hnizdo
Level Level
29. 4. 2024 12:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hnizdo To není oficiální vyjádření intelu a je to z roku 2019, rozhovor s inženýrem intelu

https://www.anandtech.com/show/14582/talking-tdp-turbo-and-overclocking-an-interview-with-intel-fellow-guy-therien

Pokud někdo pokládá provoz cpu s power limitem 999W za provoz in-spec, asi nemám jak mu to vymluvit :)

Mimochodem "So if the motherboard manufacturer leaves a processor with its regular turbo values" je poněkud v rozporu s multicore-enhancements, kdy všechna jádra jedou na full turbo - a ujišťuji tě že to většina cpu na default vcore nedá, takže se plošně a vždy patřičně zvedá. To není OC?

terepin
terepin
Level Level
29. 4. 2024 14:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hnizdo Čiže verejné vyhlásenie Intel inžiniera nie je oficiálne vyhlásenie firmy? A že je to z roku 2019 len potvrdzuje fakt, že Intel o tom vedel celé roky a dovoľoval to, pretože podľa neho je všetko kóšer.

Hnizdo
Hnizdo
Level Level
29. 4. 2024 16:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hnizdo ne, není to oficiální vyjádření firmy :)
ano, intel to věděl a dovoloval to stejně jako celé slavné OC, které tě dejure zbavuje záruky, to též Intel dovoluje :)

terepin
terepin
Level Level
29. 4. 2024 18:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hnizdo Je to oficiálny zástupca firmy a teda jeho verejné vyjadrenia sú oficiálne.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
29. 4. 2024 19:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hnizdo Já měl za to, že oficiální prohlášení firmy se podávají prostřednictvím tiskových zpráv a tiskových mluvčích.

tombominos
tombominos
Level Level
29. 4. 2024 21:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hnizdo Ja mel za to, ze kdyby se to Intelu nelibilo, tak to davno dementoval a k tem novinarum svoje inzenyry a marketing neposilal :)

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
29. 4. 2024 21:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hnizdo Já neříkám, že to není pravda, to tady vůbec neřeším. Vyjadřuju se k tomu, že je také třeba trochu více dávat pozor na to, co můžeme považovat za oficiální vyjádření firmy a co by jím tak úplně být také nemuselo. Ne vše, co v rozhovoru řekne nějaký zaměstnanec firmy (byť i vysoce postavený), může být automaticky považováno za oficiální vyjádření dané firmy.

terepin
terepin
Level Level
29. 4. 2024 22:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hnizdo Stále je to reprezentant firmy. A ako taký si nemôže dovoliť povedať hocičo. A aj keby bol vypustil nejaký blud, PR oddelenie by to promptne vyvrátilo.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
29. 4. 2024 22:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hnizdo Jak definujete reprezentanta firmy? Od které úrovně ji ještě reprezentuje a od které už ne? Vždyť jste si sám ve své vlastní větě odpověděl, že oficiální vyjádření dává PR oddělení. Vždyť to oddělení to má ve svém názvu. Teda neřeším to, zda to je nebo není pravda, ale to, kterou informaci lze považovat za oficiální prohlášení firmy a kterou ne. Jestli by tedy řekl nějaký blud a PR oddělení to vyvrátilo, jak sám říkáte, tak by to bylo přece PR oddělení, které by dalo to finální oficiální informaci o stanovisku firmy a ne onen zaměstnanec. Vždyť jste to teď sám nevědomky řekl a potvrdil, že to není oficiální, když by to oficiálně vyvracelo PR oddělení.

terepin
terepin
Level Level
29. 4. 2024 23:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hnizdo Nič o tom, že oficiálne vyjadrenie dáva len PR som nepísal. Aj keď sú nejaké IT výstavy, tak ľudia z firiem ich reprezentujú a čo vyhlásia je de facto oficiálne. Ja absolútne netuším odkiaľ si sa dopracoval k myšlienke, že len PR oddelenie podáva oficiálne vyhlásenia.

czviper
czviper
Level Level
30. 4. 2024 08:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hnizdo Je v podstatě úplně jedno, kdo a co kde řekl, zda ofiko nebo neofiko. Podstatná informace je, že Intel o tom roky věděl a neudělal nic proto, aby výrobci desek nenastavovali "bez limitu" jako standard. Pokud by mu to vadilo, tak by nastavil jasná pravidla, ale to neudělal. Naopak mu to vyhovovalo, protože mohl říct, mám nejvýkonnější CPU, byť to bylo o 2% jak kde za cenu 2x takové spotřeby. A toto jsou jen důsledky.
A to, že to hodil na výrobce desek, se mu při příští generaci vrátí jako bumerang, protože to evidentně z úniků nebude žádná bomba a pokud to výrobci desek zaškrtí ještě na standardním nastavení, tak to ZEN5 převálcuje o třídu. Ale kdo chce kam, ať tam jde.

Hnizdo
Hnizdo
Level Level
30. 4. 2024 08:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hnizdo Ne, není to oficiální zástupce firmy :)

Hnizdo
Hnizdo
Level Level
30. 4. 2024 08:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hnizdo Abylo by to jen dobře, kdyby to všem běželo na default, konečně by byla jasná hranice mezi stock a OC.

tombominos
tombominos
Level Level
30. 4. 2024 10:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hnizdo Ano neni to oficialni vyjadreni firmy a ano, u soudu by to nejspis neobstalo. Nicmene Intel s tim byl roky v pohodoe. Opet, pokud by se mu ty rozhovry 'nelibily' davno by je dementoval. coz neudelal.
Jinak firma takova prohlaseni stejne bezne nedela, takze ty rozhovory jsou jedine, co vlastne pro to Intel mohl udelat a diky cemuz muzeme koukat za oponu :)

terepin
terepin
Level Level
30. 4. 2024 10:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hnizdo Ktokoľvek, kto príde prezentovať produkty firmy, je zároveň aj jej oficiálnym zástupcom.

Hnizdo
Hnizdo
Level Level
30. 4. 2024 10:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hnizdo Ne :)

terepin
terepin
Level Level
30. 4. 2024 11:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hnizdo Čiže podľa tvojej logiky si môže dovoliť hocičo?

Hnizdo
Hnizdo
Level Level
30. 4. 2024 12:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hnizdo Podle tvojí logiky ano. Například vystupovat jako oficiální mluvčí intelu :)

akulacz
akulacz
Level Level
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
30. 4. 2024 14:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hnizdo A není to takto ještě horší, o problému se roky ví a nikdo to "oficiálně" nekomentuje a neřeší až to dojde do takového stavu?

Hnizdo
Hnizdo
Level Level
30. 4. 2024 15:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hnizdo Problém je tu roky? jaký problém je tu roky?

masoxcz
masoxcz
Level Level
1. 5. 2024 19:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hnizdo No, není, a nabeton není kompetentní se jménem firmy k čemukoli vyjadřovat. Což mu právní oddělení velmi zevrubně vysvětlí doruda rozpáleným pohrabáčem.

terepin
terepin
Level Level
1. 5. 2024 21:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hnizdo Podľa mojej logiky nie, pretože reprezentuje firmu.

Reklama
Reklama