Zpět na článek

Diskuze: nForce 4 má problémy už se třemi z pěti prodávaných pevných disků

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

jlo003
jlo003
Level Level
9. 1. 2008 02:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mam MB asus K8N SLI a samý problém, od začiatku...kúpil som zostavu v kamennom obchode odskúšanú paráda "stabilnú".Keď mi win. prof. z ničoho nič padal každý 3-tí mesiac zdalo sa mi to čudné(HDD Hitachi 160GB sata), ale aspoň som sa naučil inštalovať win!Potom som kúpil super HDD WD320AKKS SATA2 a....systém ani nenabehol a vypísal ERROR-bomba!Musel som kúpiť zastaralý, ale stabilný PATA Hitachi 160GB na systém a ide oukej.Teraz mam zasa problém s RAM-kami, mal som Dual chanel 2x512MB Kingstone cl3 a pohoda, dnes som kupil presne tie iste moduly-už mi nestačilo 1GB, a?Hooooror, nechcú fungovať, skúšal som aj HyperX a Kingstone cl 2,5 a nic-error.No hrôza, zaprisahal som sa, chipset od Nvidia NIKDY v živote, je to riadny shit!:-((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((!!!!!

Felix Krocher
Felix Krocher
Level Level
2. 7. 2007 22:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

upgrade zdroje mam samozrejme taky v planu. asi Seasonic 500W

Felix Krocher
Felix Krocher
Level Level
2. 7. 2007 22:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

jeste jsem zapomel zminit jednu podstatnou vec. tahle deska ma dva RAID radice nForce a Silicon Image RAID controler. myslite ze za predpokladu, ze bych RAID zapojil na druhy zminovany radic, tak bych se vyhnul zde zminovanym problemum s nForce4?

Felix Krocher
Felix Krocher
Level Level
1. 7. 2007 19:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

mám základnu Asus A8N-SLI premium a plánuju upgrade o RAID s 4x Seagate 320GB 7200.10 SATA2 NCQ (ST3320620AS) a 4GB RAM (4x 1GB DDR Geil - GE2GB3200BHDC) myslíte, že to může dělat naké problémy? v současnosti mám 1x Maxtor Maxline III 250GB SATA2 NCQ a 2x 512MB RAM Kingston a jede mi to fpohodě. akorát když si vzpomenu, jaxem ještě k tomu měl navíc Seagate 80GB SATA1 NCQ tak mi to docela zatuhávalo a bývaly problémy wůbec to naBootovat (tenSeagate tam byl jako odkladaci disk navic), ale možná to bylo mým starým 300W zdrojem, který asi už tak nějak nestíhá vTéhle sestavě (athlon 64 @ 2,4ghz 2x 512 RAM 460Mhz, 7800GTX, 1x Maxtor Maxline, mechanika, TVtuner):-D

eraser
eraser
Level Level
5. 1. 2007 00:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Monopól? To si nemyslím...

No a reklamácia nič nevyrieši, takéto probémy máloktorý predajca uzná, navyše zaplatiť pokutu za neoprávnenú reklamáciu, prípadne čakať 30 dní na novú dosku, to nie je moc rozumné riešenie.

tief
tief
Level Level
29. 3. 2006 10:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ano, mohlo by to pomoct, ale za cenu propadu výkonu. Mimo to s PCI řadiči obecně bývají problémy, mnoho čipsetů nemá kvalitní implementaci PCI, a proto na nich řadiče zlobí a dochází k poškození dat. Jedním z takových čipsetů byl například nForce 2. Zda to NVIDIA od té doby opravila, to nevím.

.blahorodje.
.blahorodje.
Level Level
28. 3. 2006 06:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mas pravdu,kup WD!!!
Ja mam uz treti v poradi a ziaden problem so nikdy nemal.
Teras dokonca v super kombinacii s nForce4 :)
Konkretne Asus K8N4-E Deluxe+WD 1600JS a slape to velmi slusne!!!

eraser
eraser
Level Level
11. 3. 2006 14:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ako napísal asdfg, jedná sa o nastavenie pomocou firemnej utilitky, takže Hitachi nedisponuje jumperom ako napr. disky od Seagate.

eraser
eraser
Level Level
5. 3. 2006 15:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vyzerá to tak. Jasne to dokazuje, ako je funkčnosť ovplyvnená rôznymi kombináciami použitých chipsetov a diskov.

.blahorodje.
.blahorodje.
Level Level
4. 3. 2006 19:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Najlepsie by bolo keby tu Hulan radsej nic nepisal,potom sa tu hadame a ma to daleko od urovni tehto webu.
A jedno si uvedom,Hulan si nikdy omyl neuzna!
Proste u neho je AMD shit a hotovo, a musi to vrieskat do celeho sveta,zebi bral za to prachy? :)mozno...

eraser
eraser
Level Level
3. 3. 2006 15:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Problémy, ktoré sa preukázali na daných čipsetoch s určitými modelmi SATA diskov skorej vykazujú komplikácie pri bootovaní, detekcii a poškodzovanie dát.

Zvuk, ktorý popisuješ môže byť kľudne normálnym javom daného disku, ale ideálne by bolo overenie pri rovnakých modeloch, čo je vlastne aj štandardný spôsob, pri hľadaní neduhov spojených s HW. Ak by niekto mal tento disk, mohol by si zistit viacej a ideálne by bolo, keby mal niekto ďalší aj rovnaký chipset. No, pokiaľ ti šlape a nestrácajú sa ti dáta, tak si myslím, že si v pohode.

Mimochodom, je možné, že sa u teba problémy nevyskytli aj z dôvodu, že si vlastníš starší SATA disk s režimom 1.5 Gb/s bez NCQ, ale to sa len domievam, lebo si neuviedol žiadny bližší typ a model.

eXitor
eXitor
Level Level
3. 3. 2006 12:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

na moji sestave beha vsecko bez problemu. MB Gigabyte K8NXP-9 (nF4 Ultra), Gigabyte GeForce 6600GTsilent, A64 3000+, Maxtor 6B250S0. Jiz 13 mesicu jsem nezpozoroval zadny problem ... spis bych rekl ze jsou problemy zpusobovany konkretni konfiguraci komponentu. nF4 a Gigabyte rulezz

eraser
eraser
Level Level
3. 3. 2006 12:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Čo máš presne za dosku? A máš istotu, že ho máš nakonfigurovaný v režime SATA 3.0 Gb/s a nie v SATA 1.5 Gb/s, v ktorom je v mnohých prípadoch defaultne nastavený?

ludeksls
ludeksls
Level Level
3. 3. 2006 09:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Můžete ještě někdo potvrdit problém s NF4 (U, SLI) u tohoto v poslední době v celku populárního diku WD 2500KS (250GB, S-ATA 300, 16MB cache)?

mephisto
mephisto
Level Level
2. 3. 2006 17:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vlastním WD RAPTOR 740 a WD2500KS a neviem o jedinom probléme
takže ten chválospev by som si odpustil .

mephisto
mephisto
Level Level
2. 3. 2006 13:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

HULÁN ,alebo NAPROSTÁ LAMA ako si sa trefne nazval na PCT ,už som sa Ti osobne ospravedlnil za to ,že som Ťa považoval za odborníka .
Po tvojich najnovších , absolútnych kydoch navrhujem zmeniť
označenie LAMA na HULÁN pretože to lepšie vystihuje podstatu
kecálka ,ktorý hovno vie . Prepáč , urážanie Ti ide a tomu "SLOVÁKOVI" menom ERASER nesiahaš ani ...
Masti na svoj king web , cenzuruj ďalej príspevky a neotravuj na odborných weboch.

eraser
eraser
Level Level
2. 3. 2006 14:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mephisto V mojom merítku pán Hulán zlyháva v tom, že na jednej strane prináša pomerne hodnotne spracované články a na druhej strane úplné demagógie, klamstvá a amatérske argumentácie, ktoré mu zrejme hrajú do karát, aby presvedčil menej informovaných čitateľov o jeho pravde. Takýmto štýlom kedysi presadzovala svoju moc církev a to dokonca za cenu mnohých regresií a popráv nevinných a vzdelaných ľudí. Naviac, pán Hulán dokonale svojou cenzúrou pripomína dobu komunizmu, prípadne manipulácie, ktoré sa aj v súčasnosti dejú napr. v Čínskej ľudovej republike. Je to paradoxom, pretože pán Hulán radikálne presadzuje pravicové názory a spravodlivosť.

Najväčším ignoranstvom a úražkou pre ostatných je však fakt, že si pán Hulán nedokáže priznať, že sa mýlil, že skutočne spravil chybu a zrejme jeho paranoia mu nedovolí ospravedlniť sa za takýto počin. Slušný a inteligentný človek je práve ten, ktorý sa nehanbí priznať svoje pochybenie a verejne sa ospravedlniť za svoje prešlapy. A ako som uviedol, len arogantný demagóg bude prudiť ďalej a obhajovať všemožnými spôsobmi svoje zlyhanie a urážať ľudí, ktorí mu jasne nadali najavo, že nemá pravdu.

Pán Hulán nenávidí ľudí, ktorí sú menej inteligentný, resp. menej vzdelaní a informovaní ako on, no ešte viacej neznáša tých, ktorí sú chytrejší, resp. skúsenejší v určitej oblasti, do ktorej sa snaží pán Hulán začleniť.

Mimochodom, tvrdenie, že mi pán Hulán nesiaha ani... s tým by som až tak nesúhlasil, pretože pán Hulán disponuje vedomosťami, ktorými nedisponujem ja a samozrejme aj naopak, avšak súhlasím s týmto vyjadrením v tom, ak platia argumenty, ktoré som uviedol vyššie. Ja som človek, ktorý si svoje pochybenie prizná a vie sa za neho aj ospravedlniť a tiež nepíšem bludy, ktoré nemám dostatočne overené a pokiaľ sa domievam, dám to jasne najavo a netvárim sa, že sa jedná o jasný fakt.

Pán Hulán je synonymum pre klamstvo, aroganciu, cynizmus, nadradenosť a urážku.

mephisto
mephisto
Level Level
2. 3. 2006 17:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@eraser Eraser , ja som tiež king Hulána považoval za odborníka , ale len do doby kým som pochopil , že s jeho vedomosťami to tak valné nebude. (napr. recenzia na Opteron z Czech computers , kde maestro overclocker ukázal ,že nevie vypočítať obyčajnú deličku na DDRky , ďalej jeho trápne argumentovanie na výkonový rozdiel AMD versus Intel , kde Intel s prevahou valcuje AMD a pritom všetci dobre vieme , že okrem pár aplikácii je to presne naopak .)
Pokial sa jedná o to , že Ti nesiaha ani ... ,tak to som myslel presne tak ako som povedal .( Eraser = slušné kultivované príspevky , ktoré nemajú snahu reklamných slotov ala king , ktorý vo svojej neskonalej múdrosti hlása o dokonalej kombinácii
Asus + Intel a sám doma používa X2 AMD a každého oponenta nazýva teenagerom alebo ...

eraser
eraser
Level Level
2. 3. 2006 18:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@eraser Práve články, ktoré spomínaš a to je len zlomok, vo mne vyvolali odpor, ktorý sa však znásobil tým, že pán Hulán ignoruje a cenzúruje fundované dodatky, ktoré opravujú jeho mylné teórie. Naviac je vidno z tejto diskuzie, že ho to dokonca uráža a jediné, čo dokáže, to je valiť na druhých špinu ďalšími klamstvami a neoverenenými argumentáciami.

Kto pána Hulána nepozná toho by som odkázal na stránky Google, kde stačí vložiť reťazec "hulan je ..." a postupne čítať články a diskuzie nájdených odkazov. A pokiaľ niekto patrí k odborníkom na psychológiu, rád by som počul jeho názor, resp. diagnózu pána Hulána.

Mimochodom, presne si naznačil, že pán Hulán si v mnohých článok protirečí, zrejme jedinou možnou záchranou a zahľadením stôp bude mazanie jeho publikačnej činnosti a niektorých diskuzných príspevkov, v čom má pán Hulán zjavne slušnú prax.

A ešte by som dodal, že pán Hulán je synonymom pre cenzúru a je radikálny odporca objektívnej kritiky jeho osoby, resp. jeho názorov.

Čím ďalej, tým viac mi je pána Hulána ľúto a rozmýšlam o založení verejného účtu, kde by mohli ľudia prispievať na jeho liečebný pobyb na niektorej prestížnej psychiatrickej klinike.

eraser
eraser
Level Level
2. 3. 2006 13:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

BIOS nemá s NCQ zatiaľ nič spoločné, môžeš maximálne vypnúť a zapnúť SATA.

Čo sa týka Windows, ak máš nainštalované nVidia drivers, pozri sa v SATA controller properties, či je možné vypnúť NCQ.

eraser
eraser
Level Level
2. 3. 2006 12:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ak máš na mysli prepnúť disk z 3.0 Gb/s na 1.5 Gb/s, tak v tom prípade ťa poteším. Presný návod je priamo na stránkach výrobcu.

http://www.seagate.com/support/kb/disc/faq/sata_lock.html

Za odmenu si však preštuduj tento text a zafixuj si dané informácie, ľahšie sa bude predchádzať k nedorozumeniam.

http://www.sata-io.org/namingguidelines.asp

kvackina
kvackina
Level Level
2. 3. 2006 08:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

co to placas za nezmysly... chipset s CPU AMD64 s vykonom pamatoveho systemu nema nic docinenia. ked uz tu chces rozsirovat dezinformacie a robit reklamu na produkty, aspon poskytni nejaky relevantny dokaz alebo link na test, kde sa to potvrdilo.

tief
tief
Level Level
1. 3. 2006 21:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To je sice pravda, ale organizace stojící za specifikací dala jasně najevo, že SATA II != 3 Gb/s. Mimo jiné i proto se v propagačních materiálech výrobců pevných disků pojem SATA II nikdy nevyskytuje. Vždy je tam pouze pojem SATA 3 Gb/s. Že většina prodejců nemá dostatečné znalosti a šíří bludy, není omluvou. Taky nebudu tvrdit, že vražda není trestným činem, protože mi to říkal můj soused Pepa.

eraser
eraser
Level Level
1. 3. 2006 21:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zase kecáš blbosti, pane Pražáku. A nezabudni, že Svět Hardware nie je tvoj web, takže sa uvedom, a pokial máš na mysli svoj klamstvami naplnený web, tak ťa poteším, že od tejto chvíle budeš ušetrený mojimi príspevkami, dúfam, že ťa to hreje na srdci.

eraser
eraser
Level Level
1. 3. 2006 20:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jasne, tak si tú vetu dokonči do konca a pozri sa láskovo do slovníka, čo znamená slovo misnomer.

A opruzovať? Ty opruzuješ a najmä zavádzaš ľudí, ktorí nemajú dostatok informácií ohľadne danej problematiky. A nedokážeš uznať svoje pochybenie a to je dôvod, prečo si ťa nevážim, ale to ti je zrejme jedno, lebo tých pár ľudí, čo ťa obdivuje, to ti zrejme stačí k životu. Hráš sa na profesionála, tak používaj korektné pomenovania, lenže často mi pripadá, že tvoje články sú dokonalou propagandou. Acho jo, keby si si aspoň raz priznal, že si spravil chybu, veď mýliť sa je ľudské a nikto z nás nie je dokonalý. A len inteligent je schopný priznať si, že skutočne chybil a len arogantný blb bude ďalej argumentovať a hádať sa. Skús si to uvedomiť, každý sa môže zmeniť a ja ti prajem, aby si sa zmenil čo najskôr.

eraser
eraser
Level Level
1. 3. 2006 20:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je to pochopiteľné, pretože Intel nerobí skopičiny so štandardmi tak, ako to robí nVidia a problémy s nForce chipsetmi sú toho dôkazom. Obdobnú situáciu sme tu mali s príchodom DDR PC3200 (400 MHz).

PetFish
PetFish
Level Level
7. 3. 2006 23:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@eraser Pokud vim, problem DDR400 byl v tom, ze na to nebyl standard JEDEC ... trochu problem zajistit plnou kompatibilitu,kdyz muzes udelat jen jednu cast (chipset), pameti dela spousta vyrobcu a neni uznavany standard ;o). Taky mam pocit, ze podpora ddr400 byla neoficialni (tedy zkus, ale nemusi to fachat a my za to nemuzem).

eraser
eraser
Level Level
11. 3. 2006 14:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PetFish Preto som napísal, že išlo o obdobnú situáciu a opäť si to odniesol užívateľ. Inak disky tiež vyrába niekoľko výrobcov a ako vidno, zrejme bude hrať úlohu aj kombinácia SATA diskový model vs. použitý chipset.

eraser
eraser
Level Level
1. 3. 2006 20:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Už som sa bál, že mu odpovieš, aby sa vykašlal na AMD a prešiel na dosky s inteláckym chipsetom. Tvoje stránky sú toho v poslednej dobe nejako preplnené.

Mimochodom, ak je reč o SATA, úplne ma dojalo, že "génius" tvojho razenia absolútne nechápe, čo znamená pojem SATA II a navyše cenzúruje príspevky, ktoré ho na tento omyl upozorňujú.

Nechceš si založiť politickú stranu a vytvárať demagógiu na vyššej úrovni? Určite získaš veľké množstvo voličov.

tief
tief
Level Level
1. 3. 2006 20:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@eraser "SATA II is not the brand name for SATA's 3Gb/s data transfer rate, but the name of the organization formed to author the SATA specifications."

Viz http://www.sata-io.org/namingguidelines.asp

eraser
eraser
Level Level
1. 3. 2006 20:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tief Presne tento odkaz som mu linkol v jeho diskuzii, ale zjavne ho to nezaujíma, prípadne si to nechce dopustiť, pretože inak by nenapísal vo svojom článku nasledovné:

Problém se týká zejména moderních disků se SATA-II (3Gb/s) rozhraním a NCQ, kde NVIDIA chipset chybuje.

Ja som na toto označovanie veľmi alergický a pokiaľ sa niekto hrá na odborníka, tak mi to vadí duplovane a triplovane, keď ti ešte niekto cenzúruje príspevky, pomocou ktorých ho na to upozorňuješ. Ale škoda sa o tom baviť.

Reklama
Reklama