Zpět na článek

Diskuze: Notebooky: Ergonomie rozhoduje

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

janv
janv
Level Level
22. 4. 2012 12:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ale já říkám zaplať pánbůh.

8-bit
8-bit
Level Level
22. 1. 2011 18:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pro mě podobné osoby se zkaženým smyslem pro humor je to vysvětleno zde :-]
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2004020101

czhunter
czhunter
Level Level
30. 12. 2010 10:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ovšem pokud něco kulaté není tak to může být kulatější nebo nejkulatější. A to je ta pointa, která vám zjevně ušla :)

Alamaster
Alamaster
Level Level
8. 2. 2011 11:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@czhunter A co teprv když je něco "nejkulaťoulinkatější"? :D

zjs
zjs
Level Level
28. 12. 2010 20:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak přeci se toto téma vyplatilo. A jsme všichni zase chytřejší. Jen si stačilo počkat. Děkujeme. Copy, paste - až se zase příště bude toto téma rozebírat jinde.

randomofamber
randomofamber
Level Level
27. 12. 2010 15:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dovolím si jednu malou připomínku. Slovo "nejideálnější" je nesmysl. Slovo "ideální" nelze stupňovat, protože pokud je něco "ideální" už to dosáhlo svého maxima... no a pokud to nedosáhlo svého maxima, pak to jaksi logicky není ideální... Obdobně slovo dokonalé se někdy nesmyslně stupňuje na "nejdokonalejší"...

slowak1982
slowak1982
Level Level
28. 12. 2010 08:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@randomofamber za "nejoptimálnější" se u nás vyhazovalo od zkoušky

zjs
zjs
Level Level
28. 12. 2010 09:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@slowak1982 Ano, lidi dokáží být neuvěřitelně hnusní. Vyhodit za takovou kravinu od zkoušek, to ukazuje na zatracence ve svém vlastním světě. To co se řeší v článku, je důležitější než gramatika. Máte samozřejmě pravdu, co je správně, ale to co si nikdy nepřiznáte je, že to vůbec k životu důležité není. Přiznejte si, že vy to potřebujete slyšet správně, ve vás je ta naučená zvyklost. Ať už použije člověk optimální nebo blbost nejoptimálnější­, v obou případech víme jistě, co vyjadřuje. To je v jazyce nejdůležitější než striktní gramatika.

randomofamber
randomofamber
Level Level
28. 12. 2010 10:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@slowak1982 Takže podle Vašeho přístupu by se pak vlastně všechno mohlo dělat takovým tím způsobem "no co, vždyť je to skoro dobré....." nebo "vždyť to není ani vidět" případně "co záleží na nějaké té koruně". Články píší autoři, kteří to mají jako svůj úkol a tedy by se jej měli zhostit co nejlépe. Nevím proč se rozčilujete, že jsem upozornil na řekněme šotek, který by se ve článcích vyskytovat neměl. Nechť autoři používají všemožné nástroje, které jim psaní a následnou kontrolu usnadní. Já mám ovšem pocit, že to vůbec nedělají. Někdy mají takové překlepy, že i hloupá kontrola pravopisu v MS Outlooku to označí za chybu...

ICEBOSS
ICEBOSS
Level Level
28. 12. 2010 10:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@slowak1982 A co kdyz mam spoustu reseni, ktera se za urcitych podminek daji povazovat za "lokalni optima'', ale v globalnim meritku je optimum jen jedno. Rekneme, ze "lokalnim" optimum nastane, kdyz mame notebook na stojanku, mys a podlozku. Globalni ergonomicke optimum vsak nastane, kdyz mame velky monitor, vhodnou zidli atd. Je tedy zrejme, ze diky male diferenciaci podminek muzeme na stejme poli zajmu [ergonomie] nachazet ruzna optima, z nichz jedno pomyslne cni nad ostatnimi.

A jeste jeden odkaz.
http://www.wrapuch.net/index.php?text=68-vyznam-slov-nejoptimalnejsi-a-nejidealnejsi

Mozna by se ted melo pouzivat slovni spojeni "dobre reseni", "lepsi reseni" a "nejlepsi reseni" a ne optimalni a nejoptimalnejsi. Jenze cestina se vyviji a co neni dneska, muze byt zitra, takze pokud v textu nejsou chyby ve shodach a nepletou se sekundy se vterinama, tak si myslim, ze je sice fajn na tyhle sporne ceske lingvisticke zalezitosti upozornit, ale netreba to zas tolik pitvat.

randomofamber
randomofamber
Level Level
28. 12. 2010 12:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@slowak1982 Ano, je pravdou, že nějaký objekt zpravidla bývá v ideálním stavu jen po určitou dobu a/nebo za určitých podmínek případně ideálního stavu nikdy nedosáhne. Pak je ovšem možné říci, že dejme tomu daná myš je ideální z pohledu ceny a dostupnosti nikoli však z pohledu ergonomie...

Slovo ideální je možné běžně a správně používat, ale argumentovat tím, že čeština je živý jazyk není zrovna ideální. Ano, čeština se mění, ale v rámci významu slov nebo gramatiky. Pochybuji, že začnou lidé najednou měnit slova a z židle udělají auto... No a právě toto se týká i uvedeného odkazu, kde si prvotní pisatel upravil význam slova k obrazu svému (nic proti, ať černé říká třeba bílá a opačně, ale ať se pak nediví, že mu nikdo nebude rozumět).

zjs
zjs
Level Level
28. 12. 2010 13:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@slowak1982 Prvotní pisatel použil slovo "nejideálnější­" místo ­"ideální­" a nemyslím si, že se najde člověk, který by mu nerozuměl, ale samozřejmě se najdou lidé, kteří mu nebudou chtít rozumět. Sám mám známého, který strašně trpí, když někdo nemluví správně česky, ale vždy těm lidem rozumí. Dávat to do souvislosti s židlí a autem jenom poukazuje na to, že diskuse na toto téma přestala být plodná.

randomofamber
randomofamber
Level Level
28. 12. 2010 14:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@slowak1982 pkuod chetce joenm rěumozt, pak mžoůu rkeatdřoi nsaapt čnálek kinldě tkato

ICEBOSS
ICEBOSS
Level Level
28. 12. 2010 14:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@slowak1982 To je old maaan. Este neco qeci?

randomofamber
randomofamber
Level Level
28. 12. 2010 15:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@slowak1982 "To je old maaan. Este neco qeci?" máš to nesrozumitelné. Pravděpodobně jsi nepoznal či nejsi informován o tom podle jakého algoritmu jsem napsal onu větu. Vědci prokázali, že mozek si poradí bez problému s textem, ve kterém mají slova zachovány první a poslední znak, znaky uprostřed pak mohou být různě proházené. Třípísmenná slova a kratší se pak vzhledem k výše uvedenému nemění.

ICEBOSS
ICEBOSS
Level Level
28. 12. 2010 15:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@slowak1982 Ja jsem se po tobe nesnazil opakovat a samozrnejme vim na co to odkazuje. Jenom jsem ti chtel naznacit, ze tohle uz probehlo ceskym netem davno a je to stara informace.

ICEBOSS
ICEBOSS
Level Level
27. 12. 2010 11:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ty strasne proflakly obrazky neustale opakuji stejne chyby a naprosto nerespektuji stavbu tela a dokonce ani velikosti monitoru a klavesnic. Proste se tu opakuji ty stejne chyby, co v kazdem podobnem clanku. Nicmene za ty fotky lidi s notebookem diky, to je proste uzitecny a nikde jsem podobny jeste nevidel.

Obrazek s rukama na klavesnici. Chci videt cloveka, co zvladne celej den psat s neoprenyma zapestima. Pokud bych se snazil mit ruce soubezne a prirozene [lokty vedle tela], musela by mit klavesnice sirku asi metr. Pokud bych mel ruce tak, jak je na obrazku, musel bych mit LOKTY PRED TELEM, tedy na pupku - a to je fail. Schvalne si to zkuste. Spravne je ta pozice s rukama smerem k sobe, ktera je oznacena jako Wrong. Proto jsou taky o odstavec nize ty ergonomicke klavesnice co maji ruzne natoceny 2 bloky.

Co se tyka posazu na zidli, tak nejdulezitejsi jsou operky loktu [to ze na obrazku nejsou je pomerne velka chyba] a vyska + jas/kontrast monitoru. Mam pocit, ze nikdo nevidel ruku z profilu, protoze by mu vyslo, ze zejmena muzi [vetsi svalstvo na predloktich] proste potrebuji mit operku asi centimetr pod hranou stolu, jinak se jim bude lamat zapesti moc do uhlu nahoru, misto aby roku prirozene spocinula na mysi.

Dikybohu se to nepropaguji ergonomicke podlozky s hrbem pod zapesti, ktere jsou povetsinou totalni fail.

zjs
zjs
Level Level
28. 12. 2010 09:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ICEBOSS Souhlas. Ono když má za PC člověk pracovat celý den, tak si ty podmínky stejně ještě několikrát přizpůsobí, aby namáhal jinou část svalstva. Já třeba sedím v tureckém posedu v židli, což je pro mě velká úleva na záda.

Reklama
Reklama