Zpět na článek

Diskuze: Podpora Windows 7 za rok končí, je čas na upgrade

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

donecek
donecek
Level Level
10. 3. 2019 11:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Bohužel, když výrobce Acer neudělá aktualizaci na grafiku, tak ta generic od Windows 10 nestačí..
A bohužel jen a pouze webové stránky jsou tímto handicapem postiženy, takže nemají tu správnou ostrost, a takže se nedají v praxi použít pro kvalitní čtení na webech.
Je to prý tím, že můj laptop má jen tu smůlu, že : Your card is a DirectX 9.0c card that uses the WDDM 1.0 specifications, but Windows 8 requires a WDDM 1.2 spec card to run properly. As such, you will only be able to use the Windows Generic Drivers that come pre-installed inside Windows 8, with no functionality in the Catalyst/Vision Engine Control Center. This is a restriction of the Operating System, and as such it unfortunately cannot be changed with a driver update or VBIOS flash, it is part of how the card was manufactured. Toto je oficiální odpověď od AMD company. Co s tím? Asi nic, že? Na toto jsou i ti slavní čeští chmátkové asi krátcí, že?

ticho.cz
ticho.cz
Level Level
20. 1. 2019 11:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Osobně si myslím, že na starém PC nemá smysl instalovat novější systém dokud vše funguje a uživatele nic neomezuje, například přístup do banky apod.

Kamarád ještě do dnes používá na práci Windows XP, a bohužel již skončila podpora webového prohlížeče Google Chrome a pak následoval konec podpory i Mozilla Firefox, navíc na tomto systému používá Office 2010, které po aktualizaci přestaly fungovat, jelikož bezpečnostní záplaty nejsou již na tomto systému testovány, takže jsem musel vypnout aktualizace úplně. Myslím, že až tento stav, je známka přejít na novější systém.

Ale na druhou stranu je nesmysl na nový počítač instalovat starší operační systém, podpora nového HW a starého systému také neexistuje. Většinou je pak s něčím problém.

Tomcat2
Tomcat2
Level Level
15. 1. 2019 14:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mám Win10 na firemním ntb a fungují, jenže to je tím, že jsou v doméně a admin tam nepustí žádné škodlivé aktualizace.

Doma mám Win7 a nic mě nenutí přejít. Nezasírají se a běhají svižně, funguje mi jak USB 3.1, tak NVMe SSD, DX12 nepotřebuji, stejně má ve hrách nižší FPS, než DX11 a vizuální rozdíl nula.

Takže i když skončí podpora, budu je používat dál, dokud nebude nějaký vážný důvod přejít...

Pan Jaroslav Crha gIT
Pan Jaroslav Crha gIT
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
15. 1. 2019 13:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pojedu na win7 dokud to půjde. Pak... pak nevím, asi spáchám sebevraždu.

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
15. 1. 2019 14:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pan Jaroslav Crha gIT Nechcu do toho kecat. Co vás vede k tomu nepřejít? Mám oboje a nevidím rozdíl,fakt je že ale na win 10 nepracuji.

tombominos
tombominos
Level Level
15. 1. 2019 15:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tech-boy.lukas Pokud nepocitam, ze se cast z tech veci da nejak, vypnout, obejit pomoci toolu, atd, tak principielne
- Povinne updaty, ktere nejdou konfigurovat (ztrata kontroly nad instalaci OS)
- Povinne pulrocni upgrady (ztrata kontroly nad instalaci OS)
- telemetrie (co je komu do toho..)
- zhorseni ergonomotrie
- celkove horsi rozmisteni kontrolnich prvku
- graficka stranka jak z dob win 3.1

Myslim, ze tohle je v nejake obmene pripad vetsiny lidi, co setrvavaji na Win7 a nemaji fakt zajem o Win10..

mch81
mch81
Level Level
15. 1. 2019 15:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tech-boy.lukas S tou grafickou stránkou nesouhlasím, vypadá to ještě hůř než ve Windows 3. Dřív ty prvky byly výrazné aby bylo jasné, že se na ně dá klikat nebo tam něco psát a došlo to každému, kdo třeba ani s PC ještě nepracoval. Před nějakou dobou dospěli experti k tomu, že je to zbytečné, každému je to ovládání jasné a začal trend zjednodušování. Akorát že to přehnali a dneska tam s velkou slávou ty efekty vrací, ale pořád nic moc.

tombominos
tombominos
Level Level
15. 1. 2019 18:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tech-boy.lukas "S tou grafickou stránkou nesouhlasím, vypadá to ještě hůř než ve Windows 3" .. :))
..jinak je to pravda..bile neohranicene plochy s jednobarevnou ikonkou... tak mne napada, treba se vracime zpatky k monochromatickemu zobrazeni ;)

PaiaJBC
PaiaJBC
Level Level
16. 1. 2019 09:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tech-boy.lukas kromě těch ztrát kontroly nad instalací a nastavením (po updatech se to vrací do defoultu a tak), neustálým špehováním, příšerným UI (4 barvy, jednobarevný prapodivný ikony a přespousta volnýho místa jak kolem ikon, tak kolem frází, u kterejch nejde poznat, zda jsou či nejsou klikací) jsou to u mě především tyhle důvody:
- komp starej přes 12 let (z bazaru HP CPQ dc5750 SFF, původně s XP, nyní s Win7x64, Athlon64x2 6000+, 8 GB DDR2@800 MHz, Radeon HD6350 512 MB, 2x klasický HDD SATA, 2x LCD 1400×1050 + 1280×1024) by asi měl s w10 už problém
- wokna instalovaný 13.1.2014 a v pohodě funkční (před nima 3 roky win7 32bitový)
- komp mi slouží taky jako přijímač a nahrávač televizního signálu přes 2 USB tunery, jeden ovládanej dodaným SW, druhej ovládanej pomocí WinMediaCenter (ten dodávanej SW neumí pracovat s těma tunerama současně a nezávisle na sobě), akorát budu muset pořídit nový, kvůli DVB-T2 HEVC
- používám gadgety na ploše (neboli miniaplikace)

desítky nemají WMC, nemají miniaplikace, asi bych na nich ani nerozchodil laserovou (spíš LED) tiskárnu, ale hlavně: NECHCI KAŽDEJ PŮLROK PŘEINSTALOVÁVAT SYSTÉM!!!
na předchozích několika kompech mi běhaly xpčka 9 let a vystřídaly 2 desky, 4 procesory, navyšování raměti, 3 grafárny a 2x se stěhovaly vždy na větší harddisk a to i z ide na sata
ty výše zmíněný win7x32 zase byly prvně naninstalovaný na hp noťasu a po jeho smrti přenesený do toho současnýho desktopa, přechod na 64bít byl vynucenej okolnostma (jak píše jeden člověk dole, taky mi to nějak nakoplo profil a nešlo se do něj přihlásit, dělalo to nouzovej profil, byl prostě v háji jeden ze souborů registru a nešel zrekonstruovat)

Tomcat2
Tomcat2
Level Level
16. 1. 2019 10:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tech-boy.lukas Já to říkám pořád, na co máme 32bitové barvy, když nám dají skoro monochromatické rozhraní? Tento trend simplifikace se mi hnusí. Dřív byly ikony a prostředí krásně barevné, mám rád Aero, podle mě je to nejlepší GUI, co kdy MS udělal. Od té doby, co nějaká pomazaná hlava vymyslela dlaždice, jsou Windows hnus...a beztak to bylo jen kvůli tomu, že se chtěli opičit po Apple, který s tím začal na iPhonech, tak to museli mít na Win Mobile a odtud to máme na desktopu...

Tomcat2
Tomcat2
Level Level
16. 1. 2019 10:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tech-boy.lukas 32bitový Widle na systému s 8GB RAM?!! WTF?!!

PaiaJBC
PaiaJBC
Level Level
16. 1. 2019 22:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tech-boy.lukas a to tě jako nenapadlo, že nejdřív jsem tam měl 4GB a teprv pak po instalaci 64bitu jsem to rozšířil na 8GB? (víc do desky už nejde)
ten komp byl nejprv jen s Athlonem64x2 na 1,6GHz (označení myslím 3200+) a 2GB bez grafárny (integrovaná ATI) a postupně jsem ho vylepšoval

ale od pondělka mám konečně práci, a to s úvazkem na dost dlouhou dobu (řidič MHD, ideálně na 25 let až do důchodu), sic budu platit exekuce, ale snad si během letoška našetřím na novej komp (nejdřív aspoň tablet a lepší telefon)

PaiaJBC
PaiaJBC
Level Level
16. 1. 2019 22:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tech-boy.lukas máš recht, Aero je boží!
mě osobně se vizuálně víc líbila Vista, měla aspoň v sobě i "normálního" poštovního klienta (mám na myslí nástupce OuExpresu, Windows Mail), ale sedmy maj zase lepšejší hlavní panel, jen mi vadí neupravitelnej Průzkumník (nedají se v něm měnit ovládací tlačítka, jako to šlo v xpčkách)

romikuscz
romikuscz
Level Level
18. 1. 2019 18:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tech-boy.lukas Vidis to, ja jedu na win10 na 1600 buildu a vic ani prd. Zadne dalsi updaty se nekonaji. Kazdopadne me spis zajima, jestli ta jejich podpora opravdu bude ukoncena k roku 2020, ci nepojede "natajnacku" stejne jak u win XP do roku 2019 ( jen po uprave registru).

romikuscz
romikuscz
Level Level
18. 1. 2019 18:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tech-boy.lukas Hele mamine na core2duo s 3 GB ram a hlavne ssd diskem letaj 10tky jak z praku, zatizeni cpu je mnohdy uz na 100 procentech, ale zatim jsem nic od ni neslysim, vali se me doma i3 4330, tak ze update je jiz pripraven. Ta tvoje sestava to dá taky. Jinak k tomu smirovani. Testoval jsem kdysi windows firewall control https://www.binisoft.org/wfc.php a upadla me brada, kdyz jsem si otevrel komunikaci windows, u me neco pres 500 radku ruzne povolene komunikace. Tak jsem to maaaasivne orezal...

PaiaJBC
PaiaJBC
Level Level
18. 1. 2019 21:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tech-boy.lukas možná by desítky můj současnej desktop dal, ale já je prostě nechci, i do novýho kompa si chci dát sedmičky, tudíž do něj budu potřebovat takovej CPU, kterej je zchroustá (ne ten zamčenej jen pro desítky)
na sedmičkách provozuju těch pár určitejch věcí (vyjmenovanejch v mým prvním postu tady), který bych na desítkách provozovat nemohl a nerozchodil jsem je ani na různejch distrech linuxu
a krom toho, na desítky se prostě nedá koukat, UI je k vzteku a permanentnímu stresu

tombominos
tombominos
Level Level
15. 1. 2019 11:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nevim, jestli je to clanek z hlavy autora nebo je to placena inzerce ;) , ale takovy clanek fakt neni hoden seriozniho periodika. Kdo chtel na Win10 prejit, davno to udelal, kdo nechtel, tak ma stale duvod, proc to nechce udelat i nadale. Proc by to najednou mel udelat jeste s rocnim predstihem, nedava vubec smysl.
Autore, mysli trosku...

donecek
donecek
Level Level
10. 3. 2019 11:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tombominos Autor článků je vysoce inteligentní člověk, který stále píše velmi zajímavé články, na rozdíl od některých rádoby chytráčků tady, co by se měli postarat v prvé řadě, aby jejich vlastní EGO zůstalo před veřejností raději utajeno!

coremar
coremar
Level Level
15. 1. 2019 10:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Na systém kterej má jeden problém za druhým zvlášť s aktualizacema, má zbytečně a nesmyslně překopané nastavení, které se přenastavuje podle toho jakou má mrkvosoft zrovna náladu a navíc to celý vypadá děsně ošklivě...

No nevím, zatím mě připadá, že sedmičky bez bezpečnostních aktualizacích budou pro moje data bezpečnější než desítky s aktualizacema(těma co mažou data, nebo způsobí nefunkčnost počítače..). Já prostě stále nějak nevidím proč by mělo smysl přecházet na desítky kromě uměle vytvořenýmu důvodu.

Desítky jsou pro mě něco jako Win Vista, s tím že Visty aspoň dobře vypadaly.

potooczech
potooczech
Level Level
15. 1. 2019 13:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@coremar Jako je pravda, že Win 7, na kterých mi jede několik PC, mi ještě nikdy samy od sebe nesmazaly data v rámci vlastní aktualizace ... v tom je Win 10 naprostý unikát :)

Ono alespoň kdyby ty verze nevycházely 2x do roka a nevnucovaly se tolik. Protože v podstatě jediná cesta, jak zajistit, že to bude s nejvyšší pravděpodobností funkční, je udělat čistou instalaci nové verze. A to se mi moc často taky dělat nechce ... když mám zcela funkční PC s Win 7, které bez problémů pracuje už nevim kolik let ... kdy se začaly prodávat Intely rodiny Sandy Bridge? :)

tombominos
tombominos
Level Level
15. 1. 2019 15:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@potooczech Ja mam na notasu, ze ktereho pisu, instalaci Win 7, ktera ma 4 roky..bez reinstallu. Predstava, ze se mi tu tlaci jedna aktualizace za druhou, u ktere nevim, jestli neco neprestane nahodou fungovat, je pro nekoho, kdo jeste zazil normalni eru "never touch running system" nepredstavitelna...

mch81
mch81
Level Level
15. 1. 2019 15:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@coremar Sedmičky mi data nesmazaly, ale profil nakoply. Měly nějaký problém, takže vždycky při přihlášení nahodily nějaký nouzový profil, kde chyběla nastavení účtu (tvářilo se to jako když člověk přidá nový účet a přihlásí se do něj). Po nějaké době jsem zjistil, že ten původní adresář s profilem přejmenovaly a v registrech je k němu cesta, takže to stačilo upravit tam, adresář přejmenovat na původní a pak to začalo jít. Ale blbě se to hledá.

coremar
coremar
Level Level
16. 1. 2019 12:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mch81 Taky se mi to stalo, ale co vím a jestli jsem to dobře pochopil, tak se něco takovýho může stát při pádu systému apod. kdy to má nějakým způsobem sloužit k ochraně dat..(nebo je to možná jenom bug, ale spíš mě to připadalo, že je to schválně), jen už chyběly ty informace o tom co s tím dělat a musel pomoct google.

Reklama
Reklama