Galerie 29
Přehled headsetů pro virtuální a rozšířenou realitu
Článek Grafiky a hry Hry a technologie Zeiss Google Samsung Razer Sony HTC Microsoft

Přehled headsetů pro virtuální a rozšířenou realitu | Kapitola 5

Jan Pánek

Jan Pánek

4

Seznam kapitol

1. Přehled headsetů pro virtuální a rozšířenou realitu 2. Oculus Rift (VR) 3. Project Morpheus (VR) 4. SteamVR: HTC Vive (VR) 5. Fove VR (VR) 6. Razer OSVR (VR)
7. Zeiss VR One (VR) 8. Google CardBoard (VR) 9. Samsung Gear VR (VR) 10. Google Glass (AR) 11. HoloLens (AR) 12. Historie aktualizace

V tomto článku přinášíme informace o headsetech virtuální a rozšířené reality. V úvodu je průvodce, abyste se v tomto světě dokázali bez problémů vyznat. Doplněno o Fove VR, Zeiss VR One, Razer OSVR a informace o Oculusu Rift a HTC Vive.

Reklama

Fove VR byl původně jen projektem na Kickstarteru, kterému se ale podařilo vybrat téměř půl milionu dolarů, což je skoro 12 milionů Kč. Nemůžeme ale říct, že jsme o Fove po kampani na Kickstarteru nic neslyšeli. Vývojáři svůj výtvor předvedli třeba na CESu 2016.

Přehled headsetů pro virtuální a rozšířenou realitu



Zdroj: Fove

Headset se pyšní hlavně celkem velkým displejem o úhlopříčce 5,7", na kterém je rozlišení 2560×1440 px (pro obě oči). Obnovovací frekvence původní verze měla 60 fps, nicméně u finální verze je naplánován displej s 90 fps. FOV (Field of View) se zastavil na více než 100°.

To ale není hlavní chlouba headsetu. Tou jsou totiž dvě infračervené kamery, které snímají pohyby očí. Headset pozná, kam se uživatel dívá a podle toho dokáže přizpůsobit nejen obraz, ale i samotnou hru.


Jednak dokáže rozostřovat části obrazovky, kde se uživatel nedívá, a jednak díky tomu můžete interagovat s prostředím. Může se jednat o pouhé psaní pohledem na virtuální klávesnici nebo o navázání komunikace pouze pohledem na postavu ve hře. To umožní lepší orientaci v prostředí, sníží to nároky na hru (menší detaily v místech, kam se uživatel nedívá) i samotná interakce bude přirozenější.

Sledování očí má být přesné – přesnost je větší než 0,2° a rychlost snímání je 120 snímků za vteřinu. Na začátku roku 2016 mají dorazit vývojářské modely, od března do května mají dorazit headsety předobjednané na Kickstarteru.


Specifikace:

  • Velikost displeje: 5,7"
  • Rozlišení: 2560×1440 px
  • FOV: >100°
  • Obnovovací frekvence: 60 fps (90 ve finální verzi)
  • Sledování očí: 2 malé infračervené kamery (pro každé oko zvlášť)
  • Přesnost sledování očí: <0,2° (plánováno)
  • Rychlost sledování očí: 120 fps na oko
  • Hmotnost: 400 gramů (plánováno)
  • Konektory: USB 3.0, Display Port, 3,5mm jack (plánován)
  • Požadavky na PC: Počítač schopný vykreslit 100 fps v rozlišení 2560×1440 px nebo lepší

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama