Zpět na článek

Diskuze: První fotky grafického čipu ATi R600

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Logout
Logout
Level Level
27. 11. 2006 19:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ahoj,
a když už chceš ty peníze utratit, tak nechceš je dát do něčeho, co bude mít hodnotu dýl než půl roku? Třeba do pořádnýho monitoru (nebo do dvou)... Ono i to je investice do herního počítače - budeš pracovat rychlejc a zbyde Ti víc času na hry :-). Ale co, jsou to Tvoje peníze, užij si svejch 20% výkonu navíc za deset tisíc...
Matyáš

JonSnih
JonSnih
Level Level
27. 11. 2006 19:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jestli přijde R600 s 512bit. sběrnicí, konečně by mohli dát do mainstreamových karet 256bit sběrnici, protože současné 128bit už ztrácejí ve hrách jako je Oblivion dech.

Logout
Logout
Level Level
27. 11. 2006 17:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ahoj,
...třeba proto, abys rodičům ušetřil? Obzvlášť, jestli si na to budou muset půjčit.... No ale jsou to Tvoji rodiče, jen mě zaráží, že někdo má radši HalfLife....
Matyáš

ptipi
ptipi
Level Level
27. 11. 2006 03:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ale to nebyla pointa, že? bavili jsme se tady o teoretickém výkonu a uspořádání shader procesorů a ne o paměťovém subsystému.

Logout
Logout
Level Level
26. 11. 2006 19:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jenže zas tuším shadery 8800 běží na dvojnásobné frekvenci jádra, takže brutální sílu bude mít 8800 větší - ale ono spíš záleží na tom, jak efektivně budou shadery využity...
Matyáš

tgfh
tgfh
Level Level
26. 11. 2006 19:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Logout R600 bude mít 512- bitovou sběrnici

greedxxx
greedxxx
Level Level
26. 11. 2006 20:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tgfh to su myslim zatial len spekulacie ale vela veci tomu nasvedcuje potom by mu prakticky stacily pamäte s nizsim taktom

k tym shaderom co som cital tak zatial to vychdza tak ze r600 ich ma 4x vykonnejsie lenze ich ma dva krat menej a na polovicnom takte takze sa to tak nejak vyrovnava

Logout
Logout
Level Level
26. 11. 2006 21:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tgfh No, spíš v shaderech bude mít NV trochu navrch, protože Ati má sice shadery schopné 4 paralelních insrukcí (tzn. jakoby čtyřikrát výkonnější), ale pokud bude potřeba zpracovávat instrukce v "blocích" po třech, tak se bude část shaderu flákat. U NV k tomu dojít nemůže.
Ale Ati zas bude mít asi rychlejší paměti... A vůbec nejvíc záleží na návrhu čipu a jak dokáží spolu jednotlivé komponenty spolupracovat... Takže dohady, že jeden smete druhýho jsou stejně úsměvný.
A koneckonců, ve výsledku stejně nasaděj ceny tak, aby cena stejně výkonných karet odpovídala :-), takže je jedno, kdo bude mít tu nejrychlejší kartu, kterou si stejně nikdo z nás nekoupí :-) :-)
Matyáš

greedxxx
greedxxx
Level Level
26. 11. 2006 22:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tgfh asd tak,o kartach typu 8800 mozem snivat mna bude zaujimat skor nejake to 8600GT a samozrejme aj mainstream od ati,vykon/cena rozhoduje

tgfh
tgfh
Level Level
26. 11. 2006 12:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Píšete, že R600 bude mít 64 unifikovaných shaderů. Mi se toto číslo nějak nezdá. nVidia 8800GTX jich přece má 128.
R600 bude mít asi 512-bitovou sběrnici, paměti GDDR4 na nějakých 2.2GHz možná víc a jádro bude mít jen 64 unifikovaných shaderů???

Jiří Mrázek
Jiří Mrázek
Level Level
26. 11. 2006 12:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tgfh Proc by ne? To jadro ma jinou architekturu nez G80, takze vykonem to vykonm muze byt shodne/vyssi

kapa_193
kapa_193
Level Level
26. 11. 2006 13:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tgfh shadery budu komplexnejsie, je to ina archytektura, kludne moze byt vykon vyssi, uvidime, pocitam ze vykon bude +-10 percent GF 8800GTX

ptipi
ptipi
Level Level
26. 11. 2006 15:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tgfh jenže mezi shaderama na G80 a R600 je zásadní rozdíl - R600 bude mít pravděpodobně čtyřsložkové(tzn jeden shader procesor zvládné RGBA v jednom průchodu) narozdíl od G80, kde jsou stream procesory jednosložkové(tzn na RGBA potřebují buď 4 jednotky, nebo 4 průchody; zato ale jdou efektivněji využít, protože ne vždy potřebuješ pracovat s čtyřsložkovým vektorem, navíc běží na výrazně vyšší frekvenci) Takže ve výsledku tipuji že R600 bude o malý chlup rychlejší - což ale bude dáno hlavně menším výrobním procesem(což vyplývá z výrazně pozdějšího data vydání).
I když se to nemá dělat - tak na jednom konkurenčním serveru tohle velice dobře popsali.

guzii
guzii
Level Level
25. 11. 2006 20:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Může mi někdo vysvětlit jaké plusy může mít tohle pootočení?

jardik2003
jardik2003
Level Level
25. 11. 2006 23:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@guzii cip muze byt na mensim pouzdre, doporucuji zopakovat matematiku zakladni skoly

Martin Šejnoha
Martin Šejnoha
Level Level
26. 11. 2006 01:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jardik2003 matiku by si měl zopakovat spíše jardik2003 :)))

Martin Šejnoha
Martin Šejnoha
Level Level
26. 11. 2006 00:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@guzii mohou jim lépe vycházet propoje mezi jádrem a vývody pouzdra... i na některých deskách je nordbridge chipsetu z podobných důvodů pootočen, žádné prostorové omezení tam není

Reklama
Reklama