Zpět na článek

Diskuze: Qualcomm Snapdragon X Elite: nový ARMový procesor si vyskakuje na Intel i Apple

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

sonofthebit
sonofthebit
Level Level
30. 10. 2023 18:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

BOMBA!!!! Oryon v MT výkonu vykostí i 12c/24t Ryzen 7900X3D.

GB6 MT:
- Oryon v NTB s TDP 80W ..... 17387 pts
- Oryon v NTB s TDP 23W ....... 14007 pts .... (že by pasivní chlazení?)
- Ryzen 7900x s TDP 120W ...... 17327 pts
- Ryzen 7730U s TDP 15W ......... 6565 pts

https://www.anandtech.com/show/21112/qualcomm-snapdragon-x-elite-performance-preview-a-first-look-at-whats-to-come
https://browser.geekbench.com/processors/amd-ryzen-7-7730u
https://browser.geekbench.com/processors/amd-ryzen-9-7950x

Ani v Cinebench 24 si s 1227 pts nevede Oryon špatně a vykostí 12c/24t Ryzen 5900X (1189 pts) a prakticky všechny desktop osmijádrové Ryzeny 7800X3D (1115 pts). Naprdel dá i 12c/20t Intel 12700KF (1175 pts). Výprasku o fous utekl top 16c/32t Ryzen 3950X (1325 pts).
https://www.cpu-monkey.com/en/cpu_benchmark-cinebench_2024_multi_core

Naprostej masakr x86. Oryon můj příští laptop jest.

sonofthebit
sonofthebit
Level Level
26. 10. 2023 09:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ARM Oryon ........... 3227 pts
Intel 14900K ......... 3200 pts ..... nejvýkonnějjší x86 CPU co boostuje na 6,2 GHz dostal nabudku od ARM laptopu
AMD 7950X3D ..... 2900 pts ..... v současnosti nejlepší desktop x86 dostává neskutečně naprdel
Notebookový Ryzen 7730U ...... 2100 pts ............ to už je vyloženě k pláči (a to boostuje až na 4,5 GHz)

A teď se podívejme na výkon na GHz (IPC):
ARM Oryon .......... 3227 pts / 4,3 GHz = ................. 750 pts/GHz
Intel 14900K ......... 3200 pts / 6,2 GHz = ............... 516 pts/GHz .............. Oryon má IPC vyšší o 45%
AMD 7950X3D ..... 2900 pts / 4,9 GHz = .............. 491 pts/GHz .............. Oryon má IPC vyšší o 53%
Ryzen 7730U ...... 2100 pts / 4,5 GHz = ................. 466 pts/GHz .............. Oryon má IPC vyšší o 61%
Apple M2 ............. 2800 pts / 3,7 GHz = ................. 756 pts/GHz .............. 1% vyšší IPC než Oryon (stejný architekt Gerard Williams, stejné IPC)

Ani Zen 5 kdyby měl 25% IPC nárůst tohle IPC ARM Oryonu a Applu nedožene (1,53 / 1,25 = 1,22)
Ani Zen 6 v 2026 kdyby měl 15% IPC nárůst nedožene Oryno (1,22 / 1,15 = 1,06). Tohle je fakt průser.

12c Oryon je ultimátní drtička ukazující že x86 je definitivně mrtvá záležitost. Proč asi AMD znovu začalo makat na ARM CPU? Za 3 roky už se většina SW bude dělat prioritně na ARM a na x86 už se začne kašlat (včetně ovladačů GPU, protože Nvidia už má serverový CPU a taky připravuje ARM CPU pro NTB, takže se dá očekávat že x86 drivery bude záměrně sabotovat aby zvýhodnila svoje ARM CPU). Kupovat dnes x86 je asi jako kupovat poslední PowerPC Macy a divit se že to je pomalé, žere to jak prokopnutý, není na to nový SW a kdejakej levnej ARM notebook to výkonově zesměšní.

savitur
savitur
Level Level
26. 10. 2023 10:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@sonofthebit Ako ano, zatial ten Oryon vyzera slubne - a neda sa vylucit ani tak pozitivny scenar ako to vidis ty...ale uvidime aka bude realita asi az ked Oryon bude ofiko vonku.

sonofthebit
sonofthebit
Level Level
26. 10. 2023 11:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@savitur Už 4 za dny 30.10.2023 Apple odhalí novou M3 ......... to bude teprve mazec :D

CPU jádro A17 v letošním iPhone 15 Pro ................... 2900 pts / 3,7 GHz ......... 783 pts/GHz
Tedy Apple M3 bude mít ............................................... 3366 pts / 4,3 GHz ......... 783 pts/GHz

Což znamená že Oryon bude poražen a jeho cena bude velmi příznivá, paráda.
Zen 5 bude zesměšněn, akcie AMD se propadnou.
Zen 6 bude nejspíš poslední x86 od AMD pro pár pomatenců z DDíít světa.
Místo Zen 7 přijde ARM K13, ale je otázka jestli to AMD zachrání od bankrotu. Přece jenom každej si může koupit licenci na ARM jádro Cortex X4 co má 8xALU, 2048-bit SVE2 vektory a má IPC o 36% vyšší než Zen 4, tedy Zen 5 pořád bude zaostávat v IPC o 13% (plus vyšší spotřeba kvůli CISC-to-RISC překladu instrukcí, plus více vyplýtvané plochy čipu na 16-bit a 32-bit kompatibilitu oproti čistě 64-bit ARMům).

X86 je loď co jde ke dnu jako Itanium. Otázka je jestli se AMD podaří vyvinou ARM CPU které bude lepší než licenční Cortex. Moc tomu nevěřím, Cortexy mají nové jádra každý rok a manýry Intelu že vydrží se Skylakem 4 roky, nebo AMD se Zen 4 vydrží 2 roky a přinese 11% IPC, s tím prostě ve světě ARMu nemají šanci uspět.

S AMD to nevypadá vůbec dobře.

meldax
meldax
Level Level
27. 10. 2023 10:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@savitur Ty jsi magor a nejhorší je, že těm svým kecům i věříš... :D

warhawk22
warhawk22
Level Level
27. 10. 2023 10:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@savitur nebojte sa, x86 tu este nejaky ten piatok bude.
tieto reci o vymene dominancie za ARM su tu uz aspon 10 rokov, a stale nic. cim to asi bude, ze? :)

ako ja chapem, ze ste velky fanda ARM/Apple, ale tak trosku stat nohami na zemi by neuskodilo.

BTW: porovnavat nejaky typ vypoctu medzi x86 vs ARM nedava cely obraz o vykone samotneho CPU/SoC.
a za dalsie: tak ako moze pridat ARM (RISC) nejake dalsie akceleracie z CISC "sveta" pre rozne typy vypoctov, tak zaroven to plati aj opacne, teda x86 (CISC) prida do architektury veci z RISC "sveta".
..... aneb, obe architektury sa priblizuju k sebe, nie naopak, ako tvrdite vy.

sonofthebit
sonofthebit
Level Level
28. 10. 2023 15:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@savitur Copak asi udělá @redakce s touto agresivní nadávkou. Týpek se regne jen aby tady napadal ostatní.

sonofthebit
sonofthebit
Level Level
28. 10. 2023 16:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@savitur Vrať se na střední školu. CISC a RISC má zcela odlišné kodování instrukcí, které nijak sblížit nejde a to je taky největší problém CISC x86 ISA.

Co se týče vnitřní mikroarchitektury CPU jader, tak obě vnitřně fungují jako RISC. Celá ta šaškárna x86 CISCu už od 1995 funguje díky vnitřnímu překladu instrukcí z CISC-to-RISC, viz AMD K5 jako konkurence pro Pentium bylo původně RISC procák Am29000, kterému dali x86 dekodéry. Tenkrát to bylo OK, hromada kodu v ASM a CPU sotva dokázalo zpracovat 1 instrukci za takt.

Ale dnes je CISC obrovský problém. x86 instrukce může mít 1-15 bajtů délku. Jak dekoduješ 6 instrukcí/takt?
1. instrukce ....... ta víš kde začíná
2. instrukce ........ 15 kombinací kde může začínat
3. instrukce ........ 29 kombinací
4. instrukce ........ 43 kombinací
5. instrukce ........ 57 kombinací
6. instrukce ........ 71 kombinací
Celkem 216 kombinací je třeba prohledat (Intel Raptor Lake umí dekodovat 6 instr/takt). Proto x86 potřebuje sofistikované prediktory a ten když selže, tak nastupuje bruteforce a spotřeba roste. A to Apple umí 8 instr/takt a nový ARM Cortex X4 dokonce 10 instrukcí/takt. Pro 10 instrukcí / takt už u x86 počet kombinací nelineárně exploduje na 640.

RISC když chce 10. instrukci tak díky fixnímu 4 bajtovému kodování sáhne přesně na to místo v paměti 4 bajty x 9 = 36 bajt. NULA tranzistorů navíc, nulová spotřeba navíc. V momentě kdy máš nativní SW jak pro ARM tak x86, tak ARM bude vždy rychlejší a zároveň úspornější. Apple ARM CPU má vyšší IPC než x86 už od roku 2015 kdy vyšlo jádro A9 Twister a překonalo Intel Skylake. Od té doby Apple dominuje v IPC (Apple A17 Pro má IPC vyšší o 63% než Zen 4). Proto iPhone vypráská v ST benchmarku i desktop Ryzeny na 6 GHz.

Už chápeš proč AMD začalo znovu makat na ARM CPU?
(a to se nebavím o vyspělejšímu Weak memory modelu ARMu, proti zastaralému Strong mem modelu u x86, pak samo 2048-bit SVE2 vektory, SME2 pro násobení matic a hromadu jiných vychytávek jako TME a MTE atd.)

warhawk22
warhawk22
Level Level
28. 10. 2023 21:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@savitur vy nie ste asi uplne ok, vsak? :)
najprv napisete, ze je to uplne odlisne a potom napisete, ze CICS vlastne funguju ako RISC :)

a zjavne ste ma nepochopili.
je jasne, ze su to jablka a hrusky, teda odlisne architektury a aj samotny SW pristupuje k CPU/SoC inak.
moja myslienka bola, ze sa obe architektury priblizuju, co sa tyka vykonu a akceleracie konkretnych funkcii (resp. vypoctov).
procesor je univerzalna vec, teda viete tam pocitat prakticky vsetko, len je otazne, ze ako rychlo a efektivne. a to je cast, ktora sa stale moze dobiehat ako na jednej strane tak aj druhej (myslim x86 vs ARM).

a zopakujem znova.. ARM (RICS) maju svoje miesto a mozno nakoniec budu dominovat aj v PC, ale zatial sa to tak lahko nestane, nech si prajete cokolvek.
dominancia ARM v smartphonoch je jasna a tam sa necaka, ze nastane zmena.

sonofthebit
sonofthebit
Level Level
29. 10. 2023 08:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@savitur Boha, to je tak když někdo nemá ani znalosti střední školy a plete si HW s ISA.

IBM PC 5050 mělo standardně 256 kB RAM a bylo třeba šetřit každý bajt paměti která byla neskutečně drahá. Proto debilní CISC s variabilní délkou instrukce co ušetřil 30% paměti oproti RISCu měl výhodu (ikdyž dnes ARM to už stáhl na 10% a s pomocí Thumb2 se umí dostat i na lepší hodnoty než x86). CPU x86 8088 zpracovávalo jednu instrukci 15 taktů, takže se mu ani nesnilo o nějakém dekodování více instrukcí za jeden takt, takže CISC tenkrát měl pouze výhody. A proto se ten šmejd tak rozšířil.

Ale dnes když každý CPU potřebuje 6-10 instrukcí/takt, tak už CISC má tak velký overhead, že už to ve srovnání s čistými RISC není udržitelné. Všude kde se objeví srovnatelný ARM vs. x86 tak vždycky vyhraje ARM, protože to je čisty RISC, zatímco x86 je starý CISC blob ISA naroubovaná na HW RISC jádro.

A co ti pomůže že ARM a x86 má stejné 512-bit vektory a moderní instrukce pro práce s nimi, když to x86 musí zakódovat pomocí té zastaralé CISC s variabilním kodováním co ti totálně pojebe spotřebu? Proto abys držel kompatibilitu s PC z roku 1978? Ne, protože Intel je majitel licence na x86 a tím 30 let vysává prachy z monopolního trhu za občasné asistence AMD.

Kdepak, x86 je totální mrtvola, která dnes budí dojem výkonu jen a pouze díky frekvencím na 6 GHz. A stejně tomu napráská naprdel kdejakej iPhone na frekvenci 3,7 GHz protože má o 63% vyšší IPC. To je IPC které nebude mít ani Zen 8 v roce 2030.

Mobil kterej ST výkonem rozseká i TOP desktopy na 6 GHz je důkaz že x86 je na konci životnosti. Můžeš tuto realitu odmítat, můžeš brečet, ale to je asi tak všechno co s tím můžeš dělat. O to tvrdší bude potom bude dopad.

warhawk22
warhawk22
Level Level
30. 10. 2023 10:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@savitur ako som pisal vyssie, vy asi nie ste uplne ok.

za prve: neviem na aku strednu ste chodili vy, ale nemyslim si, ze bezne stredoskolak sa uci instrukcnu sadu modernych procesorov. ja som sa k tomu dostal az na univerzite, kde som studoval IT.

za druhe: stale pisete o nevyhodach x86... ved dobre, obe architektury maju svoje nevyhody, ale stale plati, ze sa x86 tak rychlo nevymeni.

za tretie: nie vsetko je na ARM rychlejsie. staci sa pozriet na Apple M1, ani tam nie je vsetko ultra-rychle ako na klasickom desktope. ok, vacsina veci je akcelerovana dobre, ale urcite nie vsetko.

za stvrte: vy si myslite, ze viete viac ako inzinieri, ktori tieto moderne procesory robia, resp. SW inzinieri? tie vase reci sa stale vo svete nedeju, tak cely svet sa "dohodol" proti vam, a iba vy mate pravdu, vsak? :)

sonofthebit
sonofthebit
Level Level
30. 10. 2023 12:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@savitur 1) To že mám znalosti větší než ty není můj problém :D
To že taky máš VŠ a ještě IT a neznáš naprosté základy ISA to je na vrácení diplomu.

2) Nemáš pravdu. x86 je CISC a to je stará ISA, protože RISC vznikl později a opravil spoustu chyb a nevýhod x86. RISC je objektivně mnohem lepší a modernější ISA. To je taky důvod proč x86 CISC používá vnitřně RISC jádro. Poslední čistě CISC x86 byla 486 a Pentium MMX. X86 nemá jedinou technickou výhodu oproti ARMu. Ani v hustotě kódu není x86 vždycky lepší (Thumb2).

3) Teď novej Oryon umí ST výkon 3227 pts GB6, což je víc jak 2918 pts co má AMD Ryzen 7950X na frekvenci 6 GHz. Přitom ten ARM Oryon běhá na pouhých 4,3 GHz a stejně zesměšní nejlepší x86 procák. Pitomej mobil iPhone dnes dává přes 2800 pts a v MT vydrtí všechny 15W TDP laptopy. Člověk nemusí být génius aby si vypočítal pts/GHz že ty ARMy mají o 50% vyšší IPC jak x86 plečky.

4) Čína vyrábí 40% serverů na ARMu, v USA 4 největší serveroví hráči (AWS, MS, Google, Oracle) všichni loni už nasadili ARM servery, Nvidia vyrábí 144 jádrové serverové ARM CPU Grace, připravuje herní GPU s ARMem pro NTB a možná konzole, MS uvažuje o ARM do příštího Xboxu ...... chlapče stačí pouze nemít DDíít klapky na očích, případně netrpět kognitivní dizonancí. Naopak bych se být tebou velmi zamyslel proč ti inženýři najednou masivně prosazují přechod na ARM/RISC-V, mimochodem i sama AMD už maká na ARMu. Protože moc dobře ví že Intelem vlastněná x86 už je příliš stará (viz bod 2.).

olda79
olda79
Level Level
26. 10. 2023 14:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@sonofthebit Geekbench úmyslně zpomaluje desktopová CPU. Jako test je úplně k ničemu.

sonofthebit
sonofthebit
Level Level
26. 10. 2023 14:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@olda79 x86 zpomaluje desktopová CPU. Proč myslíš že AMD znovu pracuje na ARM CPU? x86 do dvou let jde ke dnu a kdo na ní zůstane toho stáhne sebou. Doufám že Intel zůstane na té jeho odporné x86 až do konce a tím dostane karmu zdarmu za zničení DEC Alpha EV8, HP-PARISC a StrongARM/Xscale.

olda79
olda79
Level Level
26. 10. 2023 15:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@olda79 Přečti si článek /clanek/je-opravdu-apple-a16-rychlejsi-nez-x86-cpu-nikoli-jde-o-vlastnost-geekbench na diit.
Nejde sem dát bohužel celý odkaz.

sonofthebit
sonofthebit
Level Level
26. 10. 2023 16:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@olda79 Nevěř nikomu kdo píše o CPU a neumí dělat v assembleru. Ten psychopat Souček z DDíítu neumí ani C++ natož assembler. To samé Olšan. Bavíš se s ním o zásobníku a on neví která bije. Neznají naprosté základy z roku 1980 a hrají si na odborníky procáků 21.století. TVL kam jsme se to dostali.

Není divu že z nich pak padají totální hovadiny. Hlavně že sama AMD používá Geekbench jako oficiální benchmark. Jestli si myslíš že inženýři v AMD neví do dělají měli by si nechat poradit od nýmanda Součka, tak se honem rychle probuď.

Proč myslíš že legendární architekt Jim Keller vyvíjel v AMD už v roce 2012 ARM CPU K12? Vygoogli si AMD Opteron 1100 co měl ARM jádra A57. To vše ta kráva Lisa Su zrušila aby teď znovu začali vyvíjet ARM a zachránili si krk. Ona si ta neshcopná manažerka původně z IBM totiž myslela že když zaříznou ARM tak tím udrží x86 monopol navěky a pak jim stačí překonat neschopný Intel a můžou si zdražovat AM5 desky na dvojnásobek a ostatní prasácké metody ala Intel. Lisa Su by měla někde vytírat podlahy a ne ruinovat AMD jako CEO.

Karma zdarma už je tady.

test5
test5
Level Level
26. 10. 2023 17:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@olda79 Nemám důvod se nějak zastávat autorů, kteří píšou pro jiné weby, nicméně zároveň nehodlám na našem webu tolerovat jejich urážení. Pokud máte vůči jejich článkům nějaké výhrady a máte potřebu je urážet, řešte to na webech, pro které píšou, ale ne u nás.

A obecně se laskavě zklidněte v tom svém neustále útočném vyjadřování, ať už komentuje kohokoli nebo cokoli. Pokud jste skutečně tak nad věcí, jak se snažíte prezentovat, měl byste být také schopen akceptovat, že tu tak toxické komentáře mít nechceme. Diskuze nejsou jen o faktech, ale také o formě.

olda79
olda79
Level Level
26. 10. 2023 19:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@olda79 Moc nerozumím proč jen ten kdo umí dělat v assembleru, tak může psát o CPU. Assembler je jen textový zápis instrukcí CPU. Člověk se z toho dozví maximálně obecné info o architektuře jako RISC/CISC, ale to je tak vše.

meldax
meldax
Level Level
27. 10. 2023 10:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@olda79 Na všech ostatních konkurenčních webech už bohudík dostal BAN. Ať už na cnews jako nebo na diitu.. Teď už převážně prudí jen tady :)

sonofthebit
sonofthebit
Level Level
30. 10. 2023 13:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@olda79 Máš pravdu, nerozumíš tomu.
Protože v asembleru používáš přímo instrukce CPU a registry CPU, přitupuješ na konkrétní adresy v paměti, a to jak programem tak i daty. AArch64 má 32 GP registrů, což je 2x víc než x86-64. Dále memory model Weak vs. Strong, memory fencing instrukce, velmi komplikovaná věc co dokáže zásadně zvýšit IPC a snížit spotřebu a snížit počet tranzistorů, ale klade obrovské nároky na programátora/kompilátor.

Ale to ví jen člověk co dělá v assembleru, protože v C/C++ tohle řeší kompilátor a nikoliv člověk. Přesto to má zásadní dopad na výkon a spotřebu.

Jak chceš rozdávat rady o motorech, když ani nevíš že uvnitř jsou písty, vačky, ojnice atd. a jak to celé funguje dohromady. Od takového blba by sis asi nenechal radit jak opravit motor. Proto taky většina majitelů čipnutých aut čumí jak puk na propálené písty. Stejně tak většina rádobyCPU expertů čumí jak puk když ARM Oryon nebo Apple M3 drtí výkonem desktopy. Vůbec nemají ponětí že RISC/ARM je fundamentálně lepší už z principu. O detailech ani nemluvě.

lemplik
lemplik
Level Level
27. 10. 2023 07:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@sonofthebit x86 určitě mrtvé není. AMD Z1 Extreme má 2500 pts v singlu a 11 000 pts v multi při 30W TDP (navíc s velmi malým poklesem u 25W). Grafická část AMD má pak 8 TFlops oproti 4,6 Tflops u GPU Adreno. Vybraný 3d mark wild extreme moc nesedí AMD na rozdíl od her.

A to bude mít příští rok AMD taky novou řadu.

Neříkám, že Snapdragon X Elite nevypadá nadějně, ale ty údaje, co zveřejnili jsou prostě jen marketing. V porovnání se zmíněným 30W Z1 Extreme už ty grafy zdaleka tak dobře nevypadají.

Reklama
bison
bison
Level Level
25. 10. 2023 19:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ak nadviaže Qualcomm na súčasnú generáciu je na čo sa tešiť, vysoká cena, vysoká teplota a nekompatibilita , pre kanclíky si to viem , ale predstaviť, tam i tak nič nerobia.

savitur
savitur
Level Level
25. 10. 2023 18:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Noo, ja by som privital ekvivalent Apple M2/M3 na PC - t.j. vykonny a energ. usporny a tym padom aj tichy notas/desktop. Nech to Qualcommu s tymi novymi procesormi vyjde.

sonofthebit
sonofthebit
Level Level
30. 10. 2023 15:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@savitur 3227 pts v GB6 pro ten Oryon znamená, že Apple M3 bude mít na 4,1 GHz zhruba stejné skóre. M3 Ultra na 4,3 GHz už Oryon o fous překoná.

Ale mít nejablečný laptop s 12-jádry co výkonem vyklepne i nový Zen 5 je k nezaplacení. Ono i v MT ten ARM vydrtí většinu 12-jádrových Zen 5 šmejdů, včetně desktopu.

Podle mých výpočtů bude mít ARM Oryon pořád vyšší IPC o brutálních 32% než Zen 5 (pokud Z5 bude mít 15% nárůst oproti Zen 4). To je naprostej masakr motorovou pilou.

jk3
jk3
Level Level
25. 10. 2023 17:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Až na tom poběží Kingdom Come, bude mě to zajímat. Do té doby je to jen hračka pro kutily.

madPav3L
madPav3L
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
26. 10. 2023 07:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jk3 Tak nějak, až na tom poběží Steam + všechny asociované hry a bude to mít výkon highendu Nvidie nebo si k tomu budu moci dát diskrétní kartu, CAD, tiskárna/3D tiskárna, tak mě to začne zajímat.

sonofthebit
sonofthebit
Level Level
26. 10. 2023 12:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@madPav3L Spíš až to bude mít logo AMD.

Reklama
Reklama