Galerie 105
Radeon HD 2900 PRO: silák s jepičím životem
Recenze Grafiky a hry GeForce GeForce 8 (G80 a G90) Gigabyte Sapphire

Radeon HD 2900 PRO: silák s jepičím životem | Kapitola 10

Petr Papež

28

Seznam kapitol

1. Radeon HD 2900 PRO: silák s jepičím životem 2. Gigabyte 8600 GTS GV-NX86S256 256MB 3. Gigabyte GeForce 8800 GTS GV-NX88S320H-B-RH 320MB 4. Sapphire HD 2600 XT 256MB GDDR3 5. Sapphire HD 2900 PRO 512MB GDDR3 6. Sapphire HD 2900 XT 512MB 7. Testovací sestava, testovací metodika
8. Bioshock (DX9), TC's R6: Vegas (DX9), World in Conflict (DX9 a DX10) 9. Prey (OGL), Supreme Commander (DX9), MoHA (DX10), CoH (DX10) 10. CB's Jericho demo (DX10), CoD 4 demo (DX10), Timeshift demo (DX10), F.E.A.R. PM demo (DX10) 11. Hlučnost, spotřeba, přetaktování 12. Poměr cena/výkon, cena 13. Závěr

Dnes otestujeme novinku, cenově výhodnou kartu Sapphire ATI Radeon HD 2900 PRO, která se od verze XT liší pouze nižšími frekvencemi a hlavně nižší cenou. V testu bude pro srovnání Radeon HD 2900 XT, HD 2600 XT, GeForce 8800 GTS 320MB a 8600 GTS 256MB.

Reklama

Call of Duty 4 demo

  • Vývojový tým: Infinity Ward
  • Distributor: Activision
  • Datum vydání: nevyšlo
  • Typ hry: akční z pohledu první osoby
  • Engine: prozatím neznámý (jinak velmi pokročilý včetně kvalitní fyzikální části)
  • Render: DirectX 10 (testováno na DirectX 10)
Radeon HD 2900 PRO: silák s jepičím životem

Test proběhl na obyčejných ovladačích. NVIDIA BETA ovladače 163.75 určené speciálně pro UT3 a právě CoD4 na výsledcích nic výrazného nezměnily. Pravděpodobně se spíše jedná o ovladače zlepšující stabilitu spíše než zvyšující výkon.

Clive Barker's Jericho demo

  • Vývojový tým: Mercury Steam
  • Distributor: Codemasters
  • Datum vydání: nevyšlo
  • Typ hry: akční z pohledu první osoby
  • Engine: Mercury Engine
  • Render: DirectX 10 (testováno na DirectX 10)
Radeon HD 2900 PRO: silák s jepičím životem

Poněkud zvláštní situace nastala u karet s menší pamětí jak 512MB a to včetně NVIDIA GeForce 8800 GTS 320MB z vyššího mainstreamu. Karty s FSAA při vyšších rozlišeních absolutně nestíhaly a ze hry se stala velmi špatná slideshow. Ani BETA ovladače (163.75) problém nevyřešily (je-li vůbec řešitelný).

TimeShift demo

  • Vývojový tým: Saber Interactive
  • Distributor: Vivendi Games, Sierra Entertainment
  • Datum vydání: nevyšlo
  • Typ hry: akční z pohledu první osoby
  • Engine: Saber 3D
  • Render: DirectX 10 (testováno na DirectX 10)
Radeon HD 2900 PRO: silák s jepičím životem

TimeShift sám pravděpodobně používá nějaký algoritmus vyhlazování obrazu (FSAA), protože zapnutí (i násilné) FSAA v ovladačích s počtem snímků nijak nehýbalo.

F.E.A.R. Perseus Mandate demo

  • Vývojový tým: TimeGate Studios
  • Distributor: Vivendi Universal
  • Datum vydání: nevyšlo
  • Typ hry: akční z pohledu první osoby
  • Engine: Lithtech: Jupiter EX
  • Render: ? (testováno na DirectX 10)
Radeon HD 2900 PRO: silák s jepičím životem

Ve hře se vyskytl jediný problém a to právě s ATI Radeonem HD 2900 PRO, jenž na nejvyšší rozlišení nespustil FSAA s AF. Příkladná chyba grafického ovladače.


Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama