Zpět na článek

Diskuze: S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky - výkonnostní preview

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
29. 10. 2008 12:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ne zkusenosti:). Za poslednich x mesicu, mozna uz i let jsem nevidel hru, kde by po vydani nebylo SLI funkcni. Proto je tam sluvko pravdepodobne...

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
29. 10. 2008 11:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ahoj, testoval jsem to znova s novym patchem a novymi Catalysty v recenzi a vsechno slapalo, jak melo. Je mozne, ze se vyskytl nejaky error, ale u X2 by nemel byt problem. Mozne je vse. Nastesti uz problem neni.

JiVy
JiVy
Level Level
27. 10. 2008 11:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Napřed se zamysli a pak piš.
Používaná transkripce je oficiální rusko-anglická a protože se jedná o mezinárodní, a ne českou hru, tak je lepší se držet této. Člověk se pak alespoň snáze orientuje v diskusích o hře na netu.

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
26. 10. 2008 23:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mohl bys vedet, kdyz uz nekoho titulujes idiot, ze to jsou bezne uzivane anglicke ekvivalenty. Nad vhodnosti jejich pouziti jsme uz polemizovali vyse, takze si sve hloupe vylevy svedcici o tvem mozkovem potencialu nech pro jine diskuze na jinych serverech...historiku inteligente.

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
15. 10. 2008 14:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je dobre si vzdycky uvedomit, ze v momente, kdy clanek vychazi mohou byt uvolneny nove oficialni ovladace, v dobe psani clanku a hlavne testovani to tak byt nemusi.

JiVy
JiVy
Level Level
15. 10. 2008 11:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ale ještě dřív to chce si přečíst knihu od bratrů Strugackých ;-) Nedávno u nás znovu vyšla.

wrah
wrah
Level Level
16. 10. 2008 21:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JiVy Pardon, nevím která kniha vyšla, ale původní POVÍDKA Bratří Strugackých se jmenuje "Piknik u cesty" A nemá s Černobylem nic společného. Ostatně je snadno k přečtení, ani není potřeba trápit stahovací síťě, stačí strýček google. Nevím jak kdo, ale než podporovat celou síť distributorů, překupníků a podobných zlodějů, tak já osobně raději knihu stáhnu a pošlu vydavateli 50 kč na účet. Což je víc než dostane za papír.

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
15. 10. 2008 10:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dekuji za tip na film.

zjs
zjs
Level Level
15. 10. 2008 07:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

K této hře mám vždy povinost dodat, že je to nejzabugovanější hra, co jsem kdy hrál. Ani s nejnovějším patchem se to nedá hrát bez vypětí sil. Přecházení mezi lokacemi je fakt zdlouhavé.

havlas
havlas
Level Level
15. 10. 2008 02:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jen doplním, že v Clear sky se do Tripjatě opravdu nepodíváte, max. tak do města Limansk.

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
14. 10. 2008 21:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Drivery C8.8 ... zkusim je...

xelc
xelc
Level Level
14. 10. 2008 22:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Štefek tu pouzili catalyst 8.9 a vyzera to, ze 4870x2 funguje bez problemov, vykon o 100% vyssi ako jednocipova 4870 s 512 MB
http://www.hardocp.com/article.html?art=MTU2MSw0LCxoZW50aHVzaWFzdA==

pavel_p
pavel_p
Level Level
14. 10. 2008 20:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tady nikde není psaný, že seš nula, pokud nemáš hi-end grafiku a používáš notebook. A jestli by mi hra jela při středních detailech 3 nebo 5FPS je mi jedno. I když si hru na 24" LCD s lowendovou grafikou nezhraju, tak se občas rád podívám, jak dnešní graficky nejpracovanější hry vypadají.

Přece jen článku něco vytknu. Ze screenshotů o rozměrech 500x375 v jpegu s vysokou kompresí si o hře žádnou představu neudělám. Dokonce si z toho ani neudělám závěr, že by grafika byla pastvou pro oči.

motodriver
motodriver
Level Level
14. 10. 2008 20:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

mam problem pri instalaci ovladaců 178.13 progres bar dojede do pulky a pak se nic nedeje, 177.41 jdou v poho. ma nekdo taky takovy problem?

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
14. 10. 2008 18:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak jsem mrknul na ten renomovany server, ktery zminujes, ale jaksi porad nevidim, ze by jim CF fungovalo. Nepouzivas nove C8.10?

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
14. 10. 2008 18:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Fungovaly dve karty nebo X2?

osprey
osprey
Level Level
14. 10. 2008 15:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

mne to ani moc neprijde kdyz mam 20''LCD hrat na nem v 1024, CSko dodnes hraju na nem v 640x480 a problem s tim nemam :]

Ricrd
Ricrd
Level Level
14. 10. 2008 15:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Citace: "Ve hře samotné se budete bez rizika podívat do města „duchů“, kterým je Pripyat.".

Proč používáte anglické přepisy názvů a jmen v česky psaném článku? Když píšete česky, tak pište česky! Pripyat = Pripjať.

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
14. 10. 2008 15:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ricrd Uz jsme si to myslim vyrikali vyse.

JiVy
JiVy
Level Level
14. 10. 2008 13:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Souhlas,
souhlas.
Souhlas,
souhlas.
;-D

Millisx
Millisx
Level Level
14. 10. 2008 13:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No třeba já hraju na 1280x1024 na 4850 na full světlo to frká vážně v pohodě(2GB 800, 2.8C2D). TOto rozhodně není nepoužívané rozlišení, je to o tom, že při měření už to moc nevypovídá. To je celé. I tak si myslím, že je to nejpoužívanější rozlišení stále.

JiVy
JiVy
Level Level
14. 10. 2008 12:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

S tou transkripcí názvů je to složitější, je to mezinárodní hra a proto je anglická transkripce logická, navíc i Ukrajinci přepisují jména z azbuky mnohem častěji anlickou transkripcí než českou ;-)
Pokud jde o citovaný sborník, tak je to sice zajímavé, ale některé údaje jsou tendenční. Zvůšený výskyt některých typů rakoviny je do značné míry dán i zvýšeným cíleným monitoringem, kdy se podařilo zachytit mnohem více případů, než kdyby zůstala lékařská péče na úrovni před katastrofou. Navíc prostředky, které do těchto projektů proudily z celého světa byly úměrné tomu, jak rostly katastrofické zprávy.
Četl jsem i oficiální zprávy, které porovnávaly výskyt rakoviny a poškozených dětí s oblastmi nezasaženými spadem a odhad důsledků katastrofy vychází na úrovni jednotek procent toho, co uvádějí prameny jako jsou české matky.
Sorry za OT.

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
14. 10. 2008 12:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

1. Ano moje chyba...to cislo 140k bylo celkove evakuovanych lidi
2. Clovek uz obcas ani nepremysli, ze by to cesky napsat mohl. Samo Černobyl je spravne nez anglicky ekvivalent. Zvlast u toho tematu.
3. V nasledujicich nekolika letech po havarii zemrelo nekolik tisic na rakovinu. Obrat "ihned v nasledujicich" je nestastny...opravim

JiVy
JiVy
Level Level
14. 10. 2008 11:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

IMHO má test pomoct při nákupu nového HW, kdo z čtenářů tohoto testu zvažuje koupi nové HD2600 nebo GF6800?
Pokud si někdo bude kupovat dneska GK, tak nejspíš nějakou podobnou těm testovaným. Mně v testu chybí 9800 GX2, ale protože vím, že je na tom podobně jako GTX 280, tak si ji dokážu do tabulek "domyslet".
Ještě jednou opakuji: Účelem takovýchto testů je porovnat výkon různých na trhu dostupných GK relevantních pro danou hru.
Pokud chce někdo vědět, jak rychle bude běhat nějaké hra na jeho sestavě, nezbývá mu než si pročíst doporučenou HW konfiguraci pro tu kterou hru a pak případně hru na svém PC vyzkoušet.

JiVy
JiVy
Level Level
14. 10. 2008 11:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Každý máme PC nějak jinak výkonné a účelem recenzí nemůže být testování všech možných konfigurací HW.
Pokud jde o porovnání výkonu GK, je tohle obvyklý způsob. Dnešní GK jsou totiž často tak výkonné, že jejich srovnání na nízkém rozlišení nemá vlastně smysl (je to vidět i v prvním grafu této recenze, kdy má řada karet prakticky stejné FPS). Právě srovnání na různých rozlišeních ukáže inteligentnějšímu čtenáři, že pro monitor, který má doma nemá cenu zbytečně vyhodit peníze za drahou GK, když její výkon nemá jak využít.
Pro majitele starších kare je jednoduchá rada, najděte si testy z doby, kdy se vaše karty běžně testovaly a odhadněte si, jaké FPS máte šanci docílit.
Není přece životně nezbytné hrát všechny hry co vyjdou, já jsem si také svého času musel odpustit Far Cry, protože můj HW na to, abych si tu hru zahrál ve vysokém rozlišení a ve slušné grafické kvalitě neměl.

Krayzie
Krayzie
Level Level
14. 10. 2008 10:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tiez nechapem, preco sa tu strasi strednymi detailami pri 4670. Zavisi aj od rozlisenia a kedze podla tabulky pre rozlisenie 1680x1050 zvlada 4670 hru na 25 fps, tak na mojom rozliseni 1360x768 to bude uplne v pohode.
BTW: Moje rozhodnutie kupit zaciatkom roka HD ready TV a nie full HD TV sa mi zurocuje, lebo nepotrebujem nadupany HW na hranie a z toho vypliva ticha a chladna prevadzka HTPC (+min. spotreba u HD4670). Nehovoriac o tom, ze 42" full HD nema z cca 2.8m ziadny zmysel :-) (no flame, len realna skusenost)

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
14. 10. 2008 10:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Krayzie Ja myslim, ze pro komfortni hrani okolo 40FPS bude treba stahnout detaily o uroven nize nez je testovano. Stredni detaily mozna nebudou nutne.

andrey
andrey
Level Level
14. 10. 2008 11:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Krayzie hm, ako som vyssie pisal o HD4670, tak majitelov HTPC som veselo odignoroval :) sorry za to. toto bol podnetny prispevok, ked budem vybavovat obyvacku, budem na to mysliet.

Krayzie
Krayzie
Level Level
14. 10. 2008 11:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@andrey Hej, hej, netreba na "nas" zabudat :-) Ja som len obcasny hrac, preto nehladam super vykonnu grafiku a nepotrebujem tripple double .. super quad HD rozlisenie :-D A do PC (HW, ale hlavne SW) sa rozumiem celkom dost (zivi ma to).

andrey
andrey
Level Level
14. 10. 2008 15:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@andrey mna to uz sice nezivi (chvalabohu :), ale ciastocne zivilo. tiez neuznavam double/triple/quad SLI/Crossfire, pokial sa jedna o viac kariet/GX2, je to slepa ulicka, aj vzhladom na mnozstvo tepla.

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
14. 10. 2008 10:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja vim, ze ty testy jsou pro majitele starsich karet jako je 6600GT nic nerikajici...kdybych mel doma sbirku starsich karet ruznych generaci, tak by to proveditelne lec vysoce narocne protoze by tam figurovalo 25 karet v minimu. Myslim, ze jsem zvolil minimum HD4670 dobre, jako karta za 1800 neni vubec spatna a hlavne pekelne levna.

andrey
andrey
Level Level
14. 10. 2008 11:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Štefek HD4670 moze byt fajn low-end karta, ale naozaj si myslite, ze ludia, ktori ju maju, citaju svet hardware? asi minimum.. ludia, co maju taketo karty, zvacsa kupia poskladany pocitac za par sup a viac sa o to nestaraju, a vacsina z nich asi ani nehra hry. za 2-3 roky kupia novy lacny pocitac a tak dokola, proste to nie je skupina, ktora obmiena komponenty.

a potom su ludia ako napr. ja, ktori obmenia komplet komp raz za x rokov, a potom postupne obmienaju a pridavaju nove komponenty. CPU, pamat, disky, grafika, raz za 2 roky povedzme MB, atd.
takyto ludia su informovani a kupuju bud high end, alebo vyssiu strednu triedu, kde je vyborny pomer cena/vykon.
ja som si poskladal napr. fajn komp pred rokom, Antec P182, pretaktovane C2D E6750, Gigabyte P35-DS4, Corsair pamate, atd. a kedze sa az tak moc nehravam, tak vtedy este stale dost dobru X1950Pro.

takze pre ludi ako ja, tj. prevazne ludi, co sa o pocitace zaujimaju a citaju svet hardware, ale nemusia mat zrovna kazdy rok obmenit komplet komp, aby mali high-end, ma vyznam napr. aj test NV 7xxx, pripadne ATi 1xxx, 2xxx.

berte to ako metodicku vsuvku. mimochodom clear sky hram, uzivam si to, a slape mi to na high details v 1024x768 v pohode na full dynamic lightning. frame rate neviem, ale som na to citlivy a vsimam si to jedine v lokacii clear sky base.

andrey
andrey
Level Level
14. 10. 2008 11:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@andrey a ano, hram to na starom CRT 17" EIZO. ked onedlho kupim novy monitor, urcite 24" Full HD (HP, NEC, Samsung, EIZO), tak s nim aj novu grafiku, to je samozrejme (urcite HD4870).

mstejska
mstejska
Level Level
14. 10. 2008 10:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Skoda, ze se ten samy test neprojel jeste jednou s nejakym slabsim CPU napr Athlon X2, ci slabsi intel. Kdyz se napise vliv cpu na vykon je minimalni bez aspon par testu pro porovnani, tak je tato informace dost zbytecna.
Jinak je clanek dobry, nic zbytecneho, pouze vysledky at si obrazek jestli to bude hratelne s jeho grafikou. Akorat skodat tech testu na jinem cpu.

JiVy
JiVy
Level Level
14. 10. 2008 11:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mstejska Souhlasím, ale i redaktoři jsou jenom lidi a jejich den má 24 hodin a někteří možná dělají občas i něco jiného než že sedí u PC ;-)

Reklama
Reklama