Galerie 112
Sapphire Radeon X800 Pro: Princ nebo král
Recenze Grafiky a hry Radeony Radeony X700 až X850 (R400) Sapphire

Sapphire Radeon X800 Pro: Princ nebo král | Kapitola 2

Martin Štěpánek

70

Seznam kapitol

1. Sapphire Radeon X800 Pro: Princ nebo král 2. Testovací sestava a použité testy 3. Kvalita obrazu 4. Výkon - 3D Mark 2001SE, Halo a Call of Duty
5. Výkon - Gun Metal, Unreal Tournament 2003 a Splinter Cell 6. Výkon - Colin McRae Rally 4.0 7. Výkon - Far Cry 8. Závěr

Technologický popis této novinky jsme vám přinesli již před dvěmi týdny, ale na kartu samotnou jsme si museli počkat. Nicméně dnes máme příležitost vám jako první na českém internetu představit oficiální výsledky Radeonu X800 Pro. Podíváme se jak si výkonnostně povede proti již ostříleným harcovníkům na poli grafických karet.

Reklama

Testovací sestava

K testům jsem již tradičně použil procesor Pentium 4 3,0GHz na 800MHz frekvenci FSB:

    • základní deska Intel 875PBZ
    • procesor Intel Pentium 4 - 3.0 GHz, (jádro Northwood, FSB 800 MHz)
    • paměť 2x OCZ Gold 512 MB DDR RAM 433MHz
    • disk Maxtor SATA (160 GB, 7200 ot/min, 8 MB cache)
    • DVD-ROM Toshiba SD-M1502
    • monitor AOC 7A+

Testovalo se pod systémem Microsoft Windows XP Professional CZ Service Pack 1, DirectX 9.0b. AGP režim 8x aktivní, Aperture Size nastavena na 256 MB, základní takt FSB byl 200MHz (800 MHz QDR), frekvence pamětí byly nastaveny na defaultní hodnoty. Desktop měl rozlišení 1024 x 768 ve 32-bitové barevné hloubce, vertikální frekvence obrazu byla 100 Hz.

    • Při testování byl použit ovladač Catalyst 4.5, který je teď čerstvě k dispozici.
    • Všechny výsledky byly naměřeny bez použití zvukové karty (tedy bez zapnutého zvuku), proto vaše výsledky se mohou mírně lišit!!

Slovo úvodem

Předem bych chtěl říct, že jsem se rozhodl dnešní test zaměřit na praktické testy, čili na hry. Není tomu totiž dávno, co jste vy, čtenáři protestovali proti používání syntetických benchmarků, jelikož neodrážejí realitu a ve hrách bývá skóre často rozličné. Nově jsem tedy do výběru zařadil hry: Far Cry, Colin McRae Rally 4.0, Tom Clancy´s Splinter Cell a jako poslední Call of Duty. Do příště pak plánuji využít Painkiller a ještě zvažuji zařazení dalšího simulátoru (buď novou Toca 2 nebo F1).

Sice jsem zařadil více her, ale vypuštění syntetického 3D Marku03 nebylo záměrem, ale nehodou. Bohužel, za těch pár hodin, co jsem měl grafickou kartu Sapphire Radeon X800Pro v rukou se mi nepodařilo tento test rozchodit. Bavil jsem se o tomto problému ještě s Mirkem Jahodou, který kartu dostal po mě, a i on měl stejný problém. Takže snad se mi podaří do příště tento problém odstranit.

(Mám pocit, že jsem někde na internetu četl, že je potřeba stáhnout novou knihovnu, ale při mém hledání jsem nikde nenarazil na zmínku. Pokud někdo z vás čtenářů o tomto problému četl, budu rád, když mě informuje).

Testovací programy:

    • 3D Mark 2001SE
      Direct3D, verze 330
    • Call OF Duty
      OpenGL, verze 1.01
      • mapa demobta00
    • Far Cry
      Direct3D, verze 1.1
    • Halo: Combat Evolved
      Direct3D, verze 1.031
    • Splinter Cell
      Direct3D, version 1.2b
      • mapa "1_1_1_Tbilisi"
    • Unreal Tournament 2003
      Direct3D, verze 2225
    • Colin McRae Rally 4.0
      Direct3D
      • mapa Japan SS1
    • Gun Metal
      Direct3D

K porovnání kvality obrazu jsem pak použil tyto prográmky:

Prográmky k porovnání kvality lze stáhnout ze stránek německého serveru 3D Center, který osobně považuji za jeden z nejlepších se zaměřením na grafické karty.


Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama