Galerie 112
Sapphire Radeon X800 Pro: Princ nebo král
Recenze Grafiky a hry Radeony Radeony X700 až X850 (R400) Sapphire

Sapphire Radeon X800 Pro: Princ nebo král | Kapitola 4

Martin Štěpánek

70

Seznam kapitol

1. Sapphire Radeon X800 Pro: Princ nebo král 2. Testovací sestava a použité testy 3. Kvalita obrazu 4. Výkon - 3D Mark 2001SE, Halo a Call of Duty
5. Výkon - Gun Metal, Unreal Tournament 2003 a Splinter Cell 6. Výkon - Colin McRae Rally 4.0 7. Výkon - Far Cry 8. Závěr

Technologický popis této novinky jsme vám přinesli již před dvěmi týdny, ale na kartu samotnou jsme si museli počkat. Nicméně dnes máme příležitost vám jako první na českém internetu představit oficiální výsledky Radeonu X800 Pro. Podíváme se jak si výkonnostně povede proti již ostříleným harcovníkům na poli grafických karet.

Reklama

Testy

Pro více informací ke každému testu stačí kliknout na jeho název. Bude tak přesměrování na nedávný popis a nastavení benchmarků. Všechny grafy jsou řazeny vždy podle vyššího rozlišení, které se mi v poslední době zdá důležitější.

Sapphire Radeon X800 Pro: Princ nebo král
3D Mark 2001SE
MadOnion

3D Mark03 sice neběžel, ale aspoň částečně jej nahradil starší bratříček z roku 2001.

naměřené výsledky:

Sapphire Radeon X800 Pro: Princ nebo král
1024x768
Radeon 9800XT

17642

GeForceFX 5950Ultra

16230

Radeon X800Pro

18332

Sapphire Radeon X800 Pro: Princ nebo král

Rozdíly mezi kartami se mohou zdát velké, ale pokud se podíváme na procentuelní vyjádření, zjistíme, že maximální rozdíl je pouhých 11%. Jak se dále přesvědčíme, ve hrách bude situace poněkud odlišná, respektive ty rozdíly budou mnohem markantnější.

procentuální rozdíly:

Sapphire Radeon X800 Pro: Princ nebo král
1024x768
Radeon X800Pro

18332 bodů

Radeon 9800XT

-3,76%

GeForceFX 5950Ultra

-11,47%

Sapphire Radeon X800 Pro: Princ nebo král

Halo: Combat Evolved

Tato hra je na trhu již od roku 2001, jenže v té době byla určena pouze pro X-Box. Ke konverzi na PC došlo až v roce 2003 a od té doby se jedná o poměrně úspěšný titul, který již také delší dobu používáme k testování na SH.

K testování se používá již vestavěný benchmark, který pokrývá většinu scén ze hry, ale o tomto jsem se již jednou více rozepisoval v popisu. Tam také najdete přesnější informace jak test spustit, a že na výsledný kvalitativní efekt nemá AF ani FSAA vliv, proto testuji bez nich.

naměřené výsledky:

Sapphire Radeon X800 Pro: Princ nebo král
1024x7681280x10241600x1200
Radeon 9800XT

54,46

48,98

29,56

GeForceFX 5950Ultra

53,65

47,32

31,12

Radeon X800Pro

65,79

54,09

47,56

Sapphire Radeon X800 Pro: Princ nebo král

Zde se již rozdíly zvyšují, hlavně je dobře patrné, že více pipelines lépe zvládá práci ve vyšším rozlišení a proto i rozdíly mezi GeForceFX respektive Radeonem 9800XT a Radeonem X800Pro se se vzrůstajícím rozlišením zvyšují.

procentuální rozdíly:

Sapphire Radeon X800 Pro: Princ nebo král
1024x7681280x10241600x1200
Radeon X800Pro

65,79 fps

54,09 fps

47,56 fps

Radeon 9800XT

-17,22%

-9,45%

-37,85%

GeForceFX 5950Ultra

-18,45%

-12,52%

-34,57%

Sapphire Radeon X800 Pro: Princ nebo král
Call Of Duty 16xAF 4xFSAA
Activision (Infinity Ward)

Hra Call of Duty je na trhu již od října minulého roku. Jejím základem je předělaný Quake III engine a to i přes počáteční záměr, vybudovat hru na vlastním enginu. Ale zpět ke hře. K testování je se stejně jako u Far Cry nedá použít klasický singl player, proto se používá timedemo. Bohužel ani sebelepší timedemo nemůže zachytit všechny aspekty se kterými se můžete setkat v multiplayeru, je tedy nutné brát výsledky s rezervou. V praxi je frame rate o něco nižší, je tedy nutné s tím počítat.

K testování jsem použil utilitu BenchemAll a demobta00.

naměřené výsledky:

Sapphire Radeon X800 Pro: Princ nebo král
1024x7681280x10241600x1200
Radeon 9800XT

41,2

29,3

21,7

GeForceFX 5950Ultra

43,1

30,9

21,9

Radeon X800Pro

56,6

44,1

34,7

Sapphire Radeon X800 Pro: Princ nebo král

I zde je Radeon X800Pro o třídu výše, jelikož s ním lze hrát při aktivovaném FSAA a AF i v rozlišení 1280x1024 a s konkurencí hra končí v 1024x768. Při pohledu na procentuelní výkon, si můžeme dobře všimnout, že Radeon X800Pro je v 1600x1200 přibližně o třetinu rychlejší než Radeon 9800XT, to mi až podivně připomíná procentuelní rozdíl v počtu pipelines.

procentuální rozdíly:

Sapphire Radeon X800 Pro: Princ nebo král
1024x7681280x10241600x1200
Radeon X800Pro

56,60 fps

44,10 fps

34,70 fps

Radeon 9800XT

-27,21%

-33,56%

-37,46%

GeForceFX 5950Ultra

-23,85%

-29,93%

-36,89%


Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama