Zpět na článek

Diskuze: Semprony proti Athlonům - souboj levných s drahými

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

.blahorodje.
.blahorodje.
Level Level
9. 7. 2006 19:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja mam AMD Sempron64 2500+/s.754/ default 1400MHz,dal som ho na 2000MHz,pohoda!//rating 3400+//
Za tie prachy,dostatocny vykon!
Dost zalezi od toho ake mas pamati.

blahorodje@
blahorodje@
Level Level
14. 1. 2006 14:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zdravim...
Mam MB: ASUS K8N4-E Deluxe+CPU AMD Sempron64 2500+Box
/1.4@2.0 GHz/,Problem je v tom , ze nemozem zmenit hodnotu napatia pre CPU,cize ju mam default na 1.4V, procak je stabilny na 2000 MHz,ale okolo 2100 HNz uz ma problemy,chcel by asi trochu viac prudu,,,Ps: v klude ma okolo 42-45C,/izbova teplota 25C/,mam Box chladic asi aj to by trebalo poriesit..

pegy
pegy
Level Level
11. 1. 2006 22:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja by som šiel do Athlona.Tan podáva lepší výkon ako SEMPRON aj v hrách aj v aplikáciách, aj keď ten rozdiel je max 10 %.Aj na tomto webe je článok ATHLON vs. SEMPRON tak si ho stáčí pozrieť a možno to pomôže, ale v tom článku sú SEMPRONY bez 64 bitovej podpory.

pegy
pegy
Level Level
11. 1. 2006 22:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pegy Sory až teraz som zistil k akému článku píšem.Tak s tohto to musí byť jasné.Keď potrenuješ vysoký výkon tak ATHLON, keď ti stačí priemer tak SEMPRON.:)

tief
tief
Level Level
11. 1. 2006 22:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pegy V tomto článku se testoval Sempron s 64bit rozšířením, nikoli starší verze bez něj (... což je v článku jasně napsáno).

pegy
pegy
Level Level
12. 1. 2006 00:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tief Ospravedľňujem sa za svoju chybku, tento článok som čítal asi pred 2 mesiacmi a už som si to celkom dobre nepamätal, bol som len prihlásený na diskusnom fóre, tak sa ešte raz ospravedlňujem :)

pegy
pegy
Level Level
7. 1. 2006 17:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nemáš pravdu.Pamäti môžu byť od rôznych výrobcov.Ja to tak mám a behá to v pohode (ale mám iba Single takže neviem či to pofičí aj pre DUAL, ale malo by). Ako už bolo písané tá rýchlejšia sa prispôsobý pomalšej.A ak nie tak to treba nastaviť v BIOSE ručne a pokoj.:)

pegy
pegy
Level Level
29. 10. 2005 15:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ten athlon by ma visiel asi na 3600SK.Nova zostava ma viac laka kvoli PCIe zbernici,aj ked ten procak by ma urcite potiahol lepsie.

pegy
pegy
Level Level
29. 10. 2005 13:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Chcem sa spytat,co sa mi oplati viac?Mam AMD ATHLON XP 2000+,MSI K7N2 DELTA,2*256 MB RAM,VGA SAPHIRE RADEON 9600 256MB a chcem update PC.Jedna moznost by bola novy komp s AMD SEMRON 64 2500+ ,MB MSI K8N NEO3 alebo (ASUS K8N Neo4 E Delux) s VGA SAPHIRE RADEON X600PRO 128 MB, alebo mam radcsej investovat do noveho procesoru (mam moznost zohnat AMD ATHLON XP 2800).Za poradenie dakujem.

fanik
fanik
Level Level
29. 10. 2005 20:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pegy no nevim presne co se na pocitace provozuje, ale radeji bych investoval vic do grafiky, aspon x700

pegy
pegy
Level Level
29. 10. 2005 21:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@fanik To je pre zatial minum a casom by som chcel prejst na nieco silnejsie.Robi na kompe tak zo vsetkeho trochu (filmi,hudba,internet,hry).

fanik
fanik
Level Level
30. 10. 2005 01:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@fanik ten athlon xp 2800 bych nebral... radeji ten Sempron (64) ale urcite o neco lepsi grafiku nez je x600 - x700 stoji o par korun vic, ale vykonem uz je nekde jinde
sam mam sempron (64) 2800+ 1600MHz pretaktovany na 2600MHz a je to fakt kanon oproti athlonum xp

pegy
pegy
Level Level
30. 10. 2005 10:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@fanik Diky za radu.Aj ja som uvazoval radcsej nad tym Sempronom,ako som pisal hore ta grafika ja z nudze cnost (malo financnych prostriedkov) ale casom tam pride urcite nieco lepsie.Chcem sa spytat co je vyhodnejsie RADEON X 600 PRO alebo X700.Diky

fanik
fanik
Level Level
30. 10. 2005 19:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@fanik jednoznacne x700 - dvojnasobek pipelines - misto 4 jich je 8 a to uz je fakt poznat

pegy
pegy
Level Level
30. 10. 2005 20:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@fanik Diky za radu.Pozeral som aj niektore recenze a ta X700 je fakt lepsia ako X600PRO,vyzera to ze ju zoberiem.Diky pegy

fanik
fanik
Level Level
31. 10. 2005 04:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@fanik Neni zac, ta x600 je maximalne pro starsi hry a prehravani videa

pegy
pegy
Level Level
6. 12. 2005 17:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@fanik Nazdar FANIK.Chcem sa ti podakovat za rady, kupil som ten novy komp a celkom spokojnost (az na tu RAM, ale hadam casom :))Hry ficia lepsie a praca je rychlejsia. Este raz dik.Majsa pegy

enZOO
enZOO
Level Level
3. 11. 2005 22:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pegy Ja si myslim, že ten upgrade z 2000+ na 2500+ je zbytočne vyhodené peniaze. Minimálny nárast výkonu.

Ja som prešiel z pretaktovaneho Athlon xp 2200+ (166x11@1,8ghz) na uplne novu zostavu (Athlon 64 3000+), čo má tiež realnu frekvenciu len 1,8GHz. No,že by som spadol zo stoličky od úžasu, tak to nie! Zbytočne som vyhodil 10000sk.

pegy
pegy
Level Level
3. 11. 2005 23:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@enZOO Neni to zlá pripomienka,ale s týmto mojim PC to už ďaleko nedotiahnem a nechce sa mi hrat vsetky hry na min. detajloch,predcsa zajednak tie PCIe karty su o nieco vykonejsie a na AGP zohnat dobru kartu za rozumne peniaze je uz dnes pomaly problem a nie to o pol roka alebo viac.Ja od toho ani daky super vykon neocakavam,ale dufam,ze to poslape aspon o nieco lepsie.Diky za pripomienku Pegy

fanik
fanik
Level Level
28. 10. 2005 22:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ahahah joudo... jiste ze pretaktovani o 10-20% u AMD procesorzu hraje roli a to dost velkou, nehlede ze osobne mam pretaktovano o 63% coz je v realu u meho procesrou 1000MHz - 1600@2600MHz a rozdil ve vykonu je vice nez podstatny - me jsi polozil na lopatky i bez bezhodinovych procesoru... mene sci-fi a vice vychazek do prirody, to pra pomaha

tief
tief
Level Level
28. 10. 2005 14:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

SATA II je název organizace, nikoli specifikace pevných disků. Přestože se označení SATA II používá pro onu specifikaci pevných disků, použité technologie (3Gb/p přenosy, NCQ atd.), jsou pouze volitelné a výrobci nemusí použít všechny. Z toho důvodu nelze za žádných okolností dávat rovnítko mezi SATA II a 3Gb/s přenosy.

tief
tief
Level Level
28. 10. 2005 12:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Sempron od cca. července je 64bit (AMD64) - je to ostatně napsáno v Přehledu procesorů ( https://www.svethardware.cz/art_doc-7187A118F3678741C1257035005BD5EE.html ). Jenže AMD tento čip neznačí jako "Sempron 64", takový název je výmyslem prodejců.

Takových nesmyslů už prodejci vyplodili mnoho - mnozí stále nechápou, co to je ATX12V zdroj (označují je za ATX), další zase označují disky jako SATA II podle 3Gb/s přenosů (taky nesmysl), označují časování pamětí jako CAS Latency (zapomínají, že ony parametry nejsou pouze CL) atd.

tief
tief
Level Level
28. 10. 2005 11:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

AMD nepoužívá značení "Sempron 64", ale pouze "Sempron". A to i pro procesory se zapnutou podporou AMD64. Rozhodně se nejedná o nějakou mojí chybu, naopak je to chyba prodejců, že takto nesprávně označují. Ostatně proč se na krabici nepodíváte, zda tam uvidíte "Sempron 64" ? Tady máte ceník, kde je vidět, že taková značka neexistuje - http://www.amd.com/us-en/Processors/ProductInformation/0,,30_118_609,00.html?redir=CPT301

tief
tief
Level Level
28. 10. 2005 11:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zaprvé je to Cool'n'Quiet a za druhé... tak nám tedy vysvětlete, jak může mít 2800+ tuto technologii, když to podle "BIOS and Kernel Developer's Guide for AMD AthlonTM 64 and AMD OpteronTM Processors" není možné.

tief
tief
Level Level
18. 10. 2005 10:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

1) Žádné Semprony 64 neexistují.
2) Rating je u Sempronů s AMD64 vzhledem k frekvenci stejný jako u Sempronů bez AMD64, tedy jsou stejně výkonné.

fanik
fanik
Level Level
28. 10. 2005 23:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tief nerad do toho vstupuji, ale nejsou stejne vykonne... mel jsem moznost testovat na stejne desce jak ten starsi Sempron (bez 64) tak ten novejsi (s 64) - jednalo se samozrejme o synteticke testy a vysledky jsem si bohuzel nikam neulozil, ale pamatuji si ze rozdily tam byly v radu i desitek procent, pro me tedy byl Sempron "64" jednoznacnou volbou - kupoval jsem jeden z u nas prvnich revize E6

tief
tief
Level Level
10. 10. 2005 23:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V testovací konfiguraci je u Sempronů uvedeno jádro DH8-E6. Kdybyste se podíval do Přehledu procesorů, zjistil byste, že toto je 90nm jádro s 512kB L2 cache používající technologii SSDOI.

tief
tief
Level Level
10. 10. 2005 23:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tento článek a článek "Přehled procesorů" vám nestačí? Všechny tyto informace v nich najdete.

mad maxii
mad maxii
Level Level
5. 10. 2005 09:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Uz ho mam, na FSB300(resp.2,7Ghz) tak akorat, a jede i na Epox EP-9NPA+ Ultra, i kdyz sam Epox "nekomu" rikal ze ofiko podpora neni....
takze to potvrzuje Eaglova slova ze to pojede na "vsem" co umi "obyc" SanDiego(coz je dneska 100% MB).....

tief
tief
Level Level
25. 9. 2005 16:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Athlon 64 s754 už se nevyrábí a i kdybyste ho sehnal, je to horší volba než nové Semprony, protože:
- má starší jádro, které o hodně víc hřeje a které je na stejné frekvenci o pár procent pomalejší než nové revize
- má horší paměťový řadič
- zdaleka nejde tak dobře přetaktovat (max. cca. 2100 až 2400 MHz)

Těmto procesorům se proto už nebudu věnovat. Stejně tak se nebudu věnovat Sempronům pro socket A - jejich výkon je podřadný a nejsou pro něj dostupné žádné solidní základní desky (nelze si ho pořídit s PCI Express, s víc než 2x SATA, nemá SATA-3G ani SATA-NCQ). Mimo to už se také nevyrábí.

Sempron 64 neexistuje, takový procesor AMD nevyrábí. Tento paskvilní název si vymysleli prodejci. Oficiální název je pouze Sempron. Jeho nejnovější revize DH8-E6 (mimochodem použitá v testu) již podporuje AMD64.

Jiří Mrázek
Jiří Mrázek
Level Level
22. 9. 2005 15:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Lidi mam skříň Chieftec DA-01B-D černá - Bigtower 360W http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=32701 (tam je odkaz na 400W, tam je jinej akorat zdroj nic vic nic min). Achtel bych se zeptat jestli by stacilo 2* 8x8 a 1* 12x2 dozádu do skříne na vyfukování vzduchu... podlatk by si měl vzduch nasat sam.... (pokud se pletu tak me opravte :) ) A chtel bych uchladit "zatim" Durona 1,3GHz 512Mb RAM, GeForce6 Nx6600GT extreme, 2HDD, 2CD-RW a potom az budou penize tak 1Gb RAM, 6600Gt- 6800GT/X800GTO-X850.. jeste nevim co :) A Opterona 144@na co da :). Tak by to mohlo stacit???

Jiří Mrázek
Jiří Mrázek
Level Level
21. 9. 2005 15:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

thx

Dimor
Dimor
Level Level
21. 9. 2005 07:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak jsem to udělal přesně jak jsi radil, ale bohužel bez efektu. Stála SINGLE CHANEL.
Nechápu to.... Jestli někoho z vás napadá, čím by to mohlo být, napište !! Dík

tief
tief
Level Level
21. 9. 2005 09:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Dimor Jenže vy musíte dát moduly tak, aby každý byl v socketu jiné barvy!

Dimor
Dimor
Level Level
21. 9. 2005 09:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tief Tak jsem to zkusil a nic. Tak to vypadá na reklamaci desky :-(

tief
tief
Level Level
21. 9. 2005 09:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tief Tak v tom případě si zkontrolujte propustnost pamětí Sandrou a taky zkuste CPU-Z, hlásí to v jedné ze svých záložek. Je totiž dost dobře možné, že v BIOSu je chyba (předpokládám, že máte ten nejnovější).

Dimor
Dimor
Level Level
21. 9. 2005 10:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tief Ano, BIOS je nejnovější. Je nějaký link na zmíněný software ?

Dimor
Dimor
Level Level
21. 9. 2005 10:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tief Tak software už mám, ještě dnes to vyzkouším a jestli dovolíte, zítra bych se opět ozval.
Děkuji za Vaše rady

petrd_5950
petrd_5950
Level Level
20. 9. 2005 22:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vždyť sis odpověděl sám - ty máš procesor pro socket 754, ale chceš si koupit desku se socketem 939... chápeš? Čili odpověď na tvou otázku zní - NE.

dp
dp
Level Level
20. 9. 2005 22:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pokud jde o tuto konfiguraci, pak má fotr v podstatě pravdu. Já osobně bych dnes už NB s i855PM ale nebral - leda tak na psaní a na to je zas té grafiky škoda. Rozhodně lepší volbou je NB s i915GM. Zásadní rozdíl je jednak v paměťovém řadiči - jednokanálový DDR 400 (max. 3,2GB/s) oproti dvoukanálovému DDR2 533 (8,6GB/s), což je mimochodem ještě o jednu třetinu větší výkonostní rozdíl než rozdíl uvedený v článku mezi pam. řadičem Semprona socket 754 a Atholona socket 939. A dále je zásadní rozdíl právě v použitém rozhraní pro grafiku - AGP (jen 4x !) oproti PCI-E x16, což semo o sobě není ani tak podstatné, jako to že se zde používají novější grafické karty - např.GF6600 a pod. (existují zde i NB kde je možně grafiku vyměnit, resp. místo integrovaného GMA900 zasunout jinou grafiku)... No a u tohuto řešení už existuje i zásadní rozdí mezi současným Celeronem M a Pentiem M - Celeron podporuje jen FSB 400MHz kdežto nová Pentia M řady 7x0 podporují FSB 533MHz, a to už dává znatelný výkonový rozdíl!
Pak je tu obecně ještě jedna věc, i když spíše obchodního rázu. Když použijete Pentium M + čipset i855 nebo i915 + intelWiFi - pak můžete pro NB používat označení a logo intel Centrino, s Celeronem M toto neplatí!

dodo666
dodo666
Level Level
20. 9. 2005 21:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Chcem si kupit novy comp,
Chcel som tam dat Athlon64 2800+,1 GB Ram a nejaku tu 6600 GT,
myslite ze radsej tam mam dat Sempron, ale aky typ?/ myslim aku nahradu toho Athlona/

tief
tief
Level Level
21. 9. 2005 09:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dodo666 Co třeba 3100+ ? Stejná frekvence, přijatelný násobič, dobrá cena.

umi
umi
Level Level
21. 9. 2005 10:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dodo666 Athlona 64 130nm das na 2400 a budes si moct gratulovat..
Semprona 64 90nm das na 2400 a bude to s dobrou deskou jednoduchy jako sebrat diteti bonbon
ten A64 navic pekne hreje..

Surgical
Surgical
Level Level
21. 9. 2005 10:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@umi Moment pane :) Uz jsi nekdy zkousel sebrat diteti bonbon?

Dimor
Dimor
Level Level
20. 9. 2005 14:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Díky, jsou obě jednostrané a zapojeny 400 v 1. a 333 ve 3. Takže je zkusím přehodit a uvidíme. Díky moc za pomoc :-)

Dimor
Dimor
Level Level
20. 9. 2005 13:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mám desku pro socket 939, Athlona 64 3000+ a paměti 2 x 256 MB / každá od jiného výrobce /.
Navíc každá paměť je jiná: DDR 400 a DDR 333. Mohou tyto paměti pracovat v DUAL CHANEL ??
Mám je zapojeny v dualu ale při spuštění PC mi BIOS píše hlášku: 1CPU, Single chanel.

Prosím napište, budu vděčný.

tief
tief
Level Level
20. 9. 2005 13:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Dimor Ano, mohou. Ale máte je zapojeny v single channel režimu. Jednu z nich prohoďte do jiného socketu.

Dimor
Dimor
Level Level
20. 9. 2005 13:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tief Děkuju za odpověď, přesto bych se ještě zeptal, deska je to MSI K8N Neo4, a v manuálu
píšou, že aby fungoval DUAL CHANEL, je třeba paměťové moduly zapojit do DIMM slotů 1 a 3 / mají stejnou barvu, myslím že zelenou /. Takto je tedy zapojené mám. Takže mám je jen prohodit mezi sebou :-) anebo to zkusit všelijak zkombinovat ??

Reklama
Reklama