Zpět na článek

Diskuze: Servery do 40 000 Kč

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

ICEBOSS
ICEBOSS
Level Level
14. 12. 2010 18:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vyznam znackoveho serveru je hlavne v te zaruce, ze... skladacku si muze poridit mala firma, ale uz ne dost dobre velka, kde na tom bude bezet domena (tzn i tiskarny atd.) a bude na tom zavisla hromada lidi.

janforman
janforman
Level Level
14. 12. 2010 21:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ICEBOSS pokud firma visí na jednom serveru, už to samo o sobě považuju za nesmysl.
(naprostý hazard)
kdy už konečně lidi pochopí že hardware je spotřebák... software ne.
ta záruka je vám zrovna v tomhle případě nanic... (prostě bude blackout).
mně železo pod tím naprosto nezajímá, můžu použít klidně noname krám a nebo značkový server. já si na něj vybalím systém řádově během minut.
nebo si ho přemigruju jinam. jestli na tej lopatě pod tím je napsáno IBM
nebo Franta Vomáčka mě nezajímá. (když se mi nebude líbit zahodím ho)

sroobik
sroobik
Level Level
11. 12. 2010 17:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ako to budes riesit, ked sa ti pokazi napr ten HP server? Budes cakat 24 hodin kym ti pride servisak. Keby si mal zalozny server, tak okamzite zacnes riesit a povecme za 3 hodiny ho mas spojazdneny. Vypadok 2hod vs 24hod+doba servisu. Preco tu riesime taketo veci? ked mas kvalitne zelezo, tak na 99% sa riesia sw zavady, a tam ti NBD zaruka ani neviem aka zaruka nepomoze. To riesis ty.

janforman
janforman
Level Level
12. 12. 2010 13:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@sroobik naprostý souhlas výpadek u značkového železa cca 24 hodin a víc je naprosto normální. kolikrát se povede i to že náhradní komponenta je dostupná pouze letecky kdoví-kde.
u skládaného železa máte náhradu většinou okamžitě (vezme se cokoliv po ruce).
navíc pokud někoho trápí a ohání se tím že potřebuje značkové železo kvůli výpadkům tak je amatér a měl by peníze raději investovat do kvalitního software. hardware je pouze lopata jakmile mě naštve zahodím jí a vezmu si jinou.
značkové servery jsou opravdu poměrně zbytečnost a u velkých nasazení se dost často ani nepoužívají (vysoká cena - vyhozené peníze) tam jsou oblíbené skládačky Google - Gigabyte apod.
vyjímkou mohou být Blade Systémy které mají svoje opodstatnění.

czhunter
czhunter
Level Level
18. 12. 2010 12:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@sroobik 24 hodin a to jen když máš štěstí a další den je "bussiness day" ... pokud není, tak smůla a bude to třeba 72 hodin.

lumpma
lumpma
Level Level
11. 12. 2010 06:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pánové myslím že oba máte svou pravdu jen se dost míjite v použití. Základní otázkou je jestli se obejdu bez servru na dobu delší než např. 1 týden pokud vaše odpověď zní ne není co řešit a musíte si připlatit za server. Pokud ale zní ano tak na serveru nestojí ani váš život ani život firmy a tedy bych uvažoval o skládačce.
Co se týká poznámky o nedělání ničeho velkýho. Představ si že firma bude zaměstnávat 40 lidí v oddělení IT v síti je dejme tomu 20 serverů. a Ty jako vedoucí oddělení IT máš přijít za ředitelem a říct mu že si má připlatit za NBD čímž se firmě zvíší náklady např o 20 % . Věř že pokud ředitel bude ekonom tak ti řekne ano ale chci tu mít min 2 jména lidí které propustíme. Chci říct vždy je něco za něco a je to od kontrétního případu rozhodnout se jestli na tom záleží a nebo se půjde do rizika.

odb
odb
Level Level
11. 12. 2010 11:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lumpma to mas pravdu a podbne som pisal aj ja moj prispevok. ale je tu jeden problem uzivatel sroobik hned zhodil znackove serveri (pozri si nazov jeho prispevku). To je ten hlavny problem. Asi kazdy z nas bude suhlasit, ze zalezi na konkretnom pripade aky server je najvhodnejsi ale zhadzovat ine riesenie len na zaklade ceny nieje na mieste.

Nepouzil si idealny priklad lebo NBD zaruka urcite nezvysi naklady do takej miery. Na prvom mieste su celkove naklady, kde cena NBD zaruky nijako extremne nezvysi celkove naklady na prevadzku. Straty pri vypadku, energie a ludia su ovela nakladovejsie polozky pri prevadzke serverov. Ak sa riaditel pozera len na cenu nakupu HW, tak to je zly riaditel a nema komplexny prehlad o firme a nakladoch.

Osobne vo firme mam servery obycajne skladacky (nemame tam nic casovo kriticke a akukolvek poruchu som schopny do niekolkych hodin opravit) ale u zakaznikov, kde musia servery fungovat 24h denne 365 dni v roku pouzivame znackove servery s NBD zarukou a kvalitnou vzdialenou spravou.

sroobik
sroobik
Level Level
11. 12. 2010 14:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@odb :) ja som nezhodil znackove servre ja som zhodil konkretne tie co su v clanku. Chapem tvoje argumenty, a uplne snimi suhlasim. Bojis sa o spolahlivost, tak za tych 1600 kupis 2 servre, jeden odide, hned uzaj zapnes druhy, ten prvy doriesis reklamacie atd, zatial pojde zalozny.

sroobik
sroobik
Level Level
11. 12. 2010 01:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

odkaz na co? www.alza.cz?

tequilla
tequilla
Level Level
10. 12. 2010 19:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mě teď od nich zpětně došel certifikát a tam to bylo ještě postaru, tak nějak se mi to FSC zarylo do paměti :)

sroobik
sroobik
Level Level
10. 12. 2010 14:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

teraz som kupoval do skoly server. 6jadrovy x6 1055T, 4GB Ram, 1TB+2x 2TB disky, zalozny zdroj, bez softwaru pod 900€. Ok, nemam NBD zaruku, ale 900€ za vykonnejsiu zostavu s vacsimi diskmi vs vasich 40k czk = 1600€ :) To si mozem kupit 2 servry a budem mat aj zalozny.

odb
odb
Level Level
10. 12. 2010 20:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@sroobik Mam rad taketo duchaplne prispevky.
kupoval si hotovy server alebo si kupoval skladacku? To je rozdiel. Ak ho instalujes v ramci skoly, kde aj pracujes a nebezi na nom nic kriticke, tak je to ok. Ale skus taky server instalovat na druhy koniec republiky a nech ti na nom nieco zblbne. Taky vzdialeny manazment nezavisly na OS alebo NBD je na nezaplatenie a potom ten tvoj server "je ale vyhra". Mas 6 jadier, ... ale co ti z toho, vykon nieje vsetko a cena tiez. Hovori ti nieco TCO (total cost of ownership), asi nie lebo nakupna cena servera jedna z poloziek a nikdy by nemala byt na prvom mieste pri rozhodovani sa pri kupe servera. Chce to rozlisovat vhodnost riesenia podla toho kde a na co ma dany server sluzit. Nezhadzuj znackove serveri, lebo rovnako mozem zhadzovat aj ja ten tvoj. Tvoj server ma urcite plus ale aj znackovy a nieje tu ziaden jednoznacny vitaz.

sroobik
sroobik
Level Level
11. 12. 2010 01:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@odb samozrejme mam skladacku. Neviem preco by som robil server na opacny koniec republiky, ale ak by som, tak beriem znackovy s NBD, to je jasne. Ja si pocitac viem oservisovat sam, z mojich doterajsich skusenosti taky "server" (nemam rad to pomenovanie, lebo si to ludia pletu s drahymi znackovymi pocitacmi) zlozim, nainstalujem, nastavim a jedine co treba robit su win updaty. Napr. jeden taky mi tu doma v skrini ide uz cca 4 roky. Mohol som kupit za 40k czk podobny ako je tu v clanku, no miesto toho mam 2jadrovy A64 4200+ a ide mi vsetko co som chcel. Jo, po 3,5 roku mi odisiel zdroj, tak som ho vymenil, investicia 30€, a keby bol na opacnej strane republiky ako hovoris, tak este + benzin tam a spet. Ale stale menej ako dat 1600 za pomalsi pc s mensimi diskami.

sroobik
sroobik
Level Level
11. 12. 2010 01:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@odb a len pre istotu... nebavime sa o servroch vseobecne, bavime sa o 1cpu lowend servroch. Doma si zrejme 4-8cpu server nepostavis.

mejlik
mejlik
Level Level
11. 12. 2010 02:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@odb ale ty starosti ;-)

tequilla
tequilla
Level Level
10. 12. 2010 14:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Třeba od Fujitsu Siemens Computers se dají sehnat zajímavé konfigurace a zajímavé promo nabídky. Nehledě na možnost bezplatně rozšířit záruku na doživotí po registraci na jejich webu. Pro malou a střední firmu mají řadu Primergy T1 a ta je dostupná v některých konfiguracích s Windows Server 2008 Foundation v ceně (k jiným se dá zakoupit za pár peněz). Článek jako takový mi přijde hodně povrchní, probranej letem světem aby se neřeklo...servery jsou určitě zajímavé téma, které by si zasloužilo podrobnější rozpitvání.

Radan Tuhý
Radan Tuhý
Level Level
10. 12. 2010 13:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dobry den, tato informace byla opravena.

odb
odb
Level Level
10. 12. 2010 20:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Radan Tuhý U toho Dellu by som dal ako minus pouzitie 2x1100W zdrojov do takehoto servera. Zbytocne vyhodene peniaze. Ten server sa mozno ani cez 200W spotrebu nedostane a oni tam daju 1100W zdroje.
U servera HP boli vyzdvihnute rychle disky ale u servera IBM nie, hoci su tam pouzite rovnake disky.
U serverov IBM a HP nebolo dane ako plus pouzitie HW RAIDu. U servera IBM a tower servera nebola spomenuta moznost rozsirenia, ktora je vyssia ako u ostatnych serverov.

Vseobcne clanok bol pisani velmi jednoduchou formou. Chcelo na nom viacej zapracovat a porovnat serveri viacej do detailov.

Tosuja
Tosuja
Level Level
10. 12. 2010 13:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

to bys musel napsat u vsech, ze maji. SATA a SAS disky jsou automaticky hotswap. Musi se s tim samozrejme poprat OS, coz dnes taky neni problem.

Sp@ce
Sp@ce
Level Level
10. 12. 2010 10:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Souhlas, naprostá většina podobných serverů se "prožene" přes jednoduchý konfigurátor, kde je možnost si samozřejmě vybrat vhodný OS i s požadovaným počtem přístupových licencí (taky každý z výrobců má v nabídce ještě cenově zvýhodněnou OEM verzi OS Win - tzv. ROK). Navíc např. u HP teď ke každému serveru dávají druhý Microserver (takový chytřejší NAS) v ceně cca 6. tis., zdarma.

Radan Tuhý
Radan Tuhý
Level Level
10. 12. 2010 10:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dobry den,
s pripominkou souhlasim, uvadet to jako nevyhodu bylo nedomysleno, clanek je nyni upraven tak, ze je tato "nevyhoda" odebrana.

Reklama
Reklama