Zpět na článek

Diskuze: Skříň pro HTPC – možnosti a inspirace

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

radon
radon
Level Level
12. 11. 2008 23:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

obávám se, že S-Video musí stačit, ale pro CRT TV bych dnes už snad HTPC neřešil. Na HDD recording, DivX filmy, fotky v SD rozlišení apod. existuje dostatečný výběr techniky.
Já mám HTPC hlavně protože to co výše vyřeší 2 přístroje bych musel v případě požadavku na přehrávání HD filmů, BD filmů, HD fotek, stream. hudby + filmů řešit dalšími 2-3 přístroji a to už je moc krámů. No a kdo to vidí stejně jako já, má LCD s HDMI propojením a SCART neřeší ...

mylys
mylys
Level Level
13. 11. 2008 08:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radon Ja provozuju HTPC na CRT TV a obraz mam tazeny pres COMPONENT vystup.
Kvalita je relativne dobra - na LCD by byla nejspis lepsi, ovsem za cenu presnejsiho zobrazeni a to u DivX neni zrovna zadouci.
Filmy ve fullHD nesleduju a ani DVD moc nedam.
Takze existuje i jine reseni nez S-Video.

eric appla
eric appla
Level Level
9. 11. 2008 19:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ahoj, mohl bys prosim popsat jak mas vyresene chlazeni v BACHOVI s ohledem na hlucnost? Mam taky Bacha a jsem z toho zoufalej, asi udelam najakej zasadnejsi MODing

radon
radon
Level Level
9. 11. 2008 14:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

kdysi se mně také líbily ty monstrózní skříně, které už svými rozměry říkaly "já jsem něco extra", ale časem mne to přešlo.
Z článku se mně líbila pouze ta pasivní skříň, ale protože HTPC považuji za spotřebku, asi by mně vadilo jen do skříně nasypat 10k. Osobně bych chtěl mít v obýváku něco malého (asi jako dělá Hiper http://www.hipergroup.com/products.php?lv=2&cate=2&type=27), ale vyměkl jsem na možných problémech při stavbě :-)

radon
radon
Level Level
8. 11. 2008 18:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

měl jsem to podobně, PC skříň schovaná za skříní a 5m kabely propojené s PC. DVD mechaniku namapovanou na tu ve stolním PC, ale nebyl by problém použít externí USB palírnu. Bylo to v pohodě a tiché ...

Elladan
Elladan
Level Level
8. 11. 2008 12:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Taky pouzivam na HTPC MediaPortal a celou dobu mi funguje nahravat vice programu zaroven v ramci jednoho multiplexu. Tak nejak to funguje samo, nic jsem nastavovat nemusel. Akorat tedka co pustili dalsi multiplex jsem nucem prikoupit dalsi kartu (asi se dvema tunery). Jinak pouzivam pouze tu serverou cast MP a nainstaloval jsem si tento plug-in: http://www.team-mediaportal.de/dateien/Download/Plugins/Web/MPWebInterface/ (radeji stahujte z domovske stranky, odkaz dole), ktery tedy muzu vrele doporucit. Clovek pak muze programovat nahravani z libovolneho PC pres webove rozhrani (velmi pohodlne:-)) Pro prehravani nahravek obvykle pouzivam BSPlayer nebo VLC, obraz vypada mnohem lepe nez kdybych to poustel pres samotny MP.

Snowii_shw
Snowii_shw
Level Level
8. 11. 2008 01:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

no zni to pekne a i celkem zabavne na sestaveni, ale casove narocne... kazdopadne doufam, ze to poradne zaznamenas a podelis se nejlepe na nejaem webiku a hodi sem ci do pokracovani clanku o HTPC nejakej odkaz :) protoze s bootem pres sit a s pokrytim multiplexu to uz vypada jako celkem supr komplexni reseni

Snowii_shw
Snowii_shw
Level Level
7. 11. 2008 19:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

zajimalo by me jak se da resit - obejit - UPC set top box pri stavbe HTPC, tak aby se to komplet v digitalu vintegrovalo do MP... nekdo toto jiz resil?

diky!

Snowii_shw
Snowii_shw
Level Level
7. 11. 2008 19:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

jak presne tento klient-server funguje? nejaky tip na dobre stranky (treba soukrome od lidi, kteri to takto resili by nebyly?). Nejde mi do hlavy jak funguje, pokud jsou pusteni treba 3 klienti, kazdy se chce divat na jinou TV (jde to vubec?) a nebo vic klientu pusteny film (stiha to sit?)

diky!

bjan
bjan
Level Level
7. 11. 2008 16:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

opravdu chválím za články v HTPC. Popis stavby konkrétního PC mě bude zajímat.
No a především se těším na popis SW stránky věci - to je asi vždycky největší problém.

honzak_1018
honzak_1018
Level Level
7. 11. 2008 15:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pokud to nekoho zajima, muze se podivat, jak jsem se s HTPC pral ja. U fotek (proklik z nahledu) jsou i nejake komenty.
http://www.multiweb.cz/honza/htpc/

mylys
mylys
Level Level
7. 11. 2008 14:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jaka nesehnatelnost?
napr. http://www.lcdmonitor.cz/LG-M4210C-BA-42-Black-LCD-monitor/i33010/

hoborg
hoborg
Level Level
7. 11. 2008 14:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tohle je ideální řešení. Ale jak budeš řešit HDTV a HD video? Na to žádný současný "mini PC" nestačí :(

Deee-aN
Deee-aN
Level Level
7. 11. 2008 13:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Asi blbě vidím... Opravdu tam píšou 4300,- ojro?

hoborg
hoborg
Level Level
7. 11. 2008 13:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Samosebou je to věc názoru.
Jako vypláznout 15 litrů jen za skříň mi přinde jako totální úlet...
Navíc se mi ta skříň nelíbí, je velká (na výšku) a infra ovládání taky nemusím.
Znovu píšu - je to věc názoru.

zjs
zjs
Level Level
10. 11. 2008 10:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hoborg Jak řikáš, já dal za skříň dva tisíce včetně zdroje. Sice podle toho vypadá, ale já jsem si koupil i tv Sony v takovém dnes již retro starém designu. Takže to vypadá, jak když to k sobě patří. Dohromady tak 5 tisíc úspora - a bylo na repra.

hoborg
hoborg
Level Level
7. 11. 2008 13:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Sociální skříň"? :)
Ta skříň se svou vnitřní konstrukcí takřka perfektní - akorát aby de do ní vešel masivní pasiv na CPU, komorový systém, odbourání vibrací disků,...
I když dnes bych volil černé provedení s LCD displayem.
Navíc jako jedna z mála se mi vejde do prostoru pod TV - je to milimetr.

Docela mě štve, že výrobci těchto skříní moc neřeší dálkové ovládání. To by mělo být stejného designu a mělo by být pevnou součástí HTPC skříně.

hoborg
hoborg
Level Level
7. 11. 2008 11:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V tom případě není problém. Já svý HTPC ovládám rádiovým dálkovým ovládáním od iMONu (je to přímo PCI karta). Jak říkám, díky hloupému driveru buď funguje display nebo ovládání, současně nefungují. To jsem si říkal - koupím to od stejného výrobce kvůli kompatibilitě - chyba lávky...

hoborg
hoborg
Level Level
7. 11. 2008 11:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Naprostý souhlas.
Jen drobnost, je to http://www.team-mediaportal.com/

mylys
mylys
Level Level
7. 11. 2008 13:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hoborg Taky souhlasim, mediaportal uz delsi dobu pouzivam vc. prijmu IPTV, internetove TV, radia apod. a je perfektni.
Windowsi MCE je graficky perfektni, ale pro me dost nepochopitelne.

hoborg
hoborg
Level Level
7. 11. 2008 11:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zdravím. Ty jsi měl 2 zařízení od iMONů v jednom PC (tak aby jsi měl ve správci zařízení 2 USB iMON zařízení)? Problém je v tom, že jejich driver neumí 2 kousky hardware na 1PC, hlásí selhání.

A bez driveru ti externí display nepojede :(

hoborg
hoborg
Level Level
7. 11. 2008 10:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

HTPC mám plně funkční v obýváku.
Jen pro inspiraci:
http://hobring.esero.net/htpc.htm

HOBORG

Dojigiri
Dojigiri
Level Level
7. 11. 2008 14:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hoborg Ahoj, jak jsi přesně rozchodil vzbuzení pro nahrávání? Píšeš na stránce, že se ti to podařilo, já to zkoušel ale zatim jsem nepřišel na to, jak to má fungovat...

hoborg
hoborg
Level Level
7. 11. 2008 14:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Dojigiri Mno, je zapotřebí aktivovat PowerSheduler plugin, nastavit dobu po jaké se má HTPC samo uspat (mám tam 3minuty) pokud nic neděláš. Nastavíš nahrávání, vrátíš na titulní obrazovku a prostě počkáš, než se MP sám uspí. Toť vše. Finta je v tom, že to nesmíš vypnout manuálně ale nechat PM ať si to řídí sám. Funguje to parádně.

Dojigiri
Dojigiri
Level Level
7. 11. 2008 15:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Dojigiri Tak to mám asi nastavený nějak blbě protože takhle to mám, akorátže se mi to neuspí (zůstane to zaplý klidně celou noc i po dokončení nahrávání). Mám teda ještě verzi RC2, o RC3 jsem nevěděl tak jí taky testnu.

Snowii_shw
Snowii_shw
Level Level
7. 11. 2008 19:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Dojigiri hoborg: pekna prace, jen se chci zeptat pro nahravani se zapne jen HTPC a displej zustane vyply a po skonceni nahravani se HTPC zase samo uspi? diky!

hoborg
hoborg
Level Level
7. 11. 2008 20:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Dojigiri Zdravím.
Je to přesně jak píšeš.

tepich
tepich
Level Level
7. 11. 2008 09:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pro nákup v blízkém zahraničí, aspoň pro lidi od Vysočiny po jižní Moravu, by mohl být schůdným shopem ditech.at v Shopping City Sued pod Vídní. Narazil jsem na to náhodou při potulce nákupním centrem. Zřejmě se jedná o podobný systém jako u Alzy nebo CZC. Přijdete, na počítači v obchodě uděláte objednávku a za rohem zaplatíte a vyzvednete. A zrovna nabídka HTPC skříní je docela pestrá (i když se zhusta jedná o ty dražší kousky vč. HFX a OrigenAE, ale zato snad plný sortiment).

Zbycho
Zbycho
Level Level
7. 11. 2008 08:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dobrý článek a dobře vybrané téma.
Uvítal bych článek, jak si postavit HTPC a hlavně jak ho nakonfigurovat aby byl user friendly, to je aby ho naprogramovala manželka, když si chce večer nahrát Zoufalé manželky a sama by u toho nechtěla být zoufalá. Aby fungoval jako přehrávač DVD, HDD nahrávač a přehrávač, jednoduše použitelný přehrávač MP3 a CD. Aby to umělo automaticky vystřihat reklamy. Takový lepší HDD video aka "urob si sám"
Odchází mi DVD a VHS video už taky není ono, to věčné přetáčení a hledaní volné kazety je už po těch letech únavné. A komerční věci mají stále určitá omezení. Když už investovat, tak do něčeho, za co by to stálo.

jfíla
jfíla
Level Level
7. 11. 2008 08:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vážení, děkuji za váš článek. Je možné se také věnovat problematice příjmu šifrovaného DVB-S? Je možný legální příjem i bez pořizování následujícího seznamu? Sat karta(2000kč), slot na CF(2000kč), redukce CF na cryptoworks(2000kč)? Je možné pořídit levnější čtečku a přijímat signál "normálně" pod MCE? Je možná varianta Phoenix?

jmlynar
jmlynar
Level Level
7. 11. 2008 10:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jfíla Legální příjem na počítači je možný - vámi zmiňovaná výbava by Vám však moc nepomohla. V zásadě jsou dvě varianty. Buď koupit DVB-S kartu rovnou s čtečkou (bývá i jako volitelné rozšíření), nebo přes Phoenix.
Problémem u PC varianty je většinou problém s případným zápisem na kartu, takže občas (cca jednou za rok) je nutné vložit kartu do sat. příjmače.

jfíla
jfíla
Level Level
7. 11. 2008 14:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jmlynar Děkuji za radu, kde je možné získat více informací k Phoenixu?

Deee-aN
Deee-aN
Level Level
7. 11. 2008 07:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Coby úvodník k rozsáhlému seriálu o problematice stavby HTPC je článek pěkný (barevné fotky atd.). Už se těším na jeho pokračování, kde se už půjde více do hloubky. ;-)

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
7. 11. 2008 12:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Deee-aN Zkusim si splasit hFX case nebo ten OrigenAE a postavim neco urcite. Popisu proces a pak nasledne funkcnost...snad to bude brzy.

sim_tvf
sim_tvf
Level Level
7. 11. 2008 07:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Skvělí článek v oblasti HTPC je informací jak šafránu. Těším se na informace ohledně ovládání. Sedět v obýváku s lávesnicí nebo kvůli písničce v rádiu zapínat plazmu, není to pravé. Natož stát se ovladačem celé rodiny protože se v tom nikdo jiný nevyzná. Doufám že se dotknete i TV jak pozemní tak satelitní a samozřejmě v HD kvalitě. Díky p. Štefku

Reklama
Reklama