Galerie 36
Technologie: Unreal Engine 3
Článek Grafiky a hry Hry a technologie

Technologie: Unreal Engine 3 | Kapitola 2

Petr Štefek

Petr Štefek

23

Seznam kapitol

1. Technologie: Unreal Engine 3 2. Fyzika, animace a zvuk 3. Soft-shadows, Self-shadowing a další technologie 4. Virtual Displacement Mapping a Normal Mapping 5. Závěr

V dnešním článku nahlédneme pod pokličku jednoho z nejočekávanějších hnacích motorů her příští generace, které se díky tomuto základu opět o notný kus přiblíží realitě. Kdo se alespoň trošku orientuje ve světě her, tak ví, že na programu je Unreal Engine 3.

Reklama

Unreal Engine 3 - Fyzika, animace a zvuk

Fyzikální engine hry umožní interakci všech objektů ve hře, což znamená, že jako hráči nebudete neteční vůči letícím objektům, které vás zasáhnou. V současných hrách vám objekty, které vás nějak zasáhnou, způsobí jen újmu na zdraví, ale určitě vás neshodí ze schodů či nepřimáčknou k zemi. Vše bude samozřejmě platit i obráceně, takže nebude problém shodit například pár barelů na monstrum, které na vás bude zle dotírat a nejen že ho tím zle pochroumáte, ale zároveň ho mohou padající barely ještě odhodit na jiné místo.

Objekty s různými typy povrchů budou mít vlastnosti podobné těm z reálného světa (např. tření či tvrdost materiálu). Stejně tak bude možné pomocí UnrealPhAT editoru nastavovat chování kostry modelu, kde každý může mít až několik set kostí. Právě pomocí této "vychytávky" se vám může stát, že potkáte monstrum se zlomenou rukou nebo mu jí přímo obstaráte.

Technologie: Unreal Engine 3
Technologie: Unreal Engine 3


klikněte pro zvětšení

Vlevo: Ragdoll dynamika bude uplatňována na všechny modely enginu.

Vpravo: Unreal Engine 3 posune o notný kus cesty dál rovněž fyzikální vlastnosti vozidel.

Technologie: Unreal Engine 3


klikněte pro zvětšení

UnrealPhAT umožní vytvoření a seřízení kostry modelu.

Animace může programátor upravovat a prohlížet pomocí prohlížeče AnimSet, který dovoluje takové věci jako sledování postavy procházející vytvořeným prostředím z pohledu třetí osoby, nebo upravovat chování postavy při různých činnostech prováděných ve hře. Dalším nástrojem je AnimTree Editor, který umožňuje vytvářet různá nastavení a sledy animací a jejich sledování.

Technologie: Unreal Engine 3
Technologie: Unreal Engine 3


klikněte pro zvětšení

Vlevo: AnimSet Viewer

Vpravo: AnimTree Editor

Zvuk bude v Unreal Engine 3 na stejně vysoké úrovni jako všechno ostatní, takže podpora pro všechny hlavní výstupní formáty každé používané platformy nebude problémem. Podpora Dolby Digital 5.1 se pomalu stává standardem u všech her, takže ani zde nemůže chybět a vše je podpořeno UnrealEd zvukovým editorem, který umožňuje prostorové umísťování zvukových zdrojů a rovněž nastavovaní vlastností jako Dopplerův efekt, modulace, smyčkování či filtrace.

Technologie: Unreal Engine 3


klikněte pro zvětšení

UnrealEd obsahuje rovněž editor zvuku.


Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama